سرمایه گذاریمقالات ارز دیجیتال

آینده ارز شیبا، پیش بینی ارز دیجیتال Shiba در آینده (آپدیت ۲۰۲۳)

میم کوین، شت کوین، قاتل دوج کوین؛ اینها تنها بخشی از القاب نسبت داده شده به توکن شیبا است. شیبا اینو با هدف رقابت با دوج کوین وارد بازار شد و به سرعت مسیر موفقیت را پیمود. اکنون شیبا در اکثر صرافی‌های بزرگ دنیا لیست شده و انتخاب بسیاری از سرمایه‌گذاران حوزه ارزهای دیجیتال است. اما آینده این توکن چگونه است؟ با توجه به حواشی داغ پیرامون این میم کوین، افراد بسیاری به‌دنبال تحلیل تکنیکال و پیشبینی قیمت آن هستند. در این مقاله قرار است آینده ارز شیبا را با توجه به تاریخچه قیمتی آن بررسی کنیم.

شیبا اینو (Shiba Inu) چیست؟

شیبا اینو توسط فردی ناشناس به نام ریوشی (Ryoshi) راه‌اندازی شده است. شیبا اینو با الهام گرفتن از دوج کوین، با نماد سگ شیبا در بازار شناخته می‌شود. طبق توضیحات ارائه شده در وایت پیپر شیبا، پشتوانه اصلی این ارز، جامعه مردمی آن است که به ارتش شیبا (SHIBARMY) معروف است. تفاوت اصلی شیبا با دوج کوین، شبکه بلاک چین آن است. شیبا اینو روی بلاک چین اتریوم پیاده سازی شده است که توانایی اجرای قرارداد هوشمند را به آن می‌دهد. از طریق قراردادهای هوشمند ارائه شده توسط بلاک چین اتریوم، شیبا می‌تواند فعالیت‌های خود را به صورت غیر متمرکز انجام دهد.

برای مطالعه بیشتر می‌توانید مقاله ارز دیجیتال شیبا چیست را بخوانید.

تاریخچه قیمتی شیبا اینو

تاریخچه قیمتی شیبا در تحیلی ارز دیجیتال شیبا

در تحلیل فاندامنتال این ارز دیجیتال ابتدا بازه‌های مهم قیمتی را بررسی می‌کنیم و سپس در مورد آینده ارز شیبا صحبت خواهیم کرد. شیبا در اوایل سال ۲۰۲۱ با قیمت ۰.۰۰۰۰۰۰۲۶ دلار وارد بازار شد و کار خود را شروع کرد. پس از معرفی چند پروژه مهم برای شیبا، رشد قیمتی مناسبی در بازه یک ماه برای این توکن رخ داد و به قیمت ۰.۰۰۰۰۳۵۰۳ دلار رسید. پس از این افزایش قیمت بسیاری از صرافی‌های بزرگ دنیا از جمله بایننس، شیبا را در لیست توکن‌های معاملاتی خود قرار دادند. 

پس از آن، با بررسی تحلیل شیبا در یک بازه ۴ ماهه، این توکن تغییر قیمتی را مشاهده نکرد و قیمت ثابتی را در بازار داشت. اما توسعه دهندگان شیبا با پروژه توکن سوزی که برای آن در نظر گرفته بودند، مجدداً شیبا را احیا کردند. پس از توکن سوزی‌های متعدد شیبا اینو، قیمت این ارز برای نخستین بار به سقف تاریخی ۰.۰۰۰۰۸۱ دلار رسید. این سقف قیمتی بیانگر پتانسیل بالای این توکن برای سرمایه گذاری در حوزه ارزهای دیجیتال بود.

با اعمال فشار و محدودیت از سوی دولت‌ها در اواخر سال ۲۰۲۱ روی بازار کریپتوکارنسی، شیبا اینو نیز مانند سایر رقبای خود افت شدید قیمتی را تجربه کرد. به طوری که تا به امروز شیبا اینو موفق نشده است تا یکبار دیگر به بالاترین قیمت خود برسد و در زمان نگارش این مقاله هم (۵ آگوست ۲۰۲۳) قیمت شیبا اینو %۹۰.۵۴ پایین‌تر از آن زمان قرار دارد و با قیمت ۰.۰۰۰۰۰۸ دلار معامله می‌شود.

اتفاقات تاریخی مهم و تاثیر گذار در آینده ارز شیبا

بررسی فاندامنتال شیبا

چند رویداد مهم تا به امروز روند حرکتی و آینده ارز شیبا اینو را تغییر داده است که در ادامه به صورت مختصر به هر کدام می‌پردازیم.

لیست شدن در صرافی بزرگ بایننس

یکی از بزرگ‌ترین اتفاقات برای ارز دیجیتال شیبا در ۱۰ می ۲۰۲۱ رخ داد. تاریخی که صرافی بزرگ بایننس Shiba Inu را در لیست ارزهای قابل معامله خود قرار داد. شیبا تا قبل از این اتفاق با نرخی تقریبا معادل ۰.۰۰۰۰۱۳۷۷ در بازار معامله می‌شد. اما پس فعال شدن قابلیت خرید و فروش شیبا در بایننس، این توکن در کمتر از ۲۴ ساعت رشد قیمتی ۱۱۴ درصدی را تجربه کرد.

کمک‌های خیرخواهانه از طریق شیبا 

ویتالیک بوترین (Vitalik Buterin) پس از آنکه نیمی از عرضه اولیه شیبا را خریداری کرد، ۵۰ تریلیون شیبا را به کشور هند اهدا کرد. این کمک برای مبارزه با کووید ۱۹ در هند انجام شد. پس از این اتفاق بود که همگان متوجه پتانسیل بالای ارزهای دیجیتال خصوصاً شیبا برای کمک به مناطق محروم شدند.

تاسیس صرافی غیرمتمرکز ShibaSwap

یکی از اقدامات خلاقانه و البته مهم توسعه دهندگان شیبا اینو، تاسیس صرافی غیرمتمرکزصرافی شیبا سواپ (ShibaSwap) بود که در آینده ارز شیبا بسیار تاثیرگذار بود. صرافی شیبا سواپ صرافی با همکاری دو صرافی بزرگ UniSwap و Curve Finance راه اندازی شد. پس از گذشت ۲۴ ساعت از راه اندازی ShibaSwap، بیش از یک میلیارد دلار در این صرافی خرید و فروش انجام شد.

لیست شدن در صرافی بزرگ کوین بیس

شیبا اینو تا سپتامبر ۲۰۲۱ یکی از مورد بحث‌ترین توکن‌های موجود در بازار بود ولی بسیاری از تحلیلگران اعتقاد داشتند که شیبا آخرین پتانسیل خود را به نمایش گذاشته است و بیش از این رشد نخواهد کرد. اما این پایان کار شیبا نبود. 

در ۹ سپتامبر، صرافی کوین بیس شیبا را به لیست توکن‌های قابل معامله خود اضافه کرد. قیمت ارز دیجیتال شیبا ظرف یک روز ۵ درصد افزایش یافت. در کنار کوین بیس، NowPayments نیز از شیبا به عنوان یکی از کانال‌های پرداخت خدمات خود استفاده کرد. همین اتفاقات باعث شد که شیبا در نوامبر ۲۰۲۱ از رقیب اصلی خود یعنی دوج کوین فاصله بگیرد و به بهترین میم کوین در جهان تبدیل شود.

متاورس و شیبا

به نظر می‌رسد یکی دیگر از نقاط رشد شیبا اینو، ورود شیبا اینو به متاورس باشد. در ژانویه سال ۲۰۲۲، توسعه دهندگان Shiba Inu اعلام کردند که در حال کار روی شیباورس (Shibverse) هستند. تمرکز اصلی این پروژه مرتبط با حوزه‌های سرگرمی و آموزشی است.

آینده ارز شیبا در ۵ سال آینده

پیش بینی قیمت شیبااینو

کارشناسان حوزه کریپتوکارنسی معتقد هستند که صرف نظر از هر اتفاقی در بازار، قیمت تمامی توکن‌ها در ۵ سال آینده رشد خواهد کرد. با توجه به اینکه شیبا اینو یکی از بزرگ‌ترین ارزهای دیجیتال بازار است، مطمئناً از این افزایش قیمت سود خواهد برد.

دو پروژه مهم شیبا یعنی ShibaSwap و Shivaverse نیز باید در افزایش قیمت شیبا تاثیر گذار باشد. تیم توسعه دهنده شیبا اینو در تلاش است تا از میم کوین بودن فاصله گرفته و خود را برای حضور جدی‌تر در بازار آماده کند. همکاری‌های تجاری شیبا با کمپانی‌‌های بزرگی همچون AMC و AMAZON نشان می‌دهد که شیبا برای آینده برنامه‌های جدی را دنبال می‌کند. به این ترتیب می‌توان به راحتی تفاوت آن را از پروژه های اسکم ارز دیجیتال تشخیص داد.

مشارکت شیبا در شبکه پرداخت ضد کلاهبرداری و پول‌شویی Flexa، قدمی مهم در تجاری شدن این توکن برداشته است. حضور شیبا در شبکه Flexa باعث می‌شود دارندگان توکن SHIB بتوانند دارایی‌های دیجیتال خود را در بیش از ۴۱۰۰۰ مکان در ایالات متحده و کانادا خرج کنند. البته Flexa تنها شرکت در این زمینه نیست، بیش از ۶۰۰ کسب‌وکار وجود دارد که به اکوسیستم Shiba Inu متصل شده‌اند.

پذیرش یک توکن توسط شبکه‌های پرداخت به طور کلی به افزایش قیمت در آینده منجر خواهد شد و ریسک مالی آن را کمتر خواهد کرد. این موضوع در وضعیت بزرگترین ارز دیجیتال جهان یعنی بیت کوین به خوبی مشهود است. امروزه کمتر می‌شنویم که شخصی با سرمایه‌گذاری روی بیت کوین دچار ضرر مالی شده یا خطر لیکوئید شدن در یک صرافی برای آن بوجود آمده است. ادامه پذیرش SHIB نشان دهنده افزایش محبوبیت این توکن است که در نهایت منجر به رشد قیمتی آن در سال‌های آتی خواهد شد.

اتریوم با ورود به متاورس دیسنترالند یک اکوسیستم قوی برای خود ایجاد کرده است. متاورس تاکنون موفق شده است نظر بسیاری از کارشناسان و فعالان حوزه کریپتوکارنسی را به خود جلب کند. شرکت‌های بزرگی روی متاورس سرمایه‌گذاری کرده‌اند که این نشان دهنده پتانسیل بالای متاورس در آینده دارد. فضای Metaverse با پشتیبانی از تکثیر توکن‌های غیر قابل تعویض (NFT) میلیاردها دلار ارزش دارد و انتظار می‌رود سرمایه‌گذاری‌های بیشتری در سال‌های آینده آن را به سطوح بزرگ سرمایه‌گذاری میلیارد دلاری سوق دهد. شیبا اینو برنامه‌های بزرگی برای ورود به متاورس دارد که از نظر قیمتی کمک بسیاری به این توکن محبوب خواهد کرد.

نظرات مختلف در مورد پیش‌بینی آینده ارز شیبا تا سال ۲۰۳۰

شیبا اینو یکی از رمزارزهای بسیار پرهیاهو است که مخالفان و موافقان زیادی دارد. یکی از خوش شانسی‌های این رمزارز این است که توسط افراد مشهوری حمایت می‌شود. ایلان ماسک (Elon Musk) مدیرعامل تسلا و ویتالیک بوترین (Vitalik Buterin) خالق اتریوم این پروژه را تا به امروز به صورت جدی حمایت کرده‌اند. بدون اغراق است اگر بگوییم توییت‌های ایلان ماسک در کاهش یا افزایش قیمت این رمزارز بسیار تاثیرگذار است. البته از آن جایی که حمایت ایلان ماسک از دوج کوین بسیار بیشتر از شیبا اینو بوده است، برخی از افراد در سرمایه‌گذاری روی شیبا اینو کمی تردید دارند و مطمئن نیستند که ایا شیبا بالا می رود یا خیر؟

در این میان وب سایت‌های فعال در حوزه کریپتو هم به پیش بینی قیمت شیبا در آینده می‌پردازند که برخی از آن‌ها را در ادامه می‌خوانیم.

پیش بینی قیمت ارز شیبا توسط changelly در سال ۲۰۲۴: متوسط قیمت شیبا اینو در این سال توسط سایت چنجلی حدود ۰/۰۰۰۰۱۶۵۸ دلار پیش بینی شده است و نوسان قیمتی بین ۰/۰۰۰۰۱۵۹۶ تا ۰/۰۰۰۰۲۰۱۹ دلار انتظار می‌رود.

پیش بینی قیمت ارز شیبا توسط Digital Coin Price در سال ۲۰۲۵: طبق آخرین تحقیقات و بررسی تاریخچه قیمتی شیبا اینو توسط سایت دیجیتال کوین پرایس، قیمت این توکن تا سال ۲۰۲۵، ممکن است سقف تاریخی جدیدی در حدود ۰/۰۰۰۰۷۲ دلار را ثبت کند.

پیش بینی قیمت ارز شیبا توسط ambcrypto در سال ۲۰۲۶: بر اساس نظر ambcrypto، قیمت شیبا در سال ۲۰۲۶ بین ۰/۰۰۰۰۳۳ تا ۰/۰۰۰۰۴۹ دلار نوسان می‌کند و میزان متوسط آن ۰/۰۰۰۰۴۱ دلار خواهد بود.

پیش بینی قیمت ارز شیبا توسط Priceprediction در سال ۲۰۲۷: وب سایت Priceprediction نیز پیش‌بینی می‌کند که حداقل قیمت شیبا اینو تا سال ۲۰۲۷ به ۰/۰۰۰۰۴۷۹۸ برسد و حداکثر تا ۰/۰۰۰۰۵۸۲۸ دلار بالا برود. قیمت متوسط شیبا هم توسط پرایس پردیکشن ۰.۰۰۰۰۴۹۳۶ دلار، اعلام شده است.

پیش بینی قیمت ارز شیبا توسط Changelly در سال ۲۰۲۸: سایت چنجلی قیمت شیبا اینو در سال ۲۰۲۸ را حداقل ۰/۰۰۰۰۷۱۱۵ دلار، حداکثر ۰/۰۰۰۰۸۴۲۰ و متوسط ۰/۰۰۰۰۷۳۱۲ دلار پیش‌بینی کرده است که بسیار نزدیک به پیش بینی قیمت شیبا اینو توسط سایر سایت‌های تحلیل قیمت ارز دیجیتال است.

پیش بینی قیمت ارز شیبا توسط ambcrypto در سال ۲۰۲۹: مرجع خبری فاندامنتالی ambcrypto قیمت شیبا اینو را در سال ۲۰۲۹ تا سقف ۰/۰۰۰۰۹۶ دلار و در کمترین حالت ۰/۰۰۰۰۶۴ دلار پیش بینی می‌کند. متوسط قیمت این ارز دیجیتال هم ۰/۰۰۰۰۸ دلار برآورد شده است.

پیش بینی پیش بینی قیمت ارز شیبا توسط priceprediction در سال ۲۰۳۰: حداقل قیمت شیبا ۰/۰۰۰۱۵۶۵۹ دلار و حداکثر قیمت هم ۰/۰۰۰۱۸۳۹۸ دلار در سال ۲۰۳۰ پیش بینی شده است. تحلیل‌گران این وب سایت معتقد هستند که متوسط قیمت هم ۰/۰۰۰۱۶۲۰۶ دلار خواهد بود.

قیمت ارز شیبا در آینده

طبق مطالب ذکر شده و بررسی آینده ارز شیبا نشان می‌دهد که شیبا به زودی از میم کوین بودن فاصله بگیرد و به سمت یک توکن کاملاً تجاری حرکت کند. شاید هولد ارز دیجیتال در این مورد استراتژی مناسبی باشد. این امر ارزش شیبا را بسیار بیشتر از میم کوین دوج کوین خواهد کرد. موارد استفاده از شیبا اینو در جهان رو به افزایش است و شیبا تا کنون مقبولیت مناسبی در جامعه پیدا کرده است. بر اساس جدیدترین نظرسنجی وبسایت CoinmarketCap هم میم کوین محبوب شیبا اینو (SHIB) پتانسیل زیادی برای رشد در سال‌های آتی دارد.

اگر روند توسعه شیبا اینو ادامه دار باشد، احتمالات قیمتی مختلفی برای آینده شیبا اینو توسط کارشناسان در نظر گرفته شده است که در جدول زیر مشاهده می‌کنید.

سالبالاترین قیمتپایین‌ترین قیمت
۲۰۲۴۰/۰۰۰۰۲۰۱۹۰/۰۰۰۰۱۵۹۶
۲۰۲۵۰/۰۰۰۰۷۲دلار۰/۰۰۰۰۵۶ دلار
۲۰۲۶۰/۰۰۰۰۴۹ دلار۰/۰۰۰۰۳۳ دلار
۲۰۲۷۰/۰۰۰۰۵۸۲۸ دلار۰/۰۰۰۰۴۷۹۸ دلار
۲۰۲۸۰/۰۰۰۰۸۴۲۰ دلار ۰/۰۰۰۰۷۱۱۵ دلار
۲۰۲۹۰/۰۰۰۰۹۶ دلار ۰/۰۰۰۰۶۴ دلار
۲۰۳۰۰/۰۰۰۱۸۳۹۸ دلار۰/۰۰۰۱۵۶۵۹ دلار

آینده ارز شیبا روشن به نظر می‌رسد!

شیبا اینو پتانسیل رشد بسیار بالایی از خود نشان داده است. در حال حاضر چندین میم کوین مطرح در بازار وجود دارد، اما هیچ‌کدام محبوبیت و مقبولیت شیبا اینو را ندارند. موارد استفاده شیبا در جهان روزبه‌روز در حال افزایش است. تمام این موارد می‌تواند نشانه‌ای از رشد این توکن در آینده نزدیک باشد. آینده‌ای که بدون شک از آن ارزهای دیجیتال خواهد بود. 

نکته مهم این است که تمامی موارد مطرح شده در مقاله آینده ارز شیبا، توسط کارشناسان برجسته کریپتوکارنسی انجام شده و والکس هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال پیش بینی آینده شیبا ندارد.

آیا سرمایه‌گذاری روی شیبا سودمند است؟

شیبا یکی از رمزارزهای محبوب بازار است که به نظر می‌رسد در سال‌های آتی هم رشد قابل توجهی داشته باشد. اما نباید فراموش کرد که بازار کریپتو همواره پر نوسان است و باید قبل از هرگونه سرمایه‌گذاری، وضعیت بازار به خوبی تحلیل شود تا بتوان به سود فراوان رسید.

آیا قیمت شیبا به یک دلار می‌رسد؟

اگر قیمت شیبا اینو به ۱ دلار برسد، این بدان معناست که کل ارزش بازار شبکه ارز دیجیتال به ۵۴۹ تریلیون دلار خواهد رسید. این بیش از مقدار کل ثروت جهانی است که توسط شرکت مشاوره مدیریت مکنزی (McKinsey & Co) تخمین زده شده است.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۳.۹ / ۵. مجموع آرا: ۵۱

کارشناسی ادبیات انگلیسی من را به دنیای ترجمه و خلق محتوا در حوزه بلاک چین و کریپتوکارنسی کشاند.
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
13 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
شیبا 1 دلاری انشالله
شیبا 1 دلاری انشالله
20 روز قبل

جدی میفرمایید ؟
پس ما اینارو از کجا درآوردیم.
الان که کامنت میزارم اوایل سال ۲۰۲۴ هستیم و قیمت شیبا به ۰/۰۰۰۰۷۷۹۹ رسید چجوری سال ۲۰۲۴ رو گفتید ۰/۰۰۰۰۲۰۱۹ حداکثر
یجوری تحلیل میکنید انگار اسلحه گذاشتن رو مغزتون ک یالا تحلیل کنید و گرنه شلیک میکنیم.

علی سلیمی
علی سلیمی
4 ماه قبل

باسلام
دوستان اینکه تحلیل میکنند ودرسال۲۰۳۰شیبا به یک دلار نرسیده من قبول ندارم ومطمئن هستم که تا سال۲۰۲۵ شیبا یک دلاری خواهد شد

اسی
اسی
6 ماه قبل

اگر ثروتمندان جهان بزارن….ما فقرا هم روی خوش میبینیم…اما بعید میدانم اینکار عملی بشه و افزایش پیدا کنه چون جای فقرا و غنی تو دنیا شاید یک دقیقه عوض بشه وما فقط یک دقیقه غنی شویم …اونهم در خواب ??????

مصطفی حسنی
مصطفی حسنی
8 ماه قبل

من خواب دیدم یه سگ تو انباری از سکه پول یه گنج برام اورده فکر کنم همینه

محمد محمدی
محمد محمدی
8 ماه قبل

سلام ان شاء الله هر شیبا یک دلار میشود ?

آرمین
آرمین
1 ماه قبل
پاسخ به  محمد محمدی

شبیا در سال ۲۰۲۵البته ماه اخر ۲۰۲۴ قیمتش به یک دلار و چند سنت میرسه اینکه میگن تا۲۰۳۰نمیدونم ۰۰۰۰۷۰دلار دروغ غولهای ارز دیجیتال هست بخاطر اینکه مردم بفروشن اونا بخرن و توکن سوزی کنن

علیرضا
علیرضا
8 ماه قبل

شیبا غافل گیر میکنه یه جهش داره ولی دقیقا معلوم نیست کی منفجر بشه

ستاره
ستاره
11 ماه قبل

آینده ارز شیبا خیلی روشنه چون با اومدن شیباریوم قرار کلی رشد کنه

Hamidasadi
Hamidasadi
1 سال قبل

امیدوارم در سال ۲۰۲۳ شاهد قیمت۰.۰۰۰۳باشیم.من امید دارم یقینا از این قیمت هم بیشتر افزایش خواهد یافت،البته در ۵سال اینده

رضا اشادی
رضا اشادی
1 سال قبل
پاسخ به  Hamidasadi

این قیمتی که شما میفرمایید یعنی چند تومان

ff
ff
5 ماه قبل
پاسخ به  رضا اشادی

تو حتی حالشو نداری دوتا عدد رو در هم ضرب کنی؟

مهران
مهران
2 ماه قبل
پاسخ به  ff

ببین دونستن عیب نی ندونستن عیبه حالا شما که حساب کتاب بلدی خوب بگو ماهم بدونیم چرا تحقیر میکنی

آرمین
آرمین
1 ماه قبل
پاسخ به  رضا اشادی

یعنی ده هزار واحد شبیا ۳دلار

دکمه بازگشت به بالا