سرمایه گذاری

نحوه استیک کردن پولکادات

شبکه پولکادات در واقع یک نسل جدید از شبکه‌های بلاکچین است. پولکادات با این هدف طراحی شده تا بتواند بلاکچین‌های قدیمی‌تر را از حالت سنتی خارج کند. این شبکه با اتصال بلاکچین‌ها به یکدیگر، مقیاس پذیری، امنیت، سرعت و… آنها را بهبود می‌بخشد.

برای آشنایی بیشتر با این شبکه و توکن بومی‌اش، پیشنهاد می‌کنیم که مقاله پولکادات چیست؟ را مطالعه کنید.

در ادامه این مقاله، قصد داریم روش‌هایی برای استیکینگ پولکادات را به شما معرفی کنیم تا با سود آن، به کسب درآمد برسید.

آشنایی مختصر با پولکادات

شبکه پولکادات برای اولین بار در سال ۲۰۱۶ راه اندازی و بلافاصله، توکن بومی آن با نام DOT معرفی شد. هدف اصلی این شبکه، ارائه یک اینترنت غیرمتمرکز است که به کمک آن، بلاکچین‌ها قادر به اتصال به یکدیگر می‌شوند. کاربرد توکن بومی پولکادات، اتصال چند بلاکچین به یک شبکه و انجام تراکنش‌های موازی است.

هر یک از بلاکچین‌ها دارای یک الگوریتم اجماع هستند. به عنوان مثال، بیت کوین براساس الگوریتم اجماع اثبات کار (POW) فعالیت می‌کند و از آن برای استخراج توکن و اعتبارسنجی تراکنش‌ها استفاده می‌کند. شبکه پولکادات نیز براساس یک سیستم اثبات سهام کاندید شده (NPOS) کار می‌کند. براساس این الگوریتم، توکن‌های بومی شبکه به منظور کسب جایزه و اعتبارسنجی به کاربران تعلق می‌گیرد که همان فرآیند استیکینگ پولکادات است.

نحوه استیکینگ پولکادات

برای درک بهتر فرآیند استیک ارز دیجیتال، بیایید با یک مثال شروع کنیم. زمانی که شما مقداری پول در حساب بانکی خود قرار می‌دهید، بانک به دلیل استفاده از دارایی شما در طول این مدت، مقداری سود ماهانه برای شما درنظر می‌گیرد. استیکینگ نیز به همان صورت است. شما با قفل کردن یا استیک کردن دارایی خود، به اعتبارسنجی تراکنش‌های شبکه کمک می‌کنید.

استیک کردن پولکادات

شما برای کمک به اداراه شبکه بلاکچین پولکادات، می‌توانید مقداری از توکن‌های خود را استیک کنید. پس از استیکینگ پولکادات، پاداشی به شما تعلق می‌گیرد که به صورت توکن‌های DOT پرداخت می‌شود. با توجه به پلتفرمی که شما برای استیکینگ استفاده می‌کنید، میزان پاداش شما متفاوت می‌شود. به طور کلی، بهترین پلتفرم‌ها برای استیکینگ پولکادات، کیف پول‌های نرم‌افزاری و سخت افزاری و صرافی‌های ارز دیجیتال هستند که در ادامه، بیشتر درباره آنها صحبت می‌کنیم. روش‌های استیک کردن پولکادات عبارت‌اند از:

استیکینگ پولکادات در صرافی‌های ارز دیجیتال

یکی از ساده‌ترین روش‌های استیکینگ ارز دیجیتال، استفاده از صرافی‌های ارز دیجیتال است. این روش بسیار ساده است و برای شروع استیکینگ، گزینه مناسبی به حساب می‌آید. برای این کار، ابتدا باید یک صرافی مناسب و معتبر برای خود انتخاب کنید. دارایی خود را به حساب صرافی واریز کرده و استیکینگ پولکادات را آغاز کنید. البته، اگر که دارایی پولکادات ندارید، می‌توانید از آن صرافی، خرید دات را انجام دهید. برخی از صرافی‌های مناسب برای استیک کردن پولکادات عبارت‌اند از:

  • صرافی بایننس (Binance)
  • صرافی کراکن (Kraken)
  • صرافی بای بیت (ByBit)
  • صرافی کوکوین (KuCoin)
  • صرافی بیت فینکس (BitFinex)

استیکینگ پولکادات در صرافی بایننس

صرافی بایننس در مقایسه با دیگر صرافی‌های ارز دیجیتال، گزینه بسیار مناسبی برای افراد مبتدی است. چرا که صرافی بایننس، پاداش نسبتا بیشتری در مقایسه با دیگر صرافی‌ها پرادخت می‌کند. از طرف دیگر، برای استیک کردن پولکادات، نیازی به قفل کردن دارایی خود ندارید. دارایی شما انعطاف پذیر خواهد بود و این ویژگی برای مبتدیان بسیار خوب است. البته، از آن جایی که کاربران ایرانی امکان استفاده از صرافی بایننس را ندارند، پیشنهاد می‌کنیم که صرافی‌های دیگری را برای استیکینگ پولکادات امتحان کنید. همچنین، صرافی بایننس، رابط کاربری نسبتا پیچیده‌ای دارد. می‌توانید از صرافی‌های دیگری که رابط کاربری ساده‌تری دارند، استفاده کنید.

استیکینگ پولکادات در صرافی کراکن

اگر به دنبال یک صرافی با رابط کاربری ساده هستید، ما به شما صرافی کراکن را پیشنهاد می‌کنیم. کراکن یکی از چند صرافی برتر است که به شما امکان استیکینگ ۱۱ دارایی دیجیتال را می‌دهد. دارایی دیجیتال خود را به کیف پول صرافی کراکن منتقل کرده و استیکینگ را آغاز کنید. با استیک کردن توکن DOT می‌توانید تا ۱۲ درصد از کراکن، APY  یا همان بازده درصدی سالانه دریافت کنید.

دارایی شما در صرافی کراکن نیازی به قفل شدن ندارد. هر زمان که بخواهید، می‌توانید دارایی خود را از حالت استیکینگ خارج کرده و به داخل کیف پول خود انتقال دهید. تنها نکته منفی استیکینگ در صرافی کراکن وجود دارد، کمیسیون ۱۵ درصدی آن است که از تمام دارایی‌های دریافت می‌کند.

استیکینگ پولکادات در صرافی بای بیت

بای بیت یکی دیگر از صرافی‌های خوب برای استیکینگ انعطاف پذیر و کوتاه مدت است. این صرافی به دلیل حجم معاملات و نقدینگی بالا، یک پلتفرم معاملاتی برجسته به حساب می‌آید. معامله گرانی که صرافی بای بیت را برای استیکینگ انتخاب می‌کنند، می‌توانند از طریق استیکینگ چندین توکن دیگر نیز، پاداش دریافت کنند.

صرافی بای بیت

تنها نکته‌ای که درباره صرافی بای بیت وجود دارد، میزان پاداش ۱.۷۷  درصدی APY آن برای استیکینگ است. میزان پاداش این صرافی، در مقایسه با دیگر صرافی‌ها، بسیار کمتر است. استیکینگ پولکادات در صرافی بای بیت به دلیل انعطاف پذیر بودن دارایی‌ها، بسیار محبوب است اما پاداش بسیار کمتری دارد.

استیکینگ پولکادات در صرافی کوکوین

صرافی کوکوین یکی از صرافی‌های محبوب برای معامله گران ایرانی است. چرا که محدودیتی برای کاربران ایرانی درنظر نگرفته است. صرافی کوکوین از بیش از ۷۰۰ ارز دیجیتال پشتیبانی می‌کند و حجم معاملاتی معادل با ۷ میلیارد دلار دارد. به همین دلیل، گزینه خوبی برای استیکینگ ارز دیجیتال است و امکان استیکینگ انعطاف پذیر هم دارد. قبل از شروع استیکینگ در این صرافی می‌توانید تحلیل پولکادات را به خوبی مطالعه کنید. میزان پاداش این صرافی برای استیکینگ، معادل با ۷.۳۱ درصد APY بوده که در مقایسه با صرافی کراکن، مقدار کمتری است.

نکته‌ای که درباره استیکینگ در صرافی کوکوین وجود دارد، زمان دریافت پاداش است. تنها در صورت پایان دوره استیکینگ، پاداش به حساب شما واریز می‌شود. نکته منفی‌ای که وجود دارد، هزینه کمسیون ۱۵ درصدی صرافی کوکوین است که نسبتا بالا به حساب می‌آید.

استیکینگ پولکادات در صرافی بیت فینکس

بیت فینکس یک صرافی ارز دیجیتال با تمام ویژگی‌های خوب برای یک معامله از جمله ترافیک بالا، حجم معاملات بالا و نقدینگی بالا است. برای استیک کردن پولکادات در صرافی بیت فینکس، تنها کافی است که توکنهای DOT خود را در کیف پول صرافی استیک کرده و پاداش ۷ درصدی APY دریافت کنید.

ویژگی مهم درباره صرافی بیت فینکس، حداقل دارایی برای استیکینگ است. یعنی برای استیک کردن توکن‌های DOT هیچ حداقلی وجود ندارد. شما با داشتن تنها ۱ توکن پولکادات، می‌توانید استیکینگ را آغاز کنید و تا پایان سال ۱.۷  پولکادات داشته باشید.

صرافی بیت فینکس

استیکینگ پولکادات در کیف پول‌ های ارز دیجیتال

یکی دیگر از روش‌های استیک کردن پولکادات، استفاده از کیف پول‌های ارز دیجیتالی است که از پولکادات پشتیبانی می‌کنند. اگر دارایی شما نسبتا زیاد است، ما به شما پیشنهاد می‌کنیم که حتما از کیف پول‌های سخت افزاری استفاده کنید. چرا که کیف پول‌های سخت افزاری امنیت بالاتری دارند و به دلیل نگهداری دارایی در یک محیط آفلاین، دارایی شما کمتر در معرض خطر هک قرار می‌گیرد. برخی از کیف پول‌هایی که به شما امکان استیکینگ پولکادات را می‌دهد، عبارت‌اند از:

  • کیف پول سخت افزاری لجر نانو (Ledger Nano)
  • کیف پول نرم افزاری Cypto.com
  • کیف پول سخت افزاری ترزور (Trezor)

استیکینگ پولکادات با کیف پول لجر نانو

بسیاری از معامله گران حرفه‌ای بازار ارزهای دیجیتال، کیف پول سخت افزاری لجر را به عنوان یکی از بهترین کیف‌های سخت افزاری می‌دانند. چرا که این کیف پول، دارایی‌های شما را به صورت آفلاین نگهداری می‌کند. از این رو، بسیار ایمن و قابل اطمینان است. پاداش استیک کردن پولکادات در کیف پول لجر، تا ۱۴ درصد APY است. ولی قبل از شروع استیکینگ باید بدانید که برای شروع به حداقل ۸۰ توکن پولکادات نیاز دارید. شما برای استفاده از کیف پول لجر، نیازی به پرداخت کمیسیون ندارید ولی باید بدانید که هزینه خرید کیف پول، نسبتا بالا است.

استیکینگ پولکادات با کیف پول Crypto.com

پلتفرم Crypto.com یکی از پلتفرم‌های محبوب میان معامله گران ارز دیجیتال است. چرا که خدمات متنوعی از جمله بازار NFT، دریافت توکن، معاملات نقدی و کارت ویزا را ارائه می‌دهد. این کیف پول تنها در نسخه تلفن همراه ارائه می‌شود و گزینه بسیار خوبی برای افراد مبتدی است. همچنین، علاوه بر پولکادات، امکان استیک کردن توکن‌های دیگری را هم دارد و برای شروع، با یک توکن نیز می‌توانید استیک کنید.

با استیکینگ انعطاف پذیر، می‌توانید تا ۱.۴۵ درصد APY کسب کنید و با استیکینگ ۱ ماهه یا ۳ ماهه، می‌توانید تا ۱۴.۵ درصد APY به دست آورید.

استیکینگ پولکادات با کیف پول ترزور

کیف پول سخت افزاری ترزور

یکی دیگر از گزینه‌های خوب برای استیکینگ دارایی‌های بزرگ، کیف پول سخت افزاری ترزور است. این کیف پول نیز مانند کیف پول لجر، برای نگهداری دارایی شما از یک محیط آفلاین استفاده می‌کند که دارایی شما در برابر هک و حملات سایبری محفوظ می‌شود. امکان استیک پولکادات از طریق این کیف پول وجود دارد. تنها کافی است که آن را به سیستم خود متصل کرده و دارایی‌های خود را به کیف پول منتقل کنید. حالا می‌توانید استیک کردن پولکادات را شروع کنید.

کیف پول ترزور برای حفظ امنیت دارایی‌های شما، عبارات بازیابی را در نظر گرفته است. شما نباید هیچوقت این عبارت بازیابی را فراموش کرده یا به فرد دیگری بدهید. با در دست داشتن عبارت بازیابی، می‌توانید دارایی خود را در یک کیف پول دیگر نیز بازیابی کنید.

ریسک‌های استیکینگ پولکادات

به طور کلی، خرید و فروش ارزهای دیجیتال و فعالیت در این بازار، همیشه با خطرات و ریسک‌هایی رو به رو است. یکی از دلایل آن، با ثبات نبودن بازار ارزهای دیجیتال است که هر لحظه امکان ضرر را به شما می‌دهد. برخی از خطرات و ریسک‌های استیکینگ پوکادات عبارت‌اند از:

الف) قفل شدن دارایی: برخی از پلتفرم‌های استیکینگ، تنها گزینه سهام قفل شده برای استیکینگ دارند. سهام قفل شده به این معنا است که شما در طول دوره استیکینگ، دیگر امکان استفاده از دارایی خود را ندارید. ولی در پلتفرم‌هایی که استیکینگ منعطف دارند، امکان تغییر در مدت زمان استیکینیگ وجود دارد.

پولکادات

ب) هک شدن: پلتفرم‌های متفاوتی از جمله صرافی‌های ارز دیجیتال و کیف پول‌های نرم افزاری مناسب برای استیکینگ پولکادات هستند. هر دو پلتفرم، در معرض خطر هک هستند و اگر به دنبال راهی هستید که دارایی شما در امان باشد، راه حل کیف پول‌های سخت افزاری است. البته، کیف پول‌های نرم افزاری هم دارای ده‌ها تدابیر امنیتی هستند، ولی برای حفظ دارایی‌های بزرگ، گزینه‌های مناسبی نیستند.

ج) جریمه: افرادی که استخرهای سهام بزرگی دارند، باید جریمه‌های بزرگتری را هم پرداخت کنند. این مورد، در مقابل افرادی است که سهام‌های کمتری دارند و جریمه‌های کمتری هم پرداخت می‌کنند.

کسب درآمد از طریق استیکینگ پولکادات

اگر به دنبال کسب درآمد از استیک کردن پولکادات هستید، بهتر است که یک پلتفرم برای استیکینگ با سود بالا را انتخاب کنید. به طور مثال، صرافی کراکن تا ۱۲ درصد و کیف پول لجر تا ۱۴ درصد به شما سود می‌دهد. این پلتفرم‌ها می‌توانند سود خوبی در ازای استیک پولکادات به شما بدهند و شما را به کسب درآمد برسانند.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۰ / ۵. مجموع آرا: ۰

منبع
marketplacefairness
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا