اخبار شیبا اینو

شیبا اینو از برنامه‌های خود برای راه‌اندازی دامنه «shib.» خبر داد

تیم سازنده میم کوین شیبا اینو (SHIB) برای راه‌اندازی دامنه «shib.» که در سیستم نام دامنه (DNS) اینترنت کار می‌کند، درخواست داده است. شایان ذکر است که این دامنه برخلاف دامنه‌های «crypto.» و «eth.» به صورت بومی در DNS قرار دارد و با ایمیل‌های معمولی نیز سازگار است.

به گزارش والکس و به نقل از cointelegraph، شرکت ارائه‌هنده دامنه‌های اینترنتی D3 در پست روز ۱۹ دسامبر (۲۸ آذر) خود فاش کرد که آنها با شیبا اینو برای درخواست و دریافت یک دامنه سطح بالا (TLD) تحت عنوان shib. وارد همکاری شده‌اند. D3 به طور خاص بر دامنه‌های نسل بعدی تمرکز دارد که تعامل‌پذیری بین Web2 و وب ۳ (Web3) را امکان‌پذیر می‌کند.

همکاری شیبا و D3

طبق گفته وب‌سایت D3، دامنه‌‌های فعلی وب ۳ مانند «crypto.» و «eth.» به‌طور بومی با ابزارهای اینترنتی رایج مانند مرورگرهای وب و ایمیل کار نمی‌کنند، زیرا روی DNS قرار ندارند.

از سوی دیگر، دامنه‌های Web2 مانند «com.» و «net.» روی DNS هستند، اما به‌طور بومی با ابزارهای وب ۳ مانند کیف پول‌ها و راه‌حل‌های هویت دیجیتال ارتباط برقرار نمی‌کنند.

در صورت تایید این دامنه، هولدرهای میم کوین شیبا اینو (SHIB) می‌توانند آدرس‌های ایمیل خود را با پسوند «shib.» ضمیمه شده به آن ایجاد کنند. D3 می‌گوید که این دامنه با برنامه‌های ایمیل معمولی نیز سازگار خواهد بود.

D3 باید نزد «شرکت اینترنتی برای نام‌ها و اعداد واگذار شده» که اختصاراً تحت عنوان آیکان شناخته می‌شود (ICANN) درخواست خود را ثبت کند. آیکان یک سازمان عام‌المنفعه مستقر در ایالات متحده است که سیاست‌هایی را در مورد شناسه‌های اینترنت ایجاد و اجرا می‌کند.

این شرکت دامنه‌های اینترنتی همچنین قصد دارد «توکن‌های اسمی» را برای کاربران شیبا اینو معرفی کند که به آنها این امکان را می‌دهد بدون نیاز به تعامل با آدرس‌های طولانی کیف پول‌ها (ترکیبی طولانی از اعداد و حروف) دارایی‌های دیجیتال را به بلاک چین‌های مختلف ارسال کنند.

در حاشیه اخبار دیگر این میم کوین، تعداد کاربران بلاک چین لایه دوم شیبا اینو که با نام شبکه شیباریوم (Shibarium) شناخته می‌شود در ماه سپتامبر (شهریور ۱۴۰۲) به ۱ میلیون نفر رسید. این بلاک چین هنوز در حالت «خصوصی» قرار دارد، اما تیم شیبا اینو اعلام کرده که قصد دارد آن را در ماه‌های آینده عمومی کند.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۳.۴ / ۵. مجموع آرا: ۴۹

منبع
cointelegraph.com
علاقمند به بلاک چین و رمزنگاری - معامله‌گر بازارهای مالی
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
1 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
محمد
محمد
4 ماه قبل

امیدوارم که روزی برسه که شیبا و بیبی دوج زندگی خیلی ها رو به بهترین شکل ممکن رقم بزنه

دکمه بازگشت به بالا