کیف پول

کیف پول های دش؛ لیست بهترین کیف پول های ارز دیجیتال دش (DASH)

یکی از ضروری‌ترین کارهایی که افراد فعال در دنیای کریپتوکارنسی باید به آن بپردازند، شناخت کیف پول‌های دیجیتال است. هر کدام از ارزهای دیجیتالی که در بازار وجود دارد توسط تعداد مشخصی از والت‌های ارزی پشتیبانی می‌شود. وظیفه شما به عنوان یک کاربر حرفه‌ای این است که انواع مختلف این کیف پول‌ها را بشناسید و در نهایت بهترین گزینه را انتخاب کنید. ارز دیجیتال دش یکی از کوین‌های محبوب و شناخته شده بازار است که افراد زیادی به خرید و فروش آن می‌پردازند. اگر شما هم می‌خواهید یکی از این افراد باشید باید بهترین کیف پول های ارز دیجیتال دش را بشناسید. در ادامه این مقاله به سؤالاتی مثل ارز دش چیست پاسخ مختصری داده‌ایم و سپس انواع کیف پول های دش را معرفی کرده‌ایم.

نگاهی به ارز دیجیتال دش

ارز دیجیتال دش که با عبارت اختصاری “DASH” نمایش داده می‌شود با الهام گرفتن از کد هسته بیت کوین ایجاد شد. هدف اصلی این ارز دیجیتال این بود که چالش‌های شبکه بیت کوین را پوشش دهد و شبکه گسترده‌ای با کاربری آسان و معایب کم‌تر در اختیار کاربران قرار دهد. مطابق نظر توسعه دهندگان شبکه دش، بیت کوین دو اشکال اساسی داشت؛

رمزارز دش برای بهبود مشکلات بیت کوین

اولین مورد مربوط به ناشناس نبودن تراکنش‌ها می‌شود و دومین مورد درباره سرعت پایین تراکنش‌ها در شبکه بیت کوین بود. باید تاکید کرد هر دو این مشکلات جزو ایرادات اصلی شبکه بیت کوین محسوب می‌شود و توسعه دهندگان دش نظر غیرمنطقی نداشتند. ارز دیجیتال دش نیز در همین راستا و با هدف از بین بردن این مشکلات در سال ۲۰۱۴ ارائه شد.

ارز دیجیتال دش به حریم خصوصی کاربران احترام می‌گذارد و فضای امنی را برای آن‌ها فراهم می‌کند. ضمن اینکه سرعت انجام تراکنش‌ها در این پلتفرم بالا است و استخراج آن نسبت به بیت کوین کمی متفاوت است. این موارد باعث شده است تا بسیاری از کارشناسان نسبت به آینده دش امیدوار باشند. در نتیجه برای اینکه بتوانید معامله و فعالیت ارزی مناسبی در این زمینه داشته باشید باید کیف پول های دش را بشناسید.

ارز دیجیتال دش نیز مانند بیت کوین قابل استخراج است و تنها ۱۸ میلیون واحد از آن وجود دارد. طبق پیش بینی‌های انجام شده استخراج تمام این ۱۸ میلیون واحد احتمالا تا سال ۲۳۰۰ زمان می‌برد. تیم توسعه دهنده دش ادعا دارد که این ارز دیجیتال، نوعی پول نقد الکترونیکی غیرمتمرکز است. شبکه ارائه دهنده آن نیز یک شبکه متن باز است که بر مبنای فناوری بلاکچین طراحی شده است. تفاوت‌های جزئی این ارز دیجیتال با بیت کوین دلیل اصلی محبوبیت و شهرت آن در بازار است.

شبکه دش، پلتفرمی متن باز

کیف پول ارز دیجیتال دش

امکان ذخیره، ارسال و دریافت رمز ارزها در دنیای کریپتوکارنسی تنها با استفاده از کیف پول ارز دیجیتال فراهم می‌شود. کیف پول‌های دیجیتال انواع مختلفی دارند که هر کدام به تنهایی از تعداد مشخصی از ارزهای دیجیتال پشتیبانی می‌کنند. به همین منظور برای خرید و فروش رمز ارز دش باید بهترین کیف پول های دش را بشناسید.

نکته مهم دیگری که باید به آن توجه شود، امنیت کیف پول انتخابی است. ارز دیجیتال دش طی گذشت دو ماه (از ماه نوامبر تا دسامبر ۲۰۱۷) موفق شد قیمت خود را از ۲۷۳ دلار به ۱۱۵۹ دلار برساند. این افزایش قیمت ۳۲۵ درصدی سود هنگفتی را به سرمایه گذاران خود رساند. ضمن اینکه این ارز دیجیتال برخلاف بیت کوین، ارز کم‌نوسانی است و روند صعودی خود را تا حدودی می‌تواند حفظ کند. بنابراین اگر قصد سرمایه گذاری در این دارایی را دارید، باید والتی را انتخاب کنید که توانایی نگهداری از ارزهای شما را برای مدت زمان طولانی داشته باشد.

کیف پول های دش نمونه‌های زیادی دارد. اما شما باید امن‌ترین و معتبرترین نمونه‌های موجود را انتخاب کنید. به عبارت دیگر والت انتخابی شما باید ویژگی‌هایی مثل امکان کنترل کلیدهای خصوصی، کاربری آسان، امکانات امنیتی خوب، تیم توسعه دهنده و پشتیبانی قوی و سازگاری با سیستم عامل‌های گوناگون را داشته باشد.

شناخت بهترین کیف پول های دش

بررسی بهترین کیف پول های دش

با توجه به نکاتی که در قسمت قبل اشاره کردیم، باید لیستی از کیف پول های دش برای خود آماده کنید و پس از مقایسه آن‌ها، گزینه مناسب خود را انتخاب کنید. همچنین برای راحتی کار خود می‌توانید راهنمای خرید و فروش دش در این کیف پول‌ها را نیز مطالعه کنید. در قسمت بعد لیست والت های مناسب برای رمزارز DASH را برای شما آماده کرده‌ایم.

Exodus

کیف پول نرم افزاری اکسودوس یک کیف پول HD است که فقط روی دسکتاپ قابل اجرا خواهد بود. طراح و مؤسس این والت دیجیتال افرادی با نام‌های “JP Richardson” و “Daniel Castagnoli” هستند که در سال ۲۰۱۵ از آن رونمایی کردند. نکته مهمی که درباره این والت وجود دارد این است که از آن به عنوان اولین کیف پول چند ارزی تحت دسکتاپ یاد می‌شود. ضمن اینکه امکان استفاده از آن به طور کاملا رایگان وجود دارد.

اکسودوس به عنوان یکی از بهترین کیف پول های دش نیز شناخته می‌شود. رابط کاربری جذابی دارد و این موضوع می‌تواند کاربران زیادی را به خود جذب کند. زمانی که وارد صفحه اصلی آن شوید، تمام دارایی‌های شما در یک نمودار دایره‌ای پرتفوی نمایش داده می‌شود. جالب‌تر از همه این است که این رنگ و لعاب و زیبایی ظاهری باعث ایجاد چالش‌های امنیتی در آن نشده است.

والت اکسودوس از بهترین والت های دش

اگر به دنبال یک والت دیجیتال چند ارزی امن برای خرید و فروش دش هستید، بین کیف پول های دش والت اکسودوس می‌تواند انتخاب مناسبی باشد. اکسودوس از چیزی حدود ۱۰۰ ارز دیجیتال پشتیبانی می‌کند. ضمن اینکه با پلتفرم صرافی “Shapeshift” نیز سازگاری دارد. در همین راستا شما می‌توانید بدون نیاز به خارج کردن دارایی‌های خود، معاملات خود را در والت خود انجام دهید. همچنین این والت به کاربران خود عبارت بازیابی ۱۲ کلمه‌ای می‌دهد. بنابراین در صورت بروز مشکل می‌توانید به راحتی از طریق این عبارت بازیابی به تمام دارایی‌های خود دسترسی داشته باشید.

در میان انواع کیف پول های دش، والت اکسودوس نیازی به احراز هویت و ثبت نام ندارد. اما یکی از ویژگی‌های منفی آن پشتیبانی نکردن از قابلیت ارسال آنی و ارسال خصوصی در شبکه دش است. این والت امکان ارسال و دریافت کوین با استفاده از قراردادهای هوشمند را فراهم می‌کند و اطلاعات شخصی کاربران خود را ذخیره نمی‌کند. همچنین امکان نصب و استفاده از آن در سیستم عامل‌های ویندوز، مک و لینوکس وجود دارد.

Dash Core

والت نرم افزاری Dash Coreویکی از کیف پول های دش است که از آن به عنوان کیف پول رسمی این ارز دیجیتال نیز یاد می‌شود. در واقع توسعه دهندگان دش اقدام به ساخت این والت دیجیتال کردند. در همین راستا از طریق آن می‌توانید از تمام امکانات شبکه دش مثل ارسال خصوصی، ارسال آنی، مدیریت مستر نودها و … استفاده کنید. بنابراین اگر به دنبال کیف پولی هستید که تمام قابلیت‌ها و امکانات شبکه دش را پوشش دهد، این والت می‌تواند انتخاب مناسبی باشد.

Dash Core والت نرم افزاری برای دش

DASH Core به عنوان یکی از کیف پول های دش امکان دسترسی به تمام دارایی‌ها را بدون نیاز به احراز هویت و نام کاربری به کاربران خود می‌دهد. اما در مقابل فضای زیادی از سیستم کامپیوتری شما اشغال می‌کند و این موضوع می‌تواند برای بعضی از افراد دردسرساز شود. ضمن اینکه برای همگام سازی آن با بلاکچین DASH زمان زیادی لازم است. اما در نهایت اگر این والت دیجیتال را برای ذخیره و خرید و فروش دش انتخاب کردید خوب است بدانید که در سیستم عامل‌های لینوکس، مک و ویندوز قابل نصب و اجرا خواهد بود.

JAXX

یکی دیگر از کیف پول های دش، والت چند ارزی و محبوب JAXX است. سازنده این والت دیجیتال یک شرکت کانادایی تحت عنوان “Decentral” است. جکس یک کیف پول HD است که علاوه بر ارز دیجیتال دش از ۸۰ رمز ارز دیگر نیز پشتیبانی می‌کند. شما با استفاده از این کیف پول دیجیتال می‌توانید کلیدهای خصوصی خود را کنترل کنید و برای شرایط اضطراری عبارت بازیابی ۱۲ کلمه‌ای داشته باشید.

نکته مهمی که درباره والت Jaxx وجود دارد این است که رابط کاربری بسیار ساده‌ای دارد. در واقع استفاده از این والت برای افرادی که تازه‌کار هستند و تجربه چندانی در این زمینه ندارند می‌تواند مناسب باشد. ضمن اینکه سازگاری این کیف پول با پلتفرم صرافی Shapeshift باعث می‌شود تا بدون اینکه نیازی به خارج کردن دارایی‌ها باشد، بتوانید مبادلات ارزی خود را داخل فضای کیف پول انجام دهید.

 JAXX یکی از بهترین کیف پول های دش

یکی از ویژگی‌های منفی والت Jaxx به عنوان یکی از کیف پول های دش این است که از قابلیت‌های اصلی این شبکه مثل ارسال خصوصی و ارسال خصوصی پشتیبانی نمی‌کند. اما تیم توسعه دهنده این کیف پول ادعا کرده است که نسخه سخت افزاری آن به زودی عرضه خواهد شد. این والت دیجیتال نرم افزاری در دو نسخه دسکتاپ و موبایل ارائه شده است و در سیستم عامل‌های ویندوز، لینوکس، مک، IOS و اندروید پشتیبانی می‌شود.

Coinomi

یکی از کیف پول های دش که جزو بزرگ‌ترین و محبوب‌ترین والت‌های موبایلی است Coinomi نام دارد. این والت چند ارزی قابلیت پشتیبانی از چیزی حدود ۲۰۰ توکن و ۷۰ کوین را دارد و به کاربران خود اجازه می‌دهد تا کلیدهای خصوصی خود را از طریق عبارت بازیابی کنترل کنند. به همین دلیل است که جزو والت‌های دیجیتالی امن محسوب می‌شود.

یکی از ویژگی‌های اصلی این والت، تیم توسعه دهنده قوی آن است. طبق ادعاهایی که این تیم داشته است به زودی از قابلیت‌های جدیدی در والت کوینومی رونمایی خواهد شد. ضمن اینکه این تیم تا کنون موفق شده به خوبی بین امنیت بالا و رابط کاربری آسان در فضای کیف پول توازن مناسبی برقرار کند. البته اخیرا نسخه کلاهبرداری از کد این والت کپی و ایجاد شده است و به همین دلیل است که ساختار آن از متن باز به متن بسته تغییر کرده است.

Coinomi، یکی از انواع کیف پول های دش

والت Coinomi به عنوان یکی از کیف پول های دش یک ویژگی منفی مهم دارد و آن عدم پشتیبانی از قابلیت‌های مخصوص شبکه است. در واقع شما با از طریق این کیف پول، امکان استفاده از امکاناتی مثل ارسال خصوصی و ارسال آنی در شبکه را نخواهید داشت. Coinomi در گوشی‌های موبایل با سیستم عامل IOS و اندروید قابل نصب و استفاده است.

DASH Wallet

یکی از امن‌ترین کیف پول های دش که برای ذخیره، دریافت و ارسال کوین‌های دش گزینه بسیار مناسبی خواهد بود DASH Wallet است. این والت دیجیتال توسط مهندسی هش طراحی و اجرا شده است و یک کیف پول متن باز است. شما با استفاده از DASH Wallet می‌توانید با استفاده از بلوتوث تراکنش‌های خود را به صورت آفلاین انجام دهید و کلیدهای خصوصی خود را کنترل کنید.

نکته مهمی که درباره این والت وجود دارد این است که به طور مستقیم به شبکه دش متصل است و هیچ سروری وجود ندارد که قابلیت هک شدن داشته باشد. بنابراین همیشه امکان بازیابی کوین‌های شما وجود دارد؛ حتی اگر گوشی موبایلتان خراب شود یا به طور کامل گم شود. Dash Wallet به عنوان یکی از کیف پول های دش از قابلیت ارسال آنی شبکه پشتیبانی می‌کند اما امکان استفاده از قابلیت ارسال خصوصی در آن وجود ندارد.

Dash Wallet و اتصال مستقیم آن به شبکه دش

یکی دیگر از ویژگی‌های مهم DASH Wallet این است که با پلتفرم Shapeshift سازگار است. در همین راستا شما می‌توانید بدون اینکه نیازی به خارج کردن کوین‌های دش خود از کیف پول داشته باشید، دارایی‌های خود را به بیت کوین تبدیل کنید. این کیف پول موبایلی در حال حاضر برای گوشی‌هایی با سیستم عامل اندروید و IOS قابل استفاده است. نکته جالبی که در این رابطه وجود دارد این است که کیف پول DASH Wallet اولین و تنها کیف پول رسمی ارز دیجیتال دش است که به طور مستقیم و پس از گذراندن مراحل سخت‌گیرانه وارد اپل استور شده است و در دسترس عموم مردم قرار گرفته است.

Trezor

اولین کیف پول سخت افزاری ارز دیجیتال که در دنیای کریپتوکارنسی ارائه شد والت ترزور (Trezor) بود. این والت توسط شرکتی در جمهوری چک تحت عنوان “Satoshi Labs” ارائه شد. والت ترزور یکی از کیف پول های دش است که علاوه بر این ارز دیجیتال از حدود ۵۰۰ رمز ارز دیگر نیز پشتیبانی می‌کند. برخی از مهم‌ترین ارزهای دیجیتالی که توسط این والت پشتیبانی می‌شود شامل مواردی مثل اتریوم، اتریوم کلاسیک، بیت کوین، دوج کوین، لایت کوین، زی کش و … است.

ترزور والت سخت افزاری برای دش

تمام دارایی‌های شما در فضای امن این کیف پول به طور آفلاین ذخیره می‌شود. در واقع امکان هک شدن والت ترزور و سرقت دارایی‌های شما وجود ندارد. در نتیجه استفاده از این والت معمولا به افرادی که دارایی زیادی دارند و به دنبال فضایی امن برای نگهداری آن هستند به شدت توصیه می‌شود. صفحه نمایشگر کوچکی که در این کیف پول وجود دارد، عبارت بازیابی ۲۴ کلمه‌ای و یک رمز عبور ۹ رقمی را به شما نشان می‌دهد تا از امنیت فضای والت اطمینان داشته باشید.

والت ترزور به عنوان یکی از کیف پول های دش از طریق کابل USB که در جعبه خود دارد به سیستم کامپیوتری شما متصل می‌شود. کاربری این کیف پول نسبتا ساده است و بدنه سخت افزاری آن در سه رنگ خاکستری، سفید و مشکی ارائه شده است. نکته مهمی که درباره این والت وجود دارد این است که از قابلیت ارسال آنی و ارسال خصوصی شبکه دش پشتیبانی نمی‌کند. اما طبق اطلاعیه‌هایی که صادر شده است امکان اضافه شدن این قابلیت در آن نیز وجود دارد.

Ledger Nano S

یکی دیگر از کیف پول های دش که در دسته والت‌های سخت افزاری قرار دارد، کیف پول Ledger Nano S است. این والت چند ارزی نسبت به کیف پول سخت افزاری ترزور قیمت مناسب‌تری دارد. هرچند والت‌های سخت افزاری معمولا گزینه‌های گرانی هستند اما عموما افراد به دلیل امنیت بالایی که دارند آنها را انتخاب می‌کنند.

لجر نانو اس برای مبادلات ارزی

دارایی‌ها و کوین‌های دش شما در این والت به صورت آفلاین ذخیره می‌شود. زمانی که قصد خارج کردن دارایی‌های خود از کیف پول را داشته باشید، این والت با استفاده از کلیدهای خصوصی تراکنش مورد نظرتان را تأیید خواهد کرد. همچنین شما در این کیف پول می‌توانید از طریق نمایشگر OLED آن تراکنش‌های خود را کنترل کنید. ضمن اینکه در هر شرایطی می‌توانید نسبت به امنیت دارایی‌های ذخیره شده خود در آن مطمئن باشید.

متأسفانه والت لجر نانو اس به عنوان یکی از کیف پول های دش امکان پشتیبانی از قابلیت‌های ارسال آنی و ارسال خصوصی شبکه را ندارد. اما طبق گفته‌های تیم توسعه دهنده آن این قابلیت در آینده‌ای نزدیک به آن اضافه می‌شود. به طور کلی اگر قصد نگهداری و ذخیره مقدار زیادی از ارز دیجیتال دش را دارید، این والت می‌تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد.

Trust Wallet

یکی دیگر از انواع کیف پول های دش، کیف پول چند ارزی تراست والت است. تراست والت در حال حاضر جزو بهترین و محبوب‌ترین والت‌های نرم افزاری ارزهای دیجیتال است که علاوه بر  ارز دیجیتال دش از چیزی حدود ۱۵۰۰ رمز ارز دیگر نیز پشتیبانی می‌کند. این کیف پول نرم افزاری محبوب بیشتر از ۵ میلیون کاربر فعال دارد که این موضوع نشان دهنده کیفیت و محبوبیت آن است. ضمن اینکه صرافی بایننس که یکی از معتبرترین صرافی‌های ارز دیجیتال است، این کیف پول را از سال ۲۰۱۸ به مالکیت خود درآورده است.

تراست والت کیف پولی برای دش

تراست والت به عنوان یکی از کیف پول های دش جزو کیف پول‌های موبایلی است که در هر دو سیستم عامل اندروید و IOS قابل اجرا خواهد بود. کلیدهای خصوصی شما در این والت روی سخت افزار موبایل ذخیره می‌شود. در نتیجه تا حدودی بین والت‌های نرم افزاری از امنیت بالایی برخوردار است. ضمن اینکه دانلود و نصب آن به صورت رایگان انجام می‌شود و امکان تبدیل ارزهای دیجیتال به یکدیگر یا “Swapping” نیز در آن وجود دارد.

مقایسه کیف پول های  دش

حال که با انواع کیف پول های دش آشنا شدید بد نیست که مقایسه مختصری از ویژگی‌های اصلی آن‌های نیز داشته باشید تا در نهایت بتوانید بهترین تصمیم ممکن را بگیرید. در جدول زیر مزایا و معایب هر کدام از کیف پول های دش را به تفکیک مورد بررسی قرار داده‌ایم:

ناممزایامعایب
Exodusامنیت مناسب، کاربری آسان و جذاب، چند ارزی (پشتیبانی از ۱۰۰ ارز دیجیتال)، سازگاری با پلتفرم Shapeshift، عبارت بازیابی ۱۲ کلمه‌ایعدم پشتیبانی از قابلیت ارسال آنی و ارسال خصوصی شبکه دش، نداشتن نسخه موبایل
JAXXکاربری آسان، چند ارزی (پشتیبانی از ۸۰ ارز دیجیتال)، سازگاری با پلتفرم Shapeshift، عبارت ۱۲ کلمه‌ای، ارائه در نسخه‌های مختلف برای دسکتاپ و موبایلعدم پشتیبانی از قابلیت ارسال آنی و ارسال خصوصی شبکه دش
DASH Walletامکان انجام تراکنش به صورت آفلاین، امنیت بالا و اتصال مستقیم به شبکه دش، پشتیبانی از قابلیت ارسال آنی شبکه دش، سازگاری با پلتفرم Shapeshiftنداشتن نسخه دسکتاپ، عدم پشتیبانی از قابلیت ارسال خصوصی شبکه دش، عدم پشتیبانی از ارزهای دیجیتال دیگر
Coinomiچند ارزی، امنیت بالا، عبارت بازیابی ۱۲ کلمه‌اینداشتن نسخه دسکتاپ، عدم پشتیبانی از قابلیت ارسال آنی و ارسال خصوصی شبکه دش
Trezorامنیت بالا، چند ارزی (پشتیبانی از ۵۰۰ ارز دیجیتال)، عبارت بازیابی ۲۴ کلمه‌ای، ذخیره دارایی‌ها به صورت آفلاینقیمت بالا، عدم پشتیبانی از قابلیت ارسال آنی و ارسال خصوصی شبکه دش
Ledger Nano Sامنیت بالا، چند ارزی، عبارت بازیابی ۲۴ کلمه‌ای، امکان ذخیره دارایی‌ها به صورت آفلاینقیمت بالا، عدم پشتیبانی از قابلیت ارسال آنی و ارسال خصوصی شبکه دش
Trust Walletچند ارزی (پشتیبانی از ۱۵۰۰ ارز دیجیتال)، کاربری آسان، قابلیت Swaping ارز دیجیتال، امنیت نسبتا مناسبنداشتن نسخه دسکتاپ
DASH Coreپشتیبانی از تمام قابلیت‌های شبکه دش مثل ارسال آنی و ارسال خصوصی، دسترسی به دارایی‌ها بدون نیاز به احراز هویت،اشغال فضای زیادی از کامپیوتر، نیاز داشتن به زمان طولانی برای سازگاری با بلاکچین، نداشتن نسخه موبایل، عدم پشتیبانی از ارزهای دیجیتال دیگر

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۰ / ۵. مجموع آرا: ۰

کارشناس روانشناسی با گرایش صنعتی و سازمانی، مدیر تیم تولید محتوای نقطه ویرگول
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا