افراد مشهورمقالات ارز دیجیتال

بیوگرافی هایدن آدامز؛ خالق پرشور یونی سواپ

یونی سواپ به منظور مبادله ارزهایی که به صورت رمزنگاری شده در دنیا کریپتوکارنسی وجود دارند استفاده می‌شود. در واقع یونی سواپ نوعی پروتکل مالی غیر متمرکز است. شاید برایتان جالب باشد که حالا چرا یونی سواپ و داستان ارز یونی سواپ چیست؟ در واقع این نام برگرفته از نام شرکتی است که فرآیند ساخت یونی سواپ را آغاز کرد. خالق این ارز هایدن آدامز (Hayden Adams) است. حتما تا به حال داستان افراد زیادی را  شنیده‌اید که اخراج‌شان از یک موسسه یا شرکت آغازی برای پیشرفت و موفقیت شان بود، Hayden Adams یکی از همین افراد است. او پس از اینکه از شرکتی که در آن‌جا کار می‌کرد اخراج شد، دنیای کریپتوکارنسی را شناخت و پس از آن نامش را به عنوان خالق یونی سواپ در تاریخ به ثبت رساند. در ادامه این مطلب از والکس با ما همراه باشید تا اطلاعات بیشتری درباره اون به شما بدهیم.

هایدن آدامز از کجا معروف شد؟

یونی سواپ همانطور که گفتیم یک پروتکل مالی غیرمتمرکز است که بر بستر اتریوم ایجاد شد. هایدن آدامز که در رشته کامپیوتر مشغول به تحصیل بود، پس از فارغ‌التحصیلی در شرکتی به نام زیمنس مشغول به کار شد. او یک سال فعالیتش را در این شرکت ادامه داد، اما پس از کش و قوس‌های فراوان از سوی این شرکت نامه اخراجش امضا شد. اخراج او از این شرکت زمینه ظهور یونی سواپ را فراهم کرد.

آدامز اظهار دارد که اخراجش از شرکت زیمنس موفقیت او را تضمین کرد. او پس از اینکه از این شرکت اخراج شد، شروع به یادگیری زبان Solidity کرد. این زبان در واقع قدرت اتریوم را ترمیم می‌کند و آن را افزایش می‌دهد.

هایدن آدامز پس از اینکه وارد دنیای کریپتو کارنسی شد، تصمیم گرفت که در مورد مبادله‌های غیر متمرکز و بازارهایی که به صورت خودکار فعالیت می‌کنند به تحقیق و علم‌آموزی بپردازد. این تصمیم او گام دوم برای خلق یونی سواپ بود. با تلاش‌ها و پشتکاری که آدامز در زمینه کریپتو کارنسی از خود به خرج داد، در نهایت توانست در سال ۲۰۱۸ شبکه یونی سواپ را راه‌اندازی کند.

پروژه هایدن چندین بار شکست خورد و این شکست‌ها هر کدام درسی برای شروعی دوباره بودند. پس از تمام این شکست‌ها، آدام بالاخره توانست پروژه خود را به پروژه‌ای قدرتمند تبدیل کند، به شکلی که یونی سواپ در سال ۲۰۲۰ در ردیف بهترین پروتکل‌های رمزنگاری شده قرار گرفت. هایدن آدامز در همین سال نسخه دوم یونی سواپ را نیز در ماه می منتشر کرد.

بیوگرافی هایدن آدامز

آدامز کسی بود که با خانواده‌اش زندگی می‌کرد و فکر اینکه می‌تواند در دنیای کریپتو کارنسی فعالیت کند را دوستش به نام Karl Floersch در ذهن او انداخت. کارل فلورش به آدامز اطمینان داد که توسعه قراردادهای هوشمند می‌تواند شغلی بادوام و پرسود باشد. آدامز پس از درک این موضوع، با توسعه‌دهندگان بازار خودکار آشنا شد و پس از آن توانست پروژه یونی سواپ را آغاز کند.

مسیر آدامز در خلق یونی سواپ

کارل فلورش نقش به سزایی در موفقیت آدامز داشت چرا که پس از اینکه مدتی از خلق یونی سواپ گذاشت، زمینه آشنایی او با  ویتالیک بوترین را به وجود آورد. در نتیجه این آشنایی فکر اینکه آدامز می‌تواند برای کمک هزینه توسعه یونی سواپ روی بنیاد اتریوم حساب باز کند در ذهن او ایجاد شد. آدامز این فکر را اجرایی کرد و درخواستی به بنیاد اتریوم فرستاد و پس از آن کمک هزینه‌ای ۶۵ هزار دلاری از این بنیاد دریافت کرد.

جالب است بدانید که آدامز توانست این کمک هزینه ۶۵ هزار دلاری را به یک پروتکل ۲ میلیارد دلاری تبدیل کند.

با پروژه یونی سواپ آشنا شوید

در پروتکل مالی غیر متمرکز یونی سواپ قراردادهایی هوشمند وجود دارد. بر اساس این قراردادها یونی سواپ تراکنش هایی که به صورت اتوماتیک در شبکه اتریوم بین ارزهای رمزنگاری شده انجام می‌شود را سهولت می‌بخشد. بر اساس آمارهای موجود، صرافی یونی سواپ در اکتبر سال ۲۰۲۰ جایگاه چهارم را بین صرافی‌های قدرتمند در زمینه کریپتوکارنسی به دست آورد. 

هایدن آدامز برای اینکه بتواند یونی سواپ را توسعه دهد، از شرکت‌های بسیار کمک‌های مالی دریافت کرد که در زیر نام آن‌ها را ذکر می‌کنیم:

  •  Andreessen Horowitz
  • Paradigm Venture Capital
  • Union Square Ventures LLC
  • ParaFi

با توسعه یونی سواپ زمینه محبوبیت این پروژه بیشتر شد به قدری که در اکتبر سال ۲۰۲۰ متوسط حجم معاملاتی که به صورت روزانه در این صرافی انجام می‌شد، ۲۲۰ میلیون دلار بود.

پروژه یونی سواپ پس از راه اندازی در سال ۲۰۱۸ دو آپدیت در سال‌های مختلف داشت که اولین به روزرسانی آن در سال ۲۰۲۰ و دومین به روزرسانی در سال ۲۰۲۱ انجام شد. بر اساس این بروزرسانی‌ها امکانات جدیدی در یونی سواپ به وجود آمد که از جمله آن‌ها می‌توان به ارائه گزینه‌های تازه به منظور تخصیص نقدینگی در محدوده قیمتی مشخص اشاره کرد.

هایدن آدامز و ویتالیک بوترین

تصمیم‌هایی که به موفقیت ختم شدند

هایدن آدامز می‌گوید که آن زمان برایم عجیب بود، من ناگهان به دنیای اتریوم قدم گذاشتم و این اتفاق از دیدگاه من فوق‌العاده بود. اما کدام زمان؟ همان زمانی که آدامز دو تصمیم بسیار مهم در زندگی‌اش گرفت! شاید او فکر نمی‌کرد که این تصمیم‌ها قرار است آینده او را تا این حد تغییر دهند. اولین تصمیم آدامز خرید اتریوم بود که در مارس سال ۲۰۱۷ این کار را انجام داد. دومین تصمیم او آموختن زبان‌های برنامه نویسی JavaScript و Solidity بود. این دو تصمیم در کنار همه مقدمه‌هایی که باعث ظهور یونی سواپ شدند، آینده درخشان آدامز را تضمین کردند.

این دو تصمیم هر چند کم اهمیت و به ظاهر ساده، توانستند گام‌های بعدی آدامز را برای او مشخص کند و آینده‌ای مبهم که برای خود می‌دید را روشن سازند. او با همین دو تصمیم ساده، پیشنهاد دوستش کارل فلورش، اخراجش از شرکت زیمنس و سایر اتفاقاتی که او را به سمت پروژه یونی سواپ سوق دادند، توانست به یکی از تاثیرگذارترین افراد در دنیا کریپتو کارنسی تبدیل شود.

اخراج، آغازی برای موفقیت هایدن آدامز

همانطور که در ابتدا گفتیم، نمی‌توان اخراج هایدن آدامز از شرکت زیمنس را اتفاقی کوچک در زمینه موفقیت او به شمار آورد. حتی خود او هم اظهار دارد که اخراج شدنش زمینه ورودش به دنیای کریپتوکارنسی را به وجود آورد.

پس از اینکه آدامز با زبان‌های برنامه‌نویسی مختلف آشنا شد، تصمیم گرفت تا روی یک پروژه واقعی کار کند. او تصمیم گرفت به کشف بازارسازی خود کار روی بیاورد و با اینکه علم چندانی در زمینه بازارهای مالی نداشت، این کار را انجام داد.

پس از اینکه آدامز از شرکت زیمنس اخراج شد عملا یک فرد بیکار بود، او برنامه نویسی را آموخت و پس از آن فقط در مدت سه سال توانست به چهره‌ای ماندگار در دنیای رمز ارزها تبدیل شود.

هایدن آدامز، مالک پروژه محبوب یونی سواپ

موفقیت‌های هایدن آدامز در سال ۲۰۲۱

در دسامبر سال ۲۰۲۱ بود که برخی نشریات فاش کردند که صرافی‌های غیرمتمرکز بودجه‌ای به اندازه ۲۱ تریلیون دلار را مدیریت می‌کنند. مثلا در اتریوم DEXها مبلغی بیشتر از ۲۱ میلیون دلار را معامله کرده بودند. در این بین صرافی یونی سواپ نیز ۷۵ درصد از کل معاملات لایه ۱ اتریوم DEX را پردازش کرد. یونی سواپ همچنین موفق به داشتن بیشترین حجم معاملات در طول یک روز به ارزش ۱.۴۵ میلیون دلار شد.

آمارهایی که به شما دادیم در سالی به دست آمدند که پروژه یونی سواپ سومین بروزرسانی خود را تجربه کرد. در ماه دسامبر سال ۲۰۲۱ قرارداد Uniswap v3 در Polygon اجرا شد. Polygon بر اساس روش اجماع اثبات سهام اجرا می‌شود و مزایایی برای کاربران از جمله هزینه‌های کمتر به ارمغان می‌آورد.

در سال ۲۰۲۱ هایدن آدامز بر اساس برنامه‌های مدیریتی‌اش کاری کرد که ۷۵ پروژه تامین مالی شوند. همچنین این پروژه در طی این سال از ایده‌های بسیار زیادی نیز حمایت کرد و باعث رشد آن‌ها شد. تیم پروژه یونی سواپ تلاش کردند تا به جهت تجربه بهتر کاربران، روی ارتقا رابط‌های کاربری جزئی نیز متمرکز شوند، این کار آن‌ها در زمانی که با مدیریت نقدینگی سروکار دارید تاثیر می‌گذارد.

هایدن آدامز با پروژه Uniswap v3 موجب شد تا بهره‌وری سرمایه بخش DeFi تا ۱۰۰۰ برابر افزایش پیدا کند. همچنین او در این سال یونی سواپ را به یکی از پروتکل‌های غالب DEX تبدیل کرد. علاوه بر این یونی سواپ در سال ۲۰۲۱ به DeFi در توسعه برنامه‌های آموزشی نیز کمک‌های زیادی کرد.

موفقیت‌های هایدن آدامز در سال ۲۰۲۲

سال ۲۰۲۱ برای هایدن آدامز و پروژه یونی سواپ سالی پر از موفقیت بود و در این سال یونی سواپ قدم‌های بزرگی برای توسعه و پیشرفت برداشت. سال ۲۰۲۲ نیز انتظار می‌رود که این پروژه همچنان به موفقیت‌های بسیاری دست پیدا کند. هایدن آدامز اظهار دارد که تمام تلاش‌ها در تیم توسعه Uniswap و Uniswap Labs به این دلیل که مشارکت حاکمیتی بیشتر شود، به سوی ابزارهای توسعه‌دهنده خواهند رفت. پروژه یونی سواپ در سال ۲۰۲۲ روی مسیرهای بیشتری برای تجارت‌های امن نیز تمرکز خواهد داشت. این آپدیت‌ها بر نحوه معامله یونی سواپ نیز اثر داشتند.

در سال ۲۰۲۱ موفقیت‌های بسیاری از خالق یونی سواپ شاهد بودیم، این موفقیت‌ها خبر از این می‌دهند که سال ۲۰۲۲ نیز یونی سواپ قرار است به سوی آینده روشن‌تر قدم بردارد. کارشناسان انتظار دارند که هایدن آدامز پروژه یونی سوپاپ را در سال ۲۰۲۲ روی شبکه‌های مختلف اجرایی کند و روش‌های نوین و جدیدی به منظور مدیریت نقدینگی در پلتفرم معرفی نماید.

صرافی یونی سواپ

ارزش دارایی‌های هایدن آدامز

منبع معتبری در مورد ارزش خالص دارایی‌های آدامز اطلاعاتی وجود ندارد و هنوز هم در این زمینه اطلاعت درستی نیست. اما برخی آمار و ارقام در مورد یونی سواپ وجود دارد که با پی بردن به آن‌ها می‌تواند متوجه دارایی‌های هایدن آدامز به صورت حدودی شوید. در زیر این آمار و ارقام را با شما به اشتراک می‌گذاریم:

  • صرافی کوین مارکت کپ تا ۱۶ آوریل سال ۲۰۲۱، حجم معاملاتی که در طی یک روز در یونی سواپ انجام می‌شد را به ۱.۲۰۴ میلیارد دلار تخمین زد.
  • میانگین حجم معاملات روزانه صرافی یونی سواپ در اکتبر سال ۲۰۲۰ بر اساس آمار و اطلاعات چیزی حدود ۲۲۰ میلیون دلار است
  • میانگین حجم معاملات روزانه صرافی یونی سواپ در ۳۰ مارس ۲۰۲۱ به ارزش ۷.۱۷ میلیارد دلار رسید

از زمانی که TVL Uniswap ارائه شد، ارزش آن نه تنها به زیر ۱ میلیارد دلار نیامد بلکه در طی چند روز ارزش آن بالای ۳ میلیارد دلار بود.

ثروت هایدن آدامز

موفقیت هایدن آدامز، سخت اما دست یافتنی

hayden adams هر چند جزو افراد ناشناخته است و کمتر کسی با او آشنایی دارد، اما با این حال او یکی از تاثیرگذارترین افراد در دنیای کریپتو کارنسی است. او بین سرمایه گذاران بسیاری توانست به یک فرد محبوب تبدیل شود و حالا برخی اوقات فقط با خاطر محبوبیت اوست که سرمایه‌گذاران زیادی جذب پروژه یونی سواپ می‌شوند. وقتی به مسیر موفقیت آدامز نگاه می‌کنیم، متوجه برخی تصمیمات به ظاهر کوچک می‌شویم که در آینده او تاثیرات شگرفی آفریدند.

وقتی که آدامز از شرکت زیمنس اخراج شد، اتریوم خرید یا کدنویسی را شروع کرد، شاید ایده یونی سواپ کنونی به هیچ وجه در ذهن او نقش نبسته بود. اما به مرور زمان و هر چه پیشرفت و موفقیت‌های بیشتری به دست آورد، در خلق یونی سواپی که اکنون یکی از قدرتمندترین صرافی‌های دنیا به شمار می‌رود، قدم‌های بزرگتری برداشت.

موفقیت‌های آدامز دست کمی از موفقیت‌های خالق بیت کوین، خالق اتریوم و سایر رمز ارزها یا صرافی‌ها ندارد؛ او یکی از قدرتمندترین پروژه‌های دنیای کریپتوکارنسی را اجرایی کرد و هم‌اکنون صرافی  یونی سواپ به عنوان یکی از قدرتمندترین صرافی‌های دنیا مشغول به فعالیت است. همانطور که در طول مقاله خواندید، این صرافی توانست موفقیت‌های زیادی از آن خود کند و به دستاوردهای زیادی در طول سه سال دست یابد.

هایدن آدامز به همه ثابت کرد که با تلاش مستمر و برنامه‌های مدیریتی درست می‌توان در زمانی کوتاه موفقیت هایی بزرگ خلق کرد. خالق یونی سواپ حالا هر چند برای برخی ناشناخته است اما نام او تا ابد در صفحات تاریخ کریپتوکارنسی می‌درخشد.

 سوالات متداول

هایدن آدامز کیست؟

هادین آدامز خالق پروژه یونی سواپ است.

ایده یونی سواپ چگونه به هایدن آدامز الهام شد؟

با اخراج هایدن آدامز از شرکت زیمنس، پیشنهادی که دوستش کارل فلورش به او داد، خرید اتریوم و شروع کد نویسی ایده یونی سواپ به او الهام شد و هم اکنون او مالک یکی از بزرگترین صرافی‌های غیرمتمرکز دنیا است.

یونی سواپ چیست؟

یک پروتکل مالی غیرمتمرکز است که هدف آن مبادله ارزهای رمزنگاری شده است.

یونی سواپ از چه سالی آغاز به کار کرد؟

پروژه یونی سواپ از سال ۲۰۱۸ فعالیت خود را آغاز کرد و طی سال‌های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ آپدیت‌های مختلفی داشت که به واسطه آن بتواند خدمات بهتری ارائه دهد.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۰ / ۵. مجموع آرا: ۰

منبع
coindesk
در میان کلمه‌هایم روزگار می‌گذرانم. رسالتم این است تا با کلمه‌ها، به کسب‌و‌کارها کمک کنم فروش و آگاهی از برند خودشان را افزایش دهند. درباره موضوعات مختلف می‌نویسم تا به جهان‌های متفاوت هر کسب‌و‌کار با قلمم سرکشی کنم.
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا