ترید

نگاهی به استراتژی بات معامله‌گر جدید والکس؛ تراز هوشمند!

ربات‌های معامله‌گر در حال تبدیل شدن به یکی از مهم‌ترین ابزارهای معامله‌ در دنیای ارزهای دیجیتال هستند؛‌ ابزارهایی که معامله‌گرها با هر سطحی می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند.

ربات‌‌ تریدر ارز دیجیتال، سیستم‌ خودکاری است که به‌جای سرمایه‌گذار کار و امکان انجام معاملات به‌صورت خودکار را برای او فراهم می‌کند. این ربات‌ها اطلاعاتی مانند قیمت‌های فعلی و سطوح نوسانی را نیز در نظر می‌گیرند و موقعیت‌های خرید یا فروش را باز و بسته می‌کنند. روی‌هم‌رفته می‌توان گفت که ربات‌های تریدر انجام معاملات را تسهیل می‌کنند.

ربات‌ تریدر به‌دلیل نداشتن احساسات و تأثیرگذاری این شاخص بر روند معاملات، درمقایسه‌ با انسان اغلب کارایی بهتری از خود نشان می‌دهد. به‌طو‌رکلی، کاربرانی که از این ابزارها استفاده می‌کنند، خطای کمتری مرتکب می‌شوند. طبق برآوردها، ربات‌های معاملاتی از نوع الگوریتمی حدود ۷۰ تا ۸۰درصد از حجم کل معاملات ارزهای دیجیتال را انجام می‌دهند.

خانواده‌ی ربات‌های معامله‌گر والکس

والکس به‌عنوان اولین صرافی ارز دیجیتال ایرانی، این ابزارها را در اختیار کاربران خود قرار داده است. در حال حاضر این ابزار با سه استراتژی متفاوت در اختیار کاربران قرار گرفته است. استراتژی‌‌هایی که در حال حاضر کاربران والکس می‌توانند با آن‌ها ربات معامله‌گر بسازند، بر مبنای شرایط مختلف بازار انتخاب شده‌اند.

ربات گرید نقطه‌ای (Spot Grid)

ربات گرید نقطه‌ای (spot grid)، یک استراتژی معاملاتی و یکی از  ربات های تریدر والکس است که به دنبال کسب سود از نوسانات بازار از طریق موقعیت یابی سفارشات خرید و فروش است.

یکی از مزیت‌های اصلی ربات اسپات گرید این است که تحت تأثیر احساسات انسانی نیست.  این ربات با درک پویایی بازار، معاملات را بر اساس نوسانات بازار مدیریت می‌کند و بهترین روش برای کسب سود از شکاف قیمتی در بازار است.

ربات معامله‌گر بی نهایت

در صورت افزایش قیمت، ربات معامله گر والکس سفارش‌ها را در قیمت تعیین شده به فروش می‌رساند و زمانی که قیمت کاهش پیدا کند، ربات سفارش‌های خرید را در قیمت تعیین شده انجام می‌دهد.

ربات گرید بی نهایت (Infinity Grid)

این ربات نسخه بهبود یافته ربات گرید نقطه‌ای است. در این ربات معامله گر والکس شما تنها نیازمند تعیین قیمت توقف در بازار هستید.

ربات معامله‌گر والکس

ربات اینفینتی گرید والکس مناسب بازارهای پرنوسان با رشد قیمتی مناسب است. ربات گرید بی نهایت تضمین می‌کند دارایی اولیه شما همواره ثابت خواهد بود و تنها زمانی که قیمت برای فروش و کسب سود مناسب باشد، اقدام به فروش خواهد کرد.

ربات اسمارت ری‌بالانس (Smart rebalance)

این ربات وظیفه‌ی تنظیم پورتفولیوی کاربران را برعهده دارد. شما می‌توانید با فعال کردن این ربات در بازه‌های زمانی مشخص یا در زمانی که بالانس پورتفولیوی شما به اندازه‌ای مشخص تغییر کرد، سود و زیان خود را تنظیم کنید.

ربات اسمارت ری بالانس

فرض کنید شما سبدی از ارزهای دیجیتال در اختیار دارید که ۵۰ درصد آن را بیت کوین، ۴۰ درصد آن را اتریوم و ۱۰ درصد آن را تتر تشکیل داده است. با افزایش و کاهش‌های طبیعی قیمت این ارزها، بخشی از سبد شما سود‌ده و بخشی از سبد شما زیان‌ده خواهد بود. با استفاده از ربات اسمارت ری‌بالانس شما می‌توانید درصد سهم بیت کوین، اتریوم و تتر را همواره ۵۰، ۴۰ و ۱۰ درصد نگه دارید. این بالانس درصدی باعث می‌شود شما از سود افزایش قیمت یک ارز برای جبران ضرر کاهش قیمت ارز دیگر استفاده کنید.

این ربات از دو استراتژی برای بالانس پورتفولیوی شما استفاده می‌کند:

  • استراتژی بالانس زمانی: در این استراتژی شما به ربات دستور می‌دهید در بازه‌های زمانی مشخص سبد شما را بررسی و آن را تراز کند.
  • استراتژی بالانس درصدی: در این استراتژی شما به ربات دستور می‌دهید بعد از تغییر سهم هر ارز به میزان مشخص، سبد شما را بدون در نظر گرفتن زمانی که از آخرین بالانس گذشته، دوباره بالانس کند.

ربات‌های معامله‌گر والکس، انتخابی هوشمند

در بازار ارزهای دیجیتال نوسانات هم می‌تواند یک تهدید باشد هم فرصت. در بازاری که قیمت‌ها لحظه‌ای در نوسان هستند، انتخاب یک استراتژی مطمئن می‌تواند شرایط بهتری را برای شما فراهم کند. با استفاده از ربات معامله‌گر والکس می‌توانید به راحتی نوسانات بازار را مدیریت کنید و به عنوان یک تریدر موفق در بازار شناخته شوید.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۳.۶ / ۵. مجموع آرا: ۹

سال‌ها پیش بیل گیتس گفت: «محتوا پادشاه است» ما هم بر این باوریم که محتوای حرفه‌ای و کار درست، چراغ راه مخاطب است. تیم محتوای والکس در تلاش است با ارائه محتوای به‌روز به شما در مسیر سرمایه‌گذاری و معامله‌گری کمک کند.
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
4 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
حسین شیخ ویسی
حسین شیخ ویسی
1 سال قبل

در بات نقطه ای سرمایه‌گذاری کردم ولی بعد از مدتی هرچه بات معامله می کرد ضرر بود
ارز رو هم چند بار عوض کردم باز هم ضرر بود
چرا

ر رواقی
ر رواقی
1 سال قبل

سلام
وقت شما به خیر
سود دهی ربات ها امری تضمین شده نیست بلکه آنها صرفا فرایند معاملات شما را اتومیشن (خودکار) میکنند. اما یک اصل کلیدی در انتخاب بات ها وجود دارد و آن انتخاب بات مناسب بر اساس شرایط بازار است. به عنوان مثال بات گرید نقطه ای در شرایط نوسانی بازار کاربرد دارد.

حسین صادقی
حسین صادقی
1 سال قبل

باسلام ، تا کنون ازربات های معامله گراستفاده نکرده ام . چون این واقعیت گفته نشده که اگرباتی ساخته شود آیا میتواند سرمایه راکسرکندیافقط درجهت سودرسانی کارمیکند؟واساسا چه اعتمادی به آن هست ؟ چون تاکنون خاطره خوبی به شخصه ازقول ووعده ای برای مشخص شدن یک اشتباه پیش آمده نتیجه نگرفتم . بعنوان مثال دربحث رمزارز گالا. سرمایه ی من راازبین بردید. ودرمکاتباتی که داشتم قرارشد به کارشناسان ارجاع داده شود.گفتندازطریق جیمیل پاسخ میدهیم که ندادند.چندین باردرخواست دادم ولی چوابی داده نشد.برای همین چیزها مرددم.

ر رواقی
ر رواقی
1 سال قبل
پاسخ به  حسین صادقی

سلام و عرض ادب
در ابتدا از تاخیر پیش آمده در فرایند پاسخگویی پوزش میخواهیم جسین عزیز.
بات های تریدینگ صرفا ابزاری برای اتومیشن (خودکار سازی) روند معاملات هستند. بنابراین استفاده از آنها تضمینی برای کسب سود در بازارهای مختلف مالی نیست. شما باید بر اساس تحلیل و شرایط بازار از بات ها استفاده کنید.

دکمه بازگشت به بالا