Defiکیف پول

مشکل دریافت پاداش استیکینگ در تراست ولت

کیف پول‌های ارز دیجیتال معمولا در کنار حفظ و نگهداری رمز ارزها، خدمات دیگری را نیز در اختیار کاربران قرار می‌دهند. با وجود پروتکل اثبات سهام، بیشتر کاربران برای کسب سود از توکن‌های هولد کرده خود، به استیکینگ رمز ارزها روی آورده‌اند. کیف پول تراست ولت نیز مانند سایر ولت‌ها این خدمت را ارائه می‌دهد و کاربران می‌توانند دارایی دیجیتال خود را در این کیف پول استیک کنند.
در این مطلب به مشکلات شایع در کیف پول تراست ولت در مورد عدم دریافت پاداش استیکینگ رمز ارزها می‌پردازیم.

دلایل اصلی عدم دریافت پاداش استیکینگ

دلایل عدم دریافت پاداش استیکینگ

کیف پول Trust Wallet یک کیف پول موبایلی محبوب است که به کاربران این امکان را می‌دهد تا با سپرده‌گذاری ارزهای دیجیتال خود، جوایزی کسب کنند. پاداش استیکینگ بین کاربرانی که ارزهای دیجیتال خود را در قرارداد هوشمند شبکه قفل می‌کنند، توزیع می‌شود. چند دلیل شایع برای بروز مشکل دریافت پاداش سهام‌گذاری در تراست ولت وجود دارد که در ادامه به آنها می‌پردازیم:

ازدحام شبکه: برخی مواقع شبکه بلاکچین ممکن است شلوغ باشد و همین مسئله باعث تاخیر در توزیع پاداش‌های سپرده‌گذاری شود. در چنین مواردی لازم است قبل از برداشت پاداش، منتظر بمانید تا شبکه خلوت شود.

تنظیمات نادرست استیکینگ: مطمئن شوید که در زمان سپرده‌گذاری، تنظیمات را به درستی انجام داده‌اید. بررسی کنید که مقداری کافی از ارز دیجیتال را سهام‌گذاری و ولیدیتور یا استخر مناسب را انتخاب کرده‌اید.

همگام‌سازی کیف پول: کیف پول تراست ولت شما ممکن است نیاز به همگام‌سازی با شبکه بلاکچین داشته باشد تا آخرین اطلاعات پاداش سپرده‌گذاری را دریافت کند. در چنین مواردی، می‌توانید کیف پول خود را به‌روز کنید.

غیرفعال شدن ولیدیتور: اگر اعتبارسنج یا استخری که انتخاب کرده‌اید غیرفعال باشد، ممکن است هیچ پاداشی دریافت نکنید. اطمینان حاصل کنید که اعتبارسنجی که انتخاب کرده‌اید فعال است و سابقه خوبی در توزیع جوایز بین کاربرانش دارد.

پاداش استیکینگ کم: پاداش سپرده‌گذاری که دریافت می‌کنید به عوامل مختلفی مانند ارز دیجیتالی که استیک کرده‌اید، اعتبارسنج یا استخری که انتخاب کرده‌اید و شرایط کلی شبکه بستگی دارد. اگر پاداشی کمتر از حد انتظار دریافت کردید، ممکن است لازم باشد استراتژی Staking خود را مرور و اعتبارسنج یا استخر سپرده‌گذاری خود را تغییر دهید.

بررسی مشکلات شایع استیکینگ کاربران در شبکه‎‌های مختلف

مشکل دریافت پاداش استیکینگ

در ادامه به بررسی مشکلات شایع دریافت پاداش استیکینگ در شبکه‌های مختلف می‌پردازیم و روش برطرف کردن آنها را توضیح می‌دهیم.

مشکل عدم دریافت پاداش استیکینگ ترون

یکی از مشکلاتی که کاربران کیف پول تراست ولت در انجمن‌ها و صفحات این ولت به دفعات عنوان کرده‌اند، مشکل در دریافت پاداش سپرده‌گذاری ارز ترون است.
استیکینگ ترون در این ولت دوره قفل سه روزه دارد که معمولا بعد از این زمان امکان لغو سهام‌گذاری وجود دارد و پاداش استیکینگ واریز می‌شود. در بعضی مواقع ممکن است چند دوره سود به کاربر واگذار نشود که طبق گفته کاربران تراست ولت سودها به حالت انباشت در می‌آیند و بعد از چند دوره واریز می‌شوند.

مشکل عدم دریافت پاداش، ممکن است بخاطر کارشکنی ولیدیتورها باشد که با لغو عملیات Staking و تغییر ولیدیتورها قابل حل است.

مشکل عدم دریافت پاداش استیکینگ BNB

هولدرهای کوین BNB طبق اطلاعات موجود در فروم تراست ولت، بعضی مواقع نمی‌توانند سودهای خود از استیکینگ را مشاهده کنند. در ابتدا برای اطمینان از واریز پاداش می‌توان از ربات BSC_Binance_Chain_Bot استفاده کرد و میزان پاداش واریزی را بررسی نمود.
در صورت واریز نشدن پاداش، می‌توان عملیات سپرده‌گذاری را لغو کرده و ولیدیتور را تغییر داد. اما با وجود این مسئله که همه ولیدیتورها از طرف بایننس تایید صلاحیت می‌شوند بهتر است این مشکل را با گذاشتن تیکت و درخواست حل مشکل از پشتیبانی تراست ولت حل کرد.

مشکل عدم دریافت پاداش استیکینگ OSMO

برخی از کاربران برای دریافت پاداش استیکینگ توکن OSMO با خطای کد ۲۰۰ که مربوط به هزینه تراکنش ناکافی است مواجه می‌شوند. این خطا در هنگام دریافت سود کوین ATOM نیز ممکن است روی دهد که بخاطر پایین بودن ورژن دانلود تراست ولت است و با بروزرسانی کیف پول حل می‌شود.

مشکل عدم دریافت پاداش استیکینگ DOT

در جواب کاربرانی که برای مشکل عدم دریافت پاداش سهام‌گذاری رمز ارز DOT در فروم تراست ولت سوال کرده‌اند، تیم پشتیبانی این کیف پول اینگونه پاسخ می‌دهد:

“مکانیسم استیکینگ پولکادات با سایر شبکه‌ها متفاوت است. تضمینی برای دریافت پاداش سپرده‌گذاری وجود ندارد زیرا بر اساس وضعیت اعتباردهنده‌ها، موقعیت شما به عنوان نامزد دریافت پاداش متغیر است و امکان دارد مشمول دریافت پاداش نشوید.”

نکات مهم استیکینگ در شبکه‌های پرکاربرد

استیکینگ در شبکه های مختلف

به طور معمول پاداش استیکینگ برای کاربرانی که رمز ارزهای خود را در قرارداد هوشمند شبکه قفل کرده‌اند، به صورت خودکار واریز می‌شود. اما در بعضی مواقع این فرایند با مشکل مواجه می‌شود. در ادامه برخی از مشکلات احتمالی که کاربران Trust Wallet ممکن است هنگام تلاش برای دریافت جوایز سپرده‌گذاری در شبکه‌های مختلف با آن مواجه شوند را توضیح می‌دهیم:

اتریوم: کاربرانی که از طریق Trust Wallet در اتریوم سهام‌گذاری می‌کنند، ممکن است با هزینه‌های بالای گس مواجه شوند که می‌تواند هزینه استیکینگ را برای سرمایه گذاران خرد بالا ببرد. علاوه بر این، ارتقای اتریوم ۲.۰ هنوز در حال انجام است، که ممکن است باعث تاخیر یا مشکلاتی در استیکینگ و دریافت پاداش شود.

زنجیره هوشمند بایننس: کاربرانی که از طریق Trust Wallet در شبکه زنجیره هوشمند بایننس سهام‌گذاری می‌کنند، ممکن است در انتخاب اعتبارسنج یا استخر قابل اعتماد با مشکلاتی مواجه شوند. مهم است که یک اعتبارسنج یا استخر قابل اعتماد انتخاب کنید که سابقه خوبی در توزیع جوایز بین کاربرانش دارد.

کاردانو: کاربرانی که از طریق تراست ولت در کاردانو سهام‌گذاری می‌کنند، ممکن است متوجه شوند که پاداش استیکینگ در مقایسه با سایر شبکه‌ها نسبتاً کم است. علاوه بر این، کاربران ممکن است نیاز داشته باشند که توکن‌های ADA خود را برای استیک به یک مجموعه ولیدیتور واگذار کنند، که ممکن است برای برخی از کاربران قابل اعتماد نباشد.

پولکادات: کاربرانی که از طریق Trust Wallet در استیکینگ پولکادات شرکت می‌کنند، ممکن است نیاز داشته باشند که بین انواع مختلفی از اعتبارسنج مانند nominator یا noted validator، یکی را انتخاب کنند که می‌تواند برای کاربران جدید گیج‌کننده باشد. علاوه بر این، کاربران مجبور هستند توکن‌های DOT خود را تا ۲۸ روز قفل کنند که می‌تواند نقدینگی را محدود و در صورت نیاز، فروش یا انتقال توکن‌هایشان را دشوار کند. بنابراین کاربران برای شرکت در فرایند استیکینگ شبکه پولکادات نیاز است قبل از هر اقدامی کاملا در مورد آن مطالعه کنند.

سولانا: کاربرانی که از طریق این کیف پول در سولانا سهام‌گذاری می‌کنند ممکن است در انتخاب یک اعتبارسنج قابل اعتماد یا استخر مناسب با مشکلاتی مواجه شوند. به‌علاوه پاداش‌های استیکینگ ممکن است بسته به مقدار توکن‌های SOL سپرده‌گذاری شده و اعتبارسنج انتخاب‌شده متفاوت باشد.

استیکینگ در تراست ولت؛ از کسب سود تا ریسک‌های موجود

با توجه محبوبیت تراست ولت، بسیاری از کاربران ترجیح می‌دهند که دارایی‌های دیجیتال خود را در همان کیف پول استیک کنند، تا از جابجایی و پرداخت کارمزدهای اضافه جلوگیری شود. بنابراین در این مقاله به مشکلات شایعی که کاربران در حین برداشت پاداش Staking در تراست ولت با آنها روبرو می‌شوند پرداختیم. ولی مهم است که کاربران قبل از هر اقدامی برای سپرده‌گذاری توکن‌هایشان، در مورد قوانین و شرایط سهام‌گذاری در شبکه مورد نظر تحقیق کنند که حداقل از بروز مشکلات شایع استیکینگ جلوگیری شود. در مورد مشکلات خاص که در حین دریافت جوایز سهام‌گذاری اتفاق میافتد، بهترین کار تماس با پشتیبانی تراست ولت است که در قالب تیکت قابل انجام است.

به صورت کلی با توجه به اینکه بسیاری از کاربران ترجیح می‌دهند، رمز ارزهای هولد شده خود را برای دریافت سود، در شبکه‌ها استیک کنند، ولی باید توجه داشته باشند که هرگونه فعالیتی در دنیای کریپتوکارنسی باید با مطالعه و تحقیق همراه باشد تا به از دست رفتن دارایی‌ها منجر نشود.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۵ / ۵. مجموع آرا: ۱

منبع
trustwallet.com
سال ۲۰۱۷ وارد دنیای کریپتوکارنسی شدم و بخاطر علاقم به نویسندگی، تصمیم گرفتم به طور تخصصی در مورد کریپتو و بلاکچین به نوشتن محتوا بپردازم.
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
6 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
محمد واحدی پور
محمد واحدی پور
1 ماه قبل

من دوسالی مقدار یک سولانا استیک کردم ولی هیچ سودی دریافت نکردم. دلیلش چی می‌تونه باشه

ر رواقی
ر رواقی
1 ماه قبل

سلام
احتمالا ولیدیتور انتخابی شما از کار افتاده است. در این صورت باید ولیدیتور خود را تغییر دهید.

ابوالفضل قاضی
ابوالفضل قاضی
3 ماه قبل

سلام وقت بخیر بعد از آن‌استیک رو claimable مونده موجودی رو افزایش داده ولی نیومده هنوز. ۱۵ روز گذشته میشه راهنمایی بفرمایید.

آرن امیریان
آرن امیریان
3 ماه قبل

وقت شما بخیر. دستور آن‌استیک رو دوباره ارسال کنید. اگر جواب نداد، کلمات بازیابی رو دوباره ایمپورت کنید.

رضا رضایی
رضا رضایی
5 ماه قبل

عدم امکان دریافت ترون در تراست والت که استیکینگ و سپس unstaking شده ، یکماه است که در مرحله pending ایت ولی قابل claim نیست
تراست والت روزرسانی شده استولی مشکل حل نشده

ر رواقی
ر رواقی
4 ماه قبل
پاسخ به  رضا رضایی

سلام
آیا از داشتن ترون کافی برای پرداخت کارمزد استیکینگ در ولت خود اطمینان دارید؟
در این صورت مجددا کیف پول خود را با عبارات بازیابی آن ایمپورت کنید. اگر این مشکل رفع نشد، بهتر است آن را با پشتیبانی تراست وت در میان بگذارید.
https://support.trustwallet.com/support/home

سپاس از همراهی شما

دکمه بازگشت به بالا