اخبار متاورس

میزان فروش زمین در متاورس «سندباکس» رکوردشکنی کرد

نهنگ‌های ارز دیجیتال شبکه اتریوم بار دیگر علاقه خود به سندباکس را به نمایش گذاشتند

متاورس «سندباکس» (Sandbox) به جایگاه نخست پراستفاده‌ترین قرارداد هوشمند در جمع ۱۰۰ نهنگ برتر شبکه اتریوم طی ۲۴ ساعت گذشته (۲۱ تا ۲۲ ژانویه) رسید. آیا این مساله نمایان‌گر تقاضای فزاینده برای این متاورس است؟

به گزارش والکس و به نقل از Ambcrypto، متاورس سندباکس طی ۲۴ ساعت گذشته مورد توجهه نهنگ‌های ETH قرار گرفته است. این مساله نشان‌دهنده ورود جریان ارزش به این متاورس و شاید حتی هجوم تقاضا برای زمین‌های آن است.

متاورس سندباکس به تازگی آمار خرید و فروش زمین‌ در متاورس‌های مختلف را منتشر کرد. بنا بر این آمار، ارزش بازار زمین‌های پلتفرم‌های برتر، نسبت به سال گذشته ۱۸۰ درصد رشد داشته است.

خرید زمین در متاورس بیزنس پرسودی بوده و موفق به جلب توجه سرمایه‌گذاران شده است. حجم معاملات خرید و فروش زمین‌ در متاورس در سال ۲۰۲۲ در حدود ۱.۴ میلیارد دلار بوده است. ارزش بازار زمین‌های سندباکس در حدود ۱۶۷ میلیون دلار است که این پلتفرم را پس از دیسنترالند (Decentraland) و آدرساید (Otherside)، بدل به سومین پلتفرم متاورسی برتر می‌سازد.

رتبه‌بندی پلتفرم‌های متاورسی برتر از لحاظ ارزش بازار زمین
رتبه‌بندی پلتفرم‌های متاورسی برتر از لحاظ ارزش بازار زمین

تمامی این دستاوردها در بازار خرسی رخ داد. حالا که بوی بهبود بازار به مشام می‌رسد، انتظارات از این دسته از پلتفرم‌ها حتی بیش از پیش است.

شاید علاقه مجدد نهنگ‌های اتریوم به این پلتفرم، نشانه‌ای از این ماجرا باشد. وضعیت حجم معاملات توکن‌های NFT متاورس سندباکس در شش ماه گذشته، نشان از سلامت و وضعیت مناسب این پروتکل دارد.

حجم معاملات NFT متاورس سندباکس
حجم معاملات NFT متاورس سندباکس

اگرچه تقاضا برای زمین‌ها و NFTهای سندباکس تداوم مناسبی داشته است، اوضاع برای توکن SAND این چنین نبود. ارزش بازار سند طی شش ماه اخیر سقوط چشم‌گیری داشته است. تغییرات قیمت این توکن بیش‌تر با واقعیات کلی بازار خرسی منطبق بوده است.

مارکت کپ SAND
مارکت کپ SAND

وضعیت مارکت کپ سند از ابتدای سال میلادی عملکرد خوبی داشته و بهبود یافته است. قیمت SAND هم‌اکنون ۱۱۸ درصد بیش‌تر از کف یک ساله خود است. قیمت سند در حال نزدیک شدن به میانگین متحرک ۲۰۰ روزه خود است اما شاخص‌ها نشان از اشباع خرید آن می‌دهند.

نمودار شمعی قیمت سند در کنار میانگین متحرک ۵۰ و ۲۰۰ روزه
نمودار شمعی قیمت سند در کنار میانگین متحرک ۵۰ و ۲۰۰ روزه

نشانه‌هایی مبنی بر تضعیف روند صعودی وجود دارد. به عنوان مثال، شاخص میزان مالکیت نهنگ‌ها از عرضه کل از تاریخ ۱۹ ژانویه کاهش شدیدی داشته است که نشان از فروش نهنگ‌ها و ذخیره سود توسط این گروه دارد.

نمودار شاخص‌های سن کوین میانگین و میزان تملک آدرس‌های برتر از عرضه کل
نمودار شاخص‌های سن کوین میانگین و میزان تملک آدرس‌های برتر از عرضه کل

شاخص سن کوین میانگین نیز در اواسط ماه دچار کاهش شد که نشان‌گر افزایش میزان دست به دست شدن SAND است. به بیانی دیگر، برخی از سرمایه‌گذاران تصمیم به فروش و ذخیره سود گرفتند هر چند این امر سبب پول‌بک قابل ذکری نشد.

شاید توکن سند در صورت بهبود ارگانیک تقاضا موفق به حفظ رالی صعودی خود برای مدتی طولانی‌تر شود اما با توجه به وضعیت فعلی،‌ به نظر نمی‌رسد که رمق چندانی برای حفظ این روند باقی مانده باشد.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۰ / ۵. مجموع آرا: ۰

علاقه‌مند به ساختارهای غیرمتمرکز، دیفای و آزادی مالی
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا