سرمایه گذاریمقالات ارز دیجیتال

آینده دش؛ پیش بینی قیمتی یکی از محبوب ترین رمز ارزها

دش کوین (Dash Coin) یک ارز دیجیتال منبع باز مبتنی بر بیت کوین (Bitcoin) است. این ارز دیجیتال برای اولین بار در سال ۲۰۱۴ به جهت ارائه سرعت بالا در تأیید تراکنش و کارمزد پایین تراکنش راه اندازی شد.

آینده دش کوین طبق پیش‌بینی‌های انجام شده، روند بسیار مثبتی دارد. طبق نظر کارشناسان ارز دیجیتال، دش کوین در سال‌های آینده به ارزش بالایی می‌رسد که این موضوع برای سرمایه گذاران دش کوین، یک خبر خوب است. پیشنهاد می‌کنیم که پیش‌بینی آینده دش کوین را در این مقاله به دقت مطالعه کنید.

معرفی ارز دیجیتال دش (DASH Coin)

ارز دیجیتال دش چیست؟ دش کوین برای اولین بار در سال ۲۰۱۴ توسط ایوان دافیلد (Evan Duffield) راه اندازی شد. در واقع هدف از راه اندازی این ارز دیجیتال، ارائه سرعت بالا در تأیید تراکنش و حفظ حریم شخصی بود که بعد از راه اندازی، این اهداف به موفقیت پیوست.

دش کوین نام‌های متفاوتی داشت. این کوین در ابتدا با نام “XCoin” شناخته می‌شد. بعدها به دلیل اینکه تنها یک هارد فورک (Hard Fork) از لایت کوین (LiteCoin) بود، آن را با نام دارک کوین (Dark Coin) می‌شناختند. تا زمانی که دافیلد تصمیم به راه اندازی یک بلاک چین اختصاصی گرفت و نام آن را به دش کوین (Dash Coin) تغییر داد.

معرفی دش کوین

اهداف دش کوین بر اساس بهبود عملکرد بیت کوین (BitCoin) پایه گذاری شد. از آن جایی که بیت کوین برای تأیید تراکنش‌ها و انجام معاملات سرعت بالایی نداشت، دافیلد برای راه اندازی یک ارز دیجیتال سریع‌تر اقدام کرد. دش کوین نیز مانند بیت کوین عرضه معادل با ۱۸٫۹ میلیون دارد. محدودیت میزان عرضه باعث رشد و افزایش قیمت دش کوین شد.

استخراج ارز دش از جمله موارد مهمی است که ماینرها به آن اهمیت می‌دهند. زیرا میزان سختی استخراج دش کوین به طور روزانه تغییر کرده و پاداش آن نیز متغیر است. قبل از شروع استخراج، قیمت و آینده دش کوین را نیز در نظر بگیرید.

پیش بینی قیمت دش کوین در سال‌های آینده

با توجه به پیش‌بینی‌های انجام شده در زمینه آینده دش، امسال یعنی سال ۲۰۲۲ برای این کوین بسیار صعودی است. برای ماه‌های پایانی سال ۲۰۲۲ (اواسط پاییز)، ارزش دش کوین به میانگین ۷۱٫۵۹ دلار و در ماه دسامبر، به ۶۹٫۳۷ تا ۸۰٫۲۹ دلار خواهد رسید. ولی آینده دش در سال‌های پیش رو، با توجه به نوسانات موجود در بازار ارزهای دیجیتال، کمی مبهم است.

دش کوین در سال ۲۰۲۳

تمام پیش‌بینی‌های انجام شده نسبت به آینده ارز دش، بر اساس تجزیه و تحلیل قیمت‌های دش در گذشته است. دش کوین از سال ۲۰۱۴ تا کنون، با توجه به دلایل زیادی از جمله توسعه‌های دافیلد و تیم سازنده دش، دارای نوسانات قیمت بوده است. پس پیش‌بینی می‌شود که دش کوین در سال ۲۰۲۳، با ارزش حداقل ۹۶٫۲۳ دلار، حداکثر ۱۲۲٫۲۵ دلار و میانگین ۹۹٫۱۰ دلار معامله شود.

پیش‌بینی قیمت دش در سال های آینده

دش کوین در سال ۲۰۲۴

آینده ارز دیجیتال DASH در سال ۲۰۲۴، با ارزش حداقل ۱۳۴٫۹۰ دلار، حداکثر ۱۶۶٫۹۹ دلار و میانگین ۱۳۹٫۸۵ دلار خواهد بود.

دش کوین در سال ۲۰۲۵

با توجه به پیش‌بینی‌های انجام شده توسط کارشناسان حوزه ارز دیجیتال، دش کوین در سال ۲۰۲۵، با حداقل ارزش ۱۹۸٫۱۹ دلار، حداکثر ۲۳۸٫۴۶ دلار و میانگین ۲۰۵٫۱۸ دلار معامله خواهد شد. آینده دش کوین در پیش‌بینی‌های انجام شده بسیار صعودی است.

دش کوین در سال ۲۰۲۶

ارزش دش کوین در سال ۲۰۲۶، حداکثر ۳۴۶٫۲۳ دلار، حداقل ۳۰۱٫۶۸ دلار و میانگین ۳۰۹٫۸۸ دلار پیش‌بینی می‌شود.

دش کوین در سال ۲۰۲۷

آینده دش کوین در سال ۲۰۲۷، با ارزش حداکثر ۵۰۷٫۸۱ دلار، حداقل ۴۲۶٫۱۲ دلار و میانگین ۴۴۱٫۶۱ دلار پیش‌بینی می‌شود.

دش کوین در سال ۲۰۲۸

پیش‌بینی می‌شود که معامله دش کوین در سال ۲۰۲۸، با قیمت حداقلی ۶۱۳٫۴۳ دلار باشد. البته ممکن است تا پایان سال ۲۰۲۸، ارزش دش کوین به حداکثر ۷۲۶٫۸۰ دلار نیز برسد ولی میانگین پیش‌بینی شده برای آینده دش کوین در سال ۲۰۲۸، ۶۳۵٫۵۱ دلار است. در این شرایط، بهترین کار سرمایه گذاری و نگهداری آنها در کیف پول دش است.

دش کوین در سال ۲۰۲۹

طبق پیش‌بینی‌های کارشناسان حوزه ارز دیجیتال، سال ۲۰۲۹ برای دش کوین بسیار صعودی است. به‌طوری‌که قیمت دش کوین در این سال با حداقل ۹۰۰٫۶۰ دلار، حداکثر ۱۰۵۰٫۴۳ دلار و میانگین ۹۳۲٫۳۸ دلار پیش‌بینی می‌شود.

قیمت آینده دش در سال ۲۰۲۹

دش کوین در سال ۲۰۳۰

آینده دش کوین در سال ۲۰۳۰، با ارزش حداقل ۱۳۱۷٫۴۸ دلار، حداکثر ۱۵۷۳٫۰۶ دلار و میانگین ۱۳۵۸٫۷۸ دلار پیش‌بینی می‌شود.

دش کوین و مزایای آن

علاوه بر تراکنش با سرعت بالا و کارمزد پایین، دش کوین مزایای دیگری هم دارد که سبب محبوبیتش می‌شود. از زمان راه اندازی تاکنون، دش کوین با پشتیبانی از اصول فنی دقیق و منحصر به فردش از بیت کوین نیز پیشی گرفت. همچنین، در سال ۲۰۱۸، تیم دش کوین، آن را در ونزوئلا گسترش دادند که پیشرفت بزرگی برای این ارز دیجیتال محسوب شد.

ارسال خصوصی (PrivateSend)

امکان ارسال خصوصی در دش کوین، به کاربران اجازه می‌دهد تا سابقه تراکنش‌های خود را برای افراد خارجی مسدود کنند. یعنی با این امکان، دیگر راهی برای ردیابی دش کوین‌ها وجود ندارد و فضای شبکه ایمن‌تر می‌شود.

مسترنود (Masternodes)

مسترنودها یک بخش زیرساختی در برخی از ارزهای دیجیتال، از جمله بیت کوین، دش کوین و اتریوم (Ethereum) است. مسترنودها امکان ارسال بلوک جدید به بلاک چین را ندارند، بلکه آنها می‌توانند تراکنش‌های ارسال شده توسط نودها (Nodes) را تأیید کنند.

در دش کوین، کاربرانی که حداقل ۱۰۰ دش داشته باشند، می‌توانند صاحب یک مسترنود در شبکه شوند. در نهایت، هر بار که یک تراکنش را تأیید می‌کنند و آن به بلاک چین دش کوین اضافه می‌شود، به صاحبان مسترنود پاداش تعلق می‌گیرد. پاداش دش کوین به صورت درصدی در میان صاحبان مسترنود و ماینرها تقسیم می‌شود.

ویژگی‌های رقابتی تأثیرگذار در آینده دش

“CoinJoin”

“CoinJoin” یکی دیگر از مزایای دش کوین برای حفظ امنیت و حریم خصوصی کاربرانش است. این مزایا، رشد آینده دش کوین در میان دیگر ارزهای دیجیتال افزایش می‌دهد.“CoinJoin” به کاربران دش کوین اطمینان می‌دهد که تراکنش آنها کاملاً محرمانه است و افراد غیر امکان دسترسی به تاریخچه آن را ندارند.

ارسال سریع (InstantSend)

مزیت ارسال سریع در دش کوین به کاربران این امکان را می‌دهد که دش کوین‌های خود را در کوتاه‌ترین زمان ممکن ارسال کنند. این امکان توسط بسیاری از کیف پول‌های ارز دیجیتال از جمله “Kraken”، “Bitrefill” و کیف پول دش کوین نسخه اندروید و “iOS” پشتیبانی می‌شود.

“X11”

“X11” یک الگوریتم هش طراحی شده توسط بنیان گذار دش کوین یعنی دافیلد است. “X11” به نوعی یک الگوریتم “Proof-of-Work” است که با کمک ۱۱ هش کار می‌کند. در نهایت نیز باعث افزایش ایمنی شبکه دش کوین می‌شود.

“ChainLocks”

حملات ۵۱ درصدی، از حملات رایج در دنیای ارزهای دیجیتال هستند که دش کوین برای محافظ از شبکه خود نسبت به این حملات از “ChainLocks” استفاده می‌کند. “ChainLocks” از شبکه دش کوین محافظت کرده و در زمان خطر، بهترین و سریع‌ترین راه حل‌ها را برای سازماندهی دوباره بلاک چین ارائه می‌دهد.

دلایلی برای برتری دش کوین در میان ارزهای دیجیتال

“DGW”

“Dark Gravity Wave” با نام اختصاری “DGW” یک الگوریتم برای ارزهای دیجیتال منبع باز مثل دش کوین که مبتنی بر بیت کوین هستند، است. با کمک این الگوریتم میزان سختی بلوک‌های ارسال شده به بلاک چین بر اساس دیگر بلوک‌های قبلی بررسی می‌شود. در نهایت، این الگوریتم یک میانگین زمان ثابت برای صدور بلوک‌ها ارائه می‌دهد.

تصمیم برای سرمایه گذاری در دش کوین

تصمیم برای سرمایه گذاری در دش کوین، کاملا بستگی به میزان ریسک پذیری سرمایه گذار دارد. ولی به طور کلی، با توجه به آینده دش کوین که پیش‌بینی شده، بازار این ارز رشد صعودی خواهد داشت. پس می‌توان گفت که سرمایه گذاری در دش کوین آینده خوبی دارد. البته لازم به ذکر است که در بازار ارزهای دیجیتال نوسانات همیشگی بوده و تمامی این پیش‌بینی‌ها بر اساس احتمالات شکل گرفته است. پس قبل از سرمایه گذاری، تمامی جوانب از جمله سود و زیان در این مسیر را در نظر بگیرید.

سؤالات متداول

بیت کوین یا دش کوین، کدام یک ارز دیجیتال بهتری است؟

دش کوین یک ارز دیجیتال مبتنی بر بیت کوین است. پس تمامی نقاط ضعفی که بیت کوین دارد را دش کوین پوشش می‌دهد. در واقع، یکی از اهداف اصلی راه اندازی دش کوین، ارائه خدماتی بهتر نسبت به بیت کوین بود.

آیا استخراج دش کوین سودآور است؟

همان‌طور که در ابتدای مقاله گفتیم، استخراج دش کوین سختی زیادی دارد و درآمد حاصل از آن نیز متغیر است. پس نمی‌توان گفت که استخراج دش کوین صرفا سودآور است. ولی اگر به دنبال کسب درآمد از طریق استخراج هستید، پیشنهاد ما استخراج لایت کوین (LiteCoin) یا دوج کوین (DogeCoin) است.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۳ / ۵. مجموع آرا: ۲

کارشناس روانشناسی با گرایش صنعتی و سازمانی، مدیر تیم تولید محتوای نقطه ویرگول
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا