مقالات ارز دیجیتال

معرفی تیم سازنده ارز دیجیتال دش؛ خالقان ارزی جوان

دش یکی از ارز‌های دیجیتالی نوظهور به شمار می‌رود که در سال ۲۰۱۸ فعالیت خود را آغاز کرده است. این ارز دیجیتالی محبوب توسط ایوان دافیلد (Evan Duffield) طراحی شده است. اگر از علاقه‌مندان به خرید دش برای سرمایه گذاری هستید، بهتر است ابتدا با تاریخچه دش و سپس با تیم سازنده دش آشنا شوید.

تاریخچه ارز دش

داستان ارز دش از سال ۲۰۱۰ آغاز شد.  ایوان دافیلد که اکنون در صدر تیم سازنده دش نیز قرار دارد، با بیت کوین آشنا شد و از کارکرد شگفت‌انگیز این ارز دیجیتالی به وجد آمد. اگر چه این ارز دیجیتالی به عنوان اولین رمز ارز بازار کریپتو، بسیار مورد استقبال قرار گرفته بود، اما سرعت تراکنش آن بسیار پایین بود و قابلیتی برای حفظ حریم خصوصی کاربران نداشت. با توجه به موارد عنوان شده، دافیلد تلاش کرد تا با الهام از هسته اصلی بیت کوین ارز دیجیتالی جدیدی را به بازار معرفی کند.

تیم سازنده دش، ابتدا کار خود را با طراحی ارزی به نام ایکس کوین (Xcoin) آغاز کردند، سپس نام این عرض به دارک کوین (Dark coin) تغییر کرد و امروزه ما این ارز دیجیتالی را تحت عنوان دش می‌شناسیم. در واقع کلمه دش مخفف عبارت “digital cash” بوده که به معنای پول نقد دیجیتال است.

کیف پول تیم سازنده دش

همان طور که می‌دانید، ارز دش از محبوب‌ترین ارزهای بازار کریپتو به شمار می‌رود، در نتیجه تعداد کیف‌هایی که از ارز دیجیتالی دش پشتیبانی می‌کنند و ما آن‌ها را تحت عنوان کیف پول‌‌های دش می‌شناسیم؛ بسیار زیاد است. با این حال کیف پول رسمی این ارز که توسط تیم سازنده دش به بازار معرفی شده؛ کیف پول DASH CORE است. از قابلیت‌های این کیف پول می‌توان به ارسال خصوصی، مدیریت مسترنودها و… اشاره کرد. از این کیف پول می‌توان در سیستم‌ عامل‌های گوناگونی مانند ویندوز، مک و لینوکس استفاده کرد.

کیف اختصاصی دش

دیدگاه تیم توسعه دهنده دش

اگر چه در آغاز فعالیت، بزرگ‌ترین ارزش دش حفظ حریم خصوصی کاربرانش بود اما امروزه اعضای تیم توسعه دهنده دش معتقدند که این ارز دیجیتالی نباید صرفاً بر حریم خصوصی تمرکز کند و تنها ارزش تولیدی این کوین، حریم خصوصی باشد. این موضوع باعث شده است تا تحلیلگران و فعالان در حوزه کریپتو به این نتیجه برسند که آینده دش بسیار روشن است. چرا که با حفظ ارزش‌های اولیه خود، در تلاش است تا با انعطاف در بازار کریپتو ارزش‌هایش را ارتقا دهد و با بازار همسو شود.

بنیان‌گذاران تیم توسعه دهنده دش

ایوان دافیلد به همراه کایل هاگان (Kyle Hagan)، بنیانگذار دیگر دش، این ارز دیجیتالی را تأسیس کردند. شاید برایتان جالب باشد که دش در ابتدا یک سرگرمی برای دافیلد  بوده است و در یک تعطیلات آخر هفته کدنویسی‌ این ارز دیجیتال را انجام داده است. دافیلد تا سال ۲۰۱۷ در رأس تیم سازنده دش و به عنوان مدیر عامل فعالیت می‌کرد. بعد از این تاریخ، با دور نمایی که برای آینده دش داشت، از سمت خود کناره‌گیری کرد تا با تمرکز بر نوآوری‌های استراتژیک، اتفاقات جدیدی را برای این ارز محبوب رقم بزند. بنیان گذار دیگر دش، هاگان، در سال  دسامبر ۲۰۱۴ از پروژه دش جدا شد، این در حالی است که در نگارش وایت پیپر این ارز دیجیتالی، نقشی اساسی و کلیدی را ایفا کرده بود.

بعد از سال ۲۰۱۷ که دافیلد از مدیرعاملی تیم سازنده دش کناره‌گیری کرد، رایان تیلور (Ryan Taylor) مدیرعامل دش شد. قبل از سمت مدیر عاملی، وی به عنوان مدیر بخش مالی دش فعالیت می‌کرد. در حال حاضر تیم دش بیش از ۴۰ عضو دارد که تمرکز اصلی ‌آنها توسعه این ارز دیجیتالی است.

ایمیل تیم دش

یکی از نکات جالب در خصوص اعضای دش، داشتن پسوند مخصوص به خودشان است. تمامی اعضای تیم دش دارای یک ایمیل با پسوند @dash.org هستند که از طریق آن‌ می‌توانید با اعضای این تیم در ارتباط باشید. این گروه برای تمامی فعالیت‌های حرفه‌ای خود از این ایمیل استفاده می‌کنند.

تیم سازنده دش

دش، جوان و خوش آتیه

در این مقاله از مجله تخصصی والکس به معرفی اعضای تیم سازنده دش و فعالیت‌های تخصصی آن‌ها پرداختیم. توجه داشته باشید که اکثر اعضای این تیم، هویت اصلی خود را پنهان می‌کنند و علاقه‌ای ندارند تا با نام و مشخصات اصلی‌شان شناسایی شوند. در نتیجه در حال حاضر اطلاعات زیادی در خصوص اعضای تیم سازنده دش در دسترس نیست.

چه کسی پشت ارز دیجیتال دش است؟

ایوان دافیلد، بنیان‌گذار اصلی دش است و اکنون به عنوان استراتژیست این ارز در تیم توسعه ارز دش فعالیت می‌کند.

آیا دش آینده دار است؟

دش در طول سال‌ها فعالیت خود، همواره ارزش خود را حفظ کرده و تحلیلگران معتقدند آینده روشنی برای این ارز وجود خواهد داشت.

مدیرعامل فعلی تیم سازنده دش کیست؟

رایان تیلور، مدیرعامل فعلی تیم سازنده دش است.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۰ / ۵. مجموع آرا: ۰

کارشناس روانشناسی با گرایش صنعتی و سازمانی، مدیر تیم تولید محتوای نقطه ویرگول
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا