اخبار آلت کوین هااخبار بیت کوین

اگر قیمت بیت‌ کوین به بالای ۲۶،۵۰۰ دلار برسد، این ۴ آلت کوین ممکن است در روند صعودی قرار بگیرند

قیمت بیت کوین در یک رنج محدود در نوسان است، اما آلت کوین‌های TON ،XLM ،XMR و MKR سیگنال‌هایی از یک حرکت صعودی را صادر کرده‌اند.

به گزارش والکس و به نقل از cointelegraph، بیت‌ کوین این هفته در یک محدوده باریک معامله شده بود و برای سومین بار متوالی در حال تشکیل الگوی کندلی دوجی در نمودار هفتگی است. بازارهای رمزارزی هیچ حمایتی از سمت بازارهای سهام ایالات متحده، که هفته را با برآیند منفی به پایان رساند، دریافت نکرده‌اند. شاخص S&P 500 تقریبا ۱/۳٪ کاهش پیدا کرد و نزدک (Nasdaq) هم با افت ۱/۹ درصدی بسته شد.

ضعف بیت‌ کوین منجر به کاهش قیمت تعدای از آلت کوین‌ها شده است، به طوری که بسیاری از آنها به تست کف‌های چند هفته اخیر خود پرداختند. این امر نشان می‌دهد که بازار ارزهای دیجیتال در اختیار خرس‌ها قرار دارد. بازارهای نزولی تشخیص معاملات صعودی کوتاه‌مدت را برای خریداران دشوار می‌سازد، چرا که رالی‌ها به سختی ادامه پیدا می‌کنند. با این حال، شرایط فعلی ممکن است زمان مناسبی برای سرمایه‌گذاران بلندمدت باشد تا یک سبد برای خود ایجاد کنند.

نمای کلی بازار

بر اساس گزارش اخیر Amberdata، در حدود ۲۴٪ از شرکت‌های مدیریت دارایی اقدام به استخدام مدیران ارشدی که در اجرای استراتژی‌های دیجیتال تخصص دارند، کرده‌اند. و در ادامه، ۱۳٪ شرکت‌های بیشتری هم قصد اتخاذ استراتژی دارایی‌های دیجیتال را خواهند داشت. این امر نشان می‌دهد که تصمیم راسخی در مورد پیاده‌سازی استراتژی‌ها و همچنین به کارگیری این دست از مدیران ارشد وجود دارد.

آیا بیت‌ کوین می‌تواند به سمت بالا حرکت کند و در نتیجه اشتیاق معامله‌گران به خرید آلت کوین‌ها را افزایش دهد؟ در این مطلب نمودار ۵ ارز دیجیتال برتری که در آینده نزدیک پتانسیل رشد دارند را بررسی می‌کنیم.

تحلیل قیمت بیت‌ کوین

قیمت بیت‌ کوین طی چند روز اخیر در نزدیکی سطح ۲۶ هزار دلار معامله شده که نشان‌دهنده نبرد بین گاوها و خرس‌هاست.

نمودار روزانه بیت کوین
نمودار روزانه بیت کوین

شیب رو به پایین میانگین‌های متحرک‌ نشان می‌دهد که خرس‌ها در بازار برتری دارند، اما واگرایی مثبت شاخص قدرت نسبی (RSI) به معنای کاهش فشار فروش است. این اندیکاتورها مزیت آشکاری را به هیچ یک از گاوها و یا خرس‌ها نمی‌دهند.

بنابراین بهتر است پیش از اینکه سرمایه زیادی را درگیر بازار کنید، منتظر بمانید تا قیمت یا در بالای ۲۶،۵۰۰ دلار تثبیت شود یا به زیر ۲۴،۸۰۰ دلار سقوط کند.

اگر گاوها مانع موجود در سطح ۲۶،۵۰۰ دلار را از پیش رو بردارند، جفت ارز BTC/USDT ممکن است تا مقاومت سربار خود در ۲۸،۱۴۳ دلار رشد کند. از طرف دیگر، سقوط قیمت به زیر ۲۴،۸۰۰ دلار می‌تواند مسیر را برای حرکت بیت کوین به ۲۰ هزار دلار هموار کند.

نمودار ۴ ساعته بیت کوین
نمودار ۴ ساعته بیت کوین

قیمت در نمودار ۴ ساعته، در نزدیکی میانگین‌های متحرک‌ معامله می‌شود و نشان‌دهنده این است که گاوها و خرس‌ها علاقه چندانی به معامله ندارند. احتمالاً معاملات در این محدوده باریک برای مدت زمان طولانی ادامه نمی‌یابد و ممکن است منجر به گسترش این بازه طی چند روز آینده شود.

اما در حرکت صعودی، یک رالی به بالای ۲۶،۵۰۰ دلار نشان می‌دهد که شرایط به سود خریداران تغییر می‌کند. این امر می‌تواند منجر به شروع حرکتی به سمت ۲۷،۶۰۰ دلار و در نهایت ۲۸،۱۴۳ دلار شود.

در مقابل، اگر قیمت سطح ۲۵،۳۰۰ دلار را از دست بدهد، فشار فروش ممکن است افزایش پیدا کند و این جفت ارز کف ۱۷ آگوست خود در ۲۵،۱۶۶ دلار را مجدداً تست کند.

تحلیل قیمت تون‌ کوین

قیمت تون‌ کوین به میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه خود به نرخ ۱/۶۹ دلار بازگشته است. در یک روند صعودی، اصلاح به میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه معمولاً فرصت ورود با ریسک کمی را ارائه می‌دهد.

نمودار روزانه تون کوین
نمودار روزانه تون کوین

میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه احتمالاً به عنوان یک حمایت قوی عمل خواهد کرد. اگر قیمت از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه خود به سمت بالا بازگردد، نشان می‌دهد که احساسات معامله‌گران مثبت شده و آنها در کف خرید می‌کنند. جفت ارز TON/USDT ممکن است ابتدا به ۱/۸۹ دلار رشد کند و پس از آن سعی در تشکیل یک رالی تا ۲/۰۷ دلار داشته باشد.

و در عوض، اگر قیمت به ریزش خود ادامه دهد، به سمت پایین حرکت کند و زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه تثبیت شود، نشان می‌دهد که گاوها در حال خروج از پوزیشن‌های خود هستند. این امر ممکن است درهایی را برای یک ریزش احتمالی به ۱/۵۳ دلار باز کند و قیمت سپس به سمت میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه در سطح ۱/۴۵ دلار حرکت کند.

نمودار ۴ ساعته تون کوین
نمودار ۴ ساعته تون کوین

نمودار ۴ ساعته تون کوین نشان می‌دهد که خرس‌ها برای کاهش قیمت به زیر نزدیک‌ترین حمایت در ۱/۷۲ دلار تلاش می‌کنند، اما گاوها استقامت خود را کاهش نداده‌اند. شیب رو به پایین میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه در کنار ورود RSI به نواحی منفی خطر یک شکست رو به پایین را افزایش می‌دهد.

اگر حمایت ۱/۷۲ دلار شکسته شود، این جفت ارز ممکن است ابتدا به ۱/۶۶ دلار سقوط کند و پس از آن یک ریزش ناگهانی به سطح ۱/۵۳ دلار داشته باشد. به عبارت دیگر، اگر گاوها قیمت را به بالای میانگین‌های متحرک برسانند، نشان‌دهنده آغاز یک ریکاوری قدرتمند به سمت ۱/۹۰ دلار و متعاقباً ۲ دلار خواهد بود.

تحلیل قیمت استلار

استلار در چند روز اخیر یک ریکاوری هوشمندانه‌ را مدنظر داشته، که نشان می‌دهد خریداران سعی در بازگشت به بازار دارند.

نمودار روزانه استلار
نمودار روزانه استلار

جفت ارز XLM/USDT در تاریخ ۴ سپتامبر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه به نرخ ۰/۱۲ دلار را به سمت بالا شکست و گاوها تلاش‌ خرس‌ها را برای کاهش قیمت به زیر آن در تاریخ ۵ و ۶ سپتامبر متوقف کردند. این امر نشان می‌دهد که گاوها قصد دارند میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه را به یک حمایت تبدیل کنند.

قیمت به میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه به نرخ ۰/۱۳ دلار رسیده است که به عنوان یک مانع برای ادامه حرکت عمل می‌کند. یک نکته مثبت به نفع خریداران وجود دارد و آن هم این است که آنها چندان موقعیت خود را تسلیم فروشندگان نکرده‌اند. این امر بدان معناست که گاوها عجله‌ای برای خروج از بازار ندارند. اگر قیمت در حرکت صعودی خود از میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه عبور کند، این جفت ارز ممکن است به سطح ۰/۱۵ دلار و در ادامه به ۰/۱۷ دلار برسد.

اگر قیمت به سمت پایین بازگردد و زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه بسته شود، این دیدگاه مثبت در آینده نزدیک نامعتبر خواهد شد.

نمودار ۴ ساعته استلار
نمودار ۴ ساعته استلار

خرس‌ها سعی دارند که ریکاوری قیمت در مقاومت سربار ۰/۱۳ دلار را متوقف کنند، اما گاوها به همین راحتی‌ تسلیم نمی‌شوند. واکنش مثبت و ریجکت رو به بالا از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه نشان می‌دهد که سطوح پایین‌تر همچنان خریداران را به خود جذب می‌کنند. اگر قیمت در بالای مقاومت سربار تثبیت شود، این جفت ارز ممکن است با آغاز حرکتی به سمت ۰/۱۵ دلار روند صعودی خود را کلید بزند.

اگر خرس‌ها می‌خواهند از این حرکت صعودی جلوگیری کنند، باید به سرعت قیمت را به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه برسانند. چنین چیزی می‌تواند باعث افزایش فشار فروش و کاهش قیمت تا میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه شود.

تحلیل قیمت مونرو

مونرو طی چند روز اخیر حمایت خط روند صعودی خود را حفظ کرده است که نشان می‌دهد خرید در سطوح پایین همچنان انجام می‌شود. قیمت به میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه به نرخ ۱۴۳ دلار رسیده است که سطح مهمی محسوب می‌شود و باید به آن توجه داشته باشیم.

نمودار روزانه مونرو
نمودار روزانه مونرو

اگر گاوها قیمت را به بالای میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه برسانند، بیانگر آغاز به یک ریکاوری پایدار خواهد بود. جفت ارز XMR/USDT سپس ممکن است به سمت میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه خود در سطح ۱۵۱ دلار حرکت کند، جایی که خرس‌ها می‌تواند دوباره آرایش دفاعی به خود بگیرند. اگر این مانع شکسته شود، مونرو می‌تواند تا ۱۶۰ هم رشد داشته باشد.

خرس‌ها احتمالاً نقشه‌های دیگری در سر دارند. آنها سعی دارند تا از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه محافظت کنند و قیمت را به زیر خط روند صعودی برسانند. اگر در انجام این کار موفق باشند، ممکن است تعدادی از پوزیشن‌ها به استاپ خود برسند. در این حالت مونرو می‌تواند تا ۱۳۰ دلار کاهش قیمت داشته باشد.

نمودار ۴ ساعته مونرو
نمودار ۴ ساعته مونرو

عملکرد قیمت در نمودار ۴ ساعته نشان دهنده تشکیل الگوی مثلث متقارن است. میانگین‌های متحرک‌ صاف شده‌اند و RSI در نزدیکی ناحیه میانی خود قرار دارد و این هیچ برتری آشکاری را به گاوها و خرس‌ها می‌دهند.

اگر قیمت به زیر میانگین متحرک ساده ۵۰ دوره‌ای سقوط کند، خرس‌ها سعی خواهند کرد تا این جفت ارز را به خط حمایت مثلث برسانند. به عکس، اگر قیمت میانگین متحرک نمایی ۲۰ دوره‌ای را به سمت بالا بشکند، مونرو ممکن است به خط مقاومت مثلث برسد. شکست رو به بالا یا پایین این مثلث می‌تواند آغازگر یک حرکت رونددار باشد.

تحلیل قیمت میکر

قیمت میکر در بین میانگین‌های متحرک خود گیر کرده است که نشان‌دهنده تردید بین گاوها و خرس‌هاست. یک نکته مثبتی که در این بین به نفع گاوها وجود دارد این است که قیمت در بالای خط روند نزولی معامله شده است.

نمودار روزانه میکر
نمودار روزانه میکر

میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه به نرخ ۱۱۱۹ دلار به آرامی به سمت بالا حرکت می‌کند اما RSI در نزدیکی ناحیه میانی خود قرار گرفته و این نشان می‌دهد که انگیزه کمی برای خرید در بازار وجود دارد. برای تایید یک حرکت به سمت بالا تا ۱۲۲۷ دلار، خریداران باید قیمت را به بالای میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه به نرخ ۱۱۵۷ دلار برسانند و در آنجا حفظ کنند.

اگر قیمت مجدداً به ناحیه خط روند نزولی خود وارد شود، این دیدگاه مثبت ممکن است در آینده نزدیک منتفی شود. جفت ارز MKR/USDT می‌تواندسپس به حمایت قدرتمند خود در ۹۸۰ دلار سقوط کند. احتمالاً این سطح خرید زیادی را از سمت گاوها تجربه خواهد کرد.

نمودار ۴ ساعته میکر
نمودار ۴ ساعته میکر

نمودار ۴ ساعته نشان می‌دهد که قیمت برای مدتی بین ۱۰۸۳ دلار و ۱۱۷۰ دلار نوسان کرده است. میانگین‌های متحرک‌ تخت شده‌اند و RSI در منطقه منفی قرار دارد و این بدان معناست که فروشندگان برتری اندکی در بازار دارند.

در حرکت رو به پایین، حمایت‌های مهمی که باید آنها را زیر نظر داشته باشید ۱۱۰۲ دلار و سپس ۱۰۸۳ دلار است. به عبارت دیگر، اگر قیمت از سطح کنونی به سمت بالا حرکت کند و میانگین‌های متحرک را به سمت بالا بشکند، نشان می‌دهد که گاوها قصد بازگشت به بازار را دارند. در این صورت، این جفت ارز ممکن است یک رالی به ۱۱۷۰ دلار داشته باشد.

این مطلب براساس منابع رسانه‌ای و دیدگاه کارشناسان بازار نوشته شده و به منزله مشاوره‌ی مالی نیست. والکس هیچگونه تصمیم مالی مبتنی بر این محتوا را تایید نمی‌کند. لازم است پیش از هر سرمایه‌گذاری، تحقیقات کامل انجام دهید و از مشاوران مالی متخصص و مورد اعتماد کمک بگیرید.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۵ / ۵. مجموع آرا: ۱

منبع
cointelegraph
علاقمند به بلاک چین و رمزنگاری - معامله‌گر بازارهای مالی
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا