مقالات ارز دیجیتال

نحوه بدست آوردن توکن آوی؛ راهنمای جامع سرمایه گذاری بر روی AAVE

شاید برای شما سؤال باشد که آیا می‌توان بدون داشتن نقدینگی وارد بازار ارزهای دیجیتال شد و از همان وام گرفت. پاسخ سؤال شما مثبت است. یکی از بزرگ‌ترین وام دهندگان عرصه ارزهای رمزنگاری شده، پروتکل آوی است. این اکوسیستم به عنوان یکی از زیر مجموعه‌های دیفای شناخته می‌شود و ارز دیجیتال آن AToken است. قیمت آوی ارزش بیشتری نسبت به رقبای Maker یا Compound دارد و در رده دوم ارزش بازار دیفای قرار گرفته است. در این مقاله به نحوه بدست آوردن توکن آوی و کسب درآمد از آن خواهیم پرداخت. اگر علاقمند هستید که از طریق این وام وارد بازار ارزهای دیجیتال شوید و در بازارهای معاملاتی این رمز ارز حضوری فعال داشته باشید تا پایان ما را همراهی کنید.

پروتکل آوی (AAVE) چیست؟

آوی، یک پروتکل دیفای (DeFi) است که بر وام دهی غیر متمرکز تمرکز دارد. این پروتکل به کاربران خود اجاره می‌دهد تا بدون مراجعه به یک واسطه متمرکز، ارزهای دیجیتال خود را قرض داده یا قرض بگیرند. در این اکوسیستم، صاحبان ارز دیجیتال دارایی خود را در استخر نقدینگی (liquidity pools) سپرده‌گذاری می‌کنند. این دارایی دیجیتال در نهایت تبدیل به وجوهی می‌شود که پروتکل آوی می‌تواند آنها را به کاربر وام دهد. پروتکل آوی از یک سازمان مستقل غیر متمرکز یا DAO بهره می‌برد و دارندگان توکن‌های Aave با آرا و پیشنهادات خود آن را اداره می‌کنند. در ادامه نحوه بدست آوردن توکن آوی و کسب درآمد از آن را به شما آموزش می‌دهیم.

کسب درآمد از توکن آوی، به این صورت است که اگر شما در جایگاه وام دهنده باشید از ارز قرض داده شده خود، بهره دریافت خواهید کرد. در طرف مقابل نیز چنانچه در جایگاه وام گیرنده باشید، ملزم به پرداخت بهره خواهید بود. این پروتکل از ابتدا یک شبکه اتریوم به حساب می‌آمد و تمام توکن‌های موجود در شبکه، نیز از بلاک چین اتریوم برای پردازش تراکنش‌ها، استفاده می‌کردند. این توکن‌ها به ERC20 شناخته می‌شوند و هم اکنون آوی، به چین‌های دیگر از جمله Fantom، Avalanche و Harmony نیز گسترش یافته است. 

خرید توکن آوی از صرافی‌های معتبر

کیفیت و اعتبار صرافی یا کارگزار انتخابی شما برای محقق شدن یک سرمایه گذاری مالی موفق، اهمیت فراوانی دارد. یک صرافی معتبر، نحوه بدست آوردن توکن آوی را برای شما آسان‌تر خواهد کرد. زمانی که به کسب درآمد و خرید و فروش Aave فکر می‌کنید دو انتخاب پیش رو دارید. اولین انتخاب، رویکرد پر طرفدار و ایمن گزینه صرافی ارز دیجیتال است. دومین انتخاب نیز می‌تواند گزینه یک کارگزار آنلاین تنظیم شده مانند eToro باشد. صرافی معتبر خرید و فروش آوی باید دارای ویژگی‌های زیر باشد:

کاربر پسند بودن

همیشه در نظر داشته باشید که استفاده از پلتفرم انتخابی برای شما آسان است یا خیر. به خصوص اگر مبتدی هستید به صرافی آنلاینی نیاز دارید که به صورت بصری راهنمای لازم را در جهت نحوه بدست آوردن توکن آوی ارائه دهد. همچنین، داشتن نسخه آزمایشی نیز از قابلیت‌های یک صرافی حرفه‌ای و معتبر است.

امکان ذخیره سازی

قبل از خرید و کسب درآمد از توکن آوی، باید به نحوه ذخیره آن نیز فکر کنید. برخی از کارگزاران تنظیم شده مانند eToro و صرافی‌های معتبر دارای یک کیف پول داخلی هستند. این کیف پول، به شما امکان نگه داری دارایی‌های دیجیتال و خرید و فروش داخلی از طریق پلتفرم را فراهم می‌کند.

کیف پول ذخیره آوی

روش‌های پرداخت

هنگام انتخاب صرافی معتبر باید ببینید که روش پرداخت شما توسط پلتفرم، پشتیبانی می‌شود یا خیر. بسیاری از صرافی‌های آنلاین دارای خدماتی هستند که نحوه بدست آوردن توکن آوی در آنها از کانال‌های متنوعی مانند کارت نقدی، کارت اعتباری، کیف پول‌های الکترونیکی مانند پی پال و بسیاری دیگر امکان پذیر است.

امنیت

صرافی معتبر باید از دارایی دیجیتال و فرآیند تراکنش‌های شما محافظت کند. لایه‌های امنیتی این پلتفرم‌ها باید به اندازه‌ای باشد که شما با خیال راحت‌تری سرمایه گذاری آوی خود را انجام دهید. مانند صرافی والکس که دارای لایه امنیتی تایید هویت دو مرحله‌ای مبتنی بر ایمیل، عکس و کارت شناسایی است.

نحوه بدست آوردن توکن آوی به چه صورت است؟

آوی، ابزار فوق العاده‌ای مانند Aave Staking را ارائه می‌دهد که برای کسب سود از طریق دارایی‌های دیجیتال فعال است. در نگاه اول این فرآیند پیچیده به نظر می‌رسد اما ما به شما مراحل نحوه بدست آوردن توکن آوی و کسب سود از آنها را شرح خواهیم داد تا درک آسان‌تری از آن داشته باشید:

مرحله اول: خرید اتریوم

اولین گام و یکی از روش‌های شروع سرمایه گذاری، خرید اتریوم از یک صرافی دیجیتال است. برای خرید اتریوم می‌توانید از صرافی‌های آنلاینی استفاده کنید که روش‌های ساده و آسان را برای سرمایه گذاری و انتقال وجوه در اختیارتان می‌گذارند.

مرحله دوم: ارسال ETH به کیف پول اتریوم

گام بعدی در نحوه بدست آوردن توکن آوی، ذخیره و ارسال اتریوم به کیف پول ارز دیجیتال شما است. استفاده از کیف پول MetaMask یک انتخاب مناسب به منظور ذخیره، ارسال و خرید ارزهای رمزنگاری محسوب می‌شود. گزینه دیگر ذخیره کریپتو، بهره بردن از کیف پول سخت افزاری مانند Ledger است. با یک حساب متامسک یک آدرس کیف پول دریافت خواهید کرد که می‌توانید اتریوم خریداری شده را به آن ارسال کنید.

مرحله سوم: اتصال کیف پول به Aave

مهمترین مرحله در راستای آشنایی با نحوه بدست آوردن توکن آوی اتصال کیف پول به این توکن است. حال زمان همگام سازی و اتصال کیف پول حاوی وجوه دیجیتال شما به پروتکل آوی است. برای این کار راه ساده‌ای پیش روی شما قرار دارد و کافی است به سایت Aave بروید و گزینه اتصال به کیف پول را انتخاب کنید. در بین لیست کیف پول‌هایی که این پروتکل از آنها پشتیبانی می‌کند، یکی را انتخاب و در ادامه آدرس کیف ارز دیجیتال خود را وارد کنید. پس از اتصال، کسب درآمد از توکن آوی و اشتراک گذاری، شروع خواهد شد.

وصل شدن کیف پول به توکن آوی

مرحله چهارم: کسب سود

زمانی که کیف پول شما به پروتکل Aave وصل شد، می‌توانید ارزهای خود را در استخر نقدینگی این پروتکل قرار دهید. برای این کار گزینه Staking یا استیکینگ ارز دیجیتال قرار داده شده در پلتفرم را انتخاب کنید و در ادامه مبلغ مورد نظر خود را وارد نمایید. نحوه بدست آوردن توکن آوی، فرآیند استیکینگ و کسب درآمد، بدون فعالیت خاصی و از طریق سپرده دیجیتال شما شروع شده است!

شما با داشتن هر توکن آوی، دارای یک رای برای ارائه پیشنهاد در پروژه‌های مربوطه هستید. با توجه به نقش کاربر در تعیین سیاست و نقشه راه، آینده ارز دیجیتال آوی مانند آینده ارز دیجیتال یرن فایننس، روشن خواهد بود.

شیوه کار Aave Staking چگونه است؟

مثل سیستم وام دهی بانکی، قرض دادن یا وام گرفتن کریپتو نیز همراه با بهره خواهد بود. بنابراین زمانی که از پروتکل آوی، وام دریافت می‌کنید باید با نرخ متغیر یا ثابت نیز بهره آن را برگردانید. برای وام مسکن بانکی باید سند یک خانه یا حتی بالاتر از آن را به عنوان وثیقه در گرو بانک قرار دهید. برای دریافت وام آوی نیز نیازمند وثیقه به اندازه مقدار ارز دیجیتالی که قرض می‌گیرید، خواهید بود. نحوه بدست آوردن توکن آوی از طریق Staking نیز شبیه بهره سیستم بانکی است.

کسب درآمد از توکن آوی با قابلیت staking

شما به عنوان کاربر، بخشی از دارایی دیجیتال خود را در استخرهای نقدینگی قرار داده‌اید تا دیگران به عنوان وام از آن استفاده کنند. وام‌ها با کارمزدهایی همراه هستند که مقدار آنها بر اساس عرضه و تقاضا تعیین می‌شوند. دو نوع کارمزد وجود دارد:

  • نرخ بهره ثابت که بیشتر برای وام‌های کوتاه مدت مناسب است.
  • نرخ بهره متغیر که برای وام‌های بلند مدت استفاده می‌شود و بر اساس عرضه و تقاضا، متغیر خواهد بود.

همیشه برای سرمایه‌گذاری نیازی به داشتن سرمایه‌های کلان نیست. همانطور که می‌بینید در دنیای ارز دیجیتال برای شروع و بدون داشتن نقدینگی مناسب می‌توانید وام بگیرید و یا از روش‌های مختلفی مثل بازی کردن و دعوت از کاربران، بیت کوین رایگان دریافت کنید.

نحوه بدست آوردن توکن آوی و کسب درآمد از طریق وام

شاید کسب درآمد از طریق خرید و فروش ارزهای دیجیتال منطقی‌تر به نظر برسد اما قرض گرفتن توکن Aave نیز روشی برای کسب سود است. اگر توکنی که وام گرفته‌اید را در مکان و صرافی دیجیتال دیگری به فروش برسانید، کسب سود خواهید داشت. البته برای داشتن درآمد بالا از وام آوی، باید مقدار زیادی ارز دیجیتال داشته باشید که کارمزد تراکنش‌ها به چشم نیاید. برای این روش استفاده از وام‌های فلش آوی گزینه فوق العاده‌ای است. در وام‌های فلش (Flash Loans) می‌توانید بدون وثیقه، توکن قرض بگیرید و با فروش آنها در همان تراکنش، سود را کسب و اصل مبلغ قرض گرفته شده را برگردانید.  

وام فلش آوی

نحوه فروش توکن آوی چگونه است؟

هنگام فروش توکن‌های Aave روند کار شبیه به فرآیند خرید است. اگر نحوه بدست آوردن توکن آوی شما از طریق صرافی ارزهای دیجیتال صورت گرفته است، بهتر است از طریق همان پلتفرم برای فروش بهره ببرید. اگر از طریق اتصال کیف پول دیجیتال خود به صرافی، اقدام به خرید و ذخیره توکن‌های آوی کرده‌اید، برای فروش نیز باید همین مراحل را طی کنید.  

بهترین کیف پول‌های نگهداری آوی چیست؟

دارایی‌های دیجیتال پروتکل آوی، در یک قرارداد هوشمند غیر مالکیتی در بلاک چین اتریوم ذخیره می‌شوند. بنابراین، می‌توان این توکن‌ها را در هر کیف پول سازگار با اتریوم ذخیره کرد. موارد زیر چند مورد از کیف پول‌هایی است که از توکن آوی پشتیبانی می‌کنند:

  • MyEtherWallet
  • Ledger Nano S
  • TREZOR
  • MetaMask
  • Ethereum Wallet

خرید مستقیم از افراد و کانال‌های تلگرامی امن است؟

نحوه بدست آوردن توکن آوی، از طریقی غیر از کارگزاران آنلاین مانند eToro و صرافی‌های معتبر، با ریسک زیادی همراه است. این موضوع به دلیل عدم احراز هویت و ناشناس بودن مرجع فروشنده است. حساسیت موضوع به قدری است که باید بدانید با پیشرفت خرید و فروش ارزهای دیجیتال، به همان اندازه هک و دستبرد اینترنتی نیز پیشرفت داشته است. بنابراین، پیشنهاد نمی‌شود که کانال‌های غیر متمرکز و ناشناس را برای خرید و فروش Aave انتخاب کنید.

خرید و فروش تلگرامی آوی

خرید و فروش Aave یک سرمایه گذاری مناسب است؟

سرمایه‌گذاری در دنیای ارزهای دیجیتال می‌تواند بسیار گسترده باشد، شما می‌توانید بدون داشتن نقدینگی کار خود را با گرفتن وام‌های ارز دیجیتال شروع کنید. توکن آوی بر وام دهی غیر متمرکز تمرکز دارد. سرمایه گذاری غیر متمرکزی مانند آوی، این پتانسیل را دارد که در آینده به یک امر عادی بدل شود. کسب درآمد از توکن آوی، از طریق اشتراک گذاری و وام دهی دارایی دیجیتال خود به دیگران محقق می‌شود. این روش، امنیت سرمایه گذاری و برداشت وجوه شما را تضمین می‌کند. شما از این طریق می‌توانید کمیسیون و بهره وام را دریافت و به سوددهی برسید و برای این کار مثل سیستم‌های بانکی بهره و ضمانت وجود خواهد داشت. توجه به این نکته نیز اهمیت دارد که بهترین راه کسب درآمد از آوی سرمایه گذاری بلندمدت خواهد بود. نحوه بدست آوردن توکن آوی را با انتخاب یک صرافی ارز دیجیتال معتبری همچون والکس، تضمین کنید؛ فقط کافی است با خرید مقداری اتریوم، کیف پول خود را به پروتکل آوی متصل کنید و معاملات خود را شروع کنید. ما در والکس به شما کمک می‌کنیم به سادگی وارد بازار خرید و فروش رمز ارز آوی شوید. اگر در این مسیر سوال یا چالشی دارید با ما مطرح کنید.

سوالات متداول

ارزش توکن آوی چگونه بدست می‌آید؟ 

ارزش توکن به پلتفرم Aave و میزان سپرده گذاری و وام دهی رمز ارزها در آن، بستگی دارد. هر چه میزان اشتراک گذاری ارزهای دیجیتال بیشتر باشد، قیمت توکن حاکمیتی بیشتر خواهد بود.

آیا کریپتو آوی قانونی و ایمن است؟

بله، نحوه بدست آوردن توکن آوی و کسب درآمد از آن قانونی است. پروتکل آوی یک بازار پول غیر متمرکز و منبع باز است که بر روی بلاک چین اتریوم اجرا می‌شود. این پروتکل به کاربران اجازه می‌دهد تا دارایی خود را برای وام دهی و کسب سود، به اشتراک بگذارند. 

سازنده Aave چه کسی است؟

استانی کولچوف (Stani Kulechov) موسس و مدیر عامل آوی است. او زمانی که در دانشگاه هلسینکی در رشته حقوق مشغول به تحصیل بود وارد عرصه ارز دیجیتال اتریوم شد و شروع به بررسی تاثیر گذاری آن بر سیستم مالی سنتی کرد. (منبع)

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۳ / ۵. مجموع آرا: ۱

سال‌ها پیش بیل گیتس گفت: «محتوا پادشاه است» ما هم بر این باوریم که محتوای حرفه‌ای و کار درست، چراغ راه مخاطب است. تیم محتوای والکس در تلاش است با ارائه محتوای به‌روز به شما در مسیر سرمایه‌گذاری و معامله‌گری کمک کند.
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا