اخبار ارزهای دیجیتالتحلیل ارزهای دیجیتال

آرایش صعودی ۴ آلت کوین همزمان با آرامش بیت کوین؛ رشد قیمت در راه است؟

آیا بیت کوین و بازار آلت کوین‌ها می‌توانند روند صعودی خود را در هفته اول سال جدید میلادی نیز گسترش دهند؟ در این مطلب نمودار ۵ ارز دیجیتال برتر که امیدوارکننده به نظر می‌رسند را بررسی می‌کنیم.

به گزارش والکس و به نقل از cointelegraph، عملکرد بیت کوین در کوتاه‌مدت محدود و معاملات آن رنج شده، اما قیمت در سال ۲۰۲۳ با یک رشد چشمگیر بیش از ۱۵۵ درصد افزایش پیدا کرده است. این رالی احساسات معامله‌گران را تقویت کرده و سرمایه‌گذاران انتظار دارند روند صعودی بیت کوین در سال ۲۰۲۴ هم ادامه یابد.

اولین محرک این موضوع تصمیم‌گیری در مورد درخواست‌های شرکت‌های مختلف جهت راه‌اندازی صندوق قابل معامله در بورس (صندوق ETF) بیت کوین توسط رگولاتور ایالات متحده خواهد بود. پلتفرم کریپتویی معاملات آپشن Greeks.live در توییت اخیر خود اعلام کرده که با توجه به داده‌های به دست آمده از معاملات آپشن، بازارهای مالی تا به اینجا از تایید احتمالی ETF اسپات بیت‌ کوین تاثیر گرفته‌اند و آن را در نظر دارند. در نتیجه، این شرکت معتقد است که بازار ممکن است در صورت تایید ETF بیت کوین هم حرکت شارپی را تجربه نکند.

صرف نظر از واکنش کوتاه‌مدت بازار به تصمیم‌گیری کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) درباره ETFها، فضای کریپتو در فاز صعودی قرار دارد، چرا که بیت‌ کوین و تعدادی از آلت‌ کوین‌های بزرگ طی چند هفته گذشته موفق شدند سقف‌های بالاتر و کف‌های بالاتری در نمودارهای خود ثبت کنند. در یک روند صعودی، کف‌های قیمتی معمولا به عنوان فرصت‌های خرید در نظر گرفته می‌شوند.

تحلیل قیمت بیت کوین

خرس‌ها تلاش کردند قیمت بیت کوین را در روزهای ۲۹ دسامبر (۸ دی) و ۳۰ دسامبر (۹ دی) به زیر خط حمایت الگوی مثلث صعودی برسانند، اما گاوها همچنان برتری خود را حفظ می‌کنند.

نمودار روزانه قیمت بیت کوین
نمودار روزانه قیمت بیت کوین

میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه به نرخ ۴۲،۴۸۴ دلار مسطح شده و شاخص قدرت نسبی (RSI) در نزدیکی ناحیه میانی خود قرار دارد که تعادل بین خریداران و فروشندگان را نشان می‌دهد. اگر قیمت به بالاتر از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه برسد، گاوها سعی خواهند کرد که جفت ارز BTC/USDT را به بالای سطح ۴۴،۷۰۰ دلار برسانند و این آرایش صعودی را تکمیل کنند. در صورت موفقیت آنها، این جفت ارز ممکن است روند صعودی خود را به سمت هدف الگوی گفته شده در سطح ۴۹،۱۷۸ دلار از سر بگیرد.

برعکس این فرضیه، اگر قیمت کاهش یابد و به زیر خط حمایت مثلث سقوط کند، الگوی صعودی اعتبار خود را از دست می‌دهد. شکست یک آرایش صعودی نشانه خوبی محسوب نمی‌شود، زیرا ممکن است باعث استاپ پوزیشن‌های برخی از معامله‌گران شود. در چنین حالتی این جفت ارز می‌تواند ابتدا به سطح ۴۰ هزار دلار و در ادامه به ۳۷،۹۸۰ دلار کاهش یابد.

نمودار ۴ ساعته قیمت بیت کوین
نمودار ۴ ساعته قیمت بیت کوین

همان‌طور که در نمودار ۴ ساعته مشاهده می‌شود، گاوها قیمت بیت کوین را به بالای میانگین متحرک نمایی ۲۰ دوره‌ای رساندند، اما غلبه بر میانگین متحرک ساده ۵۰ دوره‌ای برایشان مشکل بوده است. اگر قیمت به شکل شارپی از سطح فعلی خود ریزش داشته باشد، خرس‌ها تلاش می‌کنند این جفت ارز را به زیر مثلث برسانند و یک حرکت نزولی تا سطح ۴۰ هزار دلار آغاز کنند.

با این حال، گاوها احتمالاً برنامه‌های دیگری در سر دارند. واگرایی مثبت ایجاد شده در اندیکاتور RSI نشان می‌دهد که فشار فروش در حال کاهش است. اگر خریداران قیمت بیت کوین را افزایش دهند و آن را در بالاتر از میانگین متحرک ساده ۵۰ دوره‌ای حفظ کنند، این جفت ارز می‌تواند تا ۴۴ هزار دلار و پس از آن ۴۴،۷۰۰ دلار رشد داشته باشد.

تحلیل قیمت یونی سواپ

یونی سواپ (Uniswap) شاهد نبرد سختی بین گاوها و خرس‌ها در نزدیکی مقاومت سربار ۷/۷۹ دلار بوده است.

نمودار روزانه قیمت یونی سواپ
نمودار روزانه قیمت یونی سواپ

میانگین‌های متحرک شیب مثبت گرفته‌اند و RSI در نزدیکی سطح ۶۶ قرار دارد و این امر نشان می‌دهد که کم‌هزینه‌ترین مسیر برای حرکت قیمت به سمت بالا خواهد بود. اگر خریداران مانع ۷/۷۹ دلاری را از پیش‌رو بردارند، جفت ارز UNI/USDT می‌تواند شتاب بیشتری بگیرد و تا ۸/۲۶ دلار و پس از آن ۹/۶۵ دلار رشد کند.

از سوی دیگر، اگر قیمت از سطح ۷/۷۹ دلار کاهش یابد، بدان معنی خواهد بود که خرس‌ها به شدت از این سطح دفاع می‌کنند. این جفت ارز در ادامه می‌تواند به حمایت کلیدی خود در ۶/۷۰ دلار سقوط کند و این امر احتمالاً خریداران را به خود جذب می‌کند.

نمودار ۴ ساعته قیمت یونی سواپ
نمودار ۴ ساعته قیمت یونی سواپ

قیمت UNI پس از رسیدن به میانگین متحرک ساده ۵۰ دوره‌ای به سمت بالا بازگشت و به بالای میانگین متحرک نمایی ۲۰ دوره‌ای هم رسید که نشان می‌دهد که اصلاح کوتاه‌مدت قیمت ممکن است به پایان خود نزدیک شود. قیمت در ادامه می‌تواند تا ۷/۷۹ دلار رشد کند، جایی که انتظار می‌رود خرس‌ها خودی نشان دهند. اگر خریداران قیمت یونی سواپ را به بالاتر از سطح ۷/۷۹ دلار افزایش دهند، این آلت کوین ممکن است تا ۸/۲۶ دلار هم رشد کند.

از طرف دیگر، اگر قیمت کاهش یابد و به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ دوره‌ای برسد، خرس‌ها نسبت به گاوها به برتری خواهند رسید. در ادامه نیز این جفت ارز ممکن است بار دیگر به سمت حمایت مهم خود در میانگین متحرک ساده ۵۰ دوره‌ای سقوط کند. اگر یونی سواپ این سطح را نیز از دست بدهد، قیمت آن می‌تواند تا ۶/۷۰ دلار هم سقوط کند.

تحلیل قیمت نیر پروتکل

قیمت نیر پروتکل (Near Protocol) در تلاش است تا بین سطح ۳۸/۲ درصد اندیکاتور فیبوناچی اصلاحی به نرخ ۳/۶۴ دلار و سطح ۵۰ درصد آن به نرخ ۳/۳۴ دلار به یک حمایت برسد.

نمودار روزانه قیمت نیر پروتکل
نمودار روزانه قیمت نیر پروتکل

شیب میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه به نرخ ۳/۳۰ دلار به سمت بالا بیشتر شده و RSI در منطقه مثبت قرار دارد که نشان می‌دهد خریداران اندکی به برتری رسیده‌اند. گاوها تلاش خواهند کرد تا قیمت را به سمت سقف ۴/۶۲ دلاری تاریخ ۲۶ دسامبر (۵ دی) سوق دهند. اگر این سطح از پیش‌رو برداشته شود، جفت ارز NEAR/USDT می‌تواند تا ۶ دلار هم افزایش قیمت را تجربه کند.

در همین حین، خرس‌ها احتمالاً برنامه‌های دیگری نیز خواهند داشت. آنها در تلاش هستند تا در رالی‌ها دارایی‌های خود را به فروش برسانند و قیمت را به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه کاهش دهند. اگر در انجام این کار موفق باشند، ریزش رمزارز نیر می‌تواند تا سطح ۶۱/۸ درصد فیبوناچی اصلاحی به نرخ ۳/۰۴ دلار و متعاقباً میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه به نرخ ۲/۴۳ دلار ادامه داشته باشد.

نمودار ۴ ساعته قیمت نیر پروتکل
نمودار ۴ ساعته قیمت نیر پروتکل

در نمودار ۴ ساعته قیمت می‌بینیم که این جفت ارز زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ دوره‌ای معامله می‌شود و این را نشان می‌دهد که خرس‌ها در کوتاه‌مدت دست بالا را دارند. اگر قیمت کاهش یابد و به زیر سطح ۳/۵۲ دلار برسد، توقفگاه بعدی احتمالاً ۳/۲۰ دلار خواهد بود. هرچه سقوط قیمت عمیق‌تر باشد، زمان بیشتری برای شروع مرحله بعدی حرکت صعودی این آلت کوین نیاز است.

اولین نشانه از قدرت‌افزایی گاوها صعود قیمت به بالای خط روند نزولی خواهد بود. این امر مسیر را برای رشد احتمالی نیر به ۴/۳۲ دلار و در نهایت به ۴/۶۲ دلار باز می‌کند.

تحلیل قیمت آپتیمیزم

قیمت آپتیمیزم (Optimism) طی چند روز گذشته در یک روند صعودی تثبیت شده و نشان می‌دهد که گاوها عجله‌ای برای خروج از بازار ندارند، زیرا آنها منتظر مرحله بعدی این حرکت صعودی هستند.

نمودار روزانه قیمت آپتیمیزم
نمودار روزانه قیمت آپتیمیزم

شیب رو به بالای میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه به نرخ ۳/۰۷ دلار و تثبیت RSI در منطقه مثبت نشان می‌دهد که گاوها شرایط را تحت فرمان خود گرفته‌اند. انتظار می‌رود که خریداران به شدت از منطقه حمایت ۳/۴۰ تا ۳/۲۲ دلار دفاع کنند. یک بازگشت قدرتمند از این منطقه حمایتی بدان معنا خواهد بود که سطوح پایین‌تر همچنان خریداران را به خود جذب می‌کنند. جفت ارز OP/USDT می‌تواند در ادامه به ۴/۱۸ دلار و پس از آن به ۵ دلار افزایش یابد.

اگر خرس‌ها قصد دارند که جلوی این رشد قیمتی را بگیرند، باید آپتیمیزم را به زیر سطح بریک اوت ۳/۲۲ دلاری برگردانند. در چنین حالتی ممکن است این جفت ارز به ۲/۷۵ دلار سقوط کند.

نمودار ۴ ساعته قیمت آپتیمیزم
نمودار ۴ ساعته قیمت آپتیمیزم

گاوها موفق شدند آپتیمیزم را در بالاتر از میانگین متحرک ساده ۵۰ دوره‌ای نگه دارند، اما نتوانستند حرکت صعودی آن را از سر بگیرند. این امر نشان می‌دهد که خرس‌ها تسلیم نشده‌اند و در رالی‌های قیمتی به فروش می‌پردازند. مسطح شدن میانگین متحرک نمایی ۲۰ دوره‌ای و رسیدن RSI به نزدیکی ناحیه میانی خود نشان‌دهنده تعادل بین عرضه و تقاضاست.

اولین نشانه از قدرت‌افزایی گاوها شکست رو به بالای سطح ۳/۹۵ دلار و کلوز قیمت در همان‌جا خواهد بود. این امر می‌تواند درها را برای یک رالی به سمت ۴/۱۸ دلار باز کند. از سوی دیگر، یک ریزش جزئی به زیر میانگین متحرک ساده ۵۰ دوره‌ای نیز در کوتاه‌مدت کفه ترازو را به نفع خرس‌ها متمایل می‌کند. در این حالت قیمت آپتیمیزم ممکن است تا سطح ۳/۲۲ دلار هم کاهش داشته باشد.

تحلیل قیمت اینجکتیو

پولبک اینجکتیو (Injective) مورخ ۳۰ دسامبر (۹ دی) در میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه آن به نرخ ۳۴/۷۳ دلار مورد حمایت قرار گرفت که نشان می‌دهد احساسات معامله‌گران همچنان مثبت است و گاوها با هر ریزشی به خرید می‌پردازند.

نمودار روزانه قیمت اینجکتیو
نمودار روزانه قیمت اینجکتیو

جهش رو به بالای قیمت از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه احتمالاً با مقاومتی در سطح ۴۰ دلار روبرو خواهد شد، اما اگر گاوها بر این مانع غلبه کنند، جفت ارز INJ/USDT می‌تواند مقاومت سربار خود را در ۴۴/۸۶ دلار دوباره تست کند. شکست رو به بالای این سطح ممکن است مرحله بعدی روند صعودی اینجکتیو را تا ۵۱ دلار آغاز کند.

اگر قیمت از مقاومت سربار خود کاهش یابد و به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه برسد، این دیدگاه مثبت در کوتاه‌مدت بی‌اعتبار خواهد شد. چنین چیزی می‌تواند آغازگر یک سقوط شارپ به میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه به نرخ ۲۴/۶۹ دلار باشد.

نمودار ۴ ساعته قیمت اینجکتیو
نمودار ۴ ساعته قیمت اینجکتیو

با توجه به نمودار ۴ ساعته این آلت کوین، متوجه می‌شویم که قیمت اینجکتیو به بالای میانگین متحرک نمایی ۲۰ دوره‌ای بازگشته، اما گاوها در تلاش هستند تا آن را به بالای میانگین متحرک ساده ۵۰ دوره‌ای برسانند. این امر نشان می‌دهد که خرس‌ها تسلیم نشده‌اند و در سطوح بالاتر فعال هستند. اگر قیمت به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ دوره‌ای برسد، اینجکتیو ممکن است تا ۳۴ دلار هم کاهش قیمت را تجربه کند. ۳۴ دلار سطح مهمی است که باید به آن توجه داشته باشیم، زیرا شکست آن ممکن است اصلاح قیمت را تا ۲۸ دلار عمیق‌تر کند.

گاوها باید قیمت را به بالاتر از میانگین متحرک ساده ۵۰ دوره‌ای افزایش دهند تا دوباره کنترل بازار را به دست گیرند. این جفت ارز سپس ممکن است به سمت مقاومت سربار قرص و محکم خود در ۴۴/۸۶ دلار صعود کند.

این مطلب براساس منابع رسانه‌ای و دیدگاه کارشناسان بازار نوشته شده و به منزله مشاوره‌ی مالی نیست. والکس هیچگونه تصمیم مالی مبتنی بر این محتوا را تایید نمی‌کند. لازم است پیش از هر سرمایه‌گذاری، تحقیقات کامل انجام دهید و از مشاوران مالی متخصص و مورد اعتماد کمک بگیرید.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۵ / ۵. مجموع آرا: ۱

منبع
cointelegraph.com
علاقمند به بلاک چین و رمزنگاری - معامله‌گر بازارهای مالی
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا