Defiصرافی ها

لاما سواپ چیست؟ معرفی و بررسی امکانات LlamaSwap

اگر با بلاکچین و بازارهای مالی غیرمتمرکز (DeFi) آشنا باشید، به‌احتمال فراوان نام Dex Aggregator ها را شنیده‌اید. نوآوری جدید در دیفای که به افزایش نقدشوندگی دارایی‌ها و یافتن قیمت‌های بهتر کمک می‌کند. لاما سواپ (دیفای لاما متا اگریگیتور) یکی از این تجمیع‌کننده‌های غیرمتمرکز است که به دلیل امکانات متعدد، نظر بسیاری از کاربران را به خود جلب کرده است. در این مقاله قصد داریم LlamaSwap و امکاناتی که در اختیار کاربران قرار می‌دهد را بررسی کنیم. با ما همراه باشید.

لاما سواپ چیست؟

قبل از اینکه به بررسی امکانات لاما سواپ بپردازیم بهتر است اول به این سؤال پاسخ دهیم که LlamaSwap چیست؟ طبق توضیحات منتشر شده از سوی سازندگان، این دکس اگریگیتور قیمت‌ها را در ۱inch، Cowswap و سایر استخرهای نقدینگی بررسی می‌کند و بهترین قیمت پیشنهاد شده برای خرید یا فروش را به معامله‌گران اعلام می‌کند.

در واقع هدف اصلی راه‌اندازی چنین پلتفرم‌هایی، ساده‌سازی خریدوفروش برای معامله‌گران است. آن‌ها می‌توانند با مراجعه به یکی از این گردآورنده‌های دکس به کلیه اطلاعات قیمت و کارمزد معاملات در دکس های مختلف دسترسی داشته باشند.

لاما به‌جای جمع‌آوری اطلاعات از صرافی ارز دیجیتال و استخرها، اطلاعات موردنیاز خود را از دکس ها جمع‌آوری می‌کند و در اختیار کاربران قرار می‌دهد. به همین دلیل به خود لقب The Aggregator of aggregator را داده است.

معرفی قابلیت‌ها و امکانات لاما سواپ

در این بخش ابتدا به یک موضوع بسیار مهم برای سرمایه‌گذاران و معامله‌گران می‌پردازیم و آن کارمزد معاملاتی است که انجام می‌دهند. از ویژگی‌های مهم لاما می‌توان به عدم دریافت کارمزد مازاد بر مبلغ معامله اشاره کرد. یعنی شما کارمزد مشخص شده در اگریگیتوری که برای انجام معامله از آن استفاده کرده‌اید را پرداخت می‌کنید.

شاید این سؤال برای شما ایجاد شود که درآمد این پلتفرم از کجاست؟ در واقع سیاست کاری توسعه‌دهندگان به این شکل بوده که به‌ازای معرفی یک dex Aggregator و انجام معامله در لاما، بخشی از کارمزد آن دکس به‌حساب این پلتفرم واریز می‌شود.

در بخشی از توضیحات منتشر شده در سایت لاما عنوان شده است که از برخی پلتفرم‌ها هیچ هزینه‌ای برای انجام این کار دریافت نمی‌شود.

ازآنجایی‌که دیفای لاما هنوز قرارداد هوشمند مخصوص به خود را ایجاد نکرده است، از قرارداد مسیریابی (Router Contract) پلتفرم‌های معرفی شده برای تأمین امنیت معاملات استفاده می‌کند. در نتیجه اگر می‌خواهید از امنیت تراکنش‌های خود اطمینان حاصل کنید باید تحقیقی جامع در مورد چگونگی تأمین امنیت و بحث حریم خصوصی دکس اگریگیتور مرجع انجام دهید.

معرفی کیف پول‌های مورد پشتیبانی لاما سواپ

کیف پول لاما سواپ

معامله‌گران و سرمایه‌گذاران برای استفاده از امکانات این پلتفرم باید از کیف پول‌هایی استفاده کنند که یکی از ۲۰ شبکه زیر را پشتیبانی می‌کنند.

  • اتریوم
  • آربیتروم
  • گونسیس (Gonsis)
  • کرونوس
  • هارمونی
  • بی ان بی چین (BNB Chain)
  • آوالانچ
  • کلایتن (Klayten)
  • اوسیس(Oasis)
  • بوبا (Boba)
  • پالیگان
  • فانتوم
  • آرورا
  • ولاس
  • OKK
  • آپتیمیزم
  • سلو (Celo)
  • بیت تورنت
  • هکو (Heco)
  • مون ریور

در حال حاضر کیف پول‌هایی که می‌توان از آن در این پلتفرم استفاده کرد عبارت است از:

۱. متا مسک

۲. رین بو

۳. کوین بیس ولت

۴. ولت کانکت

بیشتر بخوانید استیکینگ چیست؟

مقایسه یونی دکس اکسچنج و LlamaSwap

یونی دکس اکسچنج در برابر LlamaSwap

بسیاری از کاربران همیشه تجمیع‌کننده‌های غیرمتمرکز را با یکدیگر مقایسه می‌کنند و به دنبال این هستند تا بهترین آن‌ها را پیدا کنند. به همین دلیل در این بخش تصمیم گرفتیم لاما سواپ را با یونی دکس اکسچنج مقایسه کنیم؛ زیرا این پلتفرم یکی از اصلی‌ترین رقیب‌های لاما به‌حساب می‌آید. در ادامه برخی از مهم‌ترین ویژگی‌های این دو پلتفرم را بررسی می‌کنیم.

ویژگی‌هایونی دکسلاما
پاداش تأمین نقدینگیداردندارد
مخفی‌سازی آی پیندارددارد
توکنداردندارد
تعداد شبکه۱۴۲۰
تیممشخصناشناس
کارمزدداردندارد
ییلد فارمینگدارددارد

بررسی روش کارا اگریگیتور لاما

برای استفاده از این اگریگیتور ابتدا باید وارد سایت لاما سواپ شوید و روی دکمه Connect Wallet در بالای صفحه سمت راست کلیک کنید. در بخش باز شده می‌توانید یکی از کیف‌های موجود را انتخاب کرده تا بارکدی به شما نمایش داده شود تا از طریق آن به کیف پول خود متصل شوید.

نکته: اگر در هیچ‌کدام از کیف پول‌های گفته شده حساب کاربری ندارید می‌توانید با استفاده از گزینه Get اقدام به افتتاح حساب کنید.

پس از متصل‌شدن به کیف پول باید شبکه‌ای که قصد انجام معامله روی آن را دارید انتخاب کنید. به‌عنوان‌مثال برای تبدیل BUSD به بی ان بی باید از شبکه BSC استفاده کنید. اگر شبکه را به‌درستی انتخاب کرده باشید توکن‌های موردنظر در بخش Select Token  به شما نمایش داده می‌شود.

مبلغ معامله را در بخش Amount In انتخاب کرده و از بخش سواپ اسلیپیج درصد مدنظر خود را وارد کنید.

در این مرحله می‌توانید بهترین پیشنهادها را مشاهده و از بین آن‌ها گزینه موردنظرتان را انتخاب و سپس روی گزینه  Approve یا Approve Infinite کلیک کنید.

تفاوت این دو گزینه در مراحلی است که باید برای انجام معاملات طی شود. با زدن دکمه Approve باید تمام قراردادهای هوشمند را به‌صورت دستی تأیید کنید؛ اما Approve infinite به شما این امکان را می‌دهد تا تمام قراردادها را به یکباره تأیید کنید.

پس از تأیید قراردادها، معامله‌گر باید برای نهایی‌شدن آن را امضا کند. برای این منظور روی گزینه View کلیک کرده و در صفحه باز شده پس از بررسی اطلاعات روی گزینه Sign و سپس Swap کلیک کنید.

اگر قصد دارید در هنگام انجام تراکنش برای حفظ امنیت بیشتر آی پی خود را مخفی نگه دارید باید گزینه Private Mode را در هنگام انتخاب شبکه فعال کنید. با این کار لاما سواپ در خواست شما را از طریق سرورهای خود مدیریت می‌کند.

بررسی آینده LlamaSwap

ازآنجایی‌که بسیاری از کاربران علاقه‌ای به فاش‌شدن اطلاعات خود ندارند، لاما سواپ را می‌توان یکی از پلتفرم‌های آینده‌دار در دنیای بلاکچین دانست؛ زیرا این پروژه به کاربران کمک می‌کند تا از دکس های موجود در بازار ارزهای دیجیتال، اطلاعات موردنیاز برای معامله را جمع‌آوری کنند و بهترین انتخاب را انجام دهند.

مزیت دیگری که این پلتفرم را از سایر پلتفرم‌ها متمایز می‌کند استفاده از سرورهای اختصاصی برای مخفی‌کردن آی پی و تغییر مسیر است.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۳ / ۵. مجموع آرا: ۱

سال‌ها پیش بیل گیتس گفت: «محتوا پادشاه است» ما هم بر این باوریم که محتوای حرفه‌ای و کار درست، چراغ راه مخاطب است. تیم محتوای والکس در تلاش است با ارائه محتوای به‌روز به شما در مسیر سرمایه‌گذاری و معامله‌گری کمک کند.
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا