اخبار ارزهای دیجیتال

دیزنی فعالیت کریپتویی خود را وارد فصلی جدید می‌کند

باب آیگر که پیش‌تر به مدت ۱۵ سال عهده‌دار سکان دیزنی بود، ارتباط نزدیکی با کریپتو دارد

رابرت باب آیگر (Bob Iger)، به شکلی غافلگیرکننده به پست پیشین خود به عنوان مدیرعامل شرکت دیزنی بازگشت و جانشین باب چاپک (Bob Chapek) شد. اما حضور او در این جایگاه چه ارتباطی با کریپتو دارد؟

به گزارش والکس و به نقل از Coin Telegraph، باب آیگر پیش‌تر و به مدت ۱۵ سال مدیریت شرکت جهانی سرگرمی دیزنی را بر عهده داشت. پس از جدایی از دیزنی، آیگر در سمت مدیر، مشاور و سرمایه‌گذار پلتفرم جینیز (Genies) ادامه فعالیت داد. جینیز پلتفرم نمایه دیجیتال است و بر روی بلاکچین فلو (Flow) شرکت Dapper Labs مستقر است.

آیگر در زمان پیوستن به جینیز گفت:

از پیوستن به هیات مدیره Genies برای کمک به آکاش نیگام (Akash Nigam) و شرکت برای کمک به انسان‌ها برای خلق اپ‌های موبایل وب ۳ و اکوسیستم‌های نمایه محور خوشحالم.

در زمان مسئولیت آیگر در دیزنی، این شرکت فرم درخواست ثبت نشان تجاری مرتبط با متاورس را پر کرد.

این درخواست مربوط به ثبت یک شبیه‌ساز دنیای مجازی در یک مکان واقعی بود و بر اساس محتوای پرونده، به بازدیدکنندگان شهربازی‌های دیزنی این اجازه را می‌داد تا با استفاده از تلفن‌های همراه خود، تصاویر و جلوه‌های سه بعدی شخصی‌سازی شده را تولید و بر روی اجسام نزدیک همچون دیوارها به نمایش بگذارند.

با این حال دیزنی در آن زمان اعلام کرد که هیچ برنامه جاری برای استفاده از شبیه‌ساز دنیای مجازی وجود ندارد و این شرکت هنوز هیچ محصولی که مرتبط با این درخواست باشد را اعلام نکرده است.

طبق گزارش‌ها، بازگشت آیگر موقتی خواهد بود و او تنها پذیرفته است که به مدت دو سال عهده‌دار این سمت باشد. در این مدت، آیگر در کنار هیات مدیره برای تعیین مسیر استراتژیک شرکت تلاش خواهد نمود و جانشینی برای خود خواهد پروراند.

در غیاب او، دیزنی کار بر روی پروژه‌هایی در حوزه‌های متاورس، توکن‌های NFT و بلاکچین را ادامه داد.

در ماه سپتامبر، دیزنی مشاوری برای کار بر روی تراکنش‌های مربوط به NFT، متاورس و امور مالی غیرمتمرکز (DeFi) استخدام کرد. در شرح آگهی شغلی دیزنی آمده بود که این شرکت به طور ویژه به دنبال فردی برای ارائه مشاوره حقوقی در کل چرخه عمر محصولات NFT است؛ به نحوی که بتوان از پایبندی آن به تمام قوانین جاری در ایالات متحده اطمینان حاصل کرد.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۰ / ۵. مجموع آرا: ۰

منبع
Coin Telegraph
علاقه‌مند به ساختارهای غیرمتمرکز، دیفای و آزادی مالی
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا