صرافی ها

نحوه واریز و برداشت دارایی در صرافی کوکوین (KuCoin)

صرافی کوکوین (KuCoin) در ۲۸ ژوئن (۷ تیر)، در اقدامی برای افزایش انطباق با مقررات جهانی مبارزه با پولشویی به طور رسمی لزوم احراز هویت (KYC) را برای کاربران خود اعلام کرد. این صرافی به کاربران خود حدود ۲ هفته فرصت داده است تا جهت برخورداری از تمامی امکانات آن احراز هویت خود را تکمیل کنند. از آنجایی که کاربران ایرانی به دلیل شرایط تحریم به صورت قانونی قادر به ارائه مدارک هویتی و تکمیل احراز هویت نخواهند بود، لازم است نسبت به انتقال دارایی از کوکوین اقدام کنند. در این مطلب به آموزش گام‌به‌گام نحوه واریز و برداشت از کوکوین می‌پردازیم.

مهلت انجام احراز هویت در صرافی KuCoin

احراز هویت برای همه کاربران جدید صرافی کوکوین از ۱۵ جولای ۲۰۲۳ (۲۴ تیر ۱۴۰۲) اجباری خواهد بود. کاربرانی که پس از این تاریخ در این صرافی ثبت نام کنند، بدون KYC نمی‌توانند به مجموعه محصولات و خدمات KuCoin دسترسی داشته باشند.

همچنین، کاربرانی که قبل از ۱۵ جولای ۲۰۲۳ ثبت نام کرده‌اند باید فرآیند KYC را برای دسترسی به برخی از خدمات این پلتفرم تکمیل کنند. این کاربران قادر به واریز دارایی‌های جدید نخواهند بود، در حالی که همچنان می‌توانند نسبت به برداشت‌ از کوکوین اقدام کنند.

کاربران فعلی بدون KYC همچنان می‌توانند از خدماتی مانند سفارش‌های فروش معاملات اسپات، معاملات بدون اهرم فیوچرز و مارجین استفاده کنند. سایر خدمات قابل ارائه برای این کاربران عبارتند از نقد کردن و برداشت دارایی‌‌ها از بخش استیکینگ (staking)، بخش وام‌دهی (lending hub)، بخش KuCoin Earn و همچنین برداشت دارایی‌های معامله شده در صرافی.

آموزش واریز و برداشت از کوکوین

در ادامه به صورت تصویری به آموزش نحوه واریز و انتقال پول از کوکوین (در وب سایت و اپلیکیشن) خواهیم پرداخت.

نحوه واریز دارایی در وب سایت KuCoin

۱. وارد وب سایت Kucoin.com شده و از بالا گوشه سمت راست قسمت Login وارد حساب کاربری خود شوید.

۲. از قسمت Assets بالا گوشه سمت راست، Funding Account (حساب اصلی) را انتخاب کنید.

ورود به وب سایت کوکوین

۳. از بخش Overview گوشه سمت چپ به انواع حساب‌های ارائه شده در کوکوین دسترسی خواهید داشت. همچنین، نحوه دسترسی به گزینه‌های مختلف در تصویر نشان داده شده است.

انواع حساب‌ها در کوکوین

۴. اگر برای اولین بار است که واریز انجام می‌دهید، ابتدا باید آدرس کیف پول دارایی موردنظرتان را فعال کنید. برای این کار روی گزینه Deposit کلیک کرده و Deposit Crypto را انتخاب کنید. دارایی مورد نظر و شبکه انتقال را انتخاب کنید تا آدرس کیف پولتان به شما نمایش داده شود.

انتخاب ارز مورد نظر برای واریز

۵. این آدرس را کپی کرده و آن را در کیف پول یا صرافی که قرار است از آن برداشت کنید، پیست (Paste) کنید. پس از تایید و گذشت مدت زمانی، واریز به حساب KuCoin انجام خواهد شد.

آدرس کیف پول کوکوین برای واریز
توجه: برای واریز تتر به کارمزد انتقال تتر توجه داشته باشید تا بتوانید به صرفه‌ترین شبکه انتقال را انتخاب کنید.

نحوه واریز دارایی در اپلیکیشن کوکوین

۱. وارد اپلیکیشن شده و از بالا گوشه سمت چپ قسمت Login وارد حساب کاربری خود شوید.

۲. قسمت Assets پایین گوشه سمت راست را انتخاب کنید.

۳. روی گزینه Deposit کلیک کرده و دارایی مورد نظر و شبکه انتقال را انتخاب کنید تا آدرس کیف پولتان به شما نمایش داده شود. این آدرس را کپی کرده و از آن برای برداشت دارایی در کیف پول یا صرافی مورد نظرتان استفاده کنید. پس از تایید و گذشت مدت زمانی، واریز به حساب KuCoin انجام خواهد شد.

واریز دارایی در اپلیکیشن کوکوین
توجه: در هر دو روش (وب سایت و اپلیکیشن) واریز به حساب Funding Account (حساب اصلی) انجام خواهد شد.

برای اینکه با این دارایی قادر به انجام معامله باشید باید یک انتقال (Transfer) به حساب Trading Account (برای معاملات اسپات) یا Futures Account (برای معاملات فیوچرز) یا Margin Account (برای معاملات مارجین) انجام دهید. مراحل این انتقال داخلی بسیار ساده بوده و شامل کارمزد نمی‌شود.

انتقال داخلی دارایی بین حساب‌های کوکوین

نحوه برداشت دارایی از وب سایت کوکوین

۱. وارد وب سایت KuCoin.com شده و پس از ورود به حساب کاربری روی گزینه Assets بالا گوشه سمت راست کلیک کنید.

۲. بخش Overview گوشه سمت چپ را انتخاب کنید. در این بخش نشان داده می‌شود که دارایی‌های شما در کدام حساب‌ها هستند. توجه داشته باشید که شما فقط می‌توانید از Funding Account یا Trading Account برداشت کنید. بنابراین قبل از انتقال پول از کوکوین، همان طور که در بالا توضیح دادیم از طریق گزینه Transfer وجوه خود را به یکی از این حساب‌ها (ترجیحا Funding Account) منتقل کنید. سپس، روی گزینه Withdraw کلیک کرده و دارایی مورد نظرتان را انتخاب کنید.

برداشت از کوکوین

۳. آدرس کیف پول را وارد کرده و شبکه انتقال را انتخاب کنید.

انتخاب شبکه انتقال ارز دیجیتال

۴. مبلغی را که می‌خواهید برداشت کنید وارد کرده، سپس برای ادامه گزینه Withdraw را انتخاب کنید.

انتخاب مبلغ برداشت

توجه: در این بخش اگر قصد دارید بیت کوین منتقل کنید به کارمزد انتقال بیت کوین توجه داشته باشید. یا اینکه می‌توانید تمام دارایی خود را به تتر تبدیل کرده و آن را منتقل کنید.

۵. پنجره تایید امنیتی ظاهر می‌شود. برای ارسال درخواست برداشت، رمز عبور معاملات، کد تاییدی که به ایمیلتان فرستاده می‌شود و کد ۲FA را (که همه را از قبل تنظیم کرده‌اید) وارد کنید. پس از انجام این مراحل و تایید از سوی شما، برداشت از کوکوین انجام خواهد شد.

بخش امنیتی و نهایی برای برداشت از کوکوین

 نحوه انتقال دارایی از اپلیکیشن کوکوین

۱. وارد اپلیکیشن شده و از بالا گوشه سمت چپ قسمت Login وارد حساب کاربری خود شوید.

۲. قسمت Assets پایین گوشه سمت راست را انتخاب کنید.

۳. روی گزینه  Withdrawal کلیک کرده و دارایی مورد نظر و شبکه انتقال را انتخاب کنید. آدرس کیف پولی را که قرار است دارایی‌ها به آن منتقل شود وارد کرده و شبکه انتقال ارز دیجیتال را انتخاب کنید. مبلغی را که می‌خواهید برداشت کنید وارد کرده و در ادامه گزینه Withdraw را انتخاب کنید.

۴. پس از تایید مراحل امنیتی، برداشت از کوکوین انجام خواهد شد.

برداشت از اپلیکیشن کوکوین
توجه: اگر قصد انتقال تتر را دارید بهتر است با انواع تتر آشنایی داشته باشید تا بهترین شبکه انتقال را انتخاب کنید.

در بحث واریز و برداشت، حتما از صحت آدرس کیف پول، تطابق شبکه انتقال ارز دیجیتال و وجود تگ و ممو در آدرس‌ها اطمینان حاصل کنید. در نظر داشته باشید هر گونه اشتباه می‌تواند تبعات جبران‌ناپذیری داشته باشد. پس برای انجام این کار عجله نکرده و جزییات را به دقت بررسی کنید.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۲.۷ / ۵. مجموع آرا: ۳

دنیای کریپتو برای همه است. هدفم بیان پیچیدگی‌های این صنعت به زبان ساده است.
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
15 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
Mohammad ag
Mohammad ag
1 ماه قبل

سلام وقت بخیر مشکلی برام پیش اومده که راه حلی براش پیدا نکردم ممنون میشم کمکم کنید.من قبل از اجباری شدن احراز هویت مقداری تتر روی شبکه krc20 به تراست ولتم انتقال دادم و اون زمان اصلا یادم نبود که برای انتقالش به توکن kcs نیاز دارم.در حال حاضر توکن kcs در صرافی های دیگه فقط روی شبکه erc20 قابل خرید و انتقال هست و نمیدونم برای انتقال تترهام چیکار باید کنم چون kcs روی شبکه کوکوین فقط در صرافی خودش موجود هستش.ایا صرافی دیگه‌ای بجز خود کوکوین هم هستش که این توکن روی شبکه کوکوین رو انتقال بده؟

آرن امیریان
آرن امیریان
1 ماه قبل
پاسخ به  Mohammad ag

سلام وقت بخیر
بعضی از بریج‌ها هستن که تتر این شبکه رو تبدیل به شبکه‌های دیگه می‌کنن. توی گوگل سرچ کنید پیدا می‌کنید. ولی برای تبدیل تتر باید مقداری اتر روی شبکه kcs داشته باشید.

Mohammad ag
Mohammad ag
1 ماه قبل
پاسخ به  آرن امیریان

بله منم دقیقا همینکار رو میخام انجام بدم اما مشکل اصلیم اینه که اون بریج فقط با کیف پول هالو یا متاورس کار میکنه و نمیتونم از تراست والت تتر کوکوین رو انتقالش بدم و از بریج استفاده کنم

آرن امیریان
آرن امیریان
1 ماه قبل
پاسخ به  Mohammad ag

سلام وقت شما بخیر
می‌تونید یکی از همین کیف پول‌ها رو از سایت اصلی دانلود کنید و عبارات بازیابی تراست ولت رو توی والت جدید ایمپورت کنید و بعد باهاش به بریج کانکت بشید و کارتون رو انحام بدید.

سیدفضل اله رکنی
سیدفضل اله رکنی
1 ماه قبل

سلام وقت بخیر دوست عزیز
من حسابمو حدودا ۳ سال پیش داخل صرافی کوکوین شارژ کردم
ایا منی که قبل از تیر ماه امسال حساب داشتم میتونم با وی پی ان ثابت کل حسابمو به کیف پول صرافی ایرانی مثل بیت پین انتقال دهم
راهنمایی کنید قربان
شنیدم اگه به خاطر مشکل احراز هویت دسترسی بهم نداد میتونم بهشون پیام بدم تا چند ساعت برام دسترسی رو باز کنند و بتونم حسابمو خالی کنم ایا صحت داره ؟
ممنون میشم راهنمایی بفرمایید
و یه سوال دیگه با یکی از پیج ها اشنا شدم گفت باید ۳ تومن به ما بدین تا

آرن امیریان
آرن امیریان
1 ماه قبل

سلام وقت بخیر
صرافی‌ها دسترسی رو محدود می‌کنن، اما برداشت فعاله. اگر فعال نبود، با پشتیبانیشون صحبت کنید.
با وی پی ان ثابت وارد بشید، ارزها رو ابتدا به کیف پولتون انتقال بدید و بعدش به صرافی ایرانی. هرگز مستقیم از صرافی خارجی به صرافی داخلی به طور مستقیم برداشت نکنید.

فضل اله رکنی
فضل اله رکنی
1 ماه قبل
پاسخ به  آرن امیریان

ممنون از راهنمایتون قربان
برای امتحان الان مقداری ارز بفرستم به تراست ولتم ؟بینم انتقال میده یا نه اگه شد کل موجودیم رو الی کنم؟
مسدودم که نمیکنه؟

آرن امیریان
آرن امیریان
1 ماه قبل
پاسخ به  فضل اله رکنی

سلام وقت بخیر
با نکاتی که گفتم اگر انجام بدید مشکلی پیش نمیاد.
حتما دقت کنید که آدرس و شبکه‌ای که توی تراست ولت انتخاب می‌کنید، با شبکه‌ای که از صرافی برداشت می‌کنید یکسان باشه. مثلا اگر تتر روی شبکه اتریوم دارید، حتما با آدرس تتر شبکه اتریوم تراست ولت برداشت کنید.

آیدا وصال
آیدا وصال
5 ماه قبل

سلام و خسته نباشید ممنون از آموزش برداشت مشکلی که برای من پیش اومده تمام این مراحلی که برای برداشت گفته شده انجام دادم ولی کلید withdraw فعال نشد و همانطور که در عکس خودتون گذاشته شده اون قسمت که قرمز هست نوشته do not withdraw نشون میده امکانش هست راهنمایی بفرمایید؟

ر رواقی
ر رواقی
4 ماه قبل
پاسخ به  آیدا وصال

سلام و عرض ادب
مشکل عدم برداشت از یک صرافی، دلایل مختلفی میتواند داشته باشد؛ ازجمله عدم kyc، عدم رعایت سقف یا حداقل برداشت، مشکلات زیرساختی پلتفرم و …
بنابراین توصیه می‌کنیم این مساله را با پشتیبانی صرافی مربوطه درمیان بگذارید.
سپاس از همراهی شما

حامد
حامد
7 ماه قبل

سلام آیا برای وارد شدن به صرافی کوکوین نیاز به استفاده از فیلتر شکن هست؟
برای برداشت ارز از کوکوین به صرافی های داخلی آیا نیازی هست که از کیف پول واسط استفاده کنم یا مستقیم میتونم برداشت بزنم؟

ر رواقی
ر رواقی
7 ماه قبل
پاسخ به  حامد

سلام
پیشنهاد میکنم به طور کلی برای هر فعالیتی در حوزه کریپتو، از وی پی ان (با ای پی ثابت) استفاده کنید. همچنین برای برداشت مبالغ بالا، استفاده از کیف پول واسط برای بالا بردن جوانب احتیاط، توصیه میشود.
سپاس از همراهی شما

محمد صحرای
محمد صحرای
9 ماه قبل

سلام نمتونم از صرافی kucoin برداشت کنم اهراز هویت می‌خواد الان باید چی کار کنم

ر رواقی
ر رواقی
9 ماه قبل
پاسخ به  محمد صحرای

سلام
لطفا با پشتیبانی صرافی مربوطه ارتباط برقرار کنید و مشکل خود را مبنی بر عدم اطلاع از احراز هویت برای آنها شرح دهید. امیدواریم با این کار مشکل شما حل شود.

شبگرد
شبگرد
8 ماه قبل
پاسخ به  محمد صحرای

منم نمیتونم چرا هیچکس اموزشی در این مورد نذاشته هرچی سرچ کردم نوشتن فلان تاریخ احراز اجباری میشه خب من که دیر متوجه شدم باید چیکار کنم

دکمه بازگشت به بالا