سرمایه گذاری

سرمایه گذاری دوگانه چیست؟ معرفی Dual investment

معمولا معامله گران مبتدی که به تازگی وارد بازار ارزهای دیجیتال شده‌اند، روش‌‌های مختلف سرمایه گذاری را ترجیح می‌دهند. چرا که در این روش‌ها، ریسک‌ها و ضررها کمتر از روش‌های معامله است. سرمایه گذاری دوگانه (Dual Investment)یک نوع از سرمایه گذاری در بازار ارز دیجیتال است که امکان دریافت سود شما را به صورت دو دارایی می‌دهد.

به عبارت دیگر، اگر معامله شما در تاریخ تسویه انجام شود، شما می‌توانید سود معامله را به صورت ارز سپرده یا ارز جایگزین دریافت کنید. در ادامه، به توضیحات بیشتری از این نوع سرمایه گذاری می‌پردازیم.

سرمایه گذاری دوگانه (Dual investment)

به بیان ساده، سپرده گذاری دوگانه نوعی از سرمایه گذاری است که معامله گران می‌توانند سود دارایی خود را به شکل دو دارایی دیگر دریافت کنند. برای شروع، شما ابتدا باید صرافی مورد نظر خود را انتخاب کنید. در میان صرافی‌های معتبر ارز دیجیتال، صرافی‌هایی مانند بایننس و کوکوین، امکان سرمایه گذاری دوگانه را ارائه می‌دهند. حالا باید دارایی دیجیتال خود را در یکی از این صرافی‌ها قفل یا استیک کنید. بعد از گذشت مدت زمان مشخصی که دارایی شما سود کند، سود آن به دو صورت برای شما قابل برداشت است.

این نوع سپرده گذاری، یک محصول مالی غیراصولی با بازده شناور است. این بازده شناور بر اساس معیارهای از پیش تعیین شده، یعنی قیمت هدف، تنظیم می‌شود. میزان درآمد سرمایه گذاران، به میزان عملکرد دارایی آنها در زمان مشخص شده و بر اساس قیمت هدف بستگی دارد. مانند تمامی روش‌های دیگر  خرید و فروش ارز دیجیتال، سرمایه گذاری دوگانه هم ریسک‌هایی دارد و خطر پذیر محسوب می‌شود. بیشترین میزان ریسک، مربوط به نوسانات بازار می‌شود که بر روی دارایی شما تاثیر می‌گذارد.

سرمایه گذاری دوگانه

عملکرد سرمایه گذاری دوگانه

برای درک دقیق‌تر بهتر است، کمی با عملکرد آن که باعث سوددهی به سرمایه گذاران می‌شود، آشنا شوید. در این نوع از سرمایه گذاری، سرمایه گذاران می‌توانند یک دارایی را با قیمت پایین بخرند یا در آینده، آن دارایی را با قیمت بالاتر بفروشند. به یاد داشته باشید، در دوال اینوستمنت، اگر معامله شما اجرا نشود، بازده دارایی را به صورت ارز سپرده و اگر معامله اجرا شود، بازده دارایی را به صورت ارز جایگزین دریافت می‌کنید. اجازه دهید دو رویکرد مهم در سپرده گذاری دوگانه یعنی فروش بالا و خرید پایین را به صورت جداگانه برای شما شرح دهیم.

رویکرد اول: خرید پایین

معنای اجرا شدن معامله در سرمایه گذاری دوگانه، همان کمتر شدن قیمت تسویه از قیمت هدف است. برای این مدل اقتصادی، ابتدا شما باید مدت زمان سپرده و قیمت هدف در روز تسویه را مشخص کنید. پس، زمانی که روز تسویه برسد و قیمت دارایی شما کمتر از قیمت هدف معامله باشد، معامله اجرا می‌شود. ولی اگر قیمت دارایی بیشتر از قیمت هدف باشد، معامله اجرا نمی‌شود.

حالا در این رویکرد، یعنی خرید با قیمت پایین، اگر معامله اجرا شود؛ شما می‌توانید در تاریخ تسویه، ارز دیجیتال جایگزین خود را بخرید. برای دریافت ارز دیجیتال جایگزین، باید مقداری استیبل کوین مانند USDT را به حساب صرافی واریز کرده و زمان تسویه و قیمت هدف برای خرید ارز جایگزین مانند بیت کوین را انتخاب کنید. حالا در روز تسویه، با دارایی اولیه، یعنی همان استیبل کوین و سود آن، مقداری ارز جایگزین یعنی بیت کوین خریداری می‌شود.

رویکرد دوم: فروش بالا

افزایش ارزش دارایی

رویکرد فروش بالا، با رویکرد خرید کم تفاوت‌هایی دارد. در این رویکرد، باید قیمت دارایی شما به قیمت هدف یا بالاتر از آن برسد. در این صورت، شما می‌توانید دارایی دیجیتال خود را با قیمت بالایی بفروشید. برای این کار، ابتدا یک دارایی دیجیتال بجز استیبل کوین‌ها، انتخاب کرده و آن را سپرده گذاری کنید. حالا قیمت هدف که باید قیمت بالایی برای فروش باشد و زمان تسویه معامله را مشخص کنید.

در روز تسویه، اگر قیمت دارایی به قیمت هدف برسد؛ معامله انجام می‌شود. یعنی دارایی دیجیتال شما به همراه سود آن، فروخته می‌شود و در نهایت، پاداش این معامله به صورت استیبل کوین به حساب شما می‌آید. همان‌طور که در بالاتر هم اشاره کردیم، اگر قیمت دارایی به قیمت هدف نرسد و معامله انجام نشود، دارایی شما آسیبی نمی‌بیند. شما می‌توانید آن را به صورت همان ارز سپرده گذاری شده به همراه سود استیکینگ آن دریافت کنید.

مزایا سرمایه گذاری دوگانه

تا این بخش از مقاله، به تعریف Dual investment و عملکرد آن پرداختیم. حالا باید مزایا و معایب این نوع از سرمایه گذاری را هم بررسی کنیم تا با آگاهی کامل به سمت آن بروید. مزایا سپرده گذاری دوگانه عبارت‌اند از:

  • خرید بالا، فروش کم: شما می‌توانید در قیمت پایین، خرید کرده و در قیمت بالا، دارایی خود را بفروشید.
  • بازده غیرفعال (Passive Yields): در سرمایه گذاری دوگانه، بدون توجه روند بازار، شما از استیک کردن دارایی خود، سود یا پاداش دریافت کنید. این کسب درآمد به صورت ثابت و غیرفعال است.
  • کارمزد تراکنش: اگر معامله شما انجام شود، هیچ کارمزد تراکنشی از شما دریافت نمی‌شود.
  • اهداف متعدد: در این نوع از سرمایه گذاری، شما اهداف متعددی را می‌توانید برای دارایی خود و سود آن درنظر بگیرید تا به کسب درآمد برسید.

ریسک‌های سرمایه گذاری دوگانه

خطرات سپرده گذاری دوگانه

همان‌طور که دوال اینوستمنت مانند سرمایه گذاری‌های دیگر مثل سرمایه گذاری جمعی از مزایای خوبی برای کسب درآمد برخوردار است، ریسک‌هایی هم دارد. ریسک‌های سپرده گذاری دوگانه، تقریبا معادل با ریسک‌های انجام معامله در بازار اسپات است. ولی درک بهتر این خطرات به شما کمک می‌کند تا موقعیت بهتری را تجربه کنید.

  • دارایی قفل شده: دارایی شما پس از سپرده گذاری، تا زمان تسویه قفل می‌شود و غیرقابل دسترسی است. این نوع از سرمایه گذاری، انعطاف پذیر نیست.
  • تاریخ تسویه: کسب درآمد و سود شما در سرمایه گذاری دوگانه به تاریخ تسویه شما بستگی دارد. اینکه در تاریخ تسویه، روند بازار به چه صورت باشد، مهم است.
  • ضرر: در این نوع سرمایه گذاری، اگر قیمت دارایی شما، فاصله زیادی با قیمت هدف داشته باشد، مجبور می‌شوید با قیمت بالاتری بخرید یا با قیمت پایین‌تری بفروشید که ضرر در سرمایه گذاری است.

روش انجام سرمایه گذاری دوگانه

یکی از صرافی‌هایی که به شما امکان سپرده گذاری دوگانه را می‌دهد، صرافی کوکوین است. این صرافی به دلیل عدم محدودیت برای کاربران ایرانی، بین معامله گران ایرانی، محبوبیت زیادی دارد. در ادامه به آموزش قدم به قدم دوال اینوستمنت در صرافی کوکوین و صرافی بایننس می‌پردازیم.

سرمایه گذاری دوگانه در صرافی کوکوین

برای شروع دوال سپرده گذاری دوگانه در صرافی کوکوین، طبق مراحل زیر پیش بروید.

۱. وارد وب سایت صرافی کوکوین شده و حساب کاربری خود را باز کنید.

۲. اگر در صرافی کوکوین، حساب کاربری ندارید؛ یک حساب کاربری جدید بسازید.

۳. از منوی بالای صفحه، گزینه Earn را انتخاب و از زیرمجموعه آن، بر روی گزینه KuCoin Earn کلیک کنید.

۴. طبق تصویر زیر، از صفحه باز شده، گزینه Dual Investment را پیدا کرده و بر روی آن کلیک کنید.

سرمایه گذاری دوگانه در صرافی کوکوین

۵. صفحه جدیدی که برای شما ظاهر می‌شود شامل انتخاب همه موارد در سپرده گذاری دوگانه است.

برای قدم اول باید از میان ارزهای دیجیتال موجود، یکی را برای خرید انتخاب کنید. به عنوان مثال، اگر اتریوم بخرید، درآمد شما به اتریوم یا USDT خواهد بود.

قدم دوم، انتخاب روز تسویه است. از میان تاریخ‌های موجود، یکی را با توجه به استراتژی و تحلیل‌های خود انتخاب کنید.

قدم سوم، انتخاب قیمت هدف از میان گزینه‌های موجود است.

در قدم چهارم باید مقدار دارایی خود برای خرید را مشخص کنید.

پس از بررسی کامل تمام اطلاعات وارد شده، می‌توانید بر روی گزینه Confirm کلیک کنید.

در این مرحله، نمی‌توانید از دارایی سپرده گذاری شده خود استفاده کنید. سپرده شما تا روز تسویه قفل می‌شود.

در نهایت، پس از روز تسویه، صرافی کوکوین درآمد شما را به همان حساب کاربری شما که خرید را انجام داده‌اید، واریز می‌کند.

سرمایه گذاری دوگانه در صرافی بایننس

یکی دیگر صرافی‌هایی که امکان سپرده گذاری دوگانه را برای شما فراهم کرده، صرافی بایننس است. متاسفانه در حال حاضر، حساب کاربران ایرانی در صرافی بایننس مسدود می‌شود و استفاده از آن، برای کاربران ایرانی تحریم است. ولی بهتر است با محیط انجام سپرده گذاری دوگانه در صرافی بایننس نیز آشنا شوید.

 به وب سایت صرافی بایننس رفته و حساب کاربری خود را باز کنید. اگر تاکنون در این صرافی حساب کاربری باز نکردید، یک حساب جدید برای خود ساخته و احراز هویت آن را انجام دهید.

از منوی بالای صفحه، گزینه Earn را انتخاب و از میان زیرمجموعه‌های آن، بر روی گزینه Dual Investment کلیک کنید.

سرمایه گذاری دوگانه در صرافی بایننس

در صفحه باز شده، چند ارز دیجیتال لیست شده را می‌بینید که باید یکی از آنها را انتخاب کنید.

حالا، فروش آن ارز دیجیتال یا خریدش را مشخص کنید.

در این مرحله باید قیمت هدف و تاریخ تسویه را نیز مشخص کنید.

پس از تکمیل اطلاعات سرمایه گذاری دوگانه، مبلغی را که برای سرمایه گذاری میخواهید، وارد کنید تا از حساب شما کسر شود.

در نهایت، بعد از مطالعه قرارداد خدمات، سپرده گذاری را تایید کرده و منتظر تاریخ تسویه باشید.

شرایط بازار و سرمایه گذاری دوگانه

به طور کلی، سپرده گذاری دوگانه یک روش از سپرده گذاری نسبتا کم ریسک است. به همین دلیل، اغلب به افراد مبتدی در بازار ارزهای دیجیتال توصیه می‌شود. در این نوع از سرمایه گذاری، حتی در صورت ضرر نیز شما باز هم درآمد خود را از قفل کردن داراییتان دریافت می‌کنید. پس، تقریبا ضرر در سپرده گذاری دوگانه، قابل جبران است. با این حال، قبل از شروع هر سپرده گذاری، باید به شرایط بازار هم دقت کرده و روزهای آینده آن را نیز برای تاریخ تسویه، تحلیل کنید. شرایط بازار برای سرمایه گذاری، بستگی به هدف شما دارد. اینکه هدف شما خرید با قیمت پایین یا فروش با قیمت بالا است، اهمیت دارد. چرا که باید با توجه به آن و تحلیل خود از بازار، سرمایه گذاری را شروع کنید.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۱.۵ / ۵. مجموع آرا: ۲

منبع
kucoin.com
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
2 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
علیرضاذوقی
علیرضاذوقی
1 سال قبل

لطفا اموزش استیک کردن در والکس رو اموزش بدین

ر رواقی
ر رواقی
1 سال قبل
پاسخ به  علیرضاذوقی

سلام و عرض ادب
دوست عزیز در حال حاضر کیف پول صرافی والکس از این ویژگی پشتیبانی نمیکند.

دکمه بازگشت به بالا