اخبار شیبا اینو

توکن سوزی شیبا؛ تاکنون چقدر شیبا سوزانده شده است؟

دارندگان شیبا می‌توانند این توکن را بسوزانند و پاداش دریافت کنند

شیبا اینو (Shiba Inu) میم کوین محبوبی است که در پی موفقیت دوج کوین عرضه شد. این ارز دیجیتال قصد دارد با توکن سوزی، اقتصاد توکن خود را مدیریت کرده و قیمت آن را کنترل کند.

به گزارش والکس و به نقل از cryptoglobe، توکن SHIB رالی صعودی چشم‌گیری در سال ۲۰۲۱ داشت. ترس از دست دادن (FOMO) و اوضاع مساعد کلی بازار ارزهای دیجیتال سبب شد که قیمت این توکن به قله‌های تصورناپذیری برسد. در اکتبر ۲۰۲۱، قیمت شیبا به ۰.۰۰۰۰۲۹۱۳ دلار رسید. این مقدار، ۴۳.۸ میلیون درصد رشد نسبت به قیمت این توکن در آگوست سال ۲۰۲۰ داشت. بله، درست خواندید ۴۳.۸ میلیون درصد افزایش قیمت!

بی‌شک شیبا توجهات زیادی را به خود جلب نموده است. حال سوال کلیدی این است که چه مقدار شیبا تاکنون سوزانده شده است؟ آیا این ارز مکانیزمی برای سوزاندن دارد؟

مکانیزم سوزاندن شیبا چگونه کار می‌کند؟

شیبا اینو برنامه زمانی مشخصی برای سوزاندن توکن‌ها ندارد اما در آوریل ۲۰۲۲، پرتالی برای سوزاندن شیبا معرفی و راه‌اندازی شد. این پرتال به دارندگان این توکن اجازه می‌دهد تا توکن‌های خود را بسوزانند و پاداشی در ازای آن دریافت کنند.

پیش از این نیز نرخ سوزاندن شیبا بالا بود. در ماه مارس، ۶ میلیارد شیبا از دسترس خارج شد. این میزان تا ماه آوریل و پیش از معرفی این پرتال به ۱۰ میلیارد عدد رسید.

شیبا اینو سه آدرس مجزا برای سوزاندن دارد. این آدرس‌ها در شبکه اتریوم است و برای سوزاندن دیگر توکن‌ها نیز استفاده می‌شود. آدرس سوزاندن به آدرسی گفته می‌شود که کنترل آن در اختیار هیچ‌کس نیست و با فرستادن توکن‌ها به آن، آن توکن‌ها برای همیشه از گردش خارج می‌شوند.

  • نخستین آدرس، همان آدرسی است که ویتالیک بوترین از آن برای سوزاندن معادل ۶.۷ میلیارد دلار شیبا استفاده کرد.
  • دومین آدرس توسط تیم شیباسواپ به کار گرفته می‌شود. شیبا سواپ صرافی غیرمتمرکزی در زیست‌بوم شیباست.
  • سومین آدرس سیاهچاله (Black Hole) نام دارد و برای توکن‌های NFT باقی‌مانده Shiboshi استفاده می‌شود.

چه مقدار شیبا سوزانده شده است؟

در زمان نگارش این مطلب بیش از ۴۰۰ تریلیون توکن شیبا سوزانده شده است. این مقدار بیش از ۴۰ درصد از عرضه کل این توکن را تشکیل می‌دهد. بوترین مسئول بخش عمده‌ای از این مقدار است. ریوشی (نام مستعار سازنده شیبا) در ماه می ۲۰۲۱، ۵۰۰ تریلیون شیبا (نیمی از عرضه کل این توکن) را به بوترین هدیه کرد. ویتالیک نیز در پی این اتفاق، اکثر آن (۴۱۰.۲۴ تریلیون عدد) را سوزاند و مابقی را به صندوق کمک‌های مردمی مبارزه با کرونا کشور هند اهدا کرد.

بسیاری در جامعه کاربری ارزهای دیجیتال این اقدام بوترین را ستودند او در پاسخ گفت:‌

من نمی‌خواهم شخصیت قدرتمندی از این نوع باشم. وی در ادامه از سایر دولوپرها خواست که کوین‌ها/توکن‌های خود را به خیریه اهدا کنند.

وی در ادامه از سایر توسعه‌دهندگان خواست که توکن‌های خود را به خیریه اهدا کنند.

نقشه راه توکن سوزی شیبا

شرح مختصر توکن‌ سوزی‌های آینده شیبا به شکل زیر است:

  • تمام دارندگان شیبا می‌توانند به وسیله تغییر نام زمین‌های خود در متاورس شیبا، این توکن را بسوزانند.
  • تمام پلتفرم‌های شیبا اینو، از جمله پروتکل‌های لایه دو و صرافی‌های غیرمتمرکزی همچون شیباریوم، شیباسواپ و شیبانت، فرایندهای به خصوص توکن سوزی خود را خواهند داشت.
  • سرویس پرداخت NOWPayment مکانیزم توکن سوزی به خصوصی برای تجار و بازرگانان دارد و پروژه‌های همکار شیبا از این قابلیت برای سوزاندن شیبا استفاده کرده‌اند.

اعضای جامعه کاربری شیبا نیز چند راه برای توکن سوزی خلق کرده‌اند. به عنوان مثال، یک پروژه از درآمد همکاری در فروش با فروشگاه آمازون استفاده می‌کند و آن را صرف توکن سوزی می‌کند. پروژه دیگری با انتشار لیست پخش موسیقی، درآمد کسب می‌کند و آن را می‌سوزاند.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۳.۸ / ۵. مجموع آرا: ۶

علاقه‌مند به ساختارهای غیرمتمرکز، دیفای و آزادی مالی
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا