متاورس

آموزش بازی استار اطلس؛ کسب درآمد از بازی متاورسی Star Atlas

چندی است که بازی‌های کریپتویی طرفداران زیادی پیدا کرده، چرا که در کنار سرگرمی، امکان کسب درآمد را برای کاربران فراهم می‌کند. در میان بهترین بازی های متاورس، استار اطلس (Star Atlas) یکی از بازی‌های پرطرفدار است. در این مقاله می‌خواهیم آموزش بازی استار اطلس را با هم پشت سر بگذاریم و ببینیم چطور می‌توان از بازی استار اطلس، کسب درامد کرد؟ اما پیش از آن، به‌صورت مختصر به معرفی بازی متاورسی استار اطلس می‌پردازیم.

سناریو بازی استار اطلس چیست؟

بازی استار اطلس، یک بازی مبتنی بر بلاکچین است که دنیای آینده را در فضایی کهکشانی خود جای می‌دهد. این بازی متاورسی که در سال ۲۶۲۰ رقم می‌خورد، سه جناح مختلف دارد که شامل:

  1. قلمرو MUD که اداره آن به عهده بشریت است
  2. قلمرو ONI که توسط بیگانگان اداره می‌شود
  3. قلمرو USTUR که تحت کنترل ربات‌های اندرویدی است

البته که هر قلمرو دارای برتری‌ها و قدرت‌هایی است که می‌تواند به بازیکنان در برنده شدن مراحل مختلف کمک کند. با این حال، چون بازی به‌صورت تیمی جریان دارد، همه‌ بار عملیات‌ها به عهده یک بازیکن نیست. این سه قلمرو مدام در حال کشمکش و مبارزه برای دستیابی به منابع، سرزمین‌ها و نهایتا سلطه سیاسی بر سایر قلمروها هستند. شما با ورود به بازی، به عنوان یک شهروند استار اطلس شناخته می‌شوید و باید قلمروی مورد نظر خود را انتخاب کنید. حالا می‌توانید با پیشبرد اهداف قلمروی انتخابی و موفقیت در هر یک از مراحل، امتیازی به عنوان پاداش دریافت و نهایتا پاداش را به کیف پول خود منتقل کنید.

معرفی بازی متاورسی استار اطلس

ماجراجویی‌های بازی استار اطلس به کمک فناوری بلاکچین سولانا (Solana) به تصویر کشیده می‌شوند. Nftهای بدست آمده در بازی را می‌توانید یک راه کسب درآمد بدانید و با بازی در دنیای متاورس، هم سرگرم شوید، هم سرمایه‌گذاری در حوزه ارزهای دیجیتال را آغاز کنید.

بازی Star Atlas در حال حاضر دو ارز دیجیتال دارد:

  • اطلس (Atlas): ارز دیجیتالی که در بازی استفاده می‌شود و برای تعمیر سفینه، پرداخت کمیسیون‌ها و… تعریف شده است
  • پولیس (Polis): ارز دیجیتالی که بیشتر به عنوان DAO (Decentralized Autonomous  Organization یا سازمان غیرمتمرکز خودمختار) شناخته می‌شود و برای رای دادن به تغییرات درون بازی استفاده می‌شود

هر دو توکن را می‌توان از طریق صرافی‌های ارز دیجیتال تهیه کرد. همچنین می‌توان از صرافی باننس نیز برای خرید این توکن‌ها اقدام کرد.

تیم توسعه‌ دهنده بازی استار اطلس

بازی استار اطلس توسط چهار توسعه‌دهنده با نام‌های مایکل ونگر، دنی فلوید، جیکوب فلوید و پابلو کویرگا (Michael Wagner، Danny Floyd، Jacob Floyd وPablo Quiroga) پیاده‌سازی شده است. سرپرستی این تیم توسعه دهنده به عهده مایکل ونگر بوده و آن‌ها معتقدند افرادی که در بازی استار اطلس به‌صورت جدی فعالیت دارند تا سال ۲۰۲۵ در بازارهای ارز دیجیتال حرفی برای گفتن خواهند داشت. به عبارتی می‌توان گفت این بازی یک سرمایه‌گذاری در حوزه متاورس است، درست شبیه به خرید زمین در متاورس، با این تفاوت که سرگرمی، هیجان و ماجراجویی نیز با آن ادغام شده است.

آموزش بازی استار اطلس: شروع بازی و نحوه امتیازگیری

اولین قدم برای آغاز بازی های کریپتویی، اتصال کیف پول مربوط به بازی است تا بتوانید حساب خود را شارژ کنید، یا پاداش‌هایی که در بازی دریافت می‌کنید را به کیف پول منتقل کنید. از آنجایی‌که بازی استار اطلس بر پایه بلاکچین سولانا توسعه یافته است، باید یک کیف پول سولانا داشته باشید تا پس از ایجاد حساب کاربری، به بازی متصل کنید. بنابراین، برای پشت سر‌ گذاشتن اولین قدم که خرید سفینه برای سفر در کهکشان است، باید حسابتان موجودی کافی داشته باشد. مراحل زیر را برای ایجاد حساب کاربری و اتصال کیف پول سولانا به بازی استار اطلس دنبال کنید:

کیف پول سولانا فانتوم برای بازی استار اطلس

۱- اگر کیف پول سولانا ندارید، در قدم اول در یکی از صرافی‌هایی که ترجیح می‌دهید، کیف پول خود را ایجاد کنید. یکی از انتخاب‌های مناسب، کیف پول فانتوم به حساب می‌آید که توسط بازی استار اطلس پیشنهاد شده است. برای اینکار کافیست به وبسایت پلانتوم مراجعه کرده و یک کیف پول خالی ایجاد کنید. می‌توانید با نصب افزونه کیف پول روی مرورگر خود، مراحل راه‌اندازی کیف پول را مستقیما از روی مرورگر خود پیش ببرید.

۲- سایت رسمی استار اطلس را به آدرس https://staratlas.com جستجو کرده و روی گزینه Play Now در بالا سمت راست، کلیک کنید.

 نصب و راه اندازی بازی استار اطلس

۳- کیف پول خود را با کلیک روی گزینه Connect Wallet به بازی متصل کنید.

اتصال کیف پول سولانا به استار اطلس

۴- در این مرحله کیف پول خود را انتخاب می‌کنید.

انتخاب کیف پول برای اتصال در بازی استار اطلس

۵- باید پسورد کیف پول خود را در صفحه‌ اتصال وارد کنید تا از حالت قفل خارج شود.

باز کردن قفل کیف پول استار اطلس

۶- روی گزینه Connect کلیک کنید تا اتصالات و تایید استار اطلس بررسی شود.

تایید کیف پول بر روی بازی استار اطلس

۷- پس از اطمینان از اتصال کیف پول به بازی، باید روی گزینه Choose Faction کلیک کرده تا قلمرو خود را انتخاب کنید. (یکی از سه قلمرویی که در معرفی بازی استار اطلس ذکر شد)

انتخاب جناح بازی در استار اطلس

۸- با انتخاب جناح مورد نظر و تایید آن آماده شروع بازی می‌شوید.

سه قلمرو در بازی استار اطلس

توجه داشته باشید که اکثر کیف پول‌های سولانا نیازمند تایید تراکنش‌های کوچک هستند تا بتوانید امتیازات خود را منتقل کنید یا واریز‌های کوچک به بازی داشته باشید. برای شروع بازی لازم است کیف پول خود را با توکن سولانا مقداری شارژ کنید تا بعد از متصل کردن کیف پول، آن را به بازی منتقل کرده و سفینه بخرید.

فعال سازی تراکنش های کوچک روی کیف پول فانتوم

نکته کلیدی آموزش بازی استار اطلس

بعد از تهیه حساب کاربری فعال و خرید سفینه، برای ورود به بازی، باید عضو یک تیم یا انجمن شوید. در حال حاضر تیم‌های مختلفی در سراسر دنیا وجود دارند که حتی به بازیکنان این امکان را می‌دهد با افراد همزبان خود بازی کنند. برای پیدا کردن تیم مورد نظر خود، می‌توانید در کامیونیتی (Community)هایی که برای این بازی در شبکه‌های اجتماعی مختلف راه‌اندازی شده‌اند عضو شوید. بازی استار اطلس یک لیست از انجمن‌های مختلف در سایت Star Atlas Guilds (اصناف بازی استار اطلس) جمع‌آوری کرده است که بازیکنان می‌توانند برای انتخاب تیم مورد نظر خود، این فضا را بررسی کنند.

چطور بازی استار اطلس را پیش ببریم و امتیاز بگیریم؟

بازی استار اطلس با هدف تولید کالا و ایجاد حس پیشرفت بلندمدت برای بازیکنان، طراحی شد. سیاست امتیازدهی این بازی نیز بر تشویق بازیکنان به برقراری یک همکاری سودمند و بلندمدت با هم‌گروهی‌ها و هم‌تیمی‌های خود تاکید دارد. بنابراین در مسیر بازی، باید قدم به قدم و به‌صورت تیمی پیشرفت‌های کوچک داشته باشید، اما نهایتا به یک هدف بزرگ دست پیدا کنید.

بد نیست بدانید که طرفداران بازی‌های آنلاین چند نفره (MMO) در بازی‌های تیمی، معمولا از یک ویژگی رضایت چندانی ندارند؛ این ویژگی چیزی نیست جز اجرای یک سری فعالیت‌های تکراری با پاداش‌های کم که به‌مرور حوصله بازیکنان را سر می‌برد. چیزی که اکوسیستم استار اطلس را از این نوع‌ بازی‌ها متمایز می‌کند، مهارت درختی یا Skill Tree است تا خستگی بازیکنان از تسک‌های تکراری را بکاهد. همچنین با به‌کارگیری رویکرد مهارت درختی، بازیکنان می‌توانند زمان و منابع خود را به یک فعالیت خاص اختصاص بدهند و تداخلی در فعالیت کل تیم ایجاد نخواهد شد.

مهم‌ترین جذابیت این بازی را هم می‌توان این دانست که پس از جمع‌آوری امتیازات در درخت خود، می‌توانید آن‌ها را تبدیل به توکن ATLAS کنید. لازم به‌ذکر است که امکان استفاده از مزایای خرید توکن بازی، هم برای خود بازیکنان و هم برای هم‌گروهی‌ها وجود دارد.

 امتیازگیری در بازی استار اطلس

بازی استار اطلس یک بازی اقتصاد محور است که سعی در متصل کردن تمام جوانب بازی به هم و به پاداش‌های کسب شده توسط تیم دارد. پس از آغاز بازی، سه مکانیسم نقش کلیدی در پویایی اقتصاد بازی را ایفا می‌کنند.

  • تولید (Production)
  • خلبانی (Piloting)
  • مکانیک عمومی (General Mechanics)

پاداش‌های خلبانی، ورودی‌های اصلی به اقتصاد بازی هستند که در طول بازی برای فعالیت‌های مختلف می‌توان از آن بهره ‌برد. تولید در بازی شامل استخراج از معدن، پالایش و توسعه فناوری، برای ایجاد دارایی‌های جدید متصل است. این دارایی‌ها امکان استفاده در خلبانی را نیز دارند (همین‌جا متوجه پیوسته بودن بازی و قابلیت اتصال مکانیسم‌های مختلف به یکدیگر می‌شوید). نهایتا هم مکانیک عمومی بازی است که امکان توسعه زمین، توسعه شخصیت و سیستم DOA را برای بازیکنان فراهم می‌کند.

ضروریات پیشبرد بازی و امتیازگیری

برای این که در بازی اطلس یک قدم از رقیبان خود جلو بیفتید، باید بدانید که یکی از نکات کلیدی در مکانیسم تولید، زمین به حساب می‌آید. استار اطلس از مناطق، منظومه‌های خورشیدی و سیارات تشکیل شده و هر قطعه زمین نشان‌دهنده مالکیت جزئی از این قلمرو یا سیاره به شمار می‌رود. این یعنی بازیکنان می‌توانند با خرید زمین و ساخت و ساز ساختمان‌های تولیدی (یا انواع دیگر ساختمان‌ها)، تیم خود را توسعه دهند. این نکته را فراموش نکنید که تمامی این زمین‌ها مشمول مالیات هستند تا مالکان به استفاده از زمین تشویق شوند نه این که فقط مالک آن باشند.

مدیریت منابع و دارایی ها برای کسب درآمد

در بازی استار اطلس دارایی‌هایی وجود دارد که کاربرد آن‌ها مشابه کاربرد NFT در متاورس است. این دارایی‌ها همانند NFT دارای ارزش اقتصادی هستند و فعالیت‌های متعددی برای دریافت و کسب آن‌ها نیز وجود دارد. مثلا، استخراج از معدن به عنوان یکی از ستون‌های مهم برای تولید و کسب دارایی در بازی معرفی می‌شود که بازیکنان باید با خرید توکن ATLAS سرمایه‌گذاری خود را آغاز کنند. برای استخراج از معادن و حفظ تولید طبیعی ممکن است نیازمند پرداخت NFT در این بخش باشید.

استخراج، منابعی را ایجاد می‌کند که بازیکنان به کمک آن می‌توانند به تجارت یا ایجاد دارایی‌های جدید بپردازد و ارزش مشاغل و تولیدات خود را بالا ببرد. با ماهر شدن یک بازیکن در فرآیند استخراج، بهره‌وری او نیز افزایش می‌یابد که این خود باعث افزایش مقدار و سرعت جمع‌آوری منابع و همچنین تخفیف در صنایع دستی و نگهداری مزرعه می‌شود.

بازیکنان برای آغاز فعالیت استخراج از منابع به موارد زیر نیاز دارند:

  • یک ساختمان خاص (یک زمین و یک کارگر NPC)
  • مهارت و قدرت کاراکتر خود
  • انرژی شخصیت‌ها (که توسط ساختما‌ن‌های تامین انرژی بدست می‌آید)

اگر می‌خواهید منابع تولید شده توسط استخراج را قابل استفاده و به دارایی با ارزش تبدیل کنید، باید روی‌ آن پالایش انجام دهید. برای این منظور، سه بخش در بازی تعریف شده که شامل:

  1. استخراج‌کنندگان که مواد خام را استخراج می‌کنند
  2. پالایندگان که مواد خام اولیه را برداشته و آن را به منابع قابل استفاده تبدیل می‌کنند
  3. مدیران که مسئول کنترل کیفیت منابع تولیدی و بررسی کارامد بودن، ارزشمندی و سودمندی آن هستند

آینده بازی استار اطلس

از آنجایی که بازی استار اطلس به تازگی در اختیار بازیکنان قرار گرفته، هنوز نمی‌توان آن را یک بازی کامل دانست. بنابراین آینده آن باید آینده‌ای پرسروصدا باشد. البته از طرفی هم برخی از تحلیل‌گران بازارهای سرمایه، بر این باورند که چون ارز دیجیتال بازی، یعنی اطلس، طی سال ۲۰۲۲ روندی نزولی داشته، آینده بازی استار اطلس نیز کمی مبهم است. این موضوع می‌تواند برای کسانی‌که به‌صورت جدی در بازی‌های کریپتویی فعالیت دارند، کمی نگران‌کننده به‌نظر برسد. با این‌ حال باز هم می‌توان گفت افرادی که با کسب NFT از بازی استار اطلس، همچنان در حال کسب سود از بازی هستند. پس اگر فکر می‌کنید آماده ورود به یک بازی برای کسب درآمد هستید، بازی استار اطلس می‌تواند گزینه خوبی باشد. همچنین پیشنهاد می‌کنیم برای احتیاط بیشتر، از خرید سفینه‌های گران خودداری کنید.

کسب درامد از بازی های متاورسی

بازی‌های متاورس چندی است که به‌عنوان یکی از روش‌های کسب درامد در بازار کریپتو شناخته می‌شود. در این مقاله به معرفی یکی از برترین بازی‌های حوزه بلاکچین، یعنی بازی استار اطلس پرداختیم. شما می‌توانید با پشت سر گذاشتن آموزش بازی استار اطلس، به سادگی وارد دنیای کهکشانی آن شده و در کنار ماجراجویی، پاداش‌های بازی را کسب و راهی برای سرمایه‌گذاری آینده خود ایجاد کنید. امیدواریم مطالعه معرفی بازی متاورسی استار اطلس برایتان مفید باشد.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۲.۸ / ۵. مجموع آرا: ۴

کارشناس مهندسی کامپیوتر که به جای برنامه‌نویسی، محتوانویسی می‌کند و سعی دارد در دنیای ارزهای دیجیتال و تولید محتوا هر چه بیشتر تاثیر‌گذار باشد. با دنبال کردن من در شبکه‌های اجتماعی، بیشتر درباره دید من از بازارهای مالی و فعالیتم بدانید.
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا