تحلیل ارزهای دیجیتال

بازار کریپتو برای تایید ETF بیت کوین خیز برداشته است؛ بررسی وضعیت بازار در آستانه مهم‌ترین رویداد کریپتویی ۱۴۰۲

بیت کوین و آلت کوین‌های برتر در بالاتر از سطوح حمایت مربوطه خود معامله می‌شوند و در این بین بازار کریپتو در شرایط حساسی قرار دارد. تنها یک روز تا تصمیم‌گیری SEC در مورد درخواست‌های شرکت‌های متقاضی برای راه‌اندازی ETF اسپات بیت کوین باقی مانده و معامله‌گران چشم انتظار نتیجه نهایی هستند.

به گزارش والکس و به نقل از cointelegraph، معامله‌گران ارزهای دیجیتال مشتاقانه منتظر تصمیم‌گیری کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) هستند و انتظار می‌رود این نهاد نظارتی تا تاریخ ۱۰ ژانویه (۲۰ دی ۱۴۰۲) یک یا چند صندوق قابل معامله در بورس (صندوق ETF) برای بیت کوین را تایید کند.

اینکه اگر ETF اسپات بیت‌ کوین تایید شود چه اتفاقی برای قیمت BTC می‌افتد، همچنان یک سوال کلیدی در ذهن معامله‌گران باقی مانده است. البته تحلیلگران در مورد سرونوشت بازار هنوز هم اختلاف نظر دارند. برخی فکر می‌کنند که با تایید ETF اسپات رالی بیت کوین ادامه پیدا می‌کند، در حالی که برخی دیگر سناریو ریزش بازار پس از انتشار این خبر را مطرح کرده‌اند.

عملکرد روزانه بازار ارزهای دیجیتال
عملکرد روزانه بازار ارزهای دیجیتال

صرف نظر از پیامدهای کوتاه‌مدت این اتفاق بر روی قیمت، تایید ETF احتمالاً برای سرمایه‌گذاران بلندمدت یک رویداد صعودی تلقی می‌شود. اگر یک یا چند ETF بیت‌ کوین به تایید SEC برسند، به طور کلی احساسات پیرامون حوزه کریپتو مثبت‌تر شده و این امید را افزایش می‌دهد که در نهایت درخواست‌های ETF اتریوم در ایالات متحده نیز ممکن است تایید شوند.

آیا بیت کوین و آلت کوین‌ها طی چند روز آینده شاهد افزایش فشار خرید معامله‌گران خواهند بود؟ سطوح مهمی که باید آنها را زیر نظر داشته باشیم کدام‌اند؟ در این مطلب نمودار دو شاخص مهم بازار سهام آمریکا، بیت کوین و آلت کوین‌ها را تجزیه و تحلیل می‌کنیم تا به این سوال پاسخ دهیم.

تحلیل شاخص S&P 500

شاخص S&P 500 (SPX) در تاریخ ۲۸ دسامبر (۷ دی) روند اصلاحی خود را از سطح ۴۷۹۳ آغاز کرد که نشان می‌دهد معامله‌گران کوتاه‌مدت ممکن است برداشت سود خود از بازار را آغاز کنند.

نمودار روزانه شاخص S&P 500
نمودار روزانه شاخص S&P 500

خرس‌ها در تاریخ ۴ ژانویه (۱۴ دی) این شاخص را به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه خود به نرخ ۴۶۹۸ کاهش دادند، اما گاوها هنوز تسلیم نشده‌اند. خریداران از روز گذشته در تلاش‌اند تا SPX را در بالاتر از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه حفظ کنند. میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه مسطح شده و شاخص قدرت نسبی (RSI) درست در بالای ناحیه میانی خود قرار دارد که نشان‌دهنده ادامه‌دار بودن معاملات رنج در کوتاه‌مدت است. در ادامه نیز ممکن است این شاخص برای مدتی بین سطوح ۴۶۵۰ تا ۴۷۹۳ در نوسان باشد.

اگر قیمت به زیر سطح ۴۶۵۰ برسد، شروع یک اصلاح عمیق‌تر به سطح ۴۵۴۱ را نشان می‌دهد. انتظار می‌رود خریداران از این سطح محافظت کنند، زیرا شکست رو به پایین آن، خرس‌ها را در سکان هدایت بازار قرار می‌دهد. در روند صعودی S&P 500، رشد آن به بالای سطح ۴۷۹۳ مسیر را برای یک رالی احتمالی تا سطح ۵ هزار هموار می‌کند.

تحلیل شاخص دلار آمریکا

شاخص دلار آمریکا (DXY) در تاریخ ۲۸ دسامبر (۷ دی) از حمایت سطح ۱۰۱ خود به سمت بالا بازگشت و در تاریخ ۳ ژانویه (۱۳ دی) به بالاتر از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه خود به نرخ ۱۰۲ صعود کرد.

نمودار روزانه شاخص دلار آمریکا
نمودار روزانه شاخص دلار آمریکا

این شاخص در نزدیکی میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه شاهد نبرد سختی بین گاوها و خرس‌ها بوده است. اگر قیمت کاهش داشته باشد و در زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه تثبیت شود، نشان می‌دهد که خرس‌ها بر گاوها غلبه کرده‌اند. در چنین حالتی ممکن است شاهد تست مجدد حمایت قدرتمند شاخص دلار در سطح ۱۰۱ باشیم.

از طرف دیگر، اگر قیمت پس از برخورد به میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه به سمت بالا حرکت داشته باشد، نشان می‌دهد که گاوها در تلاش هستند تا این سطح را به یک حمایت تبدیل کنند. پس از آن نیز این شاخص تلاش خواهد کرد تا خود را به مقاومت ۱۰۴/۵۰ برساند.

تحلیل قیمت بیت کوین

قیمت بیت کوین در روز گذشته به بالای ۴۶ هزار دلار رسید و خریداران تمام تلاش خود را به کار خواهند گرفت تا وضعیت سطح ۴۵ هزار دلار را که از گذشته نیز یک مقاومت مستحکم به حساب می‌آمد، به حمایت تغییر دهند.

نمودار روزانه قیمت بیت کوین
نمودار روزانه قیمت بیت کوین

شیب میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه به نرخ ۴۳،۴۰۹ دلار به صورت تدریجی به سمت بالا بیشتر شده و اندیکاتور RSI در ناحیه مثبت قرار دارد که بیان می‌کند گاوها نسبت به خرس‌ها به برتری رسیده‌اند. اگر قیمت در بالای سطح ۴۴،۷۰۰ دلار بسته شود، جفت ارز BTC/USDT الگوی مثلث صعودی خود را تکمیل خواهد کرد. این جفت ارز سپس می‌تواند به هدف الگوی خود در سطح ۴۹،۱۷۸ دلار و متعاقباً به ۵۲ هزار دلار برسد.

اگر قیمت کاهش یابد و به زیر خط حمایت مثلث سقوط کند، این دیدگاه صعودی اعتبار خود را از دست خواهد داد. این جفت ارز در ادامه ممکن است به ۴۰ هزار دلار سقوط کند و در نهایت به حمایت کلیدی خود در سطح ۳۷،۹۸۰ دلار برسد.

تحلیل قیمت اتریوم

اتریوم در طی چند روز گذشته محدود بوده و معاملات رنجی را بین سطوح ۲۴۰۰ تا ۲۱۰۰ دلار تجربه کرده که نشان‌دهنده وضعیت بلاتکلیفی گاوها و خرس‌هاست.

نمودار روزانه قیمت اتریوم
نمودار روزانه قیمت اتریوم

اگر قیمت اتریوم در زیر میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه به تثبیت برسد، خرس‌ها تلاش خواهند کرد تا جفت ارز ETH/USDT را به سطح حمایت قرص و محکم ۲۱۰۰ دلاری خود کاهش دهند. این سطح در کوتاه‌مدت همچنان حیاتی باقی می‌ماند و باید آن را زیر نظر داشته باشیم، چرا که شکست رو به پایین آن ممکن است مسیر را برای کاهش قیمت به سطح ۱۹۰۰ دلار هموار کند.

برعکس این فرضیه، میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه به نرخ ۲۲۶۶ دلار همچنان در کوتاه‌مدت یک مقاومت مهم محسوب می‌شود و عبور از آن می‌تواند برای گاوها چالش‌برانگیز باشد. اگر خریداران بر این مانع غلبه کنند، جفت ارز مذکور ممکن است تا مقاومت ۲۴۰۰ دلار رشد داشته باشد. شکست رو به بالای سطح ۲۴۰۰ دلار و کلوز قیمت در آنجا نشان‌دهنده شروع مرحله بعدی روند صعودی به سمت ۳ هزار دلار است.

تحلیل قیمت بایننس کوین

بایننس کوین در تاریخ ۵ ژانویه (۱۵ دی) از ۳۲۷ دلار به سمت پایین ریجکت شد و در روز گذشته به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه به نرخ ۲۹۷ دلار رسید که نشان می‌دهد خرس‌ها در تلاش برای معکوس کردن روند صعودی هستند.

نمودار روزانه قیمت بایننس کوین
نمودار روزانه قیمت بایننس کوین

اگر قیمت بایننس کوین در زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه باقی بماند، فشار فروش احتمالاً شتاب بیشتری می‌گیرد و جفت ارز BNB/USDT می‌تواند تا خط گردن ریزش داشته باشد. این سطح احتمالاً به عنوان یک حمایت قدرتمند ظاهر می‌شود، اما انتظار می‌رود که خرس‌ها با هر رشد خودی نشان دهند.

برخلاف این فرضیه، اگر قیمت از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه افزایش پیدا کند، بدان معنا خواهد بود که احساسات مثبت در بین معامله‌گران باقی مانده و آنها در حال خرید با رسیدن قیمت به کف هستند. این جفت ارز سپس می‌تواند به تدریج تا سطح ۳۲۷ دلار رشد داشته باشد.

تحلیل قیمت ریپل

قیمت ریپل در تاریخ ۶ ژانویه (۱۶ دی) در زیر سطح حمایت ۰/۵۷ دلار بسته شد و الگوی مثلث نزولی نزولی خود را تکمیل کرد.

نمودار روزانه قیمت ریپل
نمودار روزانه قیمت ریپل

میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه به نرخ ۰/۶۰ دلار به سمت پایین سر خم کرده و RSI در منطقه منفی قرار دارد که نشان می‌دهد خرس‌ها بازار را تحت فرمان خود گرفته‌اند. خریداران طی روز گذشته در تلاش بودن تا یک ریلیف رالی را آغاز کنند اما با فروش سنگین خرس‌ها در بالای سطح ۰/۵۷ دلار روبرو هستند.

اگر قیمت در زیر سطح ۰/۵۷ دلار باقی بماند، فشار فروش ممکن است افزایش یابد و جفت ارز XRP/USDT در این حالت می‌تواند به سمت حمایت روانی خود در سطح ۰/۵۰ دلار سقوط کند. گاوها باید قیمت را به بالای خط روند نزولی برسانند تا از بازگشت ریپل مطمئن شویم.

تحلیل قیمت سولانا

بازگشت رو به بالای سولانا از متحرک نمایی ۲۰ روزه خود به نرخ ۹۶ دلار در تاریخ ۴ ژانویه (۱۴ دی) عمر زیادی نداشت و سطوح بالاتر خرس‌ها را به فروش ترغیب کردند.

نمودار روزانه قیمت سولانا
نمودار روزانه قیمت سولانا

جفت ارز SOL/USDT در ادامه ریزش داشت و در تاریخ ۶ ژانویه (۱۶ دی) به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه خود سقوط کرد، اما در خط روند صعودی که درست بالاتر از میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه به نرخ ۷۹ دلار قرار دارد، حمایت می‌شود. اگر گاوها قیمت سولانا را به بالاتر از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه برسانند، این جفت ارز ممکن است تا خط روند نزولی خود رشد داشته باشد. این سطح ممکن است مقاومت بسیار مهمی در مسیر حرکت گاوها باشد.

از جنبه نزولی، خرس‌ها باید برای تشدید فشار فروش، قیمت را به زیر میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه هدایت کرده و در آنجا حفظ کنند. این جفت ارز در این حالت ممکن است تا سطح ۶۷ دلار سقوط کند.

تحلیل قیمت کاردانو

خرس‌ها در تاریخ ۴ ژانویه (۱۴ دی) تلاش کاردانو برای ریکاوری خود را در نزدیکی میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه به نرخ ۰/۵۶ دلار بی‌ثمر گذاشتند و فروش را از ۵ ژانویه (۱۵ دی) از سر گرفتند.

نمودار روزانه قیمت کاردانو
نمودار روزانه قیمت کاردانو

فروش سنگین خرس‌ها قیمت کاردانو را در ۷ ژانویه (۱۷ دی)‌ به زیر میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه به نرخ ۰/۵۲ دلار رساند که نشان می‌دهد فروشندگان کنترل بازار را در دست دارند. گاوها در تلاش هستند تا یک ریلیف رالی را از سطح ۰/۴۶ دلار آغاز کنند، اما ممکن است با فشار فروش زیادی در میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه روبرو شوند.

اگر قیمت از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه کاهش یابد و به زیر سطح ۰/۴۶ دلار برسد، فروش خرس‌ها می‌تواند سرعت بیشتری بگیرد و جفت ارز ADA/USDT ممکن است تا سطح ۰/۳۷ دلار سقوط کند. اگر گاوها قصد دارند که از سقوط قیمت جلوگیری کنند، باید به سرعت این جفت ارز را به بالاتر از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه برسانند. در چنین حالتی کاردانو ممکن است تا خط روند نزولی خود رشد داشته باشد.

تحلیل قیمت اوالانچ

اوالانچ در تاریخ ۴ ژانویه (۱۴ دی) از متحرک نمایی ۲۰ روزه خود به نرخ ۳۸/۰۹ دلار ریجکت شد و به سمت پایین حرکت کرد که نشان می‌دهد خرس‌ها در سطوح بالاتر فعال هستند.

نمودار روزانه قیمت اوالانچ
نمودار روزانه قیمت اوالانچ

فروش خرس‌ها در تاریخ ۵ ژانویه (۱۵ دی) از سر گرفته شد و جفت ارز AVAX/USDT در روز گذشته به حمایت کلیدی خود در سطح ۳۱ دلار رسید. انتظار می‌رود خریداران با قدرت از سطح ۳۱ دلار دفاع کنند زیرا اگر این حمایت شکسته شود، قیمت ممکن است تا ۲۴ دلار سقوط کند.

اگر قیمت اوالانچ از سطح فعلی خود افزایش یابد، این جفت ارز به احتمال زیاد تا میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه رشد خواهد کرد. اگر قیمت از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه کاهش یابد، حمایت ۳۱ دلاری در معرض خطر شکست قرار خواهد گرفت. در مقابل، حرکت رو به بالای قیمت از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه نشان می‌دهد که خرس‌ها کنترل بازار را از دست داده‌اند و در ادامه قیمت ممکن است به ۴۴ دلار برسد.

تحلیل قیمت دوج کوین

شکست گاوها در حفظ قیمت دوج کوین بالای ۰/۰۸ دلار، خرس‌ها را بر آن داشت که فشار فروش خود را افزایش دهند.

نمودار روزانه قیمت دوج کوین
نمودار روزانه قیمت دوج کوین

میانگین‌های متحرک یک کراس اور نزولی را تکمیل کرده‌اند و RSI در محدوده منفی قرار دارد که نشان می‌دهد خرس‌ها همچنان نسبت به گاوها اندکی برتری دارند. فروشندگان سعی می‌کنند قیمت را به سطح ۰/۰۷ دلار و پس از آن به ۰/۰۶ دلار برسانند، جایی که گاوها ممکن است وارد عمل شوند.

اولین نشانه از قدرت‌افزایی خریداران، شکست رو به بالای میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه به نرخ ۰/۰۹ دلار و کلوز قیمت در آن نواحی خواهد بود. این امر می‌تواند درها را برای تست مجدد منطقه مقاومتی ۰/۱۰ تا ۰/۱۱ دلار باز کند. اگر گاوها از این منطقه عبور کنند، جفت ارز DOGE/USDT می‌تواند به ۰/۱۶ دلار برسد.

این مطلب براساس منابع رسانه‌ای و دیدگاه کارشناسان بازار نوشته شده و به منزله مشاوره‌ی مالی نیست. والکس هیچ‌گونه تصمیم مالی مبتنی بر این محتوا را تایید نمی‌کند. لازم است پیش از هر سرمایه‌گذاری، تحقیقات کامل انجام دهید و از مشاوران مالی متخصص و مورد اعتماد کمک بگیرید.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۳ / ۵. مجموع آرا: ۱

منبع
cointelegraph.com
علاقمند به بلاک چین و رمزنگاری - معامله‌گر بازارهای مالی
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا