اخبار آلت کوین ها

چه زمانی برای فروش توکن‌های ایردراپ شده مناسب است؟

طبق داده‌های کوین گکو (CoinGecko)، در بین ۵۰ ایردراپ بزرگ کرپیتو از سال ۲۰۲۰، تقریبا نیمی از آنها (۲۳ مورد) در عرض دو هفته پس از لیست شدن توکن به اوج قیمت (ATH) خود رسیده‌اند.

به گزارش والکس و به نقل از کوین تلگراف، داده‌های ارزهای دیجیتال که اخیرا توسط CoinGecko جمع‌آوری شده‌است، نشان می‌دهد هولد توکن‌های تازه ایردراپ شده برای بیش از ۱۴ روز، اغلب منجر به از دست دادن فرصت فروش در اوج قیمت شده است.

از سال ۲۰۲۰، برنامه‌های ایردراپ ارز دیجیتال افزایش قابل توجهی داشته‌اند. رایج‌ترین راه برای دریافت توکن‌های ایردراپ، شرکت در فعالیت‌های شبکه بلاکچین قبل از راه‌اندازی یا انجام کارهای تبلیغاتی است. برخی از این پروژه‌ها پاداش‌های قابل ملاحظه‌ای داشته‌اند.

برای مثال، یک سرمایه‌گذار ۱۷ ساله مدعی است که بیش از ۱ میلیون دلار از ایردراپ ژوپیتر (JUP) در اکوسیستم سولانا درآمد داشته است.

بر اساس گزارش اخیر کوین گکو، در چهار سال گذشته، حدود نیمی (۴۶٪) از ۵۰ ایردراپ برتر، از جمله توکن‌هایی مانند اتریوم نیم سرویس (Ethereum Name Service)، بلر (Blur) و LooksRare، طی دو هفته پس از راه‌اندازی به اوج قیمت خود رسیده‌اند.

۴۶٪ از ایردراپ‌های برتر در دو هفته به ATH خود می‌رسند

دیگر توکن‌هایی که در دو هفته اول به ATH خود رسیدند، عبارتند از: شبکه مانتا (MANTA)، پروتکل انکر (ANC) و ماویا (MAVIA).

در حالی که بسیاری از پروژه‌ها در عرض چند روز رسیدن به اوج قیمت را تجربه کرده‌اند، تنها یک توکن از ۵۰ توکن برتر در چهار سال گذشته بیش از یک سال طول کشید تا به ATH خود برسد.

آپتیمیزم (OP) همان توکن است و یک سال و هفت ماه طول کشید تا به اوج قیمت خود برسد. در عین حال، پروژه سوییت (SWEAT) در دو روز پس از ایردراپ به ATH خود رسید و در مورد پروژه ون (WEN) تنها سه روز طول کشید.

با این حال، فروش قابل توجه ایردراپ‌ها در مدت کوتاهی پس از لیست شدت توکن‌ها می‌تواند منجر به کاهش شدید قیمت شده و جذابیت توکن را کاهش دهد.

برای مثال، قیمت توکن استارک نت (STRK)، شبکه لایه ۲ اتریوم، تقریبا ۶۰٪ کاهش یافت، زیرا شرکت زیرساخت اتریوم Nethermind و فارمرهای این ایردراپ، میلیون‌ها دلار از توکن‌های دریافتی خود را به فروش رساندند.

علاوه بر این، مشکلات فنی پیش آمده در طول فرآیند دریافت ایردراپ (Claim) توکن‌ها ممکن است شرکت‌کنندگان در را نسبت به آن شبکه بی‌اعتماد کرده و آنها را به سمت فروختن توکن‌هایشان سوق دهد.

در مارس ۲۰۲۳، مقدار توکن‌های آربیتروم (ARB) منتقل شده به صرافی‌ها ۱۵۰٪ بیشتر از ورودی به کیف پول‌ها بود که منجر به فروش قابل توجهی شد. این اتفاق پس از آن رخ داد که کاربران گزارش دادند صفحه کلیم ایردراپ در عرض یک ساعت پس از شروع این فرآیند به دلیل تعداد زیاد درخواست‌ها از کار افتاده است.

اطلاعات ارائه شده در این مطلب صرفا خلاصه‌ای از گزارش کوین گکو است و مبنایی برای عملکرد آتی قیمت توکن‌ها در آینده نیست.

تجربه شما از دریافت ایردراپ چگونه بوده است؟

این مطلب براساس منابع رسانه‌ای و دیدگاه کارشناسان بازار نوشته شده و به منزله مشاوره‌ی مالی نیست. والکس هیچگونه تصمیم مالی مبتنی بر این محتوا را تایید نمی‌کند. لازم است پیش از هر سرمایه‌گذاری، تحقیقات کامل انجام دهید و از مشاوران مالی متخصص و مورد اعتماد کمک بگیرید.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۳ / ۵. مجموع آرا: ۲

دنیای کریپتو برای همه است. هدفم بیان پیچیدگی‌های این صنعت به زبان ساده است.
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا