مقالات ارز دیجیتال

آینده ارز کایبر نتورک؛ پیش بینی قیمت ارز کایبر نتورک (KNC)

لازمه داشتن تحلیلی درست از یک دارایی دیجیتال، شناخت کامل آن است. پس قبل از هر چیز باید به طور کامل درک کنیم کایبر نتورک چیست؟ بررسی آینده ارز کایبر نتورک یا KNC که مخفف شده عبارت Kyber Network Crystal است نیز با شناخت این رمز ارز و پروژه ارائه دهنده آن، امر آسان‌تری خواهد بود.

ارز دیجیتال کایبر نتورک (KNC) به عنوان یک ارز مبتنی بر بلاکچین که روی شبکه‌ای غیرمتمرکز راه‌اندازی شده است، می‌تواند آینده خوبی داشته باشد. بسیاری از کارشناسانی که در این حوزه فعالیت می‌کنند آینده این دارایی را درخشان می‌بینند. در ادامه این مقاله از بلاگ والکس به بررسی آینده ارز کایبر نتورک و جایگاه آن در دنیای کریپتوکارنسی خواهیم پرداخت.

تحلیل فاندامنتال ارز دیجیتال KNC

اگر قصد بررسی آینده ارز کایبر نتورک از طریق تحلیل فاندامنتال را داشته باشید، باید ابتدا نسبت به پروژه ارائه دهنده آن یک آشنایی نسبی پیدا کنید. کایبر نتورک (Kyber Network) یکی از پروتکل‌های غیرمتمرکز در صنعت دیفای است. هدف اصلی این پروژه ایجاد شبکه‌ای غیرمتمرکز برای انجام مبادلات ارزی در زمانی کم، با کارمزدی پایین و بدون نیاز به ثبت نام است. در واقع این شبکه قصد دارد تا خدماتی شبیه به صرافی‌ها به کاربران خود ارائه دهد.

آینده ارز کایبر نتورک و رسیدن به اهداف این شبکه توسط تیم توسعه دهنده آن بر اساس سه ابزار کلی تضمین شده است:

  • رابط برنامه نویسی (API) برای تبدیل دارایی‌های دیجیتال
  • پروتکل برای تبادل‌های غیرمتمرکز
  • ارز دیجیتال KNC برای کنترل عملکرد کاربران

شبکه کایبر نتورک یک شبکه مبتنی بر بلاکچین است که تبادل ارزهای دیجیتال را بدون نیاز به واسطه، آسان می‌کند؛ در نتیجه به تامین نقدینگی کمک می‌شود. کاربران این شبکه می‌توانند بدون نیاز به صرافی‌ خاص، رمز ارزهای خود را در مدت زمانی کوتاه مبادله کنند.

کایبر نتورک

معرفی ارز دیجیتال کایبر نتورک

ارز دیجیتال KNC به عنوان توکن بومی پروژه کایبر نتورک شناخته می‌شود. این توکن بر مبنای استاندارد ERC-20 راه‌اندازی شده است. افرادی که ارز دیجیتال KNC را دارند می‌توانند در کارمزد شبکه تخفیف بگیرند. همچنین دارندگان این توکن امکان شرکت در تصمیم‌گیری‌های پروژه را خواهند داشت و با حق رای خود می‌توانند در اداره شبکه کایبر نتورک شرکت داشته باشند.

برای بررسی آینده ارز کایبر نتورک باید با تمام ویژگی‌های اصلی آن آشنا باشید. این توکن برای اولین بار در سال ۲۰۱۷ عرضه شد. همچنین عرضه اولیه آن نیز چیزی حدود ۱۷۷ میلیون واحد است. ارز دیجیتال KNC از زمان ارائه تا چند سال اول، رشد خوبی را تجربه کرد. به همین دلیل افراد زیادی به دنبال یادگیری نحوه خرید و فروش کایبر نتورک بودند. اما در مدت اخیر، این دارایی روندهای نزولی متعددی را پشت سر گذاشته است. در حال حاضر رمزارز کایبر نتورک با قیمت ۰.۶ دلار در جایگاه ۱۷۵ سایت Coinmarketcap قرار دارد. بیشترین قیمت این توکن در هفت روز گذشته ۰.۶۴ دلار و کمترین قیمت آن ۰.۵۳ دلار بوده است.

وایت پیپر و رودمپ ارز دیجیتال KNC

اگر اهداف اصلی و رودمپ توکن KNC را بررسی کنید، متوجه امیدوار کننده بودن آینده ارز کایبر نتورک خواهید شد. این شبکه تمام فعالیت‌های خود را با تمرکز روی اهدافی مثل ارائه خدمات فوری و آسان، نقدینگی بالا و حفظ حریم شخصی کاربران انجام می‌دهد. این موارد اصلی‌ترین اهدافی هستند که در نقشه راه این پروژه ذکر شده است.

با توجه به محدودیت‌ها و چالش‌هایی که در صرافی‌های متمرکز وجود دارد، بازار کریپتو و مبادلات ارزی به سمت شبکه‌هایی مثل کایبر نتورک متمایل می‌شوند. اکثر پروژه‌های غیرمتمرکز این‌گونه‌اند که در قراردادهای خود باید از توکن بومی آن‌ها استفاده شود. اما طبق آنچه در رودمپ کایبر نتورک آمده است همه افراد با هر توکنی که دارند می‌توانند به تبادل دارایی خود بپردازند. همچنین برای خرید و فروش و نگهداری طولانی‌مدت ارز KNC باید با کیف پول‌های کایبر نتورک آشنا باشید. شاید با کمک کایبر نتورک از سایر صرافی‌های متمرکز و غیرمتمرکز بی‌نیاز شوید.

نمودار قیمتی کایبر نتورک

تیم توسعه دهنده ارز KNC

شبکه کایبر نتورک روی بلاکچین اتریوم طراحی و اجرا شده است. آینده ارز کایبر نتورک را نیز تا حد زیادی می‌توان با بررسی تیم توسعه دهنده این شبکه متوجه شد. سه عضو اصلی این تیم شامل این افراد می‌شود:

  • Loi Luu
  • Yaron Velner
  • Victor Tran

این سه نفر با همکاری یکدیگر پروژه کایبر نتورک را راه‌اندازی کردند. دفتر مرکزی این شبکه نیز در حال حاضر در سنگاپور قرار دارد.

لویی لو (Loi Luu) که یک محقق فناوری بلاکچین بود به عنوان مشاور در پروژه‌های بلاکچینی مختلف فعالیت می‌کرد. از جمله فعالیت‌های مهم لویی می‌توان به تأسیس SmartPool بین سایر پروژه‌های غیرمتمرکز اشاره کرد. او همچنین اولین سیستم تحلیلگر امنیتی منبع‌باز را برای قراردادهای هوشمند شبکه اتریوم، تحت عنوان Oyente گسترش داد.

یارون ولنر (Yaron Velner) یکی از محققان حرفه‌ای بود که تا مقطع فوق دکتری تحصیل کرد. او اکنون به عنوان مدیرعامل یکی از پروتکل‌های پشتیبان نقدینگی تحت عنوان B.Protocol در حال فعالیت است. یارون تا سال ۲۰۱۹ با سمت CTO در شبکه کایبر نتورک فعالیت داشت؛ اما پس از آن از سمت خود استعفا داد و اکنون به عنوان یک مشاور در کنار این پروژه است.

ویکتور ترن (Victor Tran) نیز در حال حاضر مدیرعامل سیستم لینوکس است. او همچنین به عنوان مدیرعامل ارشد در فناوری‌های Digital Group و Clixy فعالیت داشته است. ضمن اینکه در چندین پروژه کریپتویی نیز عضو تیم توسعه دهنده آن‌ها بوده است. آینده ارز کایبر نتورک تا حد زیادی به اعضا تیم توسعه‌دهنده آن وابسته است. این تیم از چندین مشاور اجرایی، طراح و مهندس دیگر تشکیل شده است و در مجموع چیزی حدود ۵۰ عضو مختلف دارد.

کامیونیتی و رقبای ارز دیجیتال کایبر نتورک

آینده ارز کایبر نتورک در گرو پیشی گرفتن شبکه ارائه دهنده آن از رقبای خود است. در واقع برای اینکه بتوانید تحلیل درستی از آینده ارز کایبر نتورک داشته باشید باید با رقبای این پروژه نیز آشنا باشید. توجه داشته باشید که تمام صرافی‌های غیرمتمرکز به نوعی می‌توانند جزو رقبای شبکه کایبر نتورک باشند. اما به طور اختصاصی دو پروژه‌ای که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌شود جزو اصلی‌ترین رقبای این شبکه هستند.

پروژه بلاکچین 0X

بی‌شک یکی از بزرگ‌ترین رقبای پروژه کایبر نتورک، پروژه بلاکچین 0X خواهد بود. این دو شبکه هر دو با قصد ورود به دنیای تبادلات غیرمتمرکز فعالیت می‌کنند و به شکلی یک صرافی غیرمتمرکز هستند. اما خب تفاوت‌هایی هم با یکدیگر دارند که ممکن است روی آینده ارز کایبر نتورک تأثیرگذار باشد. برای مثال تمام مراحل هماهنگ‌سازی، تبادلات ارزی و دفتر سفارشات در پروژه بلاکچین 0X، خارج از زنجیره یا به صورت Off Chain نگهداری می‌شوند. درصورتی‌که در پروژه کایبر نتورک تمام تبادلات به شکل On Chain انجام می‌شود.

پلتفرم شیپ شیفت (Shape Shift)

یکی دیگر از رقبای Kyber Network که فعالیت آن روی آینده ارز کایبر نتورک تأثیرگذار است، پلتفرم شیپ شیفت است. سال ۲۰۱۴ بود که پلتفرم شیپ شیفت به عنوان یک صرافی غیرمتمرکز در دنیای رمزارزها راه‌اندازی شد. شروع فعالیت این پلتفرم به قبل از تأسیس شبکه کایبر برمی‌گردد. اما خب این موضوع نمی‌تواند دلیلی بر برتر بودن آن باشد. پلتفرم شیپ شیفت نیز مانند کایبر نتورک خدماتی مثل مبادلات ارزی، ترید، خرید و فروش و ارسال و دریافت ارزهای دیجیتال ارائه می‌دهد.

پیش بینی آینده ارز کایبر نتورک توسط کارشناسان بازار کریپتو

یکی دیگر از راه‌های بررسی تحلیل کایبر نتورک، توجه به نظرات سایت‌ها و کارشناسان این حوزه است. افرادی که در تحلیل رمزارزها متخصص هستند و عموما نظرات قابل اعتمادی ارائه می‌دهند، می‌توانند راهنمای خوبی برای پیش‌بینی و بررسی یک دارایی دیجیتال باشند. در ادامه به پیش بینی قیمت ارز کایبر نتورک بر اساس این نظرات می‌پردازیم.

آینده قیمتی کایبر نتورک

Crypto Rating

طبق نظرات سایت Crypto Rating پروژه کایبر نتورک بر اساس یک الگوریتم منطقی طراحی شده است و آینده ارز دیجیتال کایبر نتورک نیز با تغییرات قیمت زیادی همراه است. این سایت اعتقاد داشت که افزایش قیمت‌های این ارز دیجیتال کوتاه‌مدت خواهد بود و قیمت KNC را برای انتهای سال ۲۰۲۲ چیزی حدود ۳.۳ دلار پیش‌بینی کرده بود.

Digital Coin Price

بر اساس پیش‌بینی‌هایی که سایت Digital Coin Price انجام داده است، آینده ارز کایبر نتورک، آینده‌ای روشن خواهد بود. همچنین طبق نظرات کارشناسان این سایت، قیمت KNC تا انتهای سال ۲۰۲۶ به چیزی حدود ۵ دلار و در سال ۲۰۲۸ به چیزی حدود ۶ دلار خواهد رسید.

Wallet Investor

سایت Wallet Investor آینده ارز کایبر نتورک را در سال ۲۰۲۳ با قیمت حدوداً ۳ دلار پیش‌بینی کرده است. این سایت ارز KNC را ارزی پرنوسان با افزایش قیمت‌های ناپایدار توصیف کرده است.

Coin Switch

طبق پیش بینی‌هایی که در سایت Coin Switch شده است، بسیاری از اهداف پروژه کایبر نتورک از مرحله مفهوم به مرحله اجرا خواهد رسید. در این صورت آینده ارز کایبر نتورک آینده‌ای روشن خواهد بود. همچنین این سایت پیش بینی کرده است که ارز KNC در ۵ سال آینده (تا سال ۲۰۲۶) به قیمت حدودا ۳/۷ دلار خواهد رسید.

بررسی آینده ارز کایبر نتورک

اگر شبکه Kyber Network موفق شود اهداف اصلی خود را با شیوه‌ای درست به اجرا برساند، آینده ارز کایبر نتورک نیز کاملا روشن و امیدوارکننده خواهد بود. البته موانع زیادی برای رشد این پروژه وجود دارد که مهم‌ترین آن تأمین نقدینگی کافی است، مشکلی که ممکن است به زودی با آن مواجه شود. اما اگر معامله‌گران بازار کریپتو رود مپ ارز دیجیتال KNC را مطالعه کنند قطعا نسبت به سرمایه‌گذاری در آن مشتاق می‌شوند. در این صورت مشکل نقدینگی پروژه نیز کم‌رنگ خواهد شد. اگر شما هم با مطالعه این مقاله به سرمایه‌گذاری در این پروژه و خرید و فروش ارز دیجیتال کایبر نتورک علاقه‌مند شدید، می‌توانید از طریق صرافی ایرانی والکس برای معامله آن اقدام کنید.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۴ / ۵. مجموع آرا: ۱

منبع
academy.binance.com
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا