کیف پول

هک تراست ولت؛ راه های حفظ امنیت کیف پول تراست ولت

کیف پول تراست ولت (Trust Wallet) یکی از بهترین کیف پول‌های نرم‌افزاری برای ارز دیجیتال است. این والت به واسطه استفاده آسان در بین معامله‌گران ارزهای دیجیتال، طرفداران زیادی دارد. در این بین یکی از نگرانی‌های مهمی که کاربران به هنگام استفاده از این کیف پول دارند، مسئله امنیت است.

با توجه به اهمیت این موضوع در این مقاله در مورد امنیت این کیف پول نرم‌افزاری و راه‌های جلوگیری هک تراست ولت، اطلاعات مهمی را در اختیارتان قرار می‌دهیم. اگر از این کیف پول استفاده می‌کنید توصیه می‌کنیم خواندن این مقاله را از دست ندهید.

امنیت کیف پول رمزارزها و مسئله هک آن

از زمان شکل‌گیری ارزهای دیجیتال این ارزها هر روز محبوب‌تر شدند. بنابراین این موضوع بستر مناسبی را برای مجرمان اینترنتی فراهم کرد. در واقع از همان ابتدای کار تبهکاران با روش‌های مختلفی مانند: طرح پانزی (Ponzi scheme)، طرح هرمی و هک کردن به دنبال رسیدن به اهداف خود هستند.

نکته مهمی که باید بدانید این است که داده‌ها وقتی که ذخیره می‌شوند دیگر در امان نیستند و امکان هک شدن آن‌ها وجود دارد. این موضوع در مورد کیف پول‌های نرم‌افزاری مناسب ارزهای دیجیتال نیز صدق می‌کند. افرادی که از کیف پول تراست ولت استفاده می‌کنند، همواره به دنبال راه‌هایی برای جلوگیری هک تراست ولت هستند.

موضوعی که باعث شد افراد به دنبال جلوگیری هک تراست ولت بروند مربوط به گزارشی است که در سال ۲۰۲۰ منتشر شد. گزارش این بود که برخی از صرافی‌ها و کیف پول‌های مختلف هک شدند و ۱ میلیارد دلار سرقت صورت گرفت. این نشان می‌دهد که امنیت ارز دیجیتال صد در صد نیست و همیشه احتمال به خطر افتادن دارایی کاربران وجود دارد.

هک کیف پول‌های نرم‌افزاری و امنیت آن‌ها

یکی از ویژگی‌های برجسته‌ بلاکچین، امنیت آن است. بستر بلاکچین امن است، اما نباید در حفظ نکات امنیتی کوتاهی کنید. هویت افراد در دنیای ارزهای دیجیتال پنهان است و همین موضوع پیگیری سرقت‌های انجام شده را با مشکل روبه‌رو می‌کند. به همین دلیل مهم‌ترین اقدام در این زمینه انجام اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری هک تراست ولت و سایر کیف پول‌های نرم‌افزاری است.

آیا می‌توان به تراست ولت اعتماد کرد؟

مسئله امنیت ارزهای دیجیتال و وقع هک‌های پی در پی، باعث شده که بسیاری از کاربرانی که از تراست ولت استفاده می‌کنند، نسبت به امنیت آن نگران شوند. باید بدانید که این کیف پول نرم‌افزاری توسط قوی‌ترین تدابیر امنیتی محافظت می‌شود. به همین دلیل امکان هک تراست ولت وجود ندارد. مگر اینکه کاربر در حفظ امنیت والت خود کوتاهی کند.

با این وجود زمانی که از کیف پول Trust Wallet که از ویژگی مرورگر DAPP تراست ولت برخوردار است، استفاده می‌کنید، برای جلوگیری از بروز مشکل، توصیه می‌کنیم برای نگهداری از کلیدهای خصوصی به سراغ فضای ابری (Cloud Storage) بروید. فضای ابری آن‌قدر امن است که امکان هک آن وجود ندارد. اما لازم است که خطرهای احتمالی را در نظر گرفته تا امنیت دارایی‌های شما حفظ شود.

روش‌های هک شدن کیف تراست ولت

مهم‌ترین کاری که باید انجام دهید شناسایی روش‌هایی است که هکرها از آن برای هک کیف پول شما استفاده می‌کنند. وقتی با این روش‌ها آشنا شوید می‌توانید راه‌های مناسبی را برای جلوگیری هک تراست ولت به کار بگیرید و با خیال راحت‌تری در دنیای ارزهای دیجیتال به کسب درآمد و سود بپردازید.

هک کیف پول و راه‌های جلوگیری از هک تراست ولت

فاش شدن کلیدهای خصوصی ارز دیجیتال شما

یکی از ویژگی‌هایی که تراست ولت دارد، این است که کاربران می‌توانند از کلیدهای خصوصی (private key)، خودشان نگهداری کنند. این موضوع یکی از راه‌های جلوگیری هک تراست ولت نیز به شمار می‌رود. اگر کلید خصوصی کیف پول خود را در جای امنی قرار ندهید، امکان اینکه هکرها به آن‌ها دسترسی داشته باشند، افزایش پیدا می‌کند.

وقتی دیگران به کلید خصوصی شما دسترسی پیدا کنند، به راحتی می‌توانند به ارزهای دیجیتال شما دسترسی داشته باشند. جابه‌جایی دارایی‌های شما در کیف پول اولین اقدامی است که همه هکرها آن را انجام می‌دهند. برای جلوگیری از هک تراست ولت توصیه می‌کنیم روش جایگزین دیگری برای نگهداری کلید خصوصی خود در نظر بگیرید. به عنوان مثال می‌توانید از کلید خصوصی خود کپی بگیرید و آن را به صورت فیزیکی نگهداری کنید. اگر در گوشی یا لپ‌تاپ اقدام به ذخیره کلید خصوصی خود کنید، احتمال اینکه دیگران به آن دسترسی داشته باشند افزایش پیدا می‌کند.

هک کیف پول با استفاده از ربات‌های اسلک (Slack)

اسلک یک برنامه کامپیوتری است. ربات‌هایی که روی اسلک قرار دارند به راحتی می‌توانند کیف پول‌های ارز دیجیتال را هک کنند. این ربات کاربر را به سمت URLهای مشخصی هدایت کرده و از کاربر کلیدهای خصوصی او را درخواست می‌کند. وقتی به این اطلاعات دسترسی پیدا کرد، به راحتی دارایی‌های کیف پول کاربر را سرقت می‌کند. برای جلوگیری هک تراست ولت هرگز اطلاعات کلید خصوصی خود را در اختیار کسی یا برنامه‌ای قرار ندهید.

حمله سایبری فیشینگ (Phishing)

حمله Phishing و روش‌های جلوگیری هک تراست ولت

فیشینگ به عنوان یکی از رایج‌ترین و خطرناک‌ترین حملات سایبری شناخته می‌شود. مهاجم با روش‌های مختلفی یک صفحه خراب یا مسموم ایجاد می‌کند. کاربران نیز به وسیله روش‌های مختلف مانند لینک‌های موجود در ایمیل به صفحه مخرب متصل می‌شوند و اطلاعات کیف پول یا حساب بانکی خود را وارد کرده و در اختیار مهاجم قرار می‌دهند.

ایمیل فیشینگ از همه انواع فیشینگ، خطرناک‌تر است. در ایمیل فیشینگ ممکن است که شما یک ایمیل از مهاجم دریافت کنید. البته این‌طور به نظر می‌رسد که این ایمیل از طرف کیف پول شما است. در چنین مواقعی مقابله با هک تراست ولت دشوارتر خواهد شد.

معولا این ایمیل‌ها دقیقا شبیه به ایمیل‌های ارسالی از طرف کیف پول است. چنین ایمیلی نشان می‌دهد که کیف پول شما دچار مشکل شده و باید اطلاعات خود را وارد کنید. با وارد کردن اطلاعات، دارایی‌های شما توسط مهاجم به سرقت خواهند رفت.

نکته مهمی که برای جلوگیری هک تراست ولت باید بدانید این است که ایمیل‌های اصلی کیف پول‌ از کاربران درخواست ورود اطلاعات محرمانه نمی‌کنند. اگر تیم پشتیبانی والت بخواهد برای شما ایمیلی ارسال کند با دامنه com. ایمیل می‌دهد. هرگاه با دامنه xyz. روبه‌رو شدید ایمیل را پاک کنید و هرگز روی لینک‌های آن کلیک نکنید. چرا که این ایمیل و دامنه برای حمله سایبری فیشینگ استفاده می‌شود.

استفاده از افزونه‌های مرورگر

افزونه‌های مرورگر و هک کیف پول تراست

همان‌طور که مطلع هستید، برای مرورگر افزونه‌های مختلفی وجود دارد. این افزونه‌ها می‌توانند هنگام کار با مرورگرها به شما کمک کنند. اما در کنار مزایایی که دارند می‌توانند امنیت شما را نیز به خطر بیندازند. گزارش‌های مختلفی در این مورد وجود دارد که چنین افزونه‌هایی، در کنار ارائه خدمات به کاربران، به اطلاعات محترمانه آنها دسترسی پیدا می‌کنند. همین موضوع تهدیدی برای تراست ولت شما خواهد بود.

برای جلوگیری هک تراست ولت به خاطر داشته باشید قبل از اینکه به افزونه اجازه دسترسی دهید در مورد کشور سازنده آن و نظرات کاربران تحقیق کنید.

استفاده از کیف پول‌های نامعتبر

نسخه‌های مختلفی از کیف پول‌های نرم‌افزاری را می‌توانید از گوگل‌ پلی (Google Play) دانلود کنید. این‌طور نیست که همه کیف پول‌های موجود در این فروشگاه‌ها مشکل داشته باشند، اما یک منبع خوب برای هکرها هستند. آن‌ها می‌توانند یک نسخه از کیف پولی را که شباهت زیادی به تراست ولت دارد در گوگل‌پلی قرار دهند.

در این صورت شما با دانلود کردن آن، همه اطلاعات خود را در کیف پول وارد می‌کنید. به این ترتیب هکر به راحتی به اطلاعات مورد نظر دسترسی پیدا می‌کند و دارایی‌های شما به خطر می‌اُفتد.

جهت جلوگیری هک تراست ولت باید برای دانلود نرم‌افزار کیف پول ارز دیجیتال مورد نظر خود به سراغ سایت رسمی آن بروید. حتی وقتی می‌خواهید از سایت رسمی دانلود کنید نیز حتما توجه ویژه‌ای به نظرات کاربران داشته باشید و ببینید که چند بار کیف پول مورد نظرتان دانلود شده است.

کی ‌لاگر (Key Logger)

کی لاگر و جلوگیری از هک تراست ولت

برای جلوگیری هک تراست ولت باید با کی لاگر نیز آشنا شوید. کی لاگر به عنوان یک نرم‌افزار مهم شناخته می‌شود که از آن برای ثبت کلیدهایی که توسط کاربر مورد استفاده قرار گرفته‌اند به کار می‌رود. کی لاگر به عنوان یک شیوه بسیار قدیمی برای تهدیدات سایبری محسوب می‌شود.

با اینکه این روش قدیمی است اما هنوز نیز هکرها از آن استفاده می‌کنند تا حملات سایبری خود را انجام دهند. کاری که این بدافزار انجام می‌دهد این است که اطلاعات تایپ شده توسط شما را در وب‌سایت‌ها یا برنامه‌های مختلف ثبت می‌کند. سپس اطلاعاتی که به دست می‌آورد را برای هکرها ارسال می‌کند. کی لاگر از روش‌های زیر نیز می‌تواند اطلاعات شما را سرقت کند:

  • لینک‌های مختلفی را به ایمیل شما ارسال می‌کند و وقتی شما روی لینک ایمیل کلیک می‌کنید، به اطلاعاتتان دسترسی پیدا می‌کند.
  • ممکن است که شما نرم‌افزاری را نصب کنید که هک شده باشد، در این صورت اطلاعات شما را نیز هک می‌شود.
  • ممکن است که دستگاه‌های متصل به USB آلوده باشند و از این طریق نیز به اطلاعات شما دسترسی پیدا می‌کند.

مهم‌ترین اقدامی که برای جلوگیری هک تراست ولت باید انجام دهید این است که حتما از آنتی‌ویروس استفاده کنید. دقت کنید که آنتی‌ویروس معتبر و قوی می‌تواند از چنین حملات خطرناکی جلوگیری کند و مانع به سرقت رفتن اطلاعات شما شود.

چه روش‌هایی برای جلوگیری هک تراست ولت وجود دارند؟

معرفی روش‌های پیش گیری از هک تراست ولت

دنیای رمز ارزها بسیار پیچیده است. همین پیچیدگی امنیت آن را با حساسیت‌های زیادی روبه‌رو می‌کند. اما این موضوع به این معنی نیست که اطلاعات و دارایی‌های معامله‌گران همیشه در خطر هستند. با دنبال کردن روش‌های تضمینی برای جلوگیری هک تراست ولت می‌توانید تا حد قابل توجهی از هک شدن اطلاعات خود جلوگیری کنید. این روش‌های تضمینی را در ادامه بخوانید:

استفاده از احراز هویت دو مرحله‌ای (۲AF)

در گذشته اعتماد کردن به پسورد برای امنیت حساب‌های کاربری بهترین گزینه انتخابی پیش روی کاربران بود. اما با وجود رشد گسترده اینترنت و در مقابل آن رشد جرایم مختلف سایبری، توصیه می‌کنیم که از احراز هویت دو مرحله‌ای استفاده کنید.

احراز هویت دو مرحله‌ای به عنوان یکی از روش‌های مهم برای ایمن نگه داشتن حساب کاربری‌تان است. بسیاری از سرویس‌های مطرح جهانی از آن استفاده می‌کنند. احراز هویت دو مرحله‌ای برای جلوگیری هک تراست ولت با روش‌های مختلفی انجام می‌شود. هر کدام از این روش‌ها را که به کار بگیرید برای جلوگیری هک تراست ولت مؤثر خواهند بود. این روش‌ها به شرح زیر است:

  • بیومتریک‌ (biometric)
  • پسورد یکبار مصرف
  • کدهای تأیید
  • کدهای “QR”

عدم استفاده از وای‌فای (WiFi) عمومی

وای‌فای عمومی و خطر هک تراست ولت

در مکان‌های عمومی مختلف مانند: رستوران‌ها، کافی‌شاپ‌ها، هتل‌ها و فرودگاه‌ها امکان استفاده از وای‌فای عمومی و در بیشتر مواقع رایگان وجود دارد. این مکان‌ها برای هکرها بسیار جذاب هستند چرا که با کمک “krack Attack” یک پیام برای شما ارسال می‌کنند و به راحتی کلیه اطلاعات گوشی شما در اختیار هکرها قرار می‌گیرد.

توصیه می‌کنیم برای جلوگیری هک تراست ولت توسط هکرها، از استفاده از وای‌فای همگانی در مکان‌های عمومی پرهیز کنید. اگر در این مکان‌ها نیاز به اینترنت داشتید، حتما به سراغ دانگل (Dongle) اینترنتی بروید تا به اتصال خصوصی دسترسی پیدا کنید.

حفظ نکات امنیتی در هنگام دانلود فایل‌های مختلف

در هنگام دانلود فایل‌های مختلف از هر منبعی باید نکات ایمنی را رعایت کنید. همواره ممکن است از طریق شبکه‌های اجتماعی مختلف نیز فایل‌های جالبی برای شما ارسال شوند. اما نباید روی آن‌ها کلیک کنید. برای جلوگیری هک تراست ولت از طریق فایل‌های مختلف مانند عکس و ویدیو می‌توانید از آنتی ویروس کسپرسکی (Kaspersky) استفاده کنید. این آنتی‌ویروس می‌تواند با سرعت زیادی بدافزارها را شناسایی کرده و از اطلاعات شما در برابر آن‌ها محافظت کند. بسیاری از افراد فعال در حوزه ارزهای دیجیتال برای بررسی فایل‌ها و پیوندهای مختلف از آن استفاده می‌کنند.

محافظت از ایمیل با استفاده از پروتون میل (ProtonMail)

پروتون میل راهی برای جلوگیری هک تراست ولت

همان‌طور که اشاره کردیم، یکی از راه‌هایی که باعث هک شدن تراست ولت شما می‌شود، استفاده از ایمیل است. بهتر است برای جلوگیری هک تراست ولت به سراغ پروتون میل بروید. پروتون میل یک سرویس اختصاصی ارائه‌دهنده ایمیل است که به صورت سرتاسری آن را رمزگذاری می‌کند.

سرویس پروتون میل ProtonMail برای جلوگیری از ایمیل‌های مخرب گزینه مناسبی است. به این ترتیب احتمال دسترسی به ایمیل‌های شما توسط هکرها از بین می‌رود. فقط خود شما می‌توانید به ایمیل‌های خود دسترسی داشته باشید، حتی خود پروتون میل نیز قادر به خواندن ایمیل‌های شما نیست.

تهیه بک‌آپ از کیف پول تراست ولت

یکی از راه‌های مؤثر برای جلوگیری هک تراست ولت این است که به صورت مرتب از کیف پول خود بک‌آپ بگیرید. بک‌آپ‌گیری به شما کمک می‌کند که در صورت خراب شدن سیستم کامپیوتر یا به وجود آمدن نقص در نرم‌افزار کیف پول‌تان به اطلاعات خود دسترسی داشته باشید. برای بازیابی حساب خود نیز می‌توانید به سراغ استفاده از چند دستگاه پشتیبان مختلف بروید.

چه اقداماتی بعد از هک شدن کیف پول تراست ولت انجام دهیم؟

کاربر در حال انجام نکات امنیتی بعد از هک کیف پول تراست ولت

درصد اینکه تراست ولت شما هک شود بسیار پایین است؛ اما این احتمال نیز وجود دارد. هک وقتی صورت می‌گیرد که نفوذی در سرورهای تراست ولت صورت بگیرد. به هر حال اگر کیف پول شما هک شد، هر چه سریع‌تر اقدامات زیر را انجام دهید:

  1. پسورد خود را سریع عوض کنید.
  2. قبل از به سرقت رفتن دارایی‌های خود توسط هکرها، آن‌ها را به کیف پول دیگری، انتقال دهید.
  3. تراست ولت از پشتیبانی قوی برخوردار است. این موضوع را به آن‌ها اطلاع دهید تا شما را راهنمایی کنند.
  4. برای جلوگیری از هک تراست ولت در دفعات بعدی، کلیه اقدامات امنیتی که آن‌ها را توضیح دادیم رعایت کنید.

مقایسه امنیت کیف پول تراست ولت با سایر کیف پول‌ها

مسئله امنیت یکی از مهم‌ترین مسائل در انتخاب کیف پول ارز دیجیتال است. در واقع کاربران برای حفظ و نگهداری از رمزارزهای خود، این دارایی‌ها را از کیف پول صرافی خارج کرده و به کیف پول خود منتقل می‌کنند. پس والت کریپتویی باید ابزاری امن باشد. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های امنیتی تراست ولت که در بیشتر والت‌های مطرح وجود دارد، عدم ذخیره شدن کلیدهای خصوصی در سرورهای تراست ولت است. در واقع در این کیف پول، کلیدهای خصوصی کاربر در حافظه تلفن همراه ذخیره می‌شود. یکی دیگر از ویژگی‌های امنیتی تراست ولت، عدم نیاز به احراز هویت است. به واسطه این قابلیت کاربران می‌توانند به صورت کاملا ناشناس به فعالیت پرداخته و تراکنش‌های خود را انجام دهند.

یکی از تفاوت‌های جالب توجه تراست ولت در مقایسه با سایر والت‌ها مانند اتمیک ولت، کوینومی و متامسک، وجود نداشتن سابقه هک در تاریخچه تراست ولت است. کیف پول تراست ولت تا به امروز دچار هک نشده است. لازم به ذکر سابقه سرقت دارایی کاربران به وسیله سایت‌های اسکم و اشتباه کاربران وجود داشته است؛ اما هیچ وقت مشکل امنیتی از جانب تراست ولت نبوده است. یکی از کاستی‌های این کیف پول عدم بهره‌مندی از الگوریتم‌های به‌روز رمزنگاری تراکنش‌ها است. در نقطه مقابل کیف پول اتمیک ولت وجود دارد که از پروتکل رمزنگاری TLS و AES برای مخفی نگه‌داشتن تراکنش‌ها استفاده می‌کند.

آیا می‌توانیم به امنیت تراست ولت اعتماد کنیم؟

در این مقاله نکات مهمی را در مورد جلوگیری هک تراست ولت در اختیارتان قرار دادیم. به خاطر بسپارید که تراست ولت امن است. یعنی از زمانی که این کیف پول راه‌اندازی شده، نفوذی در دیتا سرور آن رخ نداده است. همین موضوع نشان می‌دهد که تراست ولت یکی از امن‌ترین کیف پول‌های دنیای ارزهای دیجیتال است و می‌توانید با رعایت نکات امنیتی روی کارکرد خوب آن حساب باز کنید.

سؤالات متداول

چرا کیف پول تراست ولت تا این اندازه محبوب است؟

چون این کیف پول از ارزهای دیجیتال مختلف پشتیبانی می‌کند، کار با آن راحت است و امنیت بالایی دارد.

چرا باید از نسخه بروز شده تراست ولت استفاده کنیم؟

برای جلوگیری هک تراست ولت نباید به سراغ نسخه‌های قدیمی آن بروید. این کیف پول امن است اما امکان دارد در نسخه‌های قدیمی باگ امنیتی وجود داشته باشد.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۴.۱ / ۵. مجموع آرا: ۷

کارشناس روانشناسی با گرایش صنعتی و سازمانی، مدیر تیم تولید محتوای نقطه ویرگول
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
22 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
سعید صادقی
سعید صادقی
23 روز قبل

سلام امروز داخل کیف تراستم چند تا ارز ناشناس دیدم که یادم نمیاد که خرید کرده باشم ایا کیف پولم هک شده

ر رواقی
ر رواقی
22 روز قبل
پاسخ به  سعید صادقی

سلام
دلیل مختلفی میتواند داشته باشد.
ممکن است حملات داستینگ باشد و یا ایردراپ توکن های جدید.

م
م
2 ماه قبل

سلام
اول اینکه داخل کامنت خیلی گفتن حساب تراست ولت هک شده

ایا واقعا هکر ها میتونن حساب هک کنن

دوم اینکه

ایا درسته انتقال ارز از صرافی های ایرانی به تراست ولت ..میتونه باعث شناسایی مبدا
و احتمال بن شدن دارایی بشه

چون بعضی میگن از طریق صرافی های خارجی باید به تراست ولت ارزهارو انتقال بدیم و نه صرافی های ایرانی بدلایل تحریم

غیر این و اگه تراست ولت متوجه بشه ممکنه دارایی بلوکه کنه

ر رواقی
ر رواقی
2 ماه قبل
پاسخ به  م

سلام
پاسخ ۱: تراست ولت یک کیف پول غیر متمرکز است. به این معنا که کلیدهای خصوصی در اختیار کاربران است و این شرکت هیچ گونه سرور مرکزی برای ذخیره آنلاین کلیدهای خصوصی کاربران ندارد (بنابراین چیزی به اسم هک شدن کلی کیف پول تراست ولت وجود ندارد). هر کار وظیفه حفظ امنیت دارایی خود را دارد. یعنی اگر شما روی لینک های ناشناس کلیک کنید یا ولت خود را به قراردادهای هوشمند نامعتبر متصل کنید، احتمال سرقت دارایی شما وجود دارد.
پاسخ ۲: انتقال ارز از صرافی ایرانی به تراست ولت هیچ گونه مشکلی ندارد. اما پیشنهاد میکنیم برای تبادل ارز از یک صرافی خارجی به صرافی ایرانی (و بالعکس) حتما از یک کیف پول واسط استفاده کنید.

66
66
1 ماه قبل
پاسخ به  ر رواقی

خیلی ممنون

کیف واسط؟…خودتون پیشنهادی دارید در این باره؟ممنون اگه کمک کنید…

و اینکه برای استفاده از تراست ولت نیاز به تغییر ای پی هست یا خیر؟

ر رواقی
ر رواقی
1 ماه قبل
پاسخ به  66

سلام
پاسخ ۱: کلیه کیف پول های خود حضامتی مانند تراست ولت، متامسک، اتمیک ولت و …
پاسخ ۲: تراست ولت یک کیف پول غیرمتمرکز است و درحال حاضر هیچ اطلاعیه ای مبنی بر عدم سرویس دهی به کاربران ایرانی منتشر نکرده است. با این وجود ما پیشنهاد میکنیم برای انجام هر فعالیتی در دنیای کریپتو از وی پی ان (با آی پی ثابت) استفاده کنید.

عباس
عباس
3 ماه قبل

سلام وقت بخیر من داخل کیف پول تراست ولتم تتر داشتم که با اشتباه خودم اطلاعات امنیتیم افتاده دست یه نفر دیگه و الان موجودی تتر داخل کیف هست ولی نمیتونم برداشت کنم و تا آخرین مرحله پیش میرم ارور محدودیت برداشت میده میشه راهنمایی کنید ممنون

ر رواقی
ر رواقی
3 ماه قبل
پاسخ به  عباس

سلام
عبارات بازیابی در حقیقت سند دارایی های رمزارزی هستند و افشای آنها به منزله از دست رفتن دارایی است. احتمال میدهیم ولت شما در حالت Watch only قرار گرفته باشد. پیشنهاد میکنیم مجددا دارایی خود را روی کیف پول دیگری ایمپورت کنید. اگر امکان برداشت آنها وجود داشت، سریعا آنها را به کیف پول دیگری منتقل کنید.

محمد محمدی
محمد محمدی
3 ماه قبل

سلام یک سایتی است به نامwww.dai-defi.com میگن برای استخراج اتریوم است وبا تراست ولت وصل میشه بعد هرچه پول داشته باشی روزانه تقریبا ۳درصد برات واریز میشه من رفتم اینگونه بود ولی بعد مدتی حسابم خالی شد نمیشه یک کاری کرد که که نتوانند این کیف پولم را خالی کنند هنوز سایت کار میکنه وسود می دهد ممنونم راهنمایی کنید

آرن امیریان
آرن امیریان
3 ماه قبل
پاسخ به  محمد محمدی

سلام وقت بخیر
یه موردی که باید بهش توجه داشته باشید، اینه که اتریوم دیگه قابل استخراج نیست. پس هر سایتی چنین ادعایی کرد، می‌تونه کلاهبردار باشه. پیشنهاد می‌کنم مقاله اتریوم ۲ چیست رو مطالعه کنید.
برای قطع دسترسی، وارد سایت revoke.cash بشید، کیف پولتون رو متصل کنید و دسترسی این سایت بهش رو قطع کنید.

محمد باقر رضا ساقی
محمد باقر رضا ساقی
3 ماه قبل

سلام ببخشید تراست ولت من هک شده و تتر ها مو برداشتن و رمزشم کسی نداشته امکانی هست که بشه پیگیری کرد یا ردیابی کرد؟! ترو خدا جواب بدین

ر رواقی
ر رواقی
3 ماه قبل

سلام و عرض ادب
دوست عزیز امکان پی بردن به هویت افراد و یا بازیابی تراکنشهای سرقت شده در بستر بلاکچین وجود ندارد. ما عمیقا برای اتفاق پیش آمده برای شما متاسفیم.

محمد
محمد
4 ماه قبل

با سلام فردی به من پیام داده کیف پول خود را فعال کن تا سود بگیری .می گه این گزینه ها رو بزن»»
خب بزن روی ارزت که موجودی داره گزینه Sponsor binance

Start
Browser بزن
Sign بزن
فعال کن نمودار بیاره /با این مراحل آیا می تواند به کیف پول من دسترسی داشته باشه و هک کنه لطفا راهنمایی کنید

ر رواقی
ر رواقی
4 ماه قبل
پاسخ به  محمد

سلام
ابتدا این سوال را از خود بپرسید که چرا باید فردی ناشناس به من سود دهد؟ “اشاره به ضرب المثل معروف پنیر رایگان در تله موش است”
بله دوست عزیز؛ تمامی اینها روش های مختلف کلاهبرداری هستند تا سارقین به کیف پول و دارایی شما دسترسی پیدا کنند.

داود غیور
داود غیور
5 ماه قبل

سلام
من میخواهم یک جا کپی ترید انجام بدم و ایشان گفتن باید بالای ۱۰۰۰ دلار سرمایه داشته باشی و داخل کیف پول تراست ولت باشه
بعد ما یک qr code شخصی برای شما میفرستیم براتون تا از طریق اسکن کردن ان از داخل کیف پول هم تاییدیه حسابتون رو بگیریم و هم لینک عضویت براتون بفرستیم
میخواستم ببینم اگه اون کذ رو اسکن کنم امکان هک شدنم هست یا نه
ممنون میشم راهنمایی کنید

ر رواقی
ر رواقی
5 ماه قبل
پاسخ به  داود غیور

سلام
بله؛ پیشنهاد میکنیم این اقدام را انجام ندهید. برای استفاده از کپی تریدینگ از صرافی های ارز دیجیتالی که این سرویس را ارائه میدهند استفاده کنید.

نادر میرزایی
نادر میرزایی
7 ماه قبل

سلام من از تراس والت استفاده کردم و طی دو ماه دو بار کیف پولم هک شده و خالی شده تا به حال نتونستم با پشتیبانی تراس والت ارتباط پیدا کنم خواهشن راهنمایی بفرمایید

ر رواقی
ر رواقی
7 ماه قبل

سلام
تراست ولت یک کیف پول غیرمتمرکز است و کنترلی بر تراکنش کاربران خود ندارد. علاوه بر این امکان بازگشت تراکنشهای مشکوک و رمزارزهای دزدیده شده در بلاکچین تقریبا محال است.
آیا اطمینان دارید که کیف پول خود را از منبع معتبر (گوگل پلی / اپ استور) دانلود کرده اید؟ در صورت عدم رعایت موارد امنیتی، دارایی دیجیتال شما در خطر می‌افتد.
با این وجود برای ارتباط با پشتیبانی تراست ولت از طریق لینک زیر میتوانید تیکت ثبت کنید.
https://support.trustwallet.com/support/home

سپاس از همراهی شما

مصطفی آرمیون
مصطفی آرمیون
11 ماه قبل

سلام،تراست ولت من در روز جمعه ۱۵ اردیبهشت فکر میکنم هک شده باشه،من ۶۶۷ تتر داشتم ۱۰۰عدد از تتر ها از کیف پولم کم شده و به یک آدرس دیگه ارسال شده،امکان داره کمکم کنید ممنون میشم

ر رواقی
ر رواقی
11 ماه قبل

سلام و عرض ادب
درصورتی که تراکنشی بدون دخالت شما انجام شده باشد، به احتمال بسیار زیاد کیف پول شما هک شده و متاسفانه در بلاکچین روشی برای بازگرداندن رمزارزهای سرقت شده وجود ندارد. لطفا سایر دارایی های خود را به کیف پولی مطمئن انتقال دهید و در حفظ و نگهداری عبارات بازیابی آن و نکات امنیتی (ازجمله کلیک نکردن روی لینکهای ناشناس) دقت کنید.

سپاس از همراهی شما

ستایش آریافر
ستایش آریافر
11 ماه قبل
پاسخ به  ر رواقی

سلام من یه ربات روی تراست ولتم فعال شده هرچی پول وارد تراست ولتم می کنم رو برداشت می کنه چگونه می توانم این ربات رو غیر فعال کنم لطفاً کمکم کنید

ر رواقی
ر رواقی
10 ماه قبل

سلام و عرض ادب
دوست عزیز این ربات دارایی شما را به چه آدرسی منتقل میکند؟ در صورتی که بدون اختیار شما موجودی کیف پول تان به آدرسی ناشناس منتقل میشود، به احتمال زیاد ولت شما هک شده و از واریز رمزارز به آن خودداری کنید.

دکمه بازگشت به بالا