سرمایه گذاریکیف پول

راهنمای کامل کسب درآمد از اکسودوس با استیکینگ

بسیاری از افراد تصور می‌کنند سرمایه‌گذاری در دنیای ارز دیجیتال، تنها مختص به معامله و ترید کردن است. اما جالب است بدانید راه‌های متفاوتی برای کسب درآمد در این دنیا وجود دارد. یکی از راه‌های جالب و مطمئن کسب درآمد در دنیای ارزهای دیجیتال، استیکینگ ارزهای دیجیتال است. استیکینگ به معنی قفل‌کردن سرمایه در کیف پول است و یکی از بهترین راه‌های درآمد از این راه، کسب درآمد از اکسودوس است. برای آشنایی کامل با کیف پول اکسودوس و این روش کسب درآمد، در ادامه این مقاله همراه ما باشید.

استیکینگ ارز دیجیتال چیست؟

همان‌طور که می‌دانید در دنیای ارز دیجیتال راه‌های زیادی برای کسب درآمد از بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال وجود دارد. یکی از محبوب‌ترین روش‌های درآمدزایی در دنیای ارز دیجیتال، استیکینگ (Staking) است. اگر بخواهیم به زبان ساده بگوییم، استیک کردن ارز دیجیتال به معنی خرید آن ارز در یک کیف پول و قفل‌کردن ارز به‌منظور دریافت پاداش است. به عبارتی استیکینگ مانند همان سپرده‌گذاری در بانک است. با این تفاوت که ارز دیجیتال شما هنگام استیکینگ برای مدتی در کیف پول قفل می‌شود.

استیکینگ در ارز دیجیتال می‌تواند جایگزین مناسبی نیز برای عملیات ماینینگ (Mining) باشد. این کار یکی از راه‌های کسب درآمد از اکسودوس نیز هست. در استیکینگ شما به دلیل نگهداری ارز دیجیتال در یک کیف پول مشخص، از سود و پاداش‌های مشخصی بهره‌مند می‌شوید. برای کسب درآمد در اکسودوس می‌توانید از روش‌های گوناگونی استفاده کنید. یکی از متداول‌ترین روش‌های این کار، سرمایه‌گذاری در یک کیف پول مشخص است. برای مثال شما با قفل‌کردن سرمایه خود در کیف پول اکسودوس، می‌توانید به کسب درآمد از بیت کوین برسید. این روش به‌عنوان استیکینگ سرد شناخته می‌شود.

دیگر روش رایج برای این کار، استیکینگ در صرافی‌ها است. درواقع صرافی‌های ارز دیجیتال در تلاش‌اند تا با ارائه نقشه‌های درآمدی جذاب، کاربران خود را به سرمایه‌گذاری در پلتفرم آن‌ها متقاعد کنند. این موضوع نیز از دو بخش Flexible و Locked تشکیل شده است. در حالت Locked شما با قراردادن ارز دیجیتال خود در شبکه بلاک چین، سود دریافت خواهید کرد. در این سبک از استیکینگ، اگر سرمایه خود را برداشت کنید، سود شما قطع خواهد شد. در حالت Flexible، می‌توانید با سرمایه خود ترید کنید. اما توجه‌ داشته باشید که این روش از سود کمتری برخوردار است.

کسب سود از اکسودوس

نحوه کار استیکینگ و کسب درآمد از اکسودوس چگونه است؟

قبل از دانستن نحوه کار استیکینگ باید توضیح کوتاهی درباره الگوریتم اثبات کار (POW) و الگوریتم اثبات سهام (POS) داشته باشیم. الگوریتم اثبات کار مکانیزمی است که به واسطه آن بلاک‌های مختلفی ایجاد می‌شوند و اتفاقات شبکه و تراکنش‌ها روی آن‌ها ذخیره می‌شوند. مجموعه این بلاک‌ها در کنار یکدیگر شبکه بلاک چین (BlockChain) را تشکیل می‌دهند. در الگوریتم اثبات کار افرادی به‌عنوان ماینر، مسائل ریاضی را درون شبکه حل می‌کنند و به واسطه این کار ارزهای جدیدی را استخراج می‌کنند. معروف‌ترین ارز دیجیتالی که از این الگوریتم استفاده می‌کند، بیت کوین است.

الگوریتم اثبات سهام به‌عنوان راهی جدیدتر برای ارزهای جدیدتر عرضه شد تا ارزهای استیک‌شده در شبکه بتوانند اعتبارسنجی تراکنش‌های شبکه را انجام دهند. شما با انجام استیکینگ روی این رمز ارزها، می‌توانید به کسب درآمد از اکسودوس برسید. این اعتبارسنجی باعث می‌شود تا فرد، مقدار مشخصی پاداش در شبکه دریافت کند. هرچقدر مقدار بیشتری استیکینگ کرده باشید، اعتبارسنجی تراکنش‌های بیشتری توسط ارزهای استیک‌شده شما انجام می‌شود و پاداش بیشتری نیز دریافت خواهید کرد. دو الگوریتم نام‌ برده‌شده از اصلی‌ترین الگوریتم‌های موجود در بازار هستند، اما علاوه بر آن‌ها الگوریتم‌های دیگری نیز وجود دارند که می‌توان روی آن‌ها استیکینگ انجام داد. یکی از آن‌ها اثبات سهام نمایندگی (DPOS) است که به شما اجازه می‌دهد تا از رمزارزهای خود به‌عنوان حق رأی استفاده کنید.

یکی از راه‌های اصلی کسب درآمد از اکسودوس، استیکینگ روی ارزهایی است که از الگوریتم اجماع اثبات کار استفاده می‌کنند؛ به عبارتی تمام سیستم‌های مبتنی بر POS به شما اجازه می‌دهند تا با قفل‌کردن این ارزهای دیجیتال در کیف پول شخصی خود، از سودهای مشخص سالیانه برخوردار شوید. به افرادی که در این پروژه شروع به استیکینگ می‌کنند، گره یا نود  (Node) گفته می‌شود. نودهایی که در این روش قرار دارند، به‌صورت تصادفی توسط شبکه برای تأیید تراکنش‌ها انتخاب می‌شوند. روشن است که هرچه تعداد بیشتری رمزارز در این سیستم قرار داده باشید، احتمال انتخاب شما برای تأیید تراکنش بیشتر است.

همه چیز درباره استیکینگ

معرفی کیف پول اکسودوس (Exodus)

کیف‌ پول‌های ارز دیجیتال محلی برای ذخیره کلیدهای خصوصی شما در هر شبکه است که باعث می‌شوند بتوانید دارایی دیجیتال خود را محافظت و دسته‌بندی کنید. این کیف‌ها در انواع مختلفی مانند کیف پول گرم و کیف پول سرد وجود دارند. کیف پول سرد به‌صورت فیزیکی به شما ارائه می‌شود و می‌توانید با داشتن آن، کیف پولی فیزیکی برای دارایی دیجیتال خود ایجاد کنید. اکسودوس یکی از کیف پول‌های دنیای ارز دیجیتال از که از ارزهای زیادی پشتیبانی می‌کند. این کیف پول از امنیت و اعتبار خوبی برخوردار است و بسیاری از افراد از این کیف پول برای نگه‌داری دارایی خود استفاده می‌کنند. علاوه بر نگهداری از دارایی‌های خود در این کیف پول، می‌توانید به کسب درآمد از اکسودوس نیز بپردازید.

توجه داشته باشید که این کیف پول متعلق به یک کمپانی آمریکایی است و برای دانلود و استفاده از آن باید از VPN استفاده کنید. این ولت از بیش از ۹۰ ارز دیجیتال معتبر استفاده می‌کند و خدمات مختلفی مانند سرمایه‌گذاری و استیکینگ را ارائه می‌دهد. برای آشنایی بیشتر با نحوه استیکینگ پول و کسب درآمد از اکسودوس در ادامه مقاله همراه ما باشید.

استیکینگ و کسب درآمد از اکسودوس چگونه انجام می‌شود؟

تا اینجای مقاله درباره استیکینگ در صرافی‌ها و کیف پول‌های متفاوتی صحبت کردیم. در این قسمت می‌خواهیم درباره نحوه استیکینگ در اکسودوس و رمزارزهایی که در این کیف پول پشتیبانی می‌شوند صحبت کنیم. قبل از معرفی ارزهای تحت پشتیبانی این کیف پول باید به شما بگوییم که سعی کنید در ارزهای آینده‌دار سرمایه‌گذاری کنید؛ چراکه باتوجه‌به نوسان بالای بازار ارزهای دیجیتال، ارز استیک‌شده شما نیز از این تغییرات بی‌نصیب نمی‌ماند. ارزهای دیجیتالی که در کیف پول اکسودوس قابلیت استیکینگ دارند، به‌عنوان Earn Reward معرفی شده‌اند. در حال حاضر ۷ ارز دیجیتال در کیف پول اکسودوس قابلیت استیکینگ را دارند و می‌توانید از طریق آن‌ها به کسب درآمد از اکسودوس بپردازید. در ادامه به معرفی استیکینگ این هفت ارز دیجیتال می‌پردازیم.

نحوه کسب درآمد از Exodus

ارز دیجیتال نئو (NEO)

ارز دیجیتال NEO یک ارز دیجیتال چینی است که در سال ۲۰۱۴ روی شبکه بلاک چین اجرا شد. این ارز دیجیتال از جمله ارزهای قابل استیکینگ در کیف پول اکسودوس است. افرادی که ارز دیجیتال NEO را در کیف پول خود قفل می‌کنند، ارز دیجیتال GAS را به‌عنوان پاداش آن دریافت می‌کنند. GAS ارزی برای پرداخت کارمزد در شبکه NEO است و سود سالیانه استیکینگ این ارز دیجیتال، سالانه ۱.۳۲ درصد کل سرمایه شما است. حداقل تعداد NEO برای کسب درآمد از اکسودوس نیز یک ارز دیجیتال NEO است.

ارز دیجیتال آنتولوژی (ONT)

رمزارز ONT روی شبکه اونتولوژی متولد شد و حداقل موجودی برای استیکینگ این ارز دیجیتال در کیف پول اکسودوس یک ONT است. شما در صورت قفل‌کردن این ارز دیجیتال، رمزارز ONG دریافت خواهید کرد. ONG نیز رمزارزی برای کارمزد تراکنش در شبکه اونتولوژی است. سود سالیانه برای استیکینگ این ارز دیجیتال، برابر با ۴.۶۲ درصد است. در شبکه بلاک چین اونتولوژی ثانیه‌ای یک بلاک تولید می‌شود. شما برای دریافت سود استیکینگ خود باید تا تولید ۶۰ هزار بلاک صبر کنید و درصورتی‌که بخواهید سرمایه خود را از حالت قفل‌شده خارج کنید نیز باید ۱۲۰ هزار ثانیه (تقریبا ۳۳ ساعت) صبر کنید. با استیکینگ این ارز می‌توانید به کسب درآمد از اکسودوس بپردازید.

ارز دیجیتال وی چین (VET)

یکی‌ دیگر از رمزارزهایی که می‌توانید در کیف پول اکسودوس روی آن عمل استیکینگ انجام دهید، رمزارز VET است. این ارز دیجیتال روی شبکه بلاک چین وی‌چین (VeChain) قرار گرفته است و با نگهداری آن می‌توانید ارز دیجیتال VTHO دریافت کنید. رمزارز VTHO نیز رمز ارزی برای پرداخت کارمزد شبکه روی شبکه وی‌چین است و با استیکینگ VET، سالیانه ۰.۷۵ درصد سود دریافت خواهید کرد.

ارز دیجیتال تزوس (XTZ)

ارز دیجیتال XTZ به‌عنوان یکی از ارزهای دیجیتال محبوب در دنیای کریپتو، قابلیت استیکینگ در کیف پول اکسودوس را دارد. این رمزارز روی شبکه بلاک چین تزوس تعبیه شده است و حداقل دارایی موردنیاز برای مشارکت در آن، یک‌ واحد XTZ است. برای استیکینگ روی این رمزارز باید درخواستی ثبت کنید و تایید شما ۳۵ روز به طول می‌انجامد. سود سالیانه این ارز دیجیتال ۵.۴ درصد است که این میزان سود را هر سه روز یکبار می‌توانید دریافت کنید.

استیکینگ ارز دیجیتال XTZ در اکسودوس

ارز دیجیتال کاردانو (ADA)

یکی دیگر از رمزارزهای معروف با الگوریتم اثبات سهام در کیف پول اکسودوس، رمزارز ADA روی شبکه کاردانو است. کاردانو به‌عنوان یکی از پروژه‌های با برنامه و آینده‌دار دنیای ارزهای دیجیتال شناخته می‌شود و استیکینگ روی این ارز دیجیتال سود سالیانه ۴.۳ درصد را برای شما به همراه دارد.

برای استیکینگ در شبکه کاردانو باید آدرس کیف پول خود را در اختیار شبکه قرار دهید؛ بنابراین در استیکینگ این رمزارز کل سرمایه شما وارد پروسه می‌شوند. رمزارز ADA از آن دسته ارزهای دیجیتال است که دارایی شما را در شبکه قفل نمی‌کند. بلکه بر اساس میزان ADA که در کیف پولتان دارید، شبکه کاردانو به شما سود پرداخت می‌کند و با این روش می‌توانید به کسب درآمد از اکسودوس بپردازید. برای استیکینگ در شبکه کاردانو باید حداقل ۵ واحد ADA در کیف پول خود داشته باشید. تایید شما توسط کاردانو طی ۲۰ روز بعد از درخواست شما انجام می‌شود و این شبکه هر ۵ روز یکبار به شما سودی را پرداخت می‌کند.

ارز دیجیتال الگوراند (ALGO)

رمزارز ALGO در شبکه آلگوراند یکی دیگر از رمزارزهای موجود برای کسب درآمد از اکسودوس است. برای سرمایه‌گذاری روی این ارز دیجیتال باید حداقل ۰.۱ واحد از آن را در کیف پول خود قفل کنید. در حال حاضر ۱۱ میلیون بلاک در شبکه الگوراند ساخته شده است و سود استخراج از محل ساخت بلاک به پایان رسیده است. در حال حاضر سود استیکینگ این رمزارز از طرف کارمزدهای تراکنش در شبکه تامین می‌شود؛ بنابراین امکان محاسبه دقیق میزان سود استیکینگ این ارز دیجیتال وجود ندارد.

البته به طور میانگین در حال حاضر سود پرداختی در استیکینگ ALGO چیزی بیشتر از ۷ درصد است. این سود از محل کارمزد تراکنش در شبکه الگوراند توزیع می‌شود و به میزان سرمایه‌ای که شما در شبکه قفل کرده‌اید، بستگی دارد.

ارز دیجیتال اتم (ATOM)

آخرین ارز دیجیتالی که در این بخش به معرفی آن می‌پردازیم، رمزارز ATOM است. این ارز دیجیتال در کازماس قرار گرفته است و سود سالیانه ۸.۷۵ درصد دارد. در این شبکه بلاک چین

 می‌توانید بخشی از سرمایه خود را قفل کنید اما برای خروج آن باید چیزی حدود ۲۱ روز بعد از ثبت درخواست صبر کنید.

Exodus و کسب درآمد

استیکینگ ارزدیجیتال، تجربه‌ای نو از کسب درآمد

در این مقاله سعی کردیم تا شما را با موضوع استیکینگ و کسب درآمد از اکسودوس آشنا کنیم. همان‌طور که در متن خواندیم، کیف پول اکسودوس یکی از کیف‌ پول‌های معتبر در دنیای کریپتو است و می‌توان به‌صورت مطمئن و کم‌ریسک در این کیف پول سرمایه‌گذاری کرد. موضوعی که در این باره باید به آن توجه کنید، انتخاب ارز دیجیتال مناسب برای سرمایه‌گذاری است. امیدواریم در این مقاله اطلاعات مفیدی را درباره کسب درآمد از اکسودوس و این کیف پول به شما داده باشیم. درصورتی‌که نیاز به کسب اطلاعات بیشتر در این باره را دارید، می‌توانید با کارشناسان مجموعه ما در ارتباط باشید. همچنین با مراجعه به صفحه پشتیبانی (exodus support) به این ولت می‌توانید پاسخ تمام پرسش‌های خود را پیدا کنید.

سوالات متداول

آیا می‌توان به کسب درآمد از اکسودوس پرداخت؟

بله. یکی مناسب‌ترین از راه‌های کسب درآمد از اکسودوس، استیکینگ یا قفل‌کردن ارزهای دیجیتال در این کیف پول است.

اکسودوس از چه ارزهایی پشتیبانی می‌کند؟

کیف پول اکسودوس تقریباً از تمام ارزهای دیجیتال معتبر پشتیبانی می‌کند. درواقع این کیف پول بیش از ۹۰ رمزارز معتبر را پشتیبانی می‌کند.

از طریق چه رمز ارزهایی می‌توان در کیف پول اکسودوس به کسب درآمد رسید؟

کیف پول اکسودوس در حال حاضر از استیکینگ ۷ رمزارز متفاوت پشتیبانی می‌کند:  XTZ ،ADA ،ATOM ،ALGO ،VET ،ONT و NEO.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۰ / ۵. مجموع آرا: ۰

کارشناس روانشناسی با گرایش صنعتی و سازمانی، مدیر تیم تولید محتوای نقطه ویرگول
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا