کیف پول

معرفی کیف پول تمپل، آموزش کار با کیف پول Temple

ارز دیجیتال تزوس (XTZ) یکی از رمز ارزهایی است که روزهای آغازین سال ۲۰۲۳ را با افزایش قیمت قابل توجهی آغاز کرد. در این شرایط بسیاری از تریدرها و فعالان بازار کریپتو از این فرصت استفاده کرده و این کوین را خریداری کردند. با استقبال هرچه بیشتر معامله‌گران از XTZ در روزهای ابتدایی سال، نیاز به استفاده از یک کیف پول مطمئن هم بیش از پیش احساس شد. امروزه کیف پول‌های متعددی برای ارز XTZ وجود دارد که در این بین تمپل والت یکی از گزینه‌هایی مطرحیست که امکانات و قابلیت‌های مختلفی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. با ما در ادامه این مقاله همراه باشید تا با ویژگی‌ها و نحوه کار کیف پول تمپل بیشتر آشنا شوید.

کیف پول Temple چیست؟

کاربران بازار رمزارزها همواره به دنبال بهترین کیف پول ارز دیجیتال به منظور ذخیره دارایی‌های دیجیتال خود هستند. یکی از ارزهای محبوب سال ۲۰۲۳ ارز تزوس (XTZ) نام دارد که افزایش قیمت قابل توجه آن در روزهای ابتدایی سال باعث شد تا کاربران زیادی برای خرید این دارایی اقدام کنند. با توجه به اینکه کیف پول‌های متعددی وجود دارند که از این ارز پشتیبانی می‌کنند، تریدرها به دنبال والت‌هایی هستند که کاربرپسند بوده و خدمات سطح بالایی را ارائه دهد. از این رو کیف پول تمپل را می‌توان بهترین گزینه برای افرادی دانست که قصد ذخیره XTZ را به عنوان دارایی دیجیتال خود دارند. این کیف پول منبع باز، غیرمتمرکز و بسیار ایمن است و می‌توان از طریق مرورگر به صورت افزونه و همچنین از طریق برنامه یا اپلیکیشن موبایل به آن دسترسی داشت.

کیف پول Temple توسط شرکت توسعه دهنده تکنولوژی بلاکچین Madfish Solution توسعه یافته است. Temple Wallet به عنوان یک کیف پول بدون نیاز به کسب مجوز، تاکید زیادی بر حفاظت از داده‌ها در سمت مشتری دارد.

در طراحی این کیف پول مانند کیف پول تراست ولت تمرکز زیادی بر روی امنیت شده که یکی از ویژگی‌های مهم آن محسوب می‌شود. تمپل توانسته چندین حسابرسی خارجی از جمله ممیزی Cossack Labs را پشت سر بگذارد. بر اساس نظرسنجی انجام شده در سایت Temple Wallet کاربران به چند دلیل این کیف پول را انتخاب می‌کنند:

  • پیشرو در نگهداری و ذخیره تزوس (%۷۷.۶)
  • قابلیت ایجاد، خرید و فروش ان اف تی (%۷۲.۴)
  • تعامل با  ابزار دکس تزوس (%۶۴.۲)
  • خرید و فروش توکن‌های مبتنی بر تزوس (%۶۰.۴)

دلایل دیگر مانند ییلد فارمینگ، دسترسی به dApps، فروش توکن و بازی از دلایلی هستند که در رتبه‌های بعدی قرار می‌گیرند.

بیشتر بخوانید: NFT چیست؟
ویژگی‌های کیف پول Temple

کیف پول تمپل چه ویژگی‌هایی دارد؟

کیف پول Temple یکی از بهترین والت‌های صرافی ارز دیجیتال به حساب می‌آید که امکانات و ویژگی‌های زیادی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. ویژگی‌های این کیف با توانایی خرید، فروش و ذخیره رمزارز تزوس آغاز می‌شود. به طوری که در حدود ۶۰ درصد کاربران به همین منظور از تمپل استفاده می‌کنند. در ادامه نگاهی به مهمترین ویژگی‌های کیف پول تمپل خواهیم داشت.

امکان تعامل با برنامه‌های غیرمتمرکز

توسعه‌دهندگان، تمپل را به عنوان یک نقطه ورودی مناسب به منظور تعامل با برنامه‌های غیرمتمرکز (dApps) تزوس ایجاد کرده‌اند که شامل تمام پروتکل‌های مالی غیرمتمرکز (DeFi) است. در واقع به زبان ساده‌تر دسترسی به بهترین dAppهای تزوس از دسترسی به کیف پول راحت‌تر است.

پشتیبانی از توکن‌های FA1.2-FA2

یکی دیگر از ویژگی‌های Temple Wallet این است که می‌تواند از توکن‌های مبتنی بر تزوس مانند توکن‌های FA1.2-FA2 پشتیبانی کند. قابلیت ایجاد چندین حساب کاربری و ورود و مدیریت این حساب‌ها با تنها یک رابط کاربری ویژگی محبوب دیگری است که این کیف پول در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

پشتیبانی از NFT

کیف پول تمپل پشتیبانی از NFT ها که شامل ساخت nft و خرید و فروش آن‌ها است را برای کاربران خود فراهم می‌کند. این والت به کاربران امکان می‌دهد که به بازار تزوس دسترسی داشته باشند تا از این طریق بتوانند محبوب‌ترین توکن‌های NFT را مورد بررسی قرار دهند. بنابراین اگر علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در بازار ان اف تی هستید؛ می‌توانید آن‌ها را در کیف پول Temple ذخیره کنید.

دسترسی به DEX

کیف پول تمپل دسترسی به ابزار DEX را نیز فراهم می‌کند که قابلیت مبادله مستقیم توکن از داخل والت را امکان‌پذیر می‌کند. صرافی غیر متمرکز یا DEX به بازارهای همتا به همتا (P2P) گفته می‌شود که در آن تریدرها می‌توانند دارایی‌های دیجیتال خود را به صورت مستقیم و بدون نیاز به واگذاری آن به یک واسطه به راحتی مدیریت کنند. کاربران در Temple Wallet می‌توانند فهرست توکن‌های خود را سفارشی کرده، توکن‌های خود را ذخیره یا محدودیت ذخیره‌سازی سفارشی تنظیم کنند.

به طور خلاصه می‌توان گفت که کیف پول تمپل یک والت با ویژگی‌ها و مزایای فراوان خود امکانات زیادی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. این میزان از تنوع قابلیت‌ها و ویژگی‌ها یکی از مهم‌ترین مواردی است که باعث شده کاربران به خصوص علاقمندان به شبکه Tezos این کیف پول را برای ذخیره دارایی‌های خود انتخاب کنند.

تمپل کیف پول شبکه تزوس

نحوه استفاده از کیف پول تمپل چگونه است؟

زمان مورد نیاز: ۵ دقیقه

در ادامه مطلب، به‌صورت گام به گام توضیح می‌دهیم چگونه از کیف پول تمپل استفاده کنید.

  1. دانلود Temple Wallet

    یکی از مهم‌ترین مزایای Temple Wallet سهولت استفاده از آن است. برای استفاده از این والت تنها کافیست آن را  از وبسایت templewallet دانلود کنید. در سایت این والت می‌توانید نرم‌افزار متناسب با مرورگر خود را دانلود و نصب کنید.دانلود و نصب کیف پول تمپل

  2. ایجاد کیف پول شخصی

    پس از نصب افزونه بر روی مرورگر خود، در این مرحله باید کیف پول شخصی خود را ایجاد کنید.ایجاد کیف پول جدید در تمپل

  3. انتخاب رمز عبور

    ابتدا یک رمز عبور قوی برای خود انتخاب کنید و از عبارات Seed که دسترسی به کیف پول شخصی را برای شما امکان‌پذیر می‌کند یک نسخه پشتیبان تهیه کنید.
    ایجاد رمز عبور در تمپل

  4. خرید XTZ

    پس از ایجاد رمز ورود به کیف پول شخصی در تمپل می‌توانید نسبت به خرید XTZ اقدام کنید. در این مرحله می‌توانید رمزارز مورد نظر خود را با استفاده از سایر رمزارزها یا از طریق پرداخت مستقیم خریداری کرده و در کیف پول خود ذخیره کنید. پس از خریداری توکن‌های تزوس می‌توانید آن‌ها را سواپ کرده، به اشتراک گذاشته یا ذخیره کنید. همچنین این امکان وجود دارد که کیف پول دیگری را وارد کرده و حساب‌های مختلف خود را از طریق کیف پول تمپل مدیریت کنید.

روش استفاده از تمپل والت

مزایا و معایب کیف پول Temple

همه کیف پول‌های بازار ارز دیجیتال از کیف پول سخت افزاری گرفته تا کیف پول‌های نرم‌افزاری دارای مزایا و معایبی هستند که باعث می‌شود برای کاربرد خاصی مناسب باشند. کیف پول تمپل نیز از این قاعده مستثنی نبوده و دارای ویژگی‌های مختلفی است. از مهم‌ترین مزایا و معایب این کیف پول می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ذخیره اطلاعات به صورت محلی در کامپیوتر یا گوشی هوشمند
  • امکان دسترس به dApps و NT
  • پشتیبانی و امکان کار کردن با توکن‌های FA1.2 و FA2
  • امکان دسترسی به DeFi
  • امکان استیکینگ و ییلد فارمینگ
  • امکان پشتیبانی از چند حساب کاربری
  • ارائه به‌روزرسانی‌های منظم
  • دسترسی به صرافی غیر متمرکز (DEX)

در خصوص معایب کیف پول تمپل گزینه‌های زیادی را نمی‌توان مطرح کرد. تنها تعداد محدودی از کاربران مشکلات جزئی در انجام تراکنش‌ها را گزارش کرده‌اند که معمولا با یک بروز‌رسانی نرم‌افزاری به راحتی برطرف می‌شود. به طور کلی این کیف یکی از بهترین والت‌هایی است که می‌توان برای ذخیره دارایی‌های دیجیتال به خصوص رمزارز Tezos مورد استفاده قرار داد.

کیف پول تمپل؛ امن و راحت در استفاده

کیف پول تمپل یکی از بهترین والت‌های ارز دیجیتال در بین انواع کیف پول چندامضایی و غیره به حساب می‌آید که تا به امروز هیچ نقطه ضعفی از آن گزارش نشده است. این کیف پول که به صورت اختصاصی برای شبکه بلاکچین تزوس طراحی شده، امکان ذخیره، خرید و فروش XTZ را برای کاربران فراهم می‌کند. امکانات و ویژگی‌هایی مانند دسترسی به برنامه‌های غیر متمرکز (dApps)، قابلیت DeFi و NFT از جمله مواردیست که این والت را به یک گزینه ایده‌آل برای کاربران تبدیل کرده است. رابط کاربری کاربر پسند و امنیت بالا از دیگر ویژگی‌های تمپل به حساب می‌آید که به کاربران امکان کسب درآمد غیرفعال را هم می‌دهد.

تجربه استفاده شما از کیف پول تمپل چیست؟ نظرات خود را با ما و سایر کاربران در میان بگذارید.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۳ / ۵. مجموع آرا: ۲

کارشناس روانشناسی با گرایش صنعتی و سازمانی، مدیر تیم تولید محتوای نقطه ویرگول
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا