اخبار آلت کوین ها

عملکرد شبکه سولانا در حوزه دیفای از دیگر بلاک چین ها پیشی گرفت

شاخص‌های کلیدی نشان از بهبود و بازیابی بخش دیفای در شبکه سولانا می‌دهند

عملکرد حوزه «دیفای» (DeFi) شبکه سولانا در سال ۲۰۲۳ بهتر از دیگر بلاک چین‌های رقیب بوده است.

به گزارش والکس و به نقل از Ambcrypto، شاخص مذکور که «سرعت دیفای» (DeFi Velocity) نام دارد، حجم معاملات صورت گرفته در بخش دیفای یک شبکه را با ارزش کل قفل شده بر روی آن بلاکچین مقایسه می‌کند. حال گزارش‌ها نشان می‌دهد که این متریک برای شبکه سولانا در ماه ژانویه برابر با ۰.۲۵ بوده است که دو برابر شبکه پالیگان بوده است که در رتبه بعدی جای گرفته است.

داده‌های سایت دیفای لاما (DefiLlama) نشان می‌دهد که میزان ارزش کل قفل شده در این شبکه طی هفته گذشته ۶ درصد رشد داشته است. ماه فوریه، ماه چندان خوبی برای سولانا نبود. با کمرنگ شدن توجهات به میم کوین BONK، دیگر بخش‌های این شبکه نیز موفق به حفظ توجه سرمایه‌گذاران نشد.

ارزش کل قفل شده سولانا
ارزش کل قفل شده سولانا

حجم معاملات روزانه صرافی‌های غیرمتمرکز سولانا نشانه‌هایی از بهبود را به نمایش گذاشتند؛ پس از ثبت کمترین مقدار ماهانه در تاریخ ۱۱ فوریه، این رقم هم‌اکنون ۱۰۰ درصد افزایش از خود نشان می‌دهد. با این وجود، حجم معاملات هفتگی ۲.۳ درصد کاهش یافت که نشان از فوریه سخت سولانا داشته است.

حجم معاملات صرافی‌های غیرمتمرکز شبکه سولانا
حجم معاملات صرافی‌های غیرمتمرکز شبکه سولانا

سولانا در سال ۲۰۲۳ تا حدی توانست از سایه سنگین سقوط صرافی FTX خارج شود. قیمت کوین SOL از ابتدای سال میلادی تا کنون ۱۱۲ درصد رشد داشته است. در روزهای اخیر، نوسانات روزانه این ارز بیشتر شده است. در زمان نگارش این مطلب، قیمت سولانا با افزایشی ۱.۷ درصدی نسبت به روز گذشته با قیمت ۲۲.۹۹ دلار معامله می‌شود.

داده‌های سایت سنتیمنت موید این ادعاست. شاخص نسوان قیمت این ارز به طور پیوسته در طول هفته گذشته افزایش یافت و سبب منفی شدن احساسات وزن‌دار سرمایه‌گذاران شد. نوسانات شدید می‌توان سبب دوری معامله‌گران ریسک‌گریز از معامله یک دارایی شود.

کاهش ۶۰ درصدی حجم معاملات نسبت به ماه گذشته گواهی بر دوری این دسته از معامله‌گران بود.

شاخص احساسات وزن‌دار و سرعت قیمت سولانا
شاخص احساسات وزن‌دار و سرعت قیمت سولانا

شاخص «بهره باز» یا OI سولانا به طور مستمر طی ماه گذشته کاهش یافته است. کاهش نرخ بهره باز نشانه‌ای مبنی بر علاقه بازار به معامله دارایی تلقی می‌شود. با تشکیل الگوی واگرایی نزولی در شاخص OI سولانا، قیمت سولانا ممکن است در کوتاه مدت با نزول بیشتری روبرو شود.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۰ / ۵. مجموع آرا: ۰

علاقه‌مند به ساختارهای غیرمتمرکز، دیفای و آزادی مالی
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا