صرافی ها

آموزش انواع روش های احراز هویت در صرافی کوکوین (KuCoin) برای ایرانیان

سرانجام KuCoin به جرگه‌ی صرافی‌هایی با احراز هویت اجباری پیوست و انجام معاملات و دسترسی به امکانات کامل تنها با احراز هویت کوکوین یا انجام KYC امکان‌پذیر است.

از ۲۴ تیرماه ۱۴۰۲ یا باید KYC را انجام دهید یا دارایی خود را برداشت کرده و در پلتفرم دیگری معامله کنید.

حالا اگر برایتان سوال است که احراز هویت به چه صورت است و چگونه انجام می‌شود با ما در آموزش احراز هویت در کوکوین همراه باشید.

KYC اجباری در کوکوین؛ ماجرا از چه قرار است؟

به‌دنبال فشار بی‌امان قانون‌گذاران و مقامات حوزه‌های قضایی مختلف، کوکوین هم به لیست صرافی‌هایی با KYC اجباری اضافه شد. این پلتفرم قصد دارد تا با اینکار نه‌تنها از قانون‌گذاران تبعیت کرده بلکه نقش خود را در مبارزه با پولشویی، تامین مالی ترورسیم و جرایم مالی ایفا کند. چرا اصلا قانون‌گذاران نسبت به اجرای KYC پافشاری می‌کنند؟ چرا روزبه‌روز تعداد اکسچنج‌های بدون نیاز به احراز هویت کمتر می‌شود؟ پیشنهاد می‌کنیم قبل از هر چیز حتما مقاله احراز هویت را بخوانید.

از ۱۵ جولای ۲۰۲۳ یا ۲۴ تیرماه ۱۴۰۲ احراز هویت کوکوین اجباری می‌شود و ساکنان کشورهای زیر قادر به انجام KYC نخواهند بود؛ در واقع مجوز فعالیت در این کشورها برای KuCoin صادر نشده است:

  • آمریکا
  • کانادا
  • ژاپن
  • چین
  • کره‌جنوبی
  • ویتنام

همچنین کشورهای زیر در لیست تحریم‌های OFAC قرار دارند و به همین دلیل مردمان این مناطق جغرافیایی نیز قادر به انجام احراز هویت نیستند.

  • ایران
  • افغانستان
  • عراق
  • کره‌شمالی
  • سوریه
  • یمن
  • کوبا

KuCoin به‌دلیل عدم KYC اجباری و تنوع ارز فراوان بیش از ۲۷ میلیون کاربر داشت و یکی از بزرگ‌ترین صرافی‌های جهان بود که احتمالا از ۲۴ تیرماه به بعد با مشکل ریزش تعداد کاربران مواجه می‌شود.

سرویس‌های فعال بدون انجام kyc

اگرچه احراز هویت کوکوین اجباری شده است اما دو تبصره مهم در بیانیه‌ی این صرافی وجود دارد که باید به آنها توجه کنید؛ ابتدا اینکه از ۲۴ تیر کاربران جدید برای انجام هرگونه معامله و استفاده از سرویس‌های KuCoin باید فرایند KYC را به‌طور کامل انجام دهند. کاربران قدیمی یا کسانی که تا ۲۴ تیر در این بازار معاملاتی اکانت ساخته باشند قادر به استفاده از خدماتی مثل معاملات بدون لوریج فیوچرز کوکوین، سفارش‌های فروش اسپات و معاملات مارجین بدون لوریج خواهند بود. علاوه‌بر این موارد، کاربران قدیمی می‌توانند دارایی‌های خود در بخش‌های KuCoin Earn و ETF را نقد کنند. با این حال امکان واریز وجوه جدید برای این کاربران وجود ندارد اما برداشت بلامانع است.

kyc در کوکوین
توجه کنید انجام دادن یا ندادن KYC هیچ‌ تاثیری بر امنیت دارایی‌ها ندارد و حتی بدون احراز هم صرافی نسبت به محافظت از دارایی‌های شما متعهد است.

آموزش احراز هویت در کوکوین

احراز هویت صرافی KuCoin شباهت بسیاری به انجام KYC در پلتفرم‌های ایرانی دارد و به‌طور معمول در کمتر از چند دقیقه انجام می‌شود. به هرحال اگر پاسپورت کشوری غیر از ایران را دارید و قادر به انجام KYC هستید پس سطوح کاربری کوکوین برای شما باز می‌شوند. با این حال اگر قادر به انجام احراز هویت نیستید نگران نباشید، هنوز هم برخی از بازارهای معاملاتی نیازی به انجام KYC ندارند. یکی از آنها، صرافی بای بیت است. این پلتفرم به امکانات گسترده در معاملات فیوچرز شهرت داشته و امنیت مناسبی دارد.

۱. در اولین قدم وارد حساب کاربری خود شده و روی دکمه Identity Verification که زیر آواتار و در گوشه سمت راست قرار دارد کلیک کنید.

هنگام تایید و احراز حساب کاربری مطمئن شوید که امکان واریز و برداشت برای شما وجود داشته و حساب مسدود نشده است.

Identity Verification در کوکوین

احراز هویت برای سطح کاربری یک

۲. در اولین سطح باید اطلاعات شخصی خود را برای انجام KYC در کوکوین تایید کنید. ابتدا در فیلد آغازین کشور یا منطقه‌ای که کارت شناسایی آن را دارید را انتخاب کنید.

۳. سپس از بین پاسپورت، شناسنامه و گواهینامه رانندگی یکی را انتخاب کنید. روی گزینه Continue کلیک کرده تا به صفحه‌ی بعدی وارد شوید.

ارائه کارت شناسایی

۴. در این قسمت ابتدا در فیلد اول نام خود، سپس نام‌خانوادگی را بنویسید و در نهایت شماره‌ ID کارتی که پیش‌تر انتخاب کرده بودید را وارد کنید تا سطح کاربری یک صرافی کوکوین برای شما آزاد شود.

اطلاعات شخصی برای احراز هویت کوکوین

KYC برای سطح کاربری دو

با دستیابی به سطح ۱ میزان واریز و برداشت شما افزایش می‌یابد اما دو سطح دیگر برای دسترسی به کلیه امکانات وجود دارد که باید احراز هویت کوکوین را کامل کنید. مجددا روی دکمه Identity Verification کلیک کنید. در این مرحله با کلیک روی گزینه Allow اجازه دسترسی برنامه به دوربین موبایل‌تان را صادر کنید. شناسنامه خود را روبه‌روی دوربین قرار داده و از جلو و پشت آن عکس بگیرید.

آپلود عکس شناسنامه

همچنین می‌توانید آن را اسکن کرده و ارسال کنید. با این حال توجه کنید که عکس این ویژگی‌ها را داشته باشد:

  • کامل و واضح باشد.
  • در تاریکی گرفته نشده و انعکاس نور در آن وجود ندارد.
  • شناسنامه به هیچ وجه آسیب ندیده و سالم است.

احراز هویت سطح کاربری سه

برای دسترسی به سطح سه کاربری، مجددا بخش Identity Verification را باز کنید. حالا در این مرحله سیستم از شما یک عکس سلفی درخواست می‌کند تا چهره‌تان را تایید کند. برای اینکار ابتدا بین دوربین دستگاه فعلی یا دوربین موبایل یکی را انتخاب کنید، دوربین دستگاه را زمانی انتخاب کنید که دستگاه دوربین وبکم داشته باشد. پس از انتخاب عکس سلفی را بگیرید و آپلود کنید. توجه کنید که کوکوین فقط از عکس‌هایی با فرمت‌های PDF، JPG و PNG پشتیبانی کرده و حداکثر سایز برای عکس نیز ۴ مگابایت است. به همین سادگی احراز هویت شما انجام شد و زین پس به کلیه سرویس‌های صرافی دسترسی خواهید داشت.

آپلود عکس سلفی برای KYC

با KYC سطح ۳ کاربران به اهرم ۱۰۰x در معاملات فیوچرز دسترسی دارند و امکان کسب سود چشمگیر برای آنها فراهم می‌شود. هرکسی با این اهرم وسوسه می‌شود. ابتدا مقاله فیوچرز را بخوانید تا به‌طور کامل با این دسته از معاملات و خطرات آنها آشنا شده و سپس به دنیای ناشناخته‌ها قدم بگذارید.

چرا احراز هویت کوکوین انجام نمی‌شود؟

 گاهی اوقات احراز هویت کاربران انجام نشده و با مشکل مواجه می‌شود. اصلا نگران نباشید، به حساب‌کاربری خود در KuCoin وارد شوید، سپس روی Identity Verification کلیک کنید. در این قسمت دلیل رد شدن KYC شما را نوشته و تنها کافیست تا با کلیک روی گزینه Retry آن را اصلاح کرده و دوباره ارسال کنید. بدین ترتیب صرافی مجددا KYC شما را بررسی خواهد کرد.

اگر حوصله‌ی دردسرهای استفاده از VPN با IP ثابت و ریسک مسدود شدن حساب و بلوکه شدن دارایی‌ها درصورت لو رفتن اکانت را ندارید پس توصیه‌ی ما به شما استفاده از یک پلتفرم امن و مطمئن ایرانی یعنی والکس است.

چه راه‌هایی برای دور زدن kyc در کوکوین وجود دارد؟

صرافی ارز دیجیتال والکس با امکانات گسترده مثل بات معامله‌گر، سکوی معاملات و … بازاری شبانه‌روزی برای معاملات شماست.

همانطور که می‌دانید، ایران در لیست کشورهای تحریم OFAC قرار داشته و امکان انجام احراز هویت صرافی KuCoin با مدارک شناسایی ایران وجود ندارد.

استفاده از مدارک جعلی یا پاسپورت اجاره‌ای برای دور زدن احراز هویت نیز ریسک چشمگیری داشته و ما در تیم والکس اینکار را به شما توصیه نمی‌کنیم. توجه داشته باشید درصورت لو رفتن، پلتفرم کلیه دارایی شما را بلوکه کرده و اکانت شما را بن می‌کند.

در این شرایط احتمالا تبلیغات صرافی‌های خطرناک و بی‌اعتبار پررنگ‌تر از قبل خواهد شد. بهتر است سراغ جایگزین‌های باکیفیت و مطمئن بروید. مقاله بهترین صرافی برای ایرانی ها را بخوانید تا با آنها آشنا شوید.

احراز هویت کوکوین؛ مراقب کلاه‌برداران باشید

در شرایط فعلی و نیاز کاربران به یک صرافی خارجی، کلاهبرداران با وعده KYC مبلغ گزافی از کاربران دریافت کرده و معمولا پس از دریافت پول ناپدید می‌شوند. مراقب آنها باشید و بهتر است از گزینه‌های جایگزین استفاده کنید. شما همراهان والکس چه تجربه‌ای از برخورد با کلاه‌برداران kyc در کوکوین دارید؟ لطفا تجربه‌های ارزشمند خود را با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید. همچنین می‌توانید سوال‌های خود را درخصوص آموزش احراز هویت در KuCoin را در بخش کامنت‌ها مطرح کرده تا تیم ما در اسرع‌وقت به شما پاسخ بدهد.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۲.۳ / ۵. مجموع آرا: ۱۰

کلمه‌ها فقط چندتا حرف ساده نیستن، کلمه‌ها سرشار از احساسات مختلف‌اند و من اینجا قصد دارم تا با استفاده از اون‌ها به جهان بی‌ذوق ارز دیجیتال روح ببخشم.
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
19 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
آرش سعیدی
آرش سعیدی
16 روز قبل

با سلام و احترام
بنده از ابتدای سال ۱۴۰۱ در کوکوین حساب باز کردم و تا شهریور همان سال تعدادی معامله انجام دادم و لی از مهرماه ۱۴۰۱ بدلیل خرابی گوشی و عدم دسترسی به برنامه ۲ مرحله ای گوگل امکان دسترسی به حسابم را ندارم.
اکنون که میخواهم وارد شوم من را به احراز هویت ارجاع می دهد.
میتوانید کمک کنید؟
ممنون

ر رواقی
ر رواقی
8 روز قبل
پاسخ به  آرش سعیدی

سلام
از آنجا که کوکوین یک صرافی متمرکز است، ما راهکار مشخصی برای خروج دارایی های شما از این پلتفرم نمیشناسیم. لطفا با پشتیبانی صرافی ارتباط برقرار کرده و بدون ایجاد حساسیت، صادقانه از آنها در خواست کنید که تا برای برداشت وجوه با شما همکاری کنند.
حتما برای معاملات رمزارزی از صرافی هایی که به کاربران ایرانی سرویس‌دهی میکنند استفاده کنید. درغیر این صورت نیاز به مدارک احرازهویت دارید.

علی اکبری
علی اکبری
1 ماه قبل

بنده از قبل در کوکوین حساب داشتم . مقداری رمزارز داخل اکانت کوکوینم هست که فروش و تبدیل کردنش به تتر و برداشت اونها بازه و مشکلی نداره ولی مشکل اینجاست که بنده قبلا مقداری بیت کوین از این صرافی خریدم و بر بستر خود کوکوین یعنی KCC از صرافی خارج کردم و به کیف پولم منتقل کردم ولی الان امکان واریز کوکوین برایم بسته است و تا احراز هویت نکنم باز نمیشه .هیچ صرافی دیگه ای هم پیدا نکردم که از بیت کوین بر بسترKCCپشتیبانی کنه

ر رواقی
ر رواقی
1 ماه قبل
پاسخ به  علی اکبری

سلام
لطفا این مساله را با پشتیبانی صرافی کوکوین درمیان بگذارید. امیدواریم آنها همکاری لازم را با شما انجام دهند.

Rezajabari
Rezajabari
1 ماه قبل

سلام خسته نباشید جناب من نمیدونسم کوکوعین قراره اینطوری شه و الان کلی سهام دارم دوج شیبا و… چجوری میتونم اینارو بکشم بیرون و بفروشم و بیارم تو ی صرافی دیک این کارو ک میخوام بکنم میگه شما در ی منطقه تحریم و… هستید نمیشه این کار رو انجام بدید چرا

آرن امیریان
آرن امیریان
1 ماه قبل
پاسخ به  Rezajabari

سلام وقت بخیر ممنون
وقتی که صرافی‌ها حساب رو محدود می‌کنن، امکان برداشت ارزها رو باز می‌ذارن و می‌تونید برداشت کنید. اگر اجازه این کار رو به شما نمیده، با پشتیبانیشون صحبت کنید ببینید مشکل از کجاست.

Nima
Nima
2 ماه قبل

سلام من یه ۲۰۰ دلاری ارز دارم تو کوکوین واسه دو سال پیش تا الان هم نرفتم سراغش چون همه رو سفارش لمینت کردم هنوز به نقطه دلخواهم نرسید.آیا میتونم الان برداشت بگم یا باید برا برداشت هم احراز کنم.چه کنم

ر رواقی
ر رواقی
2 ماه قبل
پاسخ به  Nima

سلام
طبق اعلام صرافی کوکوین، کاربران قدیمی که احراز هویت نکرده‌اند، همانند قبل قادر به بیرون آوردن ارز از حساب خود هستند. البته باید محدودیت‌های برداشت روزانه برای کاربران احراز هویت نشده را در نظر گرفت. اما امکان واریز مجدد واستفاده از سایر خدمات کوکوین برای کاربران احراز هویت نشده وجود نخواهد داشت.

حامد
حامد
4 ماه قبل

سلام.من ایرانم و در کوکوین اکانت دارم.در زمان اعمال محدودیت های کوکوین،
۱۵ جولای،۲۴تیر،تریدینگ پسورد رو برای انتقال دارایی فراموش کردم!🤦‍♂️
برای ریست پسورد،مجبور به احراز هویت شدم با هویت دوستم که کانادا هست.
متاسفانه همون ابتدا،لیست کشورها رو که default،کشور آنگولا بوده،skip زده و بعد از ارسال مدارک هویتی و عکس وفیلم وتایید ابتدایی هویت،
ادمین کوکوین گفته که کانادا جزء کشورهای مورد تحریم کوکوین هست و confirm نکرده.
به نظر شما راهی وجود داره برای انتقال دارایی؟

ر رواقی
ر رواقی
4 ماه قبل
پاسخ به  حامد

سلام
پیشنهاد میکنیم با پشتیبانی صرافی ارتباط برقرار کرده و صادقانه به آنها اعلام کنید از عدم سرویس دهی به کاربران ایرانی (یا کانادایی) بی اطلاع بوده اید. معمولا آنها به شما اجازه میدهند تا دارایی خود را به کیف پول یا صرافی دیگیری انتقال دهید.

مهشید
مهشید
5 ماه قبل

سلام.
من یه سوال دارم. اگر یک شخص دیگه که خارج از ایرانه و من بهش اعتماد دارم جای من احراز هویت کنه، چی میشه؟ یعنی انگار حساب برای اونه. تمام مشخصات خودش رو بده

ر رواقی
ر رواقی
5 ماه قبل
پاسخ به  مهشید

سلام
ثبت نام کردن شخصی دیگر از طرف شما به منزله دسترسی او به دارایی ها و پنل معاملاتی شما خواهد بود!. بنابراین ما این روش را توصیه نمیکنیم. بجز مواردی که کاملا نسبت به شخص موردنظر اطمینان دارید.

اسماعیل ذوالفقاری
اسماعیل ذوالفقاری
6 ماه قبل

سلام بنده از قبل مقداری ارز توی صرافی کوکوین دارم و چطور میتونم بدون احراز هویت برداشت کنم؟

ر رواقی
ر رواقی
6 ماه قبل

سلام و عرض ادب
با توجه به اجباری شدن احراز هویت در کوکوین از ۲۴ تیرماه، اگر تاکنون موفق به برداشت موجودی خود از این صرافی نشده اید، پیشنهاد می‌کنیم با پشتیبانی این صرافی ارتباط برقرار کرده و این مشکل را با آنها در میان بگذارید.

سلمان نظامی
سلمان نظامی
7 ماه قبل

با سلام
برای برداشت میخوام وارد صرافی شم هر بار که فیلتر شکن روشن کردم اپ برنامه پیغام میده که ip کشور مورد نظر تحت پوشش نیست. ولی با ای پی ایران که وارد میشم یاین پیغام رو نمیده قسمت ستینگرو نگاه کردم مشخص کرده که با اینترنت ایرانسل وارد شدم احتمالا این قضیه رو تشخیص میده و فیلتر شکن کار نمیکنه. به جز این یوزر پسورد هم میزنم نمیتونم وارد شم که دارییمو برداشت کنم . باید چکار کنم؟

ر رواقی
ر رواقی
7 ماه قبل
پاسخ به  سلمان نظامی

سلام
پیشنهاد میکنیم برای پشتیبانی صرافی تیکت ارسال کرده و از آنها درخواست اجازه برداشت دارایی خود را کنید.

صادق
صادق
9 ماه قبل

سلام من در کوکوین معامله فیوچر باز دارم و مجبورم که معامله را نبندم ضررم زیاده ، اگر معامله باز بمونه مشکل ایجاد میشه ؟ یا بعدا میتونم برداشت انجام بدم

ر رواقی
ر رواقی
9 ماه قبل
پاسخ به  صادق

سلام و عرض ادب
صادق جان، با توجه به اینکه کوکوین فرایند احراز هویت را اجباری کرده، مکن است برای برداشت دارایی یا معامله در این صرافی دچار مشکل شوید.

سالار
سالار
8 ماه قبل
پاسخ به  ر رواقی

فقط کسایی که احراز نکردن نمیتونن واریز کنند یا معامله جدید باز کنند

دکمه بازگشت به بالا
باز کردن معامله تعهدی