تریدمقالات ارز دیجیتال

همه چیز درباره ربات ترید گان بات Gunbot؛ از نصب تا کسب سود

ربات‌های معاملاتی گزینه بسیار خوبی برای صعود در معاملات ارزهای دیجیتال هستند. دستیار معامله گری ارز دیجیتال برای معامله‌گران مبتدی نیز جذابیت‌های ویژه‌ای دارد. یکی از بهترین ربات‌های معامله‌گر ارز دیجیتال، ربات ترید گان بات (Gunbot) نام دارد.

با توجه به محبوبیت این ربات معامله‌گر در این مقاله اطلاعات ارزشمندی را در مورد ربات گان بات و ویژگی‌های برجسته آن در اختیارتان قرار می‌دهیم. خواندن این مقاله را از دست ندهید.

فهرست مطالب

ربات معامله‌گر گان بات (Gunbot) چیست؟

ربات گان بات به عنوان یک نرم‌افزار معامله‌گر خدمات بسیار ویژه‌ای را به کاربران خود ارائه می‌دهد. این ربات برای انجام معاملات در حوزه ارزهای دیجیتال از یک الگوریتم کامپیوتری دقیق استفاده می‌کند. ربات گان بات در سال ۲۰۱۶ راه‌اندازی شد و سال ۲۰۱۷ به صورت رسمی آن را منتشر کردند.

سازنده آن شخصی به نام گونتر دنیرو (Gunther De Niro) است. اگر از معامله‌گران بپرسید که بهترین ربات برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال کدام ربات است حتما به گان بات اشاره می‌کنند.

ربات گان بات با کمک ترکیبی از سیگنال‌ها، استراتژی‌ها و شاخص‌ها به تحلیل بازار ارزهای دیجیتال می‌پردازد. به صورت خودکار بر اساس ترجیح کاربر و دستوراتی که صادر می‌کند ارزهای دیجیتال را خرید و فروش می‌کند.

ربات گان بات تفاوت مهمی با سایر ربات‌های معامله‌گر ارز دیجیتال دارد. این ربات به صورت ماهانه از کاربران خود چیزی دریافت نمی‌کند اما مجوز مادام‌العمر را به فروش می‌رساند. گان بات به معامله‌گران این اجازه را می‌دهند که اگر دیگر تمایلی به استفاده از این ربات را نداشتند مجوزهای خود را به فروش برسانند.

گان بات، بهترین ربات معامله‌گر

ویژگی های ربات گان بات

آن چیزی که باعث شده ربات معامله‌گر گان بات عنوان بهترین ربات معامله‌گر را از آن خود کند به ویژگی‌های برتر آن برمی‌گردد. این ویژگی‌ها کار را برای کاربر آسان می‌کنند و باعث می‌شود که بخواهند معاملات خود را با این ربات انجام دهند. ربات ترید هودل بات نیز ویژگی‌های جالبی دارد. مهم‌ترین ویژگی‌های ربات گان بات به شرح زیر هستند:

پشتیبانی از صرافی های مختلف

یکی از مهمترین مزایای مثبتی که ربات گان بات دارد این است که از صرافی‌های مختلف ارز دیجیتال به راحتی پشتیبانی می‌کند. معامله‌گر می‌تواند از Gunbot به صورت هم‌زمان در چند صرافی مختلف ارز دیجیتال استفاده کند و به درآمد و سود برسد. مهم‌ترین صرافی‌های پشتیبانی شده در ربات گان بات به شرح زیر هستند:

  • صرافی کراکن (kraken)
  • صرافی بیترکس (Bittrex)
  • صرافی بایننس (Binance)
  • صرافی پولونیکس (Poloniex)
  • صرافی کوین بیس پرو (Coinbase Pro)
  • صرافی هوبی (Huobi)
  • صرافی کوکوین (Kucoin)

معامله ارزهای اصلی

یکی از ویژگی‌های بسیار برجسته صرافی گان بات این است که امکان معامله ارزهای دیجیتال مختلف به صورت ارز اصلی در آن وجود دارد. کاربر می‌تواند از آربیتراژ ارز دیجیتال در صرافی‌های مختلف سود کسب کند. مهم‌ترین ارزهایی که در ربات گان بات به صورت ارز اصلی مورد معامله قرار می‌گیرند به شرح زیر هستند:

  • بیت‌کوین (Bitcoin)
  • اتریوم (Ethereum)
  • لایت‌کوین (Litecoin)
  • تتر (Tether)

اجرای روی کامپیوتر

ویژگی‌های ربات گان بات

تیم توسعه گان بات اجرای ساده این ربات را به عنوان یکی از اولویت‌های خود در نظر گرفته‌اند. آن‌ها می‌گویند که می‌توانید این ربات را در سیستم عامل‌های ویندوز (Windows)، لینوکس (linux) و مک او اس (macOS) راه‌اندازی کنید و مورد استفاده قرار دهید. توسعه دهندگان آن تأکید کرده‌اند برای کار با این ربات احتیاجی به یک سرویس ابری (Cloud services) نیست.

بروزرسانی های رایگان

به‌روزرسانی نرم‌افزار گان بات برای همه کاملا رایگان است. تنها کاری که شما باید انجام دهید این است که یک بار هزینه مجوز را پرداخت کنید. برای به‌روزرسانی احتیاجی به خرید اشتراک و تمدید آن ندارید. این موضوع یکی از مزیت‌های ربات گان بات است.

حفظ حریم شخصی کاربران

ربات گان بات روی رایانه شخصی شما اجرا می‌شود. با این حال هیچ داده‌ای را در رابطه با شما جمع‌آوری نمی‌کند. برای اهداف امنیتی، اسرار “API” مورد استفاده برای اتصال به صرافی‌ها فقط در دستگاه شما ذخیره می‌شوند. می‌توانید با خیال راحت از پلتفرم معامله‌گر گان بات استفاده کنید.

خدمات پشتیبانی

ربات گان بات از جمله ربات‌هایی است که تیم توسعه آن توجه زیادی به خدمات پشتیبانی می‌کنند. در این ربات می‌توانید برای موضوعات مختلف در زمینه ارزهای دیجیتال و معاملات آن پشتیبانی‌های مختلف و تخصصی را دریافت کنید. این پشتیبانی‌ها به صورت ویدئویی، چت زنده و پرسش و پاسخ در ایمیل هستند. در ربات گان بات برای هر سؤالی پاسخی وجود خواهد داشت.

پشتیبانی مشتریان در گان بات

کدگذاری استراتژی های سفارشی

یکی از ویژگی‌های مهم ربات گان بات به کدگذاری استراتژی‌های سفارشی مربوط می‌شود. با استفاده از این ویژگی برجسته می‌توانید ایده‌های استراتژی شخصی خود را با کمک ربات معامله‌گر گان بات تحقق ببخشید. نوشتن یک استراتژی معاملاتی سفارشی در Gunbot ساده است. ربات ترید گان از اتصال به صرافی مراقبت می‌کند، داده‌ها را جمع‌آوری می‌کند و روش‌های معاملاتی را نیز به خوبی ارائه می‌دهد.

شما می‌توانید تعداد نامحدودی استراتژی سفارشی ایجاد کنید و حتی از ماژول‌های “NPM” در کد خود استفاده کنید. هیچ محدودیتی در زمان اجرا یا تعداد جفت‌های معاملاتی برای ارسال سفارش‌ها وجود ندارد.

افزونه‌های ربات معامله‌گر گان بات

در ربات گان بات دو افزونه مهم وجود دارد. به طور کلی افزونه‌ها کمک می‌کنند که معامله‌گر خرید و فروش خود را با کیفیت بهتر و درصد خطای کمتری انجام دهد. این دو افزونه با نام‌های بک تست (Backtesting) و تریدینگ ویو (TradingView) شناخته می‌شوند. این افزونه‌ها ویژگی‌های زیر را دارند:

افزونه Backtesting

افزونه بک تست قادر است که تقریباً تمام پارامترهای استراتژی موجود در Gunbot را امکان‌پذیر کند. همچنین می‌توان از آن برای ارسال هشدارهای مبتنی بر استراتژی‌های Gunbot نیز استفاده کرد تا توسط ربات گان بات با افزونه TradingView اجرا شود.

بک تست در tradingview انجام می‌شود. تا زمانی که  tradingview از صرافی که شما در آن معامله می‌کنید پشتیبانی می‌کند، داده‌های قبلی برای بک تست هر جفت ارز موجود در صرافی در دسترس خواهند بود. استراتژی‌های Gunbot در tradingview به استثنای روش تحلیل سری زمانی که قابل تکرار نیست، شبیه‌سازی می‌شوند.

افزونه بک تست در ربات گان ترید

افزونه TradingView

افزونه TradingView باعث می‌شود ربات گان بات بتواند هشدارهای معاملاتی ارسال شده از طرف  Tradingview را دقیقا اجرا کند.

ربات گان بات این امکان را برای استراتژی‌های کاملا سفارشی با استفاده از زبان پاین اسکریپت (Pine Script) در TradingView فراهم می‌کند. می‌توان این افزونه را به صورت ترکیبی در جایی که هم استراتژی ربات گان بات و هم هشدارهای TradingView اجرا می‌شوند، استفاده کرد.

استراتژی‌های ربات گان بات

در این ربات می‌توانید با مهم‌ترین استراتژی‌هایی که از قبل تعیین شده‌اند روبه‌رو شوید. این استراتژی‌ها کمک می‌کنند که کار خرید و فروش برای معامله‌گر بسیار آسان‌تر شود. استراتژی‌هایی که در ربات گان بات وجود دارند به عنوان مؤثرترین روش‌های معاملاتی شناخته می‌شوند. معامله‌گرانی که از این ربات استفاده می‌کنند می‌توانند به استراتژی‌های ربات گان بات دسترسی داشته باشند. مهم‌ترین استراتژی‌های ربات گان بات به شرح زیر هستند:

استراتژی شاخص جهت‌دار میانگین (Average Directional Index)

این شاخص در آنالیز فنی بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد. این شاخص تأکید دارد که معاملات در یک روندی که بسیار قوی است می‌تواند میزان ریسک را تا حد زیادی کاهش دهد و باعث افزایش پتانسیل شود. استفاده از این استراتژی در ربات گان بات حداقل سطحی که باید قبل از معامله به آن برسد را تعیین می‌کند.

استراتژی بولینگر باند (Bollinger Band)

روش های باند بولینگر

بولینگر باند یک ابزار تخصصی تحلیل تکنیکال است. بولینگر باند می‌تواند نوسان‌هایی که در بازار وجود دارند را بررسی کند. زمانی که نوسانات و تغییراتی در قیمت بازار رخ می‌دهند باندها از یکدیگر فاصله می‌گیرند. زمانی که فاصله بین باندها بیشتر باشد نوسان هم افزایش پیدا می‌کند. در این صورت زمانی که قیمت به درصد قابل تنظیمی از بولینگر باند پایین یا بالایی برسد، می‌توانید معامله کنید.

استراتژی بی احساس (Emotionless)

استراتژی بی‌احساس برای مبتدی‌ها گزینه بسیار خوبی است. برای استفاده از این استراتژی در ربات گان بات نیاز به کسب دانش خاصی ندارید. همچنین نیازی نیست که تنظیمات خاصی را اعمال کنید. تنها به اعمال محدودیت‌های معاملاتی نیاز دارید و باقی کار را به ربات گان بات بسپارید.

استراتژی بی‌احساس به معامله‌گران این فرصت را می‌دهد تا با استفاده از یک استراتژی بسیار مطمئن به سودهای متوسط دوره‌ای دست پیدا کنند. یک الگوریتم مبتنی بر ابر ایچیموکو (Ichimoku Cloud) به ربات گان بات کمک می‌کند که زمان خرید و فروش را به صورت دقیق انتخاب کند.

استراتژی سود کردن (Gain)

Gain یک استراتژی ساده است که به شما کمک می‌کند زمانی که قیمت تعریف شده شما یک درصد بالاتر از قیمت خریداری شده است، بفروشید. Gain در اغلب موارد با سایر استراتژی‌هایی که برای خرید به کار می‌روند ترکیب می‌شود.

روش کسب سود Gain

استراتژی استپ گین (Step Gain)

برخلاف استراتژی سود که با درصد ثابتی بالاتر از قیمت خریداری شده به فروش می‌رسد. استراتژی Step Gain این فرصت را به شما می‌دهد که وقتی قیمت بالا می‌رود، موج‌سواری کنید و زمانی که روند معکوس شد، بفروشید.

محدوده‌ای از حداقل و حداکثر سود مورد نظر باید در Gunbot تنظیم شود تا ربات بتواند در این محدوده بفروشد. خرید با استراتژی Step gain نیز امکان‌پذیر است و با محدودیت‌هایی که شما تعیین می‌کنید کار می‌کند. شما محدوده‌ای را زیر EMA تعریف می‌کنید که ربات می‌تواند در آن خرید کند. به محض اینکه روند از نزولی به صعودی تغییر کرد ربات گان بات خرید می‌کند.

استراتژی تریلینگ استاپ (Trailing Stop) – استاپ لیمیت (Stop-Limit)

استراتژی “TSSL” به شما این اجازه را می‌دهد تا سود بیشتری کسب کنید. ربات گان بات تا زمانی که قیمت بالا می‌رود فروش نخواهد کرد. پس از کاهش قیمت، ربات معامله‌گر گان بات سریع کار فروش را انجام می‌دهد. این استراتژی بر اساس محدودیت‌های استاپ لیمیت کار می‌کند. خرید با این استراتژی نیز امکان‌پذیر است. ربات گان بات خرید را با بهترین قیمت زیر EMA شروع می‌کند.

استراتژی پینگ پنگ (Ping Pong)

استراتژی پینگ پنگ در ربات گان بات به شما این امکان را می‌دهد که قیمت خرید و فروش خاصی را تعیین کنید. این فرصت را می‌دهد تا معاملات را به صورت خودکار انجام دهید.

استراتژی تحلیل سری زمانی (Time series analysis)

استراتژی تحلیل سری زمانی در ربات گان بات

این استراتژی ربات گان بات سعی در پیش‌بینی قیمت بسته دوره بعدی دارد. ربات معامله‌گر گان بات زمانی معامله را انجام می‌دهد که پیش‌بینی از قیمت فعلی بالاتر یا پایین‌تر باشد.

استراتژی مک دی (MACD)

این استراتژی به عنوان یک شاخص تأخیری شناخته می‌شود که نقش مهمی در بررسی روند‌هایی که یک قیمت طی می‌کند دارد. این استراتژی به خوبی نشان می‌دهد که چه زمانی حرکت احتمالی تغییر می‌کند. وقتی نشانگر MACD از خط سیگنال عبور می‌کند ربات گان بات عملیات خرید را انجام می‌دهد و زمانی که از زیر آن عبور می‌کند، می‌فروشد.

ربات گان بات چگونه کار می‌کند؟

یادگیری آموزش ربات Gunbot اصلا سخت نیست. با طی کردن چند مرحله ساده می‌توانید از این ربات برای کسب درآمد و سودهای قابل توجه استفاده کنید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که مراحل زیر را دنبال کنید.

گان بات را روی کامپیوتر یا سرور مجازی خود نصب کنید!

ربات گان و سیستم عامل‌های مختلف

همان‌طور که گفتیم ربات گان بات روی سیستم عامل‌های ویندوز، لینوکس و مک او اس کار می‌کند. برای نصب آن تنها کاری که باید انجام دهید این است که بسته نرم‌افزاری را از حالت فشرده خود خارج کرده و آن را اجرا کنید. برای نصب گان بات به هیچ فرایند اضافی دیگر احتیاجی پیدا نخواهید کرد. بعد از نصب گان بات می‌توانید به رابط کاربری خود در مرورگر دسترسی داشته باشید.

به API صرافی خود متصل شوید!

اتصال ربات گان به صرافی

برای اینکه ربات گان بات را به حساب صرافی خود متصل کنید تنها کاری که باید انجام دهید این است که کلید و رمز API خود را وارد کنید. برای اینکه امنیت شما به خطر نیفتد رمز API تنها در سیستم شما ذخیره خواهد شد.

البته شما باید مطمئن شوید که کلید API را در صرافی خود ایجاد کرده‌اید چرا که مجاز به خواندن اطلاعات است و می‌تواند از طرف شما معاملاتی را انجام دهد. به خاطر بسپارید که ربات گان بات برای برداشت وجه نیازی به کلید API ندارد.

جفت معاملاتی خود را انتخاب کنید!

انتخاب جفت‌های معاملاتی برای ربات گان

ارزهای دیجیتال مورد نظرتان را که تمایل دارید ربات گان بات با آن‌ها معامله کند را انتخاب کنید. بعد باید برای هر جفت معاملاتی استراتژی مورد نظر آن را نیز انتخاب کنید. انتخاب جفت‌ها می‌توانند بر اساس فیلتر (۱۰ جفت حجمی برتر ارز USDT) نیز انجام شوند.

هنگام انتخاب جفت توصیه می‌کنیم به جفت‌هایی توجه داشته باشید که نوسان قیمت آن‌ها معمولی و در حد ۲ درصد یا کمی بیشتر است. این انتخاب باعث می‌شود که ربات گان بات با استفاده از هر حرکتی که در بازار صورت می‌گیرد سودهای خوبی را به دست آورد.

ربات گان بات این امکان را دارد که هر جفت ارز را در صرافی شما معامله کند. فراموش نکنید هیچ محدودیتی برای تعداد جفت‌هایی که می‌خواهید آن‌ها را به طور هم‌زمان معامله کنید وجود ندارد.

یک استراتژی معاملاتی را پیکربندی کنید

انواع روش های معاملاتی برای ربات گان

می‌توانید بین استراتژی‌هایی که از پیش تعیین شده‌اند یکی را انتخاب کنید یا خودتان یک استراتژی سفارشی را به وجود آورید. تنظیمی که باید در این بخش انجام دهید مربوط به محدودیت معاملاتی است. این گزینه تعیین می‌کند که ربات گان بات چه مقدار سرمایه را در هر معامله سرمایه‌گذاری خواهد کرد.

استراتژی گان بات تعیین می‌کند که ربات چه زمانی باید خرید کند و چه زمانی بفروشد. برای اینکه دستور خرید و فروش توسط ربات انجام شود روش‌های مختلفی وجود دارد که به شرح زیر هستند:

  • روش معاملات شبکه‌ای
  • روش معاملات معکوس
  • دنبال حرکت روند قیمت با کمک استراتژی حد ضرر
  • استفاده از اندیکاتور باندهای بولینگر

کلیه این استراتژی‌های قابل تنظیم هستند. معامله‌گرانی که بسیار فعال و پیگیر هستند می‌توانند تنظیمات دلخواه خود را اعمال کنند. امکان خرید ارزهای دیجیتال به صورت دستی نیز وجود دارد. در این صورت می‌توانید به ربات گان بات اجازه دهید که فقط کار فروش را به صورت خودکار انجام دهد و سود کسب کند.

ربات خود را اجرا کنید!

اجرای بات گان

اجازه دهید که ربات گان بات کار خود را شروع کند. در حین فعالیت ربات، شما می‌توانید استراحت کنید و از عملکرد فوق‌العاده آن شگفت‌زده شوید. تلگرام (Telegram) نیز در این بین به کمک شما می‌آید. برای اینکه روند فعالیت ربات گان بات را چک کنید می‌توانید اطلاعیه‌های آن را در تلگرام خود دریافت کرده و از نتایج کار با خبر شوید.

به جای اینکه دستی معاملات خود را انجام دهید، با استفاده از ربات گان بات می‌توانید زمانی که دارید را روی بهینه‌سازی استراتژی‌های خود صرف کنید. این کار باعث می‌شود به سود معاملاتی بیشتری برسید. در تلگرام می‌توانید به این موارد دسترسی داشته باشید:

  • پیگیری سود: می‌توانید آمار سود و زیان را برای همه جفت‌های معاملاتی خود دریافت کنید.
  • اصلاح تنظیمات: می‌توانید خیلی سریع تنظیمات را تغییر دهید. مثلا می‌توانید جفت‌های معاملاتی خود را فعال یا غیرفعال کنید.
  • مطلع شوید: می‌توانید هر اعلانی را در رابطه با جریان معاملات خود دریافت کنید.
  • نظارت بر معاملات: می‌توانید یک نمای کلی از معاملات اخیر خود را دریافت کنید.

تعرفه‌های ربات گان بات

تعرفه سرویس‌های Gunbot

این ربات تعرفه‌های دقیقی برای پرداخت دارد. البته تیم توسعه گان بات همه سرویس‌ها را مادام‌العمر مشخص کرده‌اند. یعنی نیازی نیست به صورت دوره‌ای مدام هزینه‌های مختلف را برای کار با ربات بپردازید. سرویس‌های ربات گان بات به شرح زیر هستند:

  • سرویس “Gunbot one”: این سرویس ۰/۰۰۰۵ بیت کوین یا ۹/۹۹ دلار قیمت دارد و برای معاملات نقطه‌ای مناسب است.
  • سرویس “Gunbot Standard”: این سرویس ۰/۰۱۴ بیت کوین قیمت دارد. هر چیزی که برای انجام یک معامله به آن نیاز دارید را در خود جمع کرده است.
  • سرویس “Gunbot Pro”: این سرویس با قیمت ۰/۰۲۵ بیت کوین یک سرویس کاملی است که از افزونه بک تست نیز برخوردار است.
  • سرویس “Gunbot Ultimate”: این سرویس با قیمت ۰/۰۴ بیت کوین کامل‌ترین سرویس است و می‌توانید به همه امکانات و افزونه‌ها دسترسی داشته باشید.

ربات گان بات، انتخابی ویژه برای معامله‌گران حرفه ای

در این مقاله تلاش کردیم اطلاعات مهمی را در رابطه با این ربات در اختیارتان قرار دهیم. هر چند که این ربات برای همه افراد کاربرد دارد اما طرفداران اصلی آن بین معامله‌گرهای حرفه‌ای است. ربات گان بات از زمانی که به وجود آمده با ارائه خدمات ویژه خود سودهای کلانی را نصیب معامله‌گران کرده است. اگر به دنبال یک ربات خارق‌العاده برای انجام معاملات خود هستید، حتما این ربات را مورد توجه قرار دهید.

ربات گرید نقطه‌ای (Spot Grid) در والکس

بات معامله‌گر والکس

صرافی والکس یک جایگزین مناسب برای ربات گان بات در اختیار کاربران قرار داده است. گرید نقطه‌ای (spot grid)، یک استراتژی معاملاتی است که به دنبال کسب سود از نوسانات بازار از طریق موقعیت یابی سفارشات خرید و فروش است. مزیت اصلی گرید نقطه‌ای این است که تحت تأثیر احساسات انسانی نیست. این ربات با درک پویایی بازار، معاملات را بر اساس نوسانات بازار مدیریت می‌کند و بهترین روش برای کسب سود از شکاف قیمتی در بازار است.  در صورت افزایش قیمت، ربات سفارش‌ها را در قیمت تعیین شده به فروش می‌رساند و زمانی که قیمت کاهش پیدا کند، ربات سفارش‌های خرید را در قیمت تعیین شده انجام می‌دهد.

سوالات متداول

ربات گان بات چه معایبی دارد؟

این ربات کمترین ایراد را در بین سایر ربات‌ها دارد. تنها ایرادی که توسط برخی از معامله‌گران به آن وارد است مربوط به رابط کاربری دشوار و روش قیمت‌گذاری عجیب آن می‌شود.

چرا باید این ربات را انتخاب کنیم؟

معامله‌گران حرفه‌ای آن‌قدر از این ربات سود کسب کرده‌اند که آن را به همه پیشنهاد می‌دهند. البته برای استفاده از این ربات باید به زمان و هزینه توجه ویژه‌ای داشته باشید.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۴ / ۵. مجموع آرا: ۱

کارشناس روانشناسی با گرایش صنعتی و سازمانی، مدیر تیم تولید محتوای نقطه ویرگول
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
2 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
مهدی..
مهدی..
10 ماه قبل

سلام چگونه ربات رو دانلود کنیم

ر رواقی
ر رواقی
10 ماه قبل
پاسخ به  مهدی..

سلام
لطفا به وبسایت این ربات به آدرس gunbot.com مراجعه کنید.

دکمه بازگشت به بالا