اخبار ارزهای دیجیتال

سوئیس و لیختن‌اشتاین، بهشت پروژه های کریپتویی!

در حال حاضر پروژه‌های کریپتویی به ارزش ۳۸۳ میلیارد دلار در سوئیس و لیختن اشتاین مستقر هستند. بزرگ‌ترین آن‌ها، بنیاد اتریوم، در زوگ سوئیس قرار دارد.

به گزارش والکس و به نقل از کوین تلگراف، ارزش پروژه‌های کریپتویی مستقر در سوئیس و لیختن‌اشتاین نسبت به سال گذشته ۱۰۷ درصد افزایش یافته و به ۳۸۲.۹۳ میلیارد دلار رسیده است.

بر اساس گزارش ۱۶ ژانویه شرکت سرمایه گذاری خطرپذیر سوئیسی Crypto Valley، رمزارز اتر وابسته به بنیاد اتریوم، در حال حاضر با ارزش بازار ۲۷۳ میلیارد دلار، با ارزش‌ترین پروژه مستقر در این دو کشور است. پس از آن سولانا با ۴۳.۳ میلیارد دلار و کاردانو با ۲۰.۸ میلیارد دلار قرار دارند. البته این افزایش ارزش عمدتاً به دلیل بهبود کلی بازار ارزهای دیجیتال است.

علیرغم بازگشت بازار، اما چشم انداز سرمایه‌گذاری خطرپذیر جهانی وب ۳ هنوز بهبود نیافته است. محققان در شرکت سرمایه‌گذاری خطرپذیر کریپتو ولی، در حال حاضر ۱۰۳۱ معامله به مبلغ ۹.۸ میلیارد دلار برای تامین بودجه VC جمع‌آوری کرده‌اند. شرکت‌های رمزنگاری در سوئیس و لیختن اشتاین در سال ۲۰۲۳ از طریق ۴۹ معامله ۲۸۳.۵ میلیون دلار جذب کرده‌اند. این میزان در سال ۲۰۲۲ مقدار ۹۶۴.۳ میلیون دلار در ۹۳ معامله بوده است. این مقادیر نشان‌دهنده کاهش ۵۵ درصدی و ۶۹ درصدی برای همین معیارها در سال ۲۰۲۲ است.

اینفوگرافی از فعالیت شرکت های کریپتویی در کریپتو ولی
اینفوگرافی تعدا شرکت های کریپتویی و پراکندگی آنها در سوئیس و لیختن اشتاین

تقریباً ۵٪ از تمام سرمایه‌گذاری‌های شرکت‌های سرمایه‌گذاری خطرپذیر Web3 در حال حاضر در سوئیس و لیختن اشتاین است. بعلاوه، ۱۲۹۰ شرکت Web3 در این دو کشور مستقر هستند که از مطرح‌ترین آنها می‌توان به اینترنت کامپیوتر، کازماس، نیر پروتکل، سولانا و پولکادات اشاره کرد.

ماتیاس روچ (Mathias Ruch)، مدیر عامل کریپتو ولی اظهار دارد که هر یک از این ۱۲۹۰ شرکت کریپتویی که در سوئیس وجود دارد، میراث نوآورانه سوئیس را منعکس می‌کند و اقتصاد محلی و جهانی را تقویت می‌کند. این به گاوها و خرس‌های بازار مربوط نیست، بلکه در مورد شرکت‌های تکنولوژی محوری است که سیستم‌های قابل اعتماد و راه‌های بهتری برای تعامل و معامله ارائه می‌دهند.

سوئیس و کشورهای اطراف آن برای پذیرش بلاکچین بسیار مهم هستند. در ۸ دسامبر ۲۰۲۳، BBVA شعبه سوئیس یکی از بزرگ‌ترین بانک‌های اسپانیایی اعلام کرد که از پلتفرم Harmonize شرکت فناوری Metaco متعلق به Ripple برای عملیات نگهداری کریپتو برای سرمایه‌گذاران نهادی استفاده خواهد کرد. در همان روز، شهر لوزانو سوئیس اعلام کرد که بیت کوین و تتر را برای پرداخت مالیات شهرداری می‌پذیرد.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۰ / ۵. مجموع آرا: ۰

منبع
cointelegraph.com
سال ۲۰۱۷ وارد دنیای کریپتوکارنسی شدم و بخاطر علاقم به نویسندگی، تصمیم گرفتم به طور تخصصی در مورد کریپتو و بلاکچین به نوشتن محتوا بپردازم.
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا