تریدفین‌تک

آموزش جامع ربات کوادنسی (Quadency)؛ بررسی مزایا و ویژگی ها

امروزه ربات‌های ارز دیجیتال نقش مهمی را در تسهیل معاملات ایفا می‌کنند. همچنین خطای معاملات ناشی از دخالت احساسات انسانی را تا حد قابل قبولی کاهش می‌دهند. در این بین ربات تریدر کوادنسی (Quadency) بین کاربران محبوبیت زیادی دارد.

در این مقاله همه آنچه که لازم است در مورد ربات ترید کوادنسی بدانید را در اختیارتان قرار می‌دهیم. برای آشنایی با ویژگی‌های برجسته ربات کوادنسی و همچنین آموزش ربات Quadency این مقاله را تا انتها مطالعه کنید.

ربات کوادنسی چیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟

ربات معامله ارز دیجیتال کوادنسی یکی از بهترین ربات‌ها در زمینه انجام معاملات است. کوادنسی یک نرم‌افزار بسیار پیشرفته در زمینه مدیریت دارایی‌های مالی کاربر به صورت دیجیتالی است. این ربات طراحی شده تا بتواند مراحل سرمایه‌گذاری در حوزه ارزهای دیجیتال را برای کاربر آسان‌تر کند. ربات کوادنسی ویژگی‌های مهمی دارد که به شرح زیر هستند:

معاملات خودکار

معاملات توسط این ربات به صورت خودکار انجام می‌شوند. همان‌طور که می‌دانید خودکار بودن این مزیت را دارد که کاربران نیازی نیست ساعت‌ها وقت و انرژی خود را برای معامله بگذارند. هر ساعتی از شبانه‌روز ربات کوادنسی معاملات را با حساب و کتابی دقیق ترتیب می‌دهد و درصد خطا در روند معامله ارزهای دیجیتال را تا حد بسیار بالایی کاهش می‌دهد. ربات کریل دات آی او نیز این ویژگی مهم را دارد.

بخش تحقیقات و اخبار

اخبار و تحقیقات در ربات معامله‌گر کوادنسی

در بخش تحقیقات می‌توانید با تحلیل‌های ارز بازار ارزهای دیجیتال، حجم معاملات روزانه و تغییرات قیمت به صورت ساعتی و روزانه دسترسی داشته باشید. در بخش اخبار می‌توانید از اخبار معاملاتی که به صورت کوتاه توسط تیم نویسندگان ربات کوادنسی تهیه شده‌اند برای بهبود روند معاملات خود استفاده کنید.

مبتدی‌ها و حرفه‌ای‌ها

مهم‌ترین اهداف سازندگان این ربات ارائه خدمات آن برای همه افراد است. یعنی شما چه یک معامله‌گر حرفه‌ای باشید و چه یک معامله‌گر مبتدی می‌توانید از این ربات استفاده کنید. همین موضوع باعث شده که ربات کوادنسی بین کاربران بسیار محبوب شود. کپی تریدینگ ارز دیجیتال (Copy Trading) نیز کمک می‌کند کاربر مبتدی راحت‌تر معاملات خود را انجام دهد.

ویژگی بک تست (Backtest)

بک تست به شما کمک می‌کند تا متوجه شوید آیا ایده‌هایی که برای معامله دارید و روشی که دنبال می‌کنید مفید هستند یا باید به دنبال استراتژی‌های دیگری باشید. این ویژگی در ربات کوادنسی وجود دارد. شما می‌توانید عملکرد یک ربات را با بک تست و با کمک داده‌های گذشته بررسی کنید.

هنگام استفاده از بک تست باید تمام الگوها، شاخص‌ها و داده‌هایی که می‌توانند باعث موفقیتتان شوند را بررسی کنید و به اصلاح پارامترهای خود بپردازید.

بک تست در ربات معامله‌گر کوادنسی

بخش مدیریت پورتفولیو (Portfolio Management) در ربات کوادنسی

مدیریت پورتفولیو امکان موفقیت و خطرهایی که در یک معامله وجود دارند را به کاربر نشان می‌دهند. همچنین پورتفولیو به شما کمک می‌کند که مهارت خود را برای استفاده از ابزارهای مختلف و مدل‌های ذهنی، بهتر کنید. این موضوع باعث می‌شود که بازده مالی شما در دنیای ارزهای دیجیتال بهبود پیدا کند.

سایت کوادنسی quadency.com این گزینه را ارائه می‌دهد. تنها کاری که باید انجام دهید این است که حساب صرافی‌های خود را با استفاده از “API” متصل کنید. به این ترتیب داده‌های شما به صورت نمونه کارهایی که در تمامی صرافی‌ها داشته‌اید جمع‌آوری می‌شوند.

رابط معاملاتی یکپارچه

این ویژگی ربات کوادنسی شباهت زیادی به پلتفرم “Coinigy” دارد. با این ویژگی شما می‌توانید همه نیازهای معاملاتی خود را از یک مکان مدیریت کنید، چرا که کوادنسی می‌تواند با حساب صرافی‌های شما از طریق API ارتباط برقرار کند.

ربات کوادنسی می‌تواند نمودار معاملات پیشرفته را با شاخص‌های آن که شامل نوسان‌سازها و استراتژی‌های محبوب است را در اختیار معامله‌گران قرار دهد. در این زمینه شبیه به پلتفرم تریدینگ ویو (TradingView) عمل می‌کند.

خدمات پشتیبانی

این ربات خدمات ویژه‌ای را برای پشتیبانی ارائه می‌دهد. کاربران می‌توانند از طریق چت زنده و ایمیل با پشتیبانی در ارتباط باشند و مشکلات خود را برطرف کنند.

عدم دریافت کارمزد

ربات کوادنسی هیچ کارمزدی از کاربران دریافت نمی‌کند. تنها کارمزد معامله صرافی‌هایی که در آن‌ها معامله می‌کنید را باید بپردازید. همین ویژگی باعث شده که کوادنسی بین کاربران از محبوبیت ویژه‌ای برخوردار شود.

۷ ربات برتر کوادنسی

معرفی ربات‌های کوادنسی

همان‌طور که می‌دانید ربات معاملاتی یک نرم‌افزار خودکار است. این نرم‌افزار از قوانینی که تعیین کرده‌اید پیروی می‌کند و برای شما معامله انجام می‌دهد. ربات کوادنسی، ۷ ربات خودکار بسیار کاربردی دارد. این ربات‌ها از استراتژی‌های مختلف معاملات خودکار به عنوان پایگاه اصلی تصمیم‌گیری خود پیروی می‌کنند. ربات‌های کوادنسی به شرح زیر هستند:

سفارش هوشمند (Smart Order)

Smart Order یک ربات ساده است. این ربات کوادنسی به شما کمک می‌کند که سفارش‌های خود را طبق بررسی‌های استراتژی حد ضرر (Stop Loss) انجام دهید و به موقعیت‌های سودمند بیشتری دست پیدا کنید. این ربات بر اساس استراتژی حد ضرر یک موقعیت را شناسایی می‌کند و وارد انجام معامله می‌شود.

وقتی که قیمت به موقعیت حد ضرر (SL) یا حد سود (TP) مورد نظر شما برسد در همان لحظه دستوری که شما داده‌اید را اجرا می‌کند. شما از این ربات کوادنسی می‌توانید در موقعیت‌های “Short” و “Long” نیز استفاده کنید. همچنین SL و TP برای انجام سفارش‌های پنهان نیز بسیار مفید هستند. در سفارش پنهان یا (Hidden Orders) هر سفارشی که بزرگ است به سفارش‌های کوچک‌تری تقسیم می‌شود.

معامله‌گر گرید (Grid trader)

این ربات کوادنسی به خوبی با استراتژی معاملات شبکه‌ای سازگاری دارد. در استراتژی گرید معامله‌گر می‌تواند یک قیمت را به عنوان قیمت پایه مشخص کند. به دنبال این تعیین قیمت دستور خرید و فروش را در سطوحی که از قبل آن‌ها را مشخص کرده است می‌دهد.

این دستور می‌تواند بالا یا پایین قیمت تعیین شده باشد. معامله‌گر از بالا و پایین شدن قیمت به سودهای قابل توجهی دست پیدا می‌کند. ربات کوادنسی Grid trader  مناسب بازارهایی است که نوسانات زیادی دارند. لازم نیست برای کار با ربات معامله‌گر گرید با اندیکاتور (Indicator) آشنایی داشته باشید.

بازارساز خودکار (Market Maker)

بازارساز اتوماتیک در کوادنسی

ربات Market Maker  قیمتی که بین دو دارایی وجود دارد را به شما نشان می‌دهد. Market Maker زمانی که قیمت پایین می‌آید شروع به خرید دارایی می‌کند و وقتی قیمت بالا می‌رود عملیات فروش را انجام می‌دهد و سود کمی به دست می‌آورد.

این ربات کوادنسی از گزینه استراتژی حد ضرر برخوردار است. در صورتی که ربات بخواهد به یک موقعیت نامطلوب وارد شود و از یک قیمت مناسب فاصله بگیرد حد ضرر مانند یک مانع عمل می‌کند و جلوی وارد شدن ضرر به دارایی‌های شما را می‌گیرد.

به خاطر بسپارید که باید بین هر دو دارایی جفت ارز معاملاتی خود که می‌خواهید آن را مورد استفاده قرار دهید، تعادل برقرار کنید. همچنین انتخاب جفت ارز معاملاتی خوب نیز اهمیت زیادی دارد.

آکومولاتور (Accumulator)

ربات کوادنسی Accumulator یک ربات معاملاتی خودکار است که بر اساس استراتژی “DCA” کار می‌کند. DCA به عنوان یک استراتژی میانه‌رو شناخته می‌شود که به کاهش ریسک سرمایه‌گذاری کمک می‌کند. به این ترتیب که به جای سرمایه‌گذاری‌های زیاد روی یک قیمت خاص اقدام به توزیع گسترده سرمایه‌های شما می‌کند.

بولینگر باند (Bollinger Band)

باندهای بولینگر در کوادنسی

استراتژی این ربات کوادنسی بر اساس ابزار تحلیل تکنیکال است. بولینگر باند می‌توانند نوسان‌هایی که در بازار هستند را به خوبی اندازه‌گیری کنند. بولینگر باند می‌تواند تشخیص دهد که آیا بازار در شرایط فروش است یا در وضعیت خرید قرار دارد.

Bollinger Bands نحوه روند صعود و ریزش یک دارایی مشخص را به خوبی تعیین می‌کنند. بولینگر باند برای بازارهایی که در آن‌ها محدوده نوسانات قیمت ندارند بسیار مفید هستند.

زمانی که در بازار نوسان زیادی وجود دارد این باندها پهن‌تر می‌شوند. همچنین وقتی که میزان نوسان کاهش پیدا می‌کند شاهد افزایش تراکم باندها خواهیم بود. ربات کوادنسی Bollinger Band از تعاملی که بین قیمت و بولینگر باند است پیروی می‌کند. وقتی که قیمت فعلی پایین باشد آن را به عنوان سفارش خرید در نظر می‌گیرد و وقتی قیمت بالاتر از باند باشد به عنوان سفارش فروش در نظر می‌گیرد.

مک‌دی (MACD)

مک‌دی یک ربات کوادنسی است. اندیکاتور مک‌دی به عنوان یکی از مهم‌ترین ابزارهای حوزه تحلیل تکنیکال به حساب می‌آید. MACD شامل میانگین‌های خط مکدی و خط سیگنال است. در میانگین مک‌دی تمرکز روی قیمت روزهای آخر است و به این قیمت‌ها وزن بیشتری می‌دهد. اما خط سیگنال از نوسان کمتری برخوردار است. این ربات دقیقا طبق همین استراتژی پیش می‌رود.

ربات کوادنسی MACD به شما کمک می‌کند تا دقیق‌تر بتوانید قدرت، جهت و همچنین شتابی که در یک روند صعودی یا نزولی وجود دارد را به خوبی تشخیص دهید. سیگنال خرید در MACD آبی است و سیگنال فروش هم قرمز است.

ربات مک‌دی

زمانی سیگنال خرید صادر می‌شود که خط آبی MACD از خط قرمز بالاتر برود. سیگنال فروش نیز زمانی صادر می‌شود که خط آبی پایین‌تر از خط قرمز قرار بگیرد. این کاری است که ربات کوادنسی مک‌دی انجام می‌دهد.

شاخص قدرت نسبی چند سطحی (Multi-Level RSI)

از این ربات کوادنسی برای اینکه روند صعودی یا نزولی بازار ارزهای دیجیتال را تشخیص دهند استفاده می‌کنند. معامله‌گران با استفاده از این ربات می‌توانند عملکرد یک ارز دیجیتال خاص را برای یک مدت مشخص زیر نظر بگیرند.

اگر در روند قیمت صعودی یک ارز دیجیتال شاخص RSI در منطقه فروش کمتر از ۳۰ باشد نشان می‌دهد که قیمت بیشتر از ۳۰ درصد خواهد بود. اگر در روند نزولی اندیکاتور در محدوده ۷۰ باشد یعنی خرید بیش از حد است و نشان می‌دهد که قیمت از ۷۰ درصد کمتر است.

ربات کوادنسی از چه صرافی‌هایی پشتیبانی می‌کند؟

ربات کوادنسی در حال حاضر از ۱۲ صرافی مختلف پشتیبانی می‌کند. اخیراً تیم توسعه، وعده افزایش تعداد صرافی‌ها را داده است که برای بسیاری از معامله‌گران خبر خوبی است. کوادنسی از صرافی‌های زیر پشتیبانی می‌کند:

  • صرافی بایننس (Binance)
  • صرافی بیتفینکس (Bitfinex)
  • صرافی بایننس ایالات متحده (Binance US)
  • صرافی کوین بیس پرو (Coinbase Pro)
  • کراکن (Kraken)
  • صرافی اوککس (OKEx)
  • صرافی کوکوین (Kucoin)
  • صرافی هیت بی تی سی (HitBTC)
  • صرافی لیکوئید (Liquid)
  • صرافی جمینی (Gemini)
  • صرافی پولونیکس (Poloniex)
  • صرافی بیت ترکس (Bittrex)

نحوه کار با ربات کوادنسی

ثبت‌نام در کوادنسی

ابتدا باید در سایت رسمی آن یک حساب کاربری ایجاد کنید. برای ثبت‌نام نیاز است که نام کاربری، ایمیل معتبر، رمز عبور را در کادر خالی وارد کنید. بعد از اینکه اطلاعات را وارد کردید لازم است که قوانین و شرایط استفاده از این ربات را بپذیرید تا ثبت‌نام شما تکمیل شود.

برای اینکه فرایند ثبت‌نام شما تکمیل شود احراز هویت مشتری “KYC” صورت می‌گیرد. در این مرحله ایمیل، شماره تلفن و حساب بانکی فرد به حساب کاربردی ربات کوادنسی متصل می‌شود. یک تأیید ایمیل برای شما می‌آید که صحت آدرس ایمیل و دسترسی به حساب کاربری را تأیید می‌کند. باید روی لینکی که برایتان ارسال می‌شود کلیک کنید.

تنظیمات حساب

تنظیمات حساب کاربری

در این قسمت کاربر می‌تواند به حساب کاربری خود در ربات کوادنسی دسترسی داشته باشد و امکان بررسی گزینه‌های مختلف برای فرد وجود دارد. در این بخش کاربر می‌تواند روی قسمت «شروع راه‌اندازی» (Begin Setup) کلیک کند و پیام امنیتی را بپذیرد. با کلیک روی گزینه «من درک می‌کنم» (I Understand) کاربر می‌تواند حساب صرافی را از پلتفرم‌های مختلف به ربات کوادنسی متصل کند.

انتخاب ربات (Selecting a Bot)

انتخاب ربات برای شروع معامله

ربات کوادنسی تضمین می‌کند که کاربرانی که ثبت‌نام کرده‌اند می‌توانند به ربات‌های از پیش پیکربندی شده که آن‌ها را بررسی کردیم، دسترسی داشته باشند. این ربات‌ها می‌توانند به دارندگان حساب کمک کنند تا تکنیک‌های مختلفی را برای معامله ارزهای دیجیتال به کار بگیرند و سود کسب کنند.

هزینه‌های ربات معامله‌گر کوادنسی

تعرفه‌های ربات Quadency

ربات کوادنسی سه طرح را ارائه می‌دهد که به شرح زیر هستند:

طرح هودل (HODL plan)

این سرویس رایگان برای سرمایه‌گذاران مبتدی و منفعل است. بر اساس این طرح محدودیت معاملاتی ۱۰۰۰۰ دلار را خواهید داشت. با این طرح می‌توانید یک ربات معاملاتی را اجرا کنید.

طرح پرو (Pro Plan)

می‌توانید این طرح ربات کوادنسی را با دو قیمت خریداری کنید. سالانه ۳۹ دلار بپردازید یا ماهانه ۴۹ دلار پرداخت کنید. اگر بخواهید ۴۹ دلار را پرداخت کنید ۲۰ درصد تخفیف می‌‌گیرید. این سرویس برای معامله‌گران فعال مناسب خواهد بود. محدودیت معاملات ماهانه ۱۰۰۰۰۰ دلار است و می‌تواند ۱۰ ربات زنده را اجرا کند.

طرح سازمانی (Institutional)

قیمت این طرح از ۱۹۹ دلار شروع می‌شود. این سرویس برای مدیران حرفه‌ای صندوق، پورتفولیو و همچنین معامله‌گران کّمی مناسب خواهد بود. در این سرویس کاربر به تمام خدمات موجود دسترسی پیدا می‌کند و امکان معامله به صورت نامحدود با ربات‌های مختلف را به دست می‌آورد.

آیا ربات کوادنسی مطمئن است؟

در این مقاله همه آنچه که باید در مورد ربات معامله‌گر کوادنسی بدانید را در اختیارتان قرار دادیم. اگر دغدغه شما برای استفاده از این ربات مسئله امنیت آن است باید بدانید که کلیه نکات امنیتی به صورت استاندارد در این ربات وجود دارد. احراز هویت دو عاملی مهر تأییدی بر امنیت بالای آن است. می‌توانید با استفاده از این ربات یک معامله شیرین را تجربه کنید.

بات معامله‌گر در والکس

بات معامله‌گر والکس

صرافی ارز دیجیتال والکس نیز برای ارائه خدمات بهتر به کاربران خود، دو ربات گرید نقطه‌ای (Spot Grid) و گرید بی نهایت (Infinity Grid) را در دسترس قرار داده است. این ربات‌ها در اختیار شما قرار دارند تا بتوانید به راحتی و بدون داشتن دانش برنامه‌نویسی از این ابزار فوق‌العاده به رایگان استفاده کنید. کافی است در والکس حساب کاربری ایجاد کنید و پس از احراز هویت در صفحه اصلی روی بخش بات کلیک کرده و ساختن بات مورد نظر خود را آغاز کنید.

سؤالات متداول

آیا این ربات از قراردادهای آتی و قراردادهای دائمی پشتیبانی می‌کند؟

در حال حاضر ربات کوادنسی تنها از معاملات نقطه‌ای در همه صرافی‌های پشتیبان شده، پشتیبانی می‌کند.

آیا کوادنسی اپلیکیشن هم دارد؟

اپلیکیشن کوادنسی در سیستم عامل‌های آی او اس (IOS) و اندروید قابل استفاده است.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۰ / ۵. مجموع آرا: ۰

منبع
coincodecap
کارشناس روانشناسی با گرایش صنعتی و سازمانی، مدیر تیم تولید محتوای نقطه ویرگول
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا