اخبار ارزهای دیجیتال

ایردراپ؛ بازی بزرگان یا فرصتی برای همگان؟

به گفته یکی از تحلیلگران، سرمایه‌گذارانی که دارایی‌های اندکی دارند نیز همچنان می‌توانند به دنبال دریافت پاداش از ایردراپ‌ها باشند، اما باید استراتژی‌های خود را با شرایط فعلی تطبیق دهند.

به گزارش والکس و به نقل از cryptobriefing، ایردراپ‌ شبکه‌های آلت لیر (AltLayer) و مانتا (Manta) در همین ماه انجام شد و این دو به کاربرانی که مقادیر کمی اتر را استیک کرده بودند، پاداش ندادند. یکی از معیارهای مورد نیاز برای دریافت این ایردراپ‌ها، استیک بیشتر از ۱ اتریوم بوده است.

ایردراپ‌ها به عنوان یک راه ارزشمند برای جذب سرمایه و آماده شدن برای چرخه‌های صعودی بازار کریپتو در نظر گرفته می‌شوند. با این وجود، ممکن است شاهد تغییرات قابل‌توجهی در این صنعت باشیم و در ادامه فقط سرمایه‌گذارانی با حداقل ۲ هزار دلار سرمایه اجازه شرکت در آن‌ها را داشته باشند.

ژائو کوری (João Kury)، یکی از بنیانگذاران و تحلیلگر تیم تحقیقاتی برزیلی Modular Crypto، «فارمینگ بیش از حد» را به عنوان یکی از دلایل تغییر معیارهای دریافت ایردراپ برجسته می‌کند. بنابراین، ایردراپ‌ها همچنان به نفع کسانی تمام می‌شوند که سرمایه بیشتری دارند و سرمایه‌گذاران با مقادیر اندک سرمایه کنار گذاشته می‌شوند. او اضافه می‌کند که این امر در مورد استیکینگ، حجم کل، میزان سرمایه موجود در استخرها و موارد دیگر هم صدق می‌کند.

به دنبال کمپین‌های تعاملی باشید

با این حال، کاربرانی که مقادیر کمتری از ارزهای دیجیتال را در اختیار دارند نیز در صورت تطبیق استراتژی‌های خود با شرایط فعلی همچنان می‌توانند به پاداش‌های وعده داده‌شده توسط پروتکل‌ها دست پیدا کنند. یکی از جایگزین‌های موجود استفاده از پلتفرم‌هایی مانند Galxe یا Intract برای شناسایی کمپین‌های تعاملی مرتبط با پروتکل‌هاست که پس از تکمیل آن‌ها به کاربر امتیاز می‌دهند.

کوری توضیح می‌دهد:

این کمپین‌ها برای مدت طولانی توسط اکثر کاربران نادیده گرفته می‌شدند، زیرا فعالیت‌های مورد نیاز آن‌ها فقط به آنچین ختم نمی‌شد. اما حالا به نظر می‌رسد که پروتکل‌ها به تعامل کاربر در طول این رویدادها نیز پاداش می‌دهند. برای مثال، مانتا مرحله اول ایردراپ خود را به کمپین‌های تعاملی مانند «MantaFest: Dawn» ،«MantaFest – Treasure Cruise» و «Manta Takeover» اختصاص داده بود.

نکته مهمی که باید به آن توجه داشته باشید یافتن کمپین‌هایی است که هنوز کاربران زیادی در آن‌ها شرکت نکرده‌اند. اگرچه این کار ممکن است چالش‌برانگیز باشد، اما کوری می‌گوید که اغلب ارزشش را دارد.

از DeFi استفاده کنید و از اتریوم دوری کنید

یکی دیگر از استراتژی‌هایی که ‌هم‌بنیانگذار Modular Crypto به آن اشاره می‌کند، استیک کردن توکن‌هایی است که به تازگی راه‌اندازی شده‌اند. از جمله این توکن‌ها می‌توان به سلستیا (TIA)، پایت نتورک (PYTH) و مانتا نتورک (MANTA) اشاره کرد. انتظار می‌رود که همه این دارایی‌های کریپتویی در آینده ایردراپ داشته باشند و شبکه‌هایی که از سلستیا به عنوان لایه دسترس‌پذیری داده استفاده می‌کنند، موارد خوبی هستند.

کوری در ادامه می‌گوید:

کاری که بسیاری از کاربران انجام می‌دهند، استفاده از اهرم‌ها برای فارم کردن این ایردراپ‌هاست. به‌عنوان مثال، می‌توانید از یک توکن لیکوئید استکینگ به‌عنوان وثیقه برای وام خود استفاده کنید که در آن مبلغ قرض گرفته شده مجدداً در پلتفرم استکینگ سرمایه‌گذاری می‌شود.

به طور خلاصه، برای آن دسته از کاربرانی که بودجه محدودی دارند، روش‌های زیادی برای سرمایه‌گذاری در ایردراپ‌ها وجود دارد. کوری سپس اضافه می‌کند که کاربران می‌توانند از ابزارهای مالی غیرمتمرکز (DeFi) در جهت شناسایی این فرصت‌ها استفاده کنند.

ییلد پروتکل یا ایردراپ‌؟

با افزایش رقابت برای شکار ایردراپ‌‌ها و مقدار اتر مورد نیاز برای این سرمایه‌گذاری‌ها، سرمایه‌گذاران ممکن است این سوال را مطرح کنند که آیا اختصاص زمان و بودجه خود برای مطالعه و تعامل با برنامه‌های مالی غیرمتمرکز استراتژی سودمندتری خواهد بود یا خیر.

کوری می‌گوید که پاسخ قطعی به این سؤال دشوار است و احتمالاً تنوع بخشیدن و کشف رویکردهای مختلف کار منطقی خواهد بود. دلیل اینکه کاربران از ایردراپ‌ها دست نمی‌کشند، بازدهی بالقوه ۵۰ تا ۱۰۰ برابری آن‌هاست که در ییلد پروتکل‌ها (Yield Protocols) یا همان پروتکل‌های بازدهی دیفای دیده نمی‌شود. با این وجود، ایردراپ‌ها هنوز هم خطرناک هستند، زیرا در بسیاری از موارد توکن پروژه لانچ نمی‌شود.

با توجه به آنچه که گفته شد، کوری نتیجه می‌گیرد که یک رویکرد محتاطانه می‌تواند شامل ترکیب هر دو استراتژی هنگام درگیر شدن با برنامه‌های غیرمتمرکز باشد.

کوری گفت:

بهترین رویکرد ترکیب هر دو استراتژی، تعامل با برخی از پروتکل‌ها و فارم ایردراپ‌های آن‌ها مانند AVNU ،MarginFi و Kamino است.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۴.۳ / ۵. مجموع آرا: ۱۱

منبع
cryptobriefing.com
علاقمند به بلاک چین و رمزنگاری - معامله‌گر بازارهای مالی
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا