استخراجمقالات ارز دیجیتال

نحوه استخراج لایت کوین؛ معرفی بهترین سایت استخراج لایت کوین و ماینر آن

ارز دیجیتال لایت کوین برای تأیید تراکنش‌ها، مانند بیت کوین از الگوریتم «اثبات کار» یا همان استخراج استفاده می‌کند. افرادی که به ‌غیر از خرید لایت کوین به دنبال یک روش سودآور دیگر از این رمز ارز هستند می‌توانند با تهیه سخت‌افزارهای مخصوص به جمع ماینرهای این شبکه بپیوندند. در این مقاله از والکس به بیانی ساده استخراج لایت کوین را آموزش می‌دهیم، تجهیزات موردنیاز برای این کار را معرفی می‌کنیم و در آخر سودآور بودن ماینینگ لایت کوین را بررسی می‌کنیم.

نگاهی کوتاه به ارز دیجیتال لایت کوین

رمزارز لایت کوین در سال ۲۰۱۱ توسط چارلی لی (Charlie Lee) با هدف تکمیل کردن بیت کوین و حل کردن برخی از مشکلات موجود در این ارز ایجاد شد. نماد این ارز دیجیتال LTC و بر اساس پروتکل بیت کوین ایجاد شده‌ است. از نظر الگوریتم هش و زمان ساخت بلوک تراکنش‌ها، کمی تفاوت بین این دو ارز وجود دارد. ایجاد بلوک در لایت کوین تنها در ۲.۵ دقیقه انجام می‌شود و همچنین کارمزد آن برای تراکنش پایین‌تر است. در حال حاضر این رمزارز پانزدهمین ارز دیجیتال برتر در سایت تخصصی کوین مارکت کپ است، حجم معاملات بالایی دارد و مورد استقبال سرمایه‌گذاران زیادی قرار گرفته است. امنیت شبکه لایت کوین با رمزنگاری و فرآیند اثبات کار تضمین می‌شود. این شبکه از دو الگوریتم “Lightening Network” و “Segregated Witness”بهره می‌برد که باعث بالا رفتن سرعت تراکنش‌ها می‌شود.

استخراج ارز دیجیتال لایت کوین چیست؟

استخراج ارز دیجیتال (Mining) به فرآیندی گفته می‌شود که طی آن پس از تأیید تراکنش‌ها و ثبت بلوک‌، سکه‌های جدید به وجود می‌آیند. فرایند ساخت بلوک در بلاکچین بر حل مسائل پیچیده ریاضی استوار است. ماینرها با در اختیار گذاشتن سخت‌افزارهای خود به حل این مسائل پرداخته و به ازای حل آنها پاداش دریافت می‌کنند این پاداش در غالب رمزارز لایت کوین داده می‌شود و ماینرها می‌توانند این ارزهای به‌دست‌آمده را در صرافی‌های ارز دیجیتال معتبر معامله کنند.

لایت کوین بر پایه بیت کوین ساخته شده است؛ بنابراین اگر با استخراج بیت کوین آشنا هستید، یادگیری استخراج لایت کوین برایتان راحت‌تر خواهد بود. فقط چند تفاوت کلیدی در نحوه استخراج این دو ارز وجود دارد. برای مثال، حداقل زمان مورد نیاز برای ایجاد بلوک جدید در بیت‌ کوین، ۱۰ دقیقه است اما برای تولید بلوک جدید در لایت کوین فقط به ۲.۵ دقیقه وقت نیاز است. عرضه بیت کوین به ۲۱ میلیون کوین محدود شده اما لایت کوین دارای محدودیت عرضه ۸۴ میلیونی است.

از زمان شروع به کار لایت کوین، طی فرایندی به نام هاوینگ، هر چند سال یک بار پاداش ساخت بلوک‌ها نصف می‌شود. در آغاز کار پاداش ساخت بلوک، ۵۰ لایت کوین بود که طی هاوینگ سال ۲۰۲۳ به ۶.۲۵ لایت کوین کاهش یافته است.

نکات فنی استخراج لایت کوین

سخت افزار مورد نیاز برای استخراج LTC

برای ماینینگ ارز دیجیتال، اصلی‌ترین چیزی که نیاز دارید دستگاه استخراج است که اغلب به‌عنوان ای‌سیک (ASIC‌) استخراج لایت کوین شناخته می‌شود. امروزه با توجه‌ به سختی شبکه و گسترش صنعت ماینینگ، نمی‌توانید مانند سابق این ارز را با استفاده از کامپیوترهای خانگی استخراج کنید. بنابراین بیشترین هزینه استخراج لایت کوین، مربوط به خرید سخت‌افزارهای مربوط به آن می‌شود. این دستگاه‌‌ها علاوه بر اینکه برق زیادی را مصرف می‌کنند، باعث ایجاد سروصدای زیادی نیز می‌شوند. از دیگر مواردی که برای ماینینگ نیاز است، می‌توان به کیف پول لایت کوین، اینترنت ثابت (ADSL یا TD-LTE)، کابل و تجهیزات تهویه اشاره کرد. نوع و تعداد تجهیزاتی که قصد تهیه آن را دارید به بزرگی و یا کوچکی فعالیت شما بستگی دارد. برای مثال، یک مزرعه بزرگ به تجهیزات جانبی زیادی نیاز دارد. در ادامه این تجهیزات را نام برده و بررسی می‌کنیم.

  1. دستگاه استخراج: استخراج به‌صرفه ارز دیجیتال لایت کوین فقط با دستگاه‌های مخصوص امکان‌پذیر است. کاربران از سال ۲۰۱۱ برای استخراج لایت کوین از کارت گرافیک استفاده می‌کردند، اما از سال ۲۰۱۷ شرکت بیت مین دستگاه استخراج ” Antminer L3″ را عرضه کرد و پس از آن دستگاه‌های قدرتمند دیگری ساخته شدند.

دستگاه‌های ای‌سیک نسبت به کارت‌های گرافیک قدرت پردازش بیشتری دارند و قیمت تمام شده آنها کمتر است در نهایت بازگشت سرمایه بیشتری را برای ماینرها دارند. لازم به ذکر است راه‌اندازی این دستگاه‌ها راحت است، اما اگر قصد سری کردن تعداد زیادی دستگاه با یکدیگر را داشته باشید به کمک یک متخصص نیاز پیدا خواهید کرد. چنانچه اندازه دستگاه کوچک باشد کافی است دستگاه را به برق زده و پس از اتصال به مودم، اطلاعات استخر استخراج را در نرم‌افزار دستگاه وارد کنید تا ماینینگ شروع شود. دستگاه‌های استخراج در طرح‌ها و مدل‌های مختلف عرضه می‌شوند و از نظر برند، مدل، هش ریت و مصرف برق می‌توانند متفاوت باشند.

  1. تأمین برق استخراج: دستگاه‌های استخراج به انرژی زیادی برای ماینینگ ارز دیجیتال نیاز دارند. میزان مصرف برق یک دستگاه و تعرفه برق مصرفی در سودآوری استخراج لایت کوین تأثیر مستقیمی دارد. برای مثال، در مناطقی که هزینه برق آن بالا است، یک دستگاه با قدرت ۶۰۰ مگاهش و مصرف برق ۷۰۰ وات، نسبت به دستگاهی با قدرت ۱۲۰۰ مگاهش و مصرف برق ۱۷۰۰ وات، سودآوری بیشتری خواهد داشت. در ایران استفاده از برق خانگی برای استخراج ارز دیجیتال ممنوع است و افرادی که قصد انجام ماینینگ را دارند باید از وزارت «صمت» مجوز کسب کنند. برق مصرفی این دستگاه‌ها با تعرفه صادراتی محاسبه می‌شود.
  2. کیف پول لایت کوین: پس از انجام استخراج لایت کوین به یک کیف پول دیجیتالی نیاز دارید که درآمدتان را دریافت و ذخیره کنید. نرم‌افزارهای کیف پول رایگان هستند و به‌راحتی می‌توانید آنها را دانلود و روی سیستم شخصی خود نصب کنید. چنانچه به دنبال امنیت بالایی هستید، بهتر است از کیف پول‌های سخت‌افزاری که به‌صورت آفلاین فعالیت می‌کنند استفاده کنید.
  3.  اینترنت ثابت: برای استخراج به یک اینترنت ثابت هم نیاز دارید. سرعت و حجم اینترنت خیلی اهمیت ندارد، اما پایدار بودن و قطع و وصل نشدن آن اهمیت بالایی دارد. سرویس‌های اینترنتی “ADSL”  و “TD-LTE” گزینه مناسبی برای استخراج هستند.
  4. دستگاه تهویه هوا: دستگاه‌های ماینینگ سروصدای زیادی دارند و به دلیل قدرت بالایی که در هنگام کار تولید می‌کنند، به‌شدت داغ می‌شوند. برای افزایش کارایی و بالابردن عمر دستگاه‌ها بهتر است از تجهیزات خنک کننده قوی استفاده کنید.

شاید در نگاه اول، استخراج بیت کوین کاری ساده به نظر برسد که می‌توانید با کمک یک کامپیوتر شخصی در گوشه اتاق خود مشغول به کار ‌شوید. ولی این تصور کاملاً اشتباه است زیرا حل کردن مسائل ریاضی پیچیده به قدرت هش بالا و انرژی زیادی نیاز دارد. استخراج لایت کوین بیشتر در مزارع ماینینگ و استخرهای استخراج که سخت‌افزار پیچیده‌ای دارند انجام می‌شود.   

پیوستن به استخر استخراج لایت کوین

بهترین استخرهای استخراج لایت کوین

پس از آموزش استخراج لایت کوین و تهیه تجهیزات استخراج، برای شروع ماینینگ باید به یک استخر استخراج (Mining pool) بپیوندید. استخر استخراج یک محل مجازی است که استخراج‌کنندگان در آن قدرت پردازش خود را در کنار یکدیگر قرار می‌دهند و برای استخراج یک بلوک تلاش می‌کنند. در آخر نیز هر استخراج‌کننده بر اساس توان پردازشی خود سود کسب می‌کند. با وجود استخرهای استخراج، ماینرها می‌توانند با جمع توان پردازشی، شانس خود را در پیدا کردن معادله بلوک‌ها افزایش دهند. در انتها پاداش استخراج بین اعضا استخر متناسب با توان پردازشی که دارند تقسیم می‌شود. ماینرها بدون پیوستن به استخرهای استخراج شانس کمتری برای ایجاد یک بلوک دارند و فقط فارم‌های استخراج بزرگ با هزاران دستگاه می‌توانند به‌صورت مستقل کار کنند.

معرفی سایت‌های استخراج لایت کوین

برای شروع کار در ابتدا باید یک استخر استخراج لایت کوین را پیدا کنید و با مراجعه به سایت رسمی آن، تنظیمات مورد نیاز برای راه‌اندازی دستگاه خود را دریافت کنید. اتصال دستگاه استخراج به استخر کار ساده‌ای است و با چند کلیک انجام می‌شود.

استخر استخراج ViaBTC

استخر استخراج viabtc

وقتی صحبت از استخر استخراج لایت کوین می‌شود، استخر ویا بی‌تی‌سی حرف اول را می‌زند. این استخر بسیار بزرگ است و بیش از ۱۶۴۰۰ ماینر فعال دارد. شما می‌توانید از طریق نمودار نرخ هش استخر، میزان درآمد احتمالی خود را بررسی کنید. توسعه‌دهندگان این شرکت اعلام کرده‌اند، به‌زودی افرادی که در ViaBTC به‌عنوان ماینر فعالیت می‌کنند، می‌توانند در معاملات بیت کوین نیز شرکت کنند. یکی از ویژگی‌های جذاب استخر ViaBTC این است که کاربر می‌تواند سود آینده استخراج لایت کوین را با کمک ماشین‌حساب تخمین بزند.

استخر استخراج Litecoinpool

استخر استخراج litecoinpool

یکی از بهترین استخر‌های استخراج لایت کوین Litecoinpool.org است که دارای احراز هویت دو عاملی با امنیت بالا است. سازندگان این استخر محدودیت را در نظر گرفته‌اند و برای اینکه بخواهید درآمد خود را برداشت کنید، باید حداقل ۱ لایت کوین در حساب خود داشته باشید. در این استخر شما می‌توانید استخراج ترکیبی انجام دهید. یعنی تنظیمات وجود دارد که شما می‌توانید ارزها دیجیتال دیگری استخراج کنید، اما به‌عنوان پاداش لایت کوین دریافت کنید.

استخر استخراج F2Pool

استخر F2Pool برای استخراج لایت کوین

استخر F2Pool سال ۲۰۱۳ و در کشور چین تأسیس شده‌ است. از رمزارزهای مختلفی مانند اتریوم، بیت کوین، لایت کوین و بیت کوین کش پشتیبانی می‌کند. این استخر جزو سه استخر برتر ارزهای دیجیتال است. برای اینکه بتوانید به این استخر بپیوندید باید در ابتدا یک حساب کاربری ایجاد کنید. خوشبختانه این استخر با کاربران ایرانی مشکلی ندارد و به‌راحتی می‌توانید در آن فعالیت کنید. کارمزد این استخر نسبت به پلتفرم‌های دیگر کمی زیاد است. به هنگام برداشت ارز دیجیتال استخراج شده، نیاز است که ۴ درصد کارمزد پرداخت کنید. این مقدار کارمزد برای بعضی از ماینرها رضایت‌بخش نیست.

استخر استخراج Antpool

 استخر استخراج Antpool

ساخت حساب کاربری در استخر استخراج Antpool به‌صورت رایگان انجام می‌شود و می‌توانید نحوه استخراج لایت کوین را خودتان انتخاب کنید. این استخر محدودیت پرداخت ندارد و موجودی‌های بیش از ۰.۰۰۱ را هر روز ساعت ۱۰ صبح پرداخت می‌کند. از ویژگی‌های امنیتی این استخر می‌توان به دارا بودن تأیید هویت دومرحله‌ای، مسدودسازی کیف پول و هشدار از طریق ایمیل اشاره کرد. اپراتورهای این استخر، انجمن‌های خود را اداره می‌کنند که شامل ثبت ساده و آسان وظایف اصلی ماینرها در استخر است.

استخر استخراج Btc.com

استخر استخراج Btc.com

از مزایای اصلی استخر Btc.com که موجب محبوبیت آن شده است، می‌توان به بزرگی، کارمزدهای پایین برداشت و پرداخت کارمزد تراکنش‌ها به ماینرها اشاره کرد. البته کسر ۱.۵ درصد کارمزد و مالکیت آن توسط بیت‌مین، برای برخی از کاربران جزو معایب این استخر به‌حساب می‌آید. این استخر بیشتر به‌خاطر والت و اکسپلور بلاکچینی که دارد شناخته می‌شود. این وب‌سایت کار خود را از سال ۲۰۱۶ آغاز کرده است. کارمزد متوسط ۱.۵ درصدی و آستانه برداشت ۰.۰۰۱ بیت کوین، از ویژگی‌های ماین ارز دیجیتال در این استخر است که باعث شده در جمع بهترین استخرهای استخراج لایت کوین قرار بگیرد.

موارد مهم برای انتخاب استخر استخراج لایت کوین

در ادامه به معرفی فاکتورهای انتخاب بهترین استخر استخراج لایت کوین می‌پردازیم.

اندازه استخر استخراج لایت کوین: بزرگی و اندازه یک استخر استخراج با تعداد ماینرها و قدرت پردازشی آنها محاسبه می‌شود. چنانچه به دنبال پرداخت‌های منظم هستید به سراغ استخرهای بزرگ بروید، زیرا این استخرها از اعتبار بالایی برخوردار هستند. به دلیل وجود سهم‌های زیاد در یک استخر ممکن است پرداختی‌ها کمتر باشد. در مقابل اگر به دنبال پاداش‌های بهتر هستید به سراغ استخر استخراج لایت کوین کوچک‌تر بروید. اما اعتبار آنها کمتر است و پرداختی‌ها به‌موقع انجام نمی‌شود.

اعتبار و امنیت استخر: استخری را برای استخراج انتخاب کنید که قدیمی بوده و امتحان خود را پس داده باشد. دقت داشته باشید که در صورت وجود هرگونه خطایی، همه سرمایه شما از بین می‌رود.

کارمزدها: برخی از استخرهای استخراج لایت کوین از شما کارمزدی بین ۰.۵ تا ۴ درصد به‌صورت ماهیانه دریافت می‌کنند. برخی از این استخرها رایگان هستند و بدون دریافت هیچ وجهی به شما خدمات ارائه می‌دهند.

سیاست پرداخت سود از ماینینگ: بهتر است قبل از پیوستن به استخر استخراج تصمیم خود را بگیرید که می‌خواهید پاداش خود را روزانه دریافت کنید و یا پس از ساخت بلوک انجام شود.

استخراج لایت کوین در سال ۲۰۲۳ سودآور است؟

بررسی سودآور بودن لایت کوین در سال 2022

اگر پس از آموزش استخراج لایت کوین تصمیم گرفتید که ماینینگ این ارز دیجیتال را انجام دهید، بهتر است سودآور بودن آن را در نظر بگیرید. در واقع ماینینگ ارز دیجیتال، فرآیندی دشوار است. سختی استخراج لایت کوین در مقایسه با بیت کوین کمتر است، بنابراین همچنان افرادی هستند که این کار را انجام می‌دهند. دستگاه‌های ماینینگ فشار پردازشی زیادی را تحمل می‌کنند و این موضوع استهلاک سیستم کامپیوتری و دستگاه ماینر را در پی دارد. با توجه‌ به این مشکلات فکر می‌کنید استخراج لایت کوین سودآور باشد؟

سودآور بودن ماینینگ LTC به هزینه ورودی شما بستگی دارد. اگر سخت‌افزار و تجهیزات موردنیاز آن را دارید، هزینه آن بسیار کمتر خواهد بود. در غیر این صورت هزینه اولیه شروع به کار بیشتر خواهد بود. اما در حال حاضر استخراج لایت کوین نسبت به ارزهایی مانند بیت کوین و دوج کوین توجیه اقتصادی ندارد. در صورتی‌ که شما این هزینه و امکانات را صرف استخراج بیت کوین کنید، می‌توانید در طول زمان سود‌آوری بیشتری را داشته باشید. البته این موضوع کاملاً به تحلیل شما از بازار بستگی دارد. اگر واقعاً حامی لایت کوین هستید و پیش‌بینی خوبی از آینده لایت کوین دارید، بدیهی است که استخراج این ارز برای شما توجیه خواهد داشت.

معرفی ماینرهای مناسب لایت کوین

از آنجایی که الگوریتم استخراج لایت کوین بر پایه Scrypt است، برای استخراج آن به دستگاه‌های مخصوصی که با این الگوریتم مطابقت داشته باشند نیاز داریم. در ادامه برخی از مهم‌ترین و بهترین ماینر لایت کوین را معرفی می‌کنیم.

ماینر ++Antminer L3

دستگاه ++Antminer L3 با توان پردازشی ۵۸۰Mh/s (مگاهش بر ثانیه) و توان مصرفی ۱۰۵۰ وات معادل ۴.۷۷ آمپر، محصول شرکت Bitmain است که به عنوان بهترین ماینر لایت کوین شناخته می‌شود. این دستگاه از الگوریتم Scrypt برای استخراج ارزهای دیجیتال استفاده می‌کند. دستگاه ++L3 مجهز به ۲ فن برای تهویه‌ و خنک‌کاری است. درآمد این ماینر در حال حاضر به صورت تقریبی ماهیانه ۴۵ دلار است.

ماینر A6 LTCMaster

این ماینر ساخت شرکت Innosilicon است که از توان پردازشی ۲.۲ گیگاهش بر ثانیه و توان مصرفی ۱۵۰۰ وات برخوردار است. این دستگاه از الگوریتم Scrypt بهره می‌برد و مناسب استراج لایت کوین، دوج کوین و دیجی بایت است. ماینر A6 در حال حاضر به صورت تقریبی روزانه ۱۰ دلار درآمد دارد. البته لازم به ذکر است که برق مصرفی این ماینر به واسطه توان مصرفی بالاتر، بسیار بیشتر از مدل ++Antminer L3 است.

ماینر A4 Dominator

ماینر A4 ساخت شرکت Innosilicon است و از الگوریتم Scrypt برای استخراج لایت کوین، ویاکوین و دوج کوین با حداکثر هش ریت ۲۸۰Mh/s با مصرف برق ۱۰۵۰W بهره می‌برد. این ماینر روزانه ۱ دلار درآمد دارد که رقم پایینی به نظر می‌رسد.

نحوه محاسبه سودآوری استخراج

بهترین راه محاسبه سودآوری استخراج لایت کوین کمک‌گرفتن از یک ماشین‌حساب ماینینگ مانند “cryptocompare” است. با وارد کردن قدرت پردازش دستگاه‌ها، میزان برق مصرفی و هزینه برق در یک ماشین‌حساب استخراج می‌توانید به‌صورت تخمینی درآمد خود را حساب کنید. سپس با بررسی میزان هزینه‌های جانبی مانند هزینه خرید دستگاه و تجهیزات می‌توانید زمان بازگشت سرمایه خود را تخمین بزنید.

این نکته را به یاد داشته باشید که تخمین زمان بازگشت سرمایه، مهم‌ترین عامل در بررسی سودآوری یک فعالیت است.  بنابراین صرفاً داشتن درآمد نمی‌تواند اثبات کند که یک فعالیتی مانند ماینینگ لایت کوین منطق اقتصادی دارد. شاید با خودتان فکر می‌کنید که اگر استخراج این ارز سودآوری ندارد، پس امنیت شبکه و تایید تراکنش‌ها چگونه انجام می‌شود؟  استخراج لایت کوین فقط برای مافیای ماینینگ و شرکت‌های تولیدکننده دستگاه استخراج سودآوری دارد.

استخراج، مسیری برای سودآوری از رمزارزها

در این نوشتار به آموزش استخراج لایت کوین پرداختیم و سودآور بودن استخراج رمز ارز LTC را بررسی کردیم. قبل از آنکه بخواهید ماینینگ این ارز دیجیتال را انجام دهید باید سودآوری و زمان بازگشت سرمایه خود را بسنجید و با دیگر ارزهای دیجیتال مقایسه کنید. این نوع سرمایه‌گذاری با خطرات زیادی همراه است و سرمایه اولیه زیادی نیاز دارد. چنانچه میزان سرمایه اولیه شما کم است و میزان ریسک‌پذیر بودن شما کم است، بهتر است سرمایه‌گذاری مستقیم در این ارز و خرید لایت کوین را در صرافی والکس تجربه کنید. این صرافی ارزدیجیتال با داشتن بیش از ۴۵۰ هزار کاربر فعال و انجام بیش از ۴ میلیون معامله، یکی از بزرگ‌ترین صرافی‌های ارز دیجیتال ایرانی به شمار می‌رود.

آیا می‌توانم لایت کوین استخراج کنم؟

به دلیل سختی شبکه درصورتی‌که شما با سیستم شخصی خودتان هم اقدام به استخراج کنید موجب واردکردن آسیب و ضرر به سیستم شخصی خود می‌شوید.نه تنها سودی به دست نمی‌آورید بلکه متضرر هم می‌شوید.

استخراج ۱ لایت کوین چقدر طول می‌کشد؟

چنانچه قدرت دستگاه‌ها بیشتر باشد، در مقابل تولید کوین جدید نیز سریع‌تر انجام می‌شود. پاداش استخراج لایت کوین در حال حاضر ۱۲.۵ سکه جدید در هر بلاک است و میانگین زمان استخراج بلاک در بلاکچین لایت کوین حدود ۲.۵ دقیقه است.

آیا لایت کوین ارزش استخراج دارد؟

لایت کوین یک ارز دیجیتال است که با اکثر ارزهای دیجیتال و بیت کوین قابل معامله است. تا زمانی که هزینه استخراج لایت کوین از پاداش بیشتر نباشد، لایت کوین ارزش استخراج دارد.

ساده‌ترین راه برای ماینینگ لایت کوین چیست؟

راحت‌ترین و ساده‌تری راه برای ماینینگ دانلود نرم‌افزار استخراج است که بر روی سیستم شخصی نصب می‌شود و با استفاده از CPU  یا GPU عملیات ماینینگ انجام می‌شود. این روش استخراج لایت کوین، به معنی سودآور بودن آن نیست.

چه دستگاهی برای استخراج LTC مناسب‌تر است؟

دستگاه‌های ماینینگ شرکت‌ معتبر بیت مین، مدل‌های “Antminer +L3” و “Antminer ++L3” برای استخراج لایت کوین گزینه‌های مناسبی هستند.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۳.۵ / ۵. مجموع آرا: ۴

علاقمند به کشف ایده‌ها و نگرش‌های نو
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
2 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
#محمد
#محمد
3 ماه قبل

درآمد ماهیانه ی L3++ چند دلار است با قیمت لایت کوین ۶۲ دلاری و دوج کوین چهار هزار تومنی

ر رواقی
ر رواقی
3 ماه قبل
پاسخ به  #محمد

سلام
از طریق لینک زیر درآمد ماینر موردنظر را بررسی کنید.

https://minerstat.com/hardware/antminer-l3plusplus

دکمه بازگشت به بالا