متاورس

بازی روبلاکس؛ آموزش دانلود و نصب و کسب درآمد از بازی (Roblox)

بازی روبلاکس (Roblox) اگرچه یک بازی عجیب و کمی گیج‌کننده است، اما همین موضوع آن را هیجان‌انگیزتر می‌کند و موفقیت بزرگی را در سراسر جهان نصیب این بازی کرده است. این بازی را می‌توان یکی از بهترین بازی های متاورس دانست. درباره این بازی شایعاتی مانند داستان‌های ترسناک جعلی و توصیه‌های نادرست در رسانه‌های اجتماعی وجود دارد. با این وجود، بازی روبلاکس در حال حاضر میلیون‌ها کاربر در سراسر دنیا دارد که مشغول کسب درآمد از این بازی بلاکچینی هستند. روبلاکس دنیایی است که شما را ساعت‌ها در خود غرق می‌کند و می‌توانید در کنار تفریح و سرگرمی از این پلتفرم کسب درآمد کنید. اگر قصد کسب درآمد از روبلاکس را دارید و به دنبال آموزش دانلود و نصب بازی روبلاکس هستید، در این مقاله با والکس همراه شوید.

معرفی بازی روبلاکس

آشنایی با پلتفرم روبلاکس

برخلاف تصور فعالان حوزه کریپتو، روبلاکس یک بازی نیست بلکه محیطی است که در آن می‌توانید در بازی‌هایی که توسط کاربران دیگر ساخته و توسعه داده‌ شده‌است، بازی کنید. کمپانی روبلاکس در تولید این بازی‌ها نقشی ندارد و تمامی آن‌ها توسط گیمرهای خلاق ساخته می‌شوند. این نکته وجه تمایز روبلاکس با دیگر پلتفرم‌ها است. در بازی روبلاکس شما هم می‌توانید بازی بسازید و هم بازی کنید، جالب نیست؟!

در حال حاضر بیش از ۲۰ میلیون بازی بر روی بستر این پلتفرم ساخته و منتشر شده‌اند. پلتفرم روبلاکس به جای آنکه خود را یک پلتفرم متاورسی معرفی کند، از عنوان «پلتفرم تخیلی» استفاده می‌کند. در حقیقت روبلاکس یک متاورس است که میلیون‌ها بازی مختلف در آن ساخته شده‌اند. روبلاکس در سال ۲۰۰۶ متولد شد و در ماه بیش از ۶۵ میلیون کاربر فعال دارد. طبق پیش‌بینی‌های انجام شده، در بازی روبلاکس بیش از ۱۷۸ میلیون حساب کاربری ساخته شده‌است که چنین رقمی در هیچ پلتفرم متاورسی تا کنون ثبت نشده است. به طور کلی پیشینه طولانی‌مدت این بازی باعث شده تا به یکی از پرکاربردترین بازی‌های متاورسی تبدیل شود. جامعه کاربری این بازی به‌قدری بزرگ است که هر فردی با فرد دیگر با هر ملیت، نژاد و زبانی می‌تواند ارتباط برقرار کند. 

تیم توسعه دهنده بازی روبلاکس

در سال ۲۰۰۶ مارکوس هولمستروم (Marcus Holmstrom) در استودیوی بازی خود در استکهلم، توسط یکی از مشتریان خود تشویق به ساخت پلتفرم روبلاکس شد. هدف اصلی ساخت بازی روبلاکس ایجاد مجموعه‌ای از بازی‌‌ها و تجربیات کاربری به سبک متاورس بود که گرافیک بسیار جذابی داشته باشند. تیم هولمستروم درباره روزهای اول شروع فعالیت خود می‌گویند:

«ما گمان می‌کردیم در این صنعت واقعاً موفق می‌شویم؛ زیرا رقابت خیلی کم بود، اما پس از مدتی متوجه شدیم هیچ کسی بازی ما را دوست ندارد.»

بازی MeepCity

الکس بینلو (Alex ­Binello) کودک ۱۳ ساله‌ای بود که بازی در وب‌سایت رسمی روبلاکس را آغاز کرد. الکس تمام‌وقت و تمرکز خود را صرف بازی‌های “Down Hill Smash” و “Work at a Pizza Place” کرد و به قدری تحت‌تأثیر این بازی‌ها قرار گرفت که شروع به ساخت بازی منحصربه‌فرد خود کرد. پس از گذشت ۱۱ سال الکس بینلو به‌عنوان خالق بازی نقش‌آفرینی “MeepCity” موفق به جذب ۱۵ میلیون کاربر برای اثر خود شد. این بازی در سال ۲۰۱۶ منتشر شد و توانست میلیون‌ها دلار درآمدزایی کند.

چرا بازی روبلاکس اینقدر مشهور است؟

در این پلتفرم امکان ساخت، بازی و درآمدزایی برای تمامی سنین حتی کودکان وجود دارد. برخی از توسعه‌دهندگان توانسته‌اند در یک سال حدود ۱ میلیون دلار درآمد از بازی‌های خود کسب  کنند. البته بسیاری از بازی های روبلاکس رایگان هستند؛ اما برخی از آن‌ها نیازمند خریدها درون بازی هستند که بازیکنان می‌توانند از ارز دیجیتال “Robux” برای این پرداخت‌ها مانند خرید زمین در متاورس استفاده کنند. توسعه‌دهندگان می‌توانند بخشی از این تراکنش‌ها را در قالب ارز Robux نگه دارند و وقتی توانستند مقدار مشخصی از ارز روبلاکس را جمع‌آوری کنند، می‌تواند در برنامه‌ای به نام “Developer Exchange” آن‌ها را به پول تبدیل کند. فقط سازندگان و توسعه‌دهندگان نیستند که می‌توانند از این بازی کسب درآمد کنند؛ بلکه کمپانی روبلاکس نیز دارای سهام با ارزش و شگفت‌انگیزی است. روبلاکس به‌تازگی وارد بورس شده‌است و سرمایه‌گذاران می‌توانند با خرید سهام این شرکت در سود آن شریک شوند.

برخی از بازی‌های روبلاکس فوق‌العاده محبوب هستند. برای مثال بازی “Adopt Me” یک بازی شبیه‌ساز برای به سرپرستی گرفتن حیوانات خانگی است که در آن بچه‌ها از حیوانات مراقبت می‌کنند. این بازی روبلاکس رکورد بیش از ۱.۶ میلیون بازیکن هم‌زمان را در آوریل سال ۲۰۲۰ شکست و بیش از ۲۰.۴ بازدید داشته است.

داستان بازی روبلاکس

می‌توان گفت بازی آنلاین روبلاکس هیچ داستان و سناریو مشخصی ندارد، زیرا درون آن هزاران بازی وجود دارد که هر کدام دارای داستان و ماجرای ویژه و مخصوص به خود هستند. به همین جهت روبلاکس را می‌توان یک پلتفرم منحصربه‌فرد نامید. کاربران در روبلاکس می‌توانند با کمک موتور بازی‌سازی “Roblox Studio” با سلیقه خود بازی ویدئویی بسازند و با دیگر کاربران به اشتراک بگذارند. روبلاکس از زبان برنامه‌نویسی “LUA” استفاده می‌کند و کاربران با کمک آن می‌توانند تغییرات لازم در محیط بازی خود را انجام دهند. کاربران می‌توانند محتوای درون بازی را که به شکل گیم پس (Game Pass) ارائه می‌شوند، تنها یکبار خریداری کنند. ساختار این آیتم‌ها و عناصر، مشابه کاربرد NFT در متاورس است. آیتم‌های دیگری در بازی وجود دارند که آن‌ها را می‌توان بیش از یک‌بار خرید که به آن‌ها محصولات سازندگان گفته می‌شود.

 آموزش دانلود و نصب بازی روبلاکس

ساخت حساب کاربری و کسب درآمد از بازی بلاکچینی Roblox به‌راحتی چند کلیک ساده است. در حال حاضر پلتفرم روبلاکس برای سیستم‌عامل‌های “Android”, “ios”, “windows” و “Xbox” ارائه شده‌است که می‌توانید با مراجعه به سایت روبلاکس (roblox.com) آن را دانلود کنید.

اگر برای اولین‌بار وارد سایت روبلاکس شوید با چنین صفحه‌ای مواجه می‌شوید.

ایجاد حساب کاربردی در بازی روبلاکس

اگر حساب کاربردی دارید که باید روی “Log In” کلیک کنید. در غیر این صورت مشخصات خواسته شده؛ مانند تاریخ تولد، نام کاربری و رمز عبور خود را انتخاب کنید و بر روی “Sign Up” کلیک کنید.

 شما به‌عنوان والدین در بازی روبلاکس وارد شدید و می‌توانید یک حساب کاربری ایجاد کنید تا به‌وسیله آن، حساب کاربری فرزندتان را کنترل کنید. حالا می‌توانید برای حساب کاربری خود یک شخصیت آواتار طراحی کنید.

ساخت آواتار در روبلاکس

 در این مرحله باید ایمیل خود را تأیید کنید. به تب تنظیمات یا “Settings” بروید و بر روی “Account” کلیک کنید. سپس ایمیل خود را وارد کنید. توجه داشته باشید که اگر ۱۳ سال یا کمتر دارید، باید ایمیل والدین خود را وارد کنید.

 کسب درآمد از بازی بلاکچینی Roblox

به طور کلی ۳ راه برای کسب درآمد از بازی روبلاکس وجود دارد. زمانی که شما بخواهید هر چیزی را در روبلاکس ایجاد کنید، درصدی از هر تراکنش که بخشی از آن هستید را دریافت می‌کنید. در هر تراکنش به خالق آیتم مجازی ۳۰ درصد، فروشنده یا توزیع‌کننده کالا ۴۰ درصد و پلتفرم ۳۰ درصد دریافت می‌کند. در ادامه هر یک از این اقدامات را توضیح می‌دهیم:

  • ساخت و فروش آیتم‌های آواتار: توسعه‌دهندگان می‌توانند در این پلتفرم لوازم جانبی و لباس‌های آواتار را مانند توکن NFT بسازند و با قیمتی مناسب بفروشند.
  • ایجاد یک تجربه جذاب: شرکت روبلاکس در ازای ایجاد یک تجربه جذاب درون پلتفرم، به خالق بازی رمزارز روبلاکس اهدا می‌کند. این مقادیر بر اساس سهم زمانی که یک کاربر در بازی شما صرف می‌کند، محاسبه می‌شود. این پرداخت‌های مبتنی بر تعامل، علاوه بر خریدها، راهی برای پاداش دادن به توسعه‌دهندگان خوش‌ذوق است و به طور خودکار انجام می‌شود.
  • ایجاد و فروش دارایی‌ها و افزونه‌های استودیو: کاربران می‌توانند ابزارها و دارایی‌های تخصصی در این بازی کریپتویی نظیر مدل‌ها و افزونه‌ها را ساخته و به افراد بفروشند.

معرفی بهترین بازی های روبلاکس

در بازی روبلاکس تعداد بی‌شماری بازی جهت سرگرمی و پرکردن اوقات فراغت افراد طراحی و ساخته شده‌است. هر کدام از این بازی‌ها سناریو و استراتژی متفاوتی دارند که بر اساس سلیقه خود می‌توانید بهترین گزینه را انتخاب کنید.

شماری از محبوب‌ترین بازی‌های روبلاکس عبارتند از:

  • بازی Pet Simulator X: یکی بازی ماجراجویی است که با هدف جمع‌آوری سکه و حیوانات خانگی ساخته شده است که با کمک آن می‌توانید کسب درآمد در بازار کریپتو داشته باشید. این بازی روبلاکس بیش از ۴.۴ میلیارد بار بازدید شده‌است و می‌توان آن را به‌عنوان یکی از بازی‌های آرامش‌بخش معرفی کرد.
بازی Pet Simulator X در پلتفرم روبلاکس
  • بازی Natural Disaster Survival: در این بازی انواع بلایای طبیعی مانند زلزله، سیل و بهمن وجود دارند که در آن باید آواتارهای خود را نجات دهید.
  • بازی Murder Mystery2: این بازی یکی از پرطرفدارترین و بهترین بازی‌های اندروید و آیفون در ژانر علمی، تخیلی و ترسناک است. این بازی اعتیادآور با شخصیت‌ها و نقشه‌های متفاوتی ساخته شده‌است تا شما یک بازی پر رمز و راز و هیجانی را تجربه کنید.

بازی روبلاکس؛  بازی بساز و بازی کن

روبلاکس یکی از برترین پلتفرم‌ها برای کسب درآمد در بازار کریپتو است که محیط مناسبی برای خالقان بازی و علاقه‌مندان به بازی را ایجاد کرده است. این پلتفرم شامل حجم زیادی از بازی‌های گوناگون است و تنوع در آن به‌قدری زیاد است که نظر هر سلیقه‌ای را به خود جلب می‌کند. قابلیت بازی‌سازی که این پلتفرم در اختیار مخاطبانش قرار می‌دهد به جذابیت‌های آن افزوده است.  در این مقاله از مجله والکس سعی کردیم جوانب مختلف بازی روبلاکس را بررسی کنیم. امیدواریم با خواندن این مقاله نسبت به تجربه متفاوت و محبوب در دنیای گیمینگ کریپتویی ترغیب شده باشید.

چنانچه تجربه کسب درآمد از بازی بلاکچینی Roblox را دارید، دستاوردهای خود را با ما در میان بگذارید.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۵ / ۵. مجموع آرا: ۲

علاقمند به کشف ایده‌ها و نگرش‌های نو
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا