تحلیل ارزهای دیجیتال

بررسی وضعیت بیت کوین، آلت کوین های مهم و بازار سهام؛ ۲۳ آبان ۱۴۰۲

بیت کوین هفته جدید میلادی را با یک اصلاح سطحی آغاز کرد، اما به نظر می‌رسد معامله‌گران آلت کوین‌ها تحت‌تأثیر کاهش جزئی قیمت BTC قرار نگرفته‌اند. در این مطلب در کنار بررسی دو شاخص بازار سهام آمریکا، به تحلیل وضعیت بیت کوین و آلت کوین‌های برتر می‌پردازیم تا چشم‌انداز خوبی را از قیمت آنها در کوتاه‌مدت کسب کنیم.

به گزارش والکس و به نقل از cointelegraph، بیت کوین از ابتدای سال تا به امروز بیش از ۱۲۰ درصد افزایش قیمت داشته که نشان می‌دهد احساسات معامله‌گران در بازار ارز دیجیتال به طور قابل‌توجهی بهبود یافته است. طبق داده‌های BitInfoCharts، خرید سنگین سرمایه‌گذاران منجر به افزایش شدید تعداد کیف پول‌های کریپتویی با بیش از ۱ میلیون دلار بیت کوین در سال جاری شده است. تعداد این کیف پول‌ها در حال حاضر از ۲۳،۷۹۵ عدد در ۱ ژانویه امسال به ۸۱،۹۲۵ عدد رسیده است.

پس از رالی قابل‌توجهی که بیت کوین تجربه کرده، این ارز دیجیتال ممکن است در کوتاه‌مدت با نیروهای مخالفی در جهت حرکت خود روبرو شود؛ زیرا سرمایه‌گذاران در حال بررسی داده‌های اقتصاد کلان و رویدادهای مهم این هفته هستند. قرار است داده‌های شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI) در تاریخ ۱۴ نوامبر منتشر شود و پس از آن داده‌های شاخص قیمت تولیدکننده (PPI) را در تاریخ ۱۵ نوامبر خواهیم داشت. ضرب‌الاجل ۱۷ نوامبر برای جلوگیری از تعطیلی جزئی دولت ایالات متحده نیز می‌تواند منجر به نوسانات کوتاه‌مدتی شود.

نمای بازار

یک پولبک سطحی برای روند بلندمدت بازار مفید است. همچنین این احتمال وجود دارد که معامله‌گران آن را به عنوان فرصت خرید در نظر بگیرند؛ زیرا اکثر تحلیلگران پیش‌بینی می‌کنند که قیمت بیت کوین در سال ۲۰۲۴ افزایش می‌یابد. دلیل این پیش‌بینی‌های کارشناسان را می‌توان به انتظارات آنها برای دریافت تأییدیه نظارتی حداقل یکی از صندوق‌های قابل معامله در بورس BTC (صندوق ETF بیت کوین) نسبت داد.

 آیا بیت‌ کوین و آلت‌ کوین‌های منتخب اصلاح کوتاه‌مدتی را آغاز می‌کنند یا گاوها فشار خرید خود را حفظ خواهند کرد و سطوح مقاومت مربوطه را از پیش‌رو برمی‌دارند؟ در این مطلب نمودار آنها را مورد تجزیه و تحلیل قرار می‌دهیم تا پاسخ این سوالات را دریابیم.

تحلیل شاخص S&P 500

شاخص S&P 500 (SPX) در تاریخ ۹ نوامبر از زیر خط گردن الگوی خود خارج شد که نشان می‌دهد گاوها در هر کف جزئی خرید می‌کنند.

نمودار قیمت روزانه شاخص S&P 500
نمودار قیمت روزانه شاخص S&P 500

میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه به نرخ ۴۳۱۹ رو به رشد است و شاخص قدرت نسبی (RSI) به ناحیه مثبت وارد شده که نشان می‌دهد گاوها کنترل بازار را در اختیار خود گرفته‌اند. شکست و کلوز قیمت در بالاتر از خط روند نزولی مسیر آغاز یک رالی را به سمت سطح ۴۵۱۲ هموار می‌کند.

با این حال، بعید است که خرس‌ها به راحتی تسلیم شوند. آنها برای محافظت از خط روند نزولی تلاش خواهند کرد و قصد دارند که قیمت را به زیر خط گردن کاهش دهند. اگر این کار با موفقیت انجام شود، این شاخص ممکن است به میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه خود کاهش یابد. فروشندگان باید قیمت را به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه برسانند تا دوباره برتری خود را به دست آورند.

تحلیل شاخص دلار آمریکا

شاخص دلار آمریکا (DXY) در تاریخ ۳ نوامبر به زیر الگوی کانال نزولی خود سقوط کرد، اما خرس‌ها نتوانستند از این موقعیت به درستی استفاده کنند و آغازگر اصلاح عمیق‌تری باشند.

نمودار قیمت روزانه شاخص دلار آمریکا
نمودار قیمت روزانه شاخص دلار آمریکا

این امر یک ریکاوری را آغاز کرده که تا میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه به نرخ ۱۰۵/۹۲ ادامه داشته است. اگر قیمت به شدت از سطح فعلی کاهش یابد، نشان می‌دهد که احساسات معامله‌گران منفی شده است و آنها در میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه دارایی‌های خود را می‌فروشند. چنین چیزی می‌تواند قیمت را تا سطح ۳۸/۲٪ فیبوناچی اصلاحی به نرخ ۱۰۴/۳۸ پایین بیاورد.

از سوی دیگر، اگر گاوها قیمت را به بالای میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه برسانند، این شاخص می‌تواند تا خط مقاومت الگوی کانال نزولی رشد داشته باشد.

تحلیل قیمت بیت کوین

قیمت بیت کوین طی چهار روز گذشته در نزدیکی خط مقاومت کانال خود باقی‌ مانده، اما گاوها نتوانستند مرحله بعدی روند صعودی را آغاز کنند. این امر نشان می‌دهد که تقاضا در سطوح بالاتر کاهش یافته است.

نمودار قیمت روزانه بیت کوین
نمودار قیمت روزانه بیت کوین

اگر قیمت دوباره وارد کانال خود شود، بدان معنا خواهد بود که بریک اوت تاریخ ۹ نوامبر ممکن است یک تله گاوی بوده باشد. معامله‌گران کوتاه‌مدت احتمالاً در این حالت سود خود را از بازار برداشت می‌کنند و قیمت را به سمت میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه به نرخ ۳۴،۹۶۱ دلار کاهش خواهند داد.

سطوح اشباع خرید RSI نیز نسبت به اصلاح یا تثبیت احتمالی در کوتاه‌مدت هشدار می‌دهد. اگر خرس‌ها جفت ارز BTC/USDT را به زیر کانال خود هدایت کنند، این اصلاح ممکن است تا ۳۲،۴۰۰ دلار و در نهایت ۳۱ هزار دلار ادامه پیدا کند.

برعکس این فرضیه، اگر قیمت به شکل شارپی افزایش یابد و به بالای سطح ۳۸ هزار دلار صعود کند، نشان‌دهنده آغاز یک روند رو به بالا تا ۴۰ هزار دلار خواهد بود.

تحلیل قیمت اتریوم

قیمت اتریوم در تاریخ ۱۲ نوامبر از سطح روانی ۲۰۰۰ دلار خود بازگشت که نشان می‌دهد گاوها در تلاش هستند تا این سطح را به یک حمایت تبدیل کنند.

نمودار قیمت روزانه اتریوم
نمودار قیمت روزانه اتریوم

خریداران یک بار دیگر برای غلبه بر مانع ۲۲۰۰ دلاری تلاش خواهند کرد. اگر آنها موفق به انجام این کار شوند، جفت ارز ETH/USDT می‌تواند شتاب بیشتری بگیرد و به سمت ۳۰۰۰ دلار حرکت کند، زیرا هیچ سطح مقاومت مهمی در این بین وجود ندارد.

اما خرس‌ها نیز دست روی دست نخواهند گذاشت و احتمالاً برنامه‌های دیگری در سر دارند. اینطور که به نظر می‌رسد آنها یک دفاع همه‌جانبه از سطح ۲۲۰۰ دلار خواهند کرد. اگر قیمت از این سطح کاهش یابد، اتریوم ممکن است برای چند روز بین سطوح ۲۰۰۰ دلار تا ۲۲۰۰ دلار تثبیت شود. اگر قیمت به زیر ۲۰۰۰ دلار کاهش پیدا کند و در آنجا به صورت پایدار باقی بماند، روند کوتاه‌مدت نزولی خواهد شد. در این صورت، این جفت ارز ممکن است به میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه خود به نرخ ۱۹۰۸ دلار سقوط کند.

تحلیل قیمت بایننس کوین

بایننس کوین طی چند روز گذشته در بین ۲۴۰ دلار تا ۲۵۸ دلار تثبیت شده است. این امر باعث پایین خروج اندیکاتور RSI از منطقه اشباع خرید شده است.

نمودار قیمت روزانه بایننس کوین
نمودار قیمت روزانه بایننس کوین

شیب میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه به نرخ ۲۳۸ دلار رو به بالاست و RSI در منطقه مثبت قرار دارد. این دو عامل نشان‌دهنده برتری خریداران در بازار است. اگر قیمت بایننس کوین از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه خود به سمت بالا بازگردد، گاوها سعی خواهند کرد تا جفت ارز BNB/USDT را به ۲۶۵ دلار برسانند. ممکن است در این سطح دوباره شاهد نبرد سختی بین گاوها و خرس‌ها باشیم، اما در صورت عبور از آن، قیمت BNB ممکن است به ۲۸۵ دلار افزایش یابد.

در مسیر نزولی، خرس‌ها باید قیمت را به زیر سطح ۲۳۵ دلار کاهش دهند تا نشان‌دهنده شروع یک اصلاح عمیق‌تر حتی به میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه به نرخ ۲۲۲ دلار باشد.

تحلیل قیمت ریپل

ریپل در چند روز گذشته زیر ۰/۶۷ دلار معامله شده است، اما نکته مثبت این است که گاوها اجازه کاهش قیمت به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه به نرخ ۰/۶۲ دلار را نداده‌اند.

نمودار قیمت روزانه ریپل
نمودار قیمت روزانه ریپل

تثبیت فشرده ریپل در نزدیکی سطح ۰/۶۷ دلار، چشم‌انداز شکست رو به بالای آن را افزایش می‌دهد. اگر این اتفاق رخ دهد، جفت ارز XRP/USDT می‌تواند به ۰/۷۴ دلار برسد. این سطح ممکن است چالش مهمی برای گاوها باشد، اما احتمال عبور از آن وجود دارد. این حرکت می‌تواند یک رالی را به سمت ۰/۸۵ دلار آغاز کند.

از سوی دیگر، اگر قیمت ریپل کاهش یابد و به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه برسد، بیانگر آن است که گاوها تسلیم شده‌اند. چنین چیزی می‌تواند این جفت ارز را به سمت حمایت قابل‌توجه بعدی خود در ۰/۵۶ دلار کاهش دهد.

تحلیل قیمت سولانا

قیمت سولانا در تاریخ ۱۰ نوامبر به بالای مقاومت ۴۸ دلاری خود صعود کرد و در تاریخ ۱۱ نوامبر به سطح ۵۹ دلار رسید، اما گاوها با استقامت شدید خرس‌ها روبرو هستند.

نمودار قیمت روزانه سولانا
نمودار قیمت روزانه سولانا

رالی سولانا در طی چند روز گذشته RSI را به بالای سطح ۸۸ رسانده بود که نشان می‌دهد این رشد قیمتی بیش از حد تمدید شده و ممکن است اصلاح یا تثبیتی را بزودی مشاهده کنیم. اگر قیمت از سطح فعلی کاهش یابد، جفت ارز SOL/USDT می‌تواند تا ۴۸ دلار سقوط کند. این سطح احتمالاً خریدارانی را به سمت خود جذب می‌کند که سعی دارد ۴۸ دلار را به یک حمایت تبدیل کنند.

در مقابل، اگر سطح ۴۸ دلار را از دست بدهیم، نشان می‌دهد که معامله‌گران برای خروج از بازار عجله دارند. در چنین حالتی ممکن است این جفت ارز به میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه خود به نرخ ۴۳ دلار کاهش یابد.

تحلیل قیمت کاردانو

قیمت کاردانو خود را در تاریخ ۱۰ نوامبر به سطح ۰/۳۸ دلار رساند، اما گاوها نتوانستند پس از ریکاوری از این سد عبور کنند. این امر نشان می‌دهد که خرس‌ها به شدت از سطح ۰/۳۸ دلار دفاع می‌کنند.

نمودار قیمت روزانه کاردانو
نمودار قیمت روزانه کاردانو

فروشندگان تلاش می‌کنند تا قیمت را به میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه به نرخ ۰/۳۴ دلار برسانند. اگر گاوها می‌خواهند قدرت خود را حفظ کند، باید با تمام توان به محافظت از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه بپردازند. یک بازگشت قدرتمند از این سطح، احتمال صعود قیمت به بالای ۰/۳۸ دلار را افزایش می‌دهد. در این حالت این جفت ممکن است ابتدا به ۰/۴۲ دلار و متعاقباً به ۰/۴۶ دلار رشد داشته باشد.

از طرف دیگر، اگر قیمت به روند نزولی خود ادامه دهد و به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه سقوط کند، بدان معنا خواهد بود که جفت ارز ADA/USDT ممکن است مدتی را در محدوده بزرگ بین ۰/۲۴ دلار و ۰/۳۸ دلار سپری کند.

تحلیل قیمت دوج کوین

قیمت دوج کوین در تاریخ ۱۱ نوامبر به بالای ۰/۰۸ دلار رسید، اما گاوها نتوانستند سطوح بالاتری را برای خود حفظ کنند. این امر از فتیله بلند روی کندل روزانه هم مشاهده می‌شود.

نمودار قیمت روزانه دوج کوین
نمودار قیمت روزانه دوج کوین

عدم موفقیت دوج کوین در حفظ قیمت خود در بالای مانع سربار باعث یک پولبک به سمت میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه به نرخ ۰/۰۷ دلار شده است. خریداران تمام سعی خود را خواهند کرد تا از این سطح دفاع کنند و از آن به سمت بالا بازگردند. اگر آنها موفق به انجام این کار شوند، جفت ارز DOGE/USDT می‌تواند تا ۰/۰۸ دلار رشد داشته باشد. این یک سطح مهم محسوب می‌شود که باید مراقب آن باشید؛ زیرا شکست رو به بالای آن می‌تواند درهایی را برای آغاز یک رالی به سمت ۰/۱۰ دلار باز کند.

در مقابل، شکست میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه و کلوز قیمت در زیر آن نشان می‌دهد که این جفت ارز ممکن است برای مدتی در محدوده ۰/۰۶ دلار تا ۰/۰۸ دلار باقی بماند.

تحلیل قیمت چین لینک

رالی قرص و محکم چین لینک در چند روز گذشته RSI را به بالای سطح ۸۶ رساند که نشان می‌دهد این رالی در کوتاه‌مدت بیش از حد ادامه پیدا کرده است.

نمودار قیمت روزانه چین لینک
نمودار قیمت روزانه چین لینک

این امر ممکن است معامله‌گران کوتاه‌مدت را وسوسه کرده باشد تا سودهای خود را در نزدیکی ۱۶/۶۰ دلار در تاریخ ۱۲ نوامبر از بازار برداشت کنند. در چنین حالتی، جفت ارز LINK/USDT می‌تواند به سطح ۳۸/۲٪ اندیکاتور فیبوناچی اصلاحی به نرخ ۱۴/۲۷ دلار و سپس سطح اصلاحی ۵۰٪ به نرخ ۱۳/۵۵ دلار عقب‌نشینی کند.

تست واقعی چین لینک در میانگین متحرک نمایی روزه به نرخ ۱۳ دلار خواهد بود. یک بازگشت خوب از این سطح نشان می‌دهد که خریداران همچنان به کاهش قیمت‌ها به عنوان یک فرصت خرید نگاه می‌کنند. این امر ممکن است قیمت را به ۱۶/۶۰ دلار برساند. اگر این سطح تکیه‌گاه خوبی برای رشد چین لینک باشد، قیمت آن ممکن است به ۱۸ دلار برسد. اگر قیمت چین لینک به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه کاهش یابد و در همان‌جا بماند، این دیدگاه صعودی در کوتاه‌مدت باطل می‌شود.

این مطلب براساس منابع رسانه‌ای و دیدگاه کارشناسان بازار نوشته شده و به منزله مشاوره‌ی مالی نیست. والکس هیچ‌گونه تصمیم مالی مبتنی بر این محتوا را تایید نمی‌کند. لازم است پیش از هر سرمایه‌گذاری، تحقیقات کامل انجام دهید و از مشاوران مالی متخصص و مورد اعتماد کمک بگیرید.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۵ / ۵. مجموع آرا: ۱

منبع
cointelegraph.com
علاقمند به بلاک چین و رمزنگاری - معامله‌گر بازارهای مالی
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا