اخبار آلت کوین هااخبار بیت کوینتحلیل ارزهای دیجیتال

معرفی و تحلیل ۴ ارز دیجیتال برای کسب سود در این هفته

بیت کوین پس از یک ریزش کوتاه‌مدت دوباره به سطح ۶۸ هزار دلار بازگشت و این امر فتیله رشد آلت کوین‌هایی مانند NEAR ،‌APT ،‌RNDR و MKR را روشن کرده است.

به گزارش والکس و به نقل از cointelegraph، یک هفته پرتنش را برای بیت کوین پشت سر گذاشتیم، هفته‌ای که در آن قیمت BTC که به بالاترین سطح تاریخی خود یعنی ۷۳،۷۷۷ دلار رسید، اما سپس به سرعت هر چه ساخته بود را بر باد داد و به نزدیکی ۶۴،۵۰۰ دلار سقوط کرد. در زمان انتشار این خبر، بیت کوین نسبت به هفته قبل خود ۳/۳ درصد کاهش قیمت را تجربه کرده است.

تحلیلگران یک اصلاح جزئی را پیش‌بینی می‌کنند، زیرا معتقدند که سطوح پایین‌تر، سرمایه زیادی را از سرمایه‌گذاران صندوق‌های قابل معامله در بورس (صندوق ETF) اسپات بیت کوین جلب می‌کنند. توماس فاهرر (Thomas Fahrer)، مدیر‌عامل پورتال بررسی ارز دیجیتال آپولو (Apollo)، در X گفت که این ریزش قیمت یک «تله خرسی» است.

نمای روزانه بازار ارزهای دیجیتال
نمای روزانه بازار ارزهای دیجیتال

بازگشت قدرتمند قیمت نشان می‌دهد که اصلاح بازار به پایان رسیده است. ریکاوری ضعیف بیت کوین اما نشان‌دهنده افزایش فشار فروش از سوی خرس‌هاست و این امر احتمال یک پولبک عمیق‌تر را افزایش می‌دهد. از سوی دیگر، یک جهش سریع رو به بالا نشان‌دهنده خرید تهاجمی در سطوح پایین‌تر خواهد بود و چشم‌انداز از سرگیری روند صعودی را افزایش می‌دهد.

آیا اصلاح بیت کوین متوقف می‌شود و باید منتظر ریکاوری برخی آلت کوین‌ها باشیم؟ در این مطلب نمودار ۵ ارز دیجیتال برتر بازار که وضعیت خوبی دارند را بررسی می‌کنیم.

تحلیل قیمت بیت کوین

قیمت بیت کوین در تاریخ ۱۴ مارس (۲۴ اسفند) از سطح ۷۳،۷۷۷ دلار به شدت اصلاح شد و در تاریخ ۱۶ مارس (۲۶ اسفند) خط حمایت کانال صعودی خود را از دست داد.

نمودار روزانه BTC/USDT
نمودار روزانه BTC/USDT

گاوها در تلاش هستند تا این کاهش قیمت را در میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه به نرخ ۶۵،۵۶۴ دلار متوقف کنند، اما احتمالاً در سطح شکست کانال با مقاومت مواجه خواهند شد. اگر قیمت به شکلی شارپ از سطح فعلی کاهش یابد، خطر سقوط بیشتر افزایش می‌یابد.

اگر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه از دست برود، جفت ارز BTC/USDT می‌تواند به ۵۹ هزار دلار و سپس به میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه خود به نرخ ۵۵،۳۰۳ دلار کاهش یابد.

اگر گاوها می‌خواهند که از ریزش بیشتر قیمت جلوگیری کنند، باید BTC را به داخل کانال برگردانند. این بازگشت قیمت نشان‌دهنده خرید گاوها در سطوح پایین‌تر است. شکست رو به بالای سطح ۷۳،۷۷۷ دلار و کلوز قیمت در آن محدوده نشان‌دهنده از سرگیری روند صعودی است. بیت کوین سپس می‌تواند تا ۸۰ هزار دلار هم رشد کند.

نمودار 4 ساعته BTC/USDT
نمودار ۴ ساعته BTC/USDT

میانگین‌های متحرک یک کراس اور نزولی را تکمیل کرده‌اند، اما شاخص قدرت نسبی (RSI) به شدت افزایش یافته و این یعنی فشار فروش ممکن است رو به کاهش باشد. در میانگین متحرک نمایی ۲۰ دوره‌ای احتمالا شاهد نبرد سختی بین گاوها و خرس‌ها خواهیم بود.

اگر قیمت به شدت از میانگین متحرک نمایی ۲۰ دوره‌ای کاهش یابد، نشان می‌دهد که خرس‌ها در رالی‌های بیت کوین به فروش دارایی‌های خود می‌پردازند. این جفت ارز سپس می‌تواند به حمایت قدرتمند خود در سطح ۶۴،۵۰۰ دلار سقوط کند. اگر این سطح شکسته شود، جفت ارز BTC/USDT ممکن است تا ۵۹ هزار دلار سقوط کند.

اولین نشانه از قدرت‌افزایی گاوها شکست رو به بالای خط حمایت کانال و کلوز قیمت در بالای این مرز خواهد بود. در چنین حالتی بیت کوین ممکن است به ۷۰،۶۵۰ دلار و پس از آن به ۷۲،۴۲۰ دلار صعود کند.

تحلیل قیمت نیر پروتکل

نیر پروتکل (Near Protocol) در روند صعودی خود پولبک زده که نشان‌دهنده برداشت سود معامله‌گران کوتاه‌مدت از بازار است.

نمودار روزانه NEAR/USDT
نمودار روزانه NEAR/USDT

جفت ارز NEAR/USDT حمایتی را در نزدیکی سطح ۵۰ درصدی اندیکاتور فیبوناچی اصلاحی خود به نرخ ۶/۲۸ دلار پیدا کرده است. اگر بازگشت مجدد قیمت نیر پروتکل به درستی صورت گیرد، این جفت ارز به احتمال زیاد مقاومت سربار ۹/۰۱ دلاری خود را دوباره تست خواهد کرد. اگر گاو‌ها این سطح را از پیش‌رو بردارند، روند صعودی ممکن است از سر گرفته شود. هدف بعدی در این روند صعودی ۱۰/۵۰ دلار است.

اما از سوی دیگر، اگر قیمت با برخورد به مقاومت سربار خود کاهش یابد، نشان می‌دهد که معامله‌گران در رالی قیمت دارایی‌های خود را می‌فروشند. این جفت ارز ممکن است در ادامه به میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه خود به نرخ ۶/۱۸ دلار کاهش یابد. این یک حمایت مهم است که باید آن را زیر نظر داشته باشیم، زیرا شکست رو به پایین آن ممکن است باعث اصلاح عمیق‌تری شود.

نمودار 4 ساعته NEAR/USDT
نمودار ۴ ساعته NEAR/USDT

در نمودار ۴ساعته، گاوها سعی دارند که قیمت را در بالاتر از میانگین‌های متحرک نگه دارند که نشان‌دهنده خرید زیادی در سطوح پایین تر است. اگر قیمت بالای میانگین متحرک نمایی ۲۰ دوره‌ای باقی بماند، یعنی احتمالاً اصلاح قیمت به پایان رسیده است. این جفت ارز سپس می‌تواند ۹/۰۱ دلار را مجدداً تست کند. شکست رو به بالای مقاومت سربار نشان‌دهنده ادامه حرکت به سمت بالا خواهد بود.

برعکس چنین چیزی، اگر قیمت به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ دوره‌ای کاهش یابد، نشان‌دهنده فروش خرس‌ها در رالی نیر پروتکل خواهد بود. این جفت ارز سپس ممکن است به سطح حمایت قدرتمند خود در ۶/۵۰ دلار سقوط کند.

تحلیل قیمت آپتوس

آپتوس (Aptos) در تاریخ ۱۶ مارس (۲۶ اسفند) از ۱۵/۷۰ دلار به شدت کاهش یافت، اما خرس‌ها نتوانستند قیمت را به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه به نرخ ۱۲/۹۰ دلار برسانند و این یعنی در سطوح پایین‌تر خرید صورت می‌گیرد.

نمودار روزانه APT/USDT
نمودار روزانه APT/USDT

حرکت رو به بالای میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه به نرخ ۱۲/۸۳ دلار و ورود اندیکاتور RSI به منطقه مثبت نشان می‌دهد که گاوها نسبت به خرس‌ها برتری دارند. اگر خریداران قیمت را در بالای ۱۵/۷۰ دلار حفظ کنند، جفت ارز APT/USDT مرحله بعدی روند صعودی خود را آغاز خواهد کرد. این جفت ارز می‌تواند تا ۱۶/۷۵ دلار و پس از آن ۱۸/۶۹ دلار رشد کند.

در عوض، اگر قیمت کاهش یابد و به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه برسد، بدان معنی است که هر ریلیف رالی با فروش همراه می‌شود. این امر نشان‌دهنده شروع یک فاز اصلاحی است که می‌تواند قیمت را به میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه به نرخ ۱۰/۷۳ دلار برساند.

نمودار 4 ساعته APT/USDT
نمودار ۴ ساعته APT/USDT

میانگین‌های متحرک در نمودار ۴ ساعته صاف شده‌اند و RSI درست بالای ناحیه میانی قرار دارد که نشان‌دهنده حرکات رنج در کوتاه‌مدت است. این جفت ارز ممکن است برای مدتی بین ۱۵/۸۱ تا ۱۲ دلار نوسان داشته باشد.

کلوز قیمت در بالای این محدوده نشان می‌دهد که گاوها عرضه بازار را جذب کرده‌اند. چنین چیزی می‌تواند مرحله بعدی حرکت صعودی را آغاز کند. از سوی دیگر، اگر قیمت کاهش یابد و به زیر ۱۲/۹۲ دلار برسد، این جفت ارز ممکن است اصلاحی را به ۱۲ دلار و سپس ۱۱/۵۰ دلار تجربه کند.

تحلیل قیمت رندر توکن

قیمت رندر توکن (RNDR) تا میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه خود به نرخ ۱۰/۰۲ دلار اصلاح شد، اما گاوها از محدوده حمایتی خود دفاع کردند که نشان می‌دهد احساسات مثبت همچنان در بازار حاکم است و معامله‌گران در حال خرید با کاهش قیمت هستند.

نمودار روزانه RNDR/USDT
نمودار روزانه RNDR/USDT

گاوها در تاریخ ۱۷ مارس (۲۷ اسفند) قیمت را به بالای مقاومت ۱۲/۷۸ دلاری رساندند که به معنای شروع مرحله بعدی روند صعودی است. اگر خریداران قیمت را در بالای ۱۲/۷۸ دلار حفظ کنند، جفت ارز RNDR/USDT می‌تواند خود را به ۱۶/۸۱ دلار برساند.

اولین نشانه از ضعف گاوها سقوط قیمت به زیر سطح حمایت مهم ۱۲ دلاری خواهد بود. سپس خرس‌ها فرصتی برای شروع یک روند اصلاحی خواهند داشت. شکستن رو به پایین میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه و کلوز قیمت در آن محدوده ممکن است فروش خرس‌ها را تسریع کند و این جفت ارز را به میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه به نرخ ۷/۰۹ دلار برساند.

نمودار 4 ساعته RNDR/USDT
نمودار ۴ ساعته RNDR/USDT

با توجه به نمودار ۴ ساعته رندر، شکست خرس‌ها در کاهش و حفظ قیمت زیر ۱۰ دلار می‌تواند باعث خرید سنگین گاوها شود. مومنتوم رندر پس از بسته شدن قیمت در بالای مقاومت سربار ۱۲ دلاری افزایش یافت. اگر قیمت بالای ۱۲ دلار باقی بماند، احتمالاً روند صعودی ادامه خواهد داشت.

خرس‌ها اما احتمالاً برنامه‌های دیگری نیز در سر دارند. آنها سعی می‌کنند که قیمت را به زیر ۱۲ دلار بازگردانند. اگر این کار با موفقیت صورت گیرد، بدان معنی است که شکست رو به بالای ۱۲/۷۸ دلار ممکن است فقط یک تله گاوی بوده باشد. در این حالت قیمت رندر توکن به ۱۰ دلار کاهش می‌یابد.

تحلیل قیمت میکر

قیمت میکر پس از چند روز تثبیت، روند صعودی خود را در تاریخ ۱۷ مارس (۲۷ اسفند) از سر گرفت که نشان می‌دهد گاوها همچنان کنترل بازار را در اختیار دارند.

نمودار روزانه MKR/USDT
نمودار روزانه MKR/USDT

جفت ارز MKR/USDT می‌تواند تا ۳۵۸۰ دلار و در نهایت ۴ هزار دلار رشد کند، جایی که انتظار می‌رود خرس‌ها به دفاع از موضع خود بپردازند. با این حال، اگر گاوها در ۴ هزار دلار تسلیم خرس‌ها نشوند، روند صعودی ممکن است ادامه یابد.

اولین نشانه از ضعف خریداران کاهش قیمت به زیر ۲۹۷۶ دلار خواهد بود. اگر این اتفاق رخ دهد، یعنی بازارها سطوح بالاتر را ریجکت کرده‌اند. این جفت ارز در این حالت ممکن است به میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه خود به نرخ ۲۵۲۵ دلار سقوط کند. این حمایت مهمی است که باید آن را زیر نظر داشته باشیم. شکست رو به پایین این سطح، برتری را به خرس‌ها می‌دهد.

نمودار 4 ساعته MKR/USDT
نمودار ۴ ساعته MKR/USDT

نمودار ۴ ساعته نشان می‌دهد که گاوها در تلاش‌اند تا این جفت ارز را در بالای کانال صعودی خود حفظ کنند. اگر موفق شوند، قیمت میکر ممکن است شتاب بیشتری بگیرد و به سمت ۳۷۲۵ دلار حرکت کند.

از سوی دیگر، اگر قیمت نتواند در بالای این کانال باقی بماند، یعنی این رشد احتمالاً یک تله گاوی بوده است. میکر در چنین حالتی ممکن است به داخل کانال برگردد. اگر قیمت از میانگین متحرک نمایی ۲۰ دوره‌ای به سمت بالا حرکت کند، گاوها یک بار دیگر تلاش خواهند کرد تا این جفت ارز را به بالای کانال برسانند. در غیر این صورت، ریزش قیمت تا خط حمایت کانال محتمل خواهد بود.

این مطلب براساس منابع رسانه‌ای و دیدگاه کارشناسان بازار نوشته شده و به منزله مشاوره‌ی مالی نیست. والکس هیچ‌گونه تصمیم مالی مبتنی بر این محتوا را تایید نمی‌کند. لازم است پیش از هر سرمایه‌گذاری، تحقیقات کامل انجام دهید و از مشاوران مالی متخصص و مورد اعتماد کمک بگیرید.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۳ / ۵. مجموع آرا: ۲

علاقمند به بلاک چین و رمزنگاری - معامله‌گر بازارهای مالی
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا