مقالات ارز دیجیتال

معرفی مهم ترین رقبای شیبا؛ بررسی ارزهایی که احتمالا آینده درخشان‌تری از شیبا اینو دارند

به‌نظرتان کدام ارز دیجیتال به رقیب شیبا تبدیل می‌شود؟ به این جمله توجه کنید: «ارز دیجیتال شیبا بیش از ۱۳۲۰۰۰۰۰ درصد سود کسب کرده است!» این جمله نشان می‌دهد که یک ارز دیجیتال کوچک و ناشناس و حتی میم کوین را نباید اصلا دست کم گرفت. در چند سال اخیر ده‌ها ارز دیجیتال به بازار آمده‌اند که در پس از مدتی به چندین برابر قیمت اولین عرضه خود رسیده‌اند؛ شیبا پیشتاز این ارزها است. نقطه‌ای که شیبا در روز دوم نوامبر ۲۰۲۱ در آن قرار داشت، فاصله زیادی با اولین روز عرضه خود، یعنی اوایل آگوست ۲۰۲۰ که قیمت آن ۰.۰۰۰۰۰۰۰۰۰۵۱ دلار بود، دارد.قیمت ارز شیبا (SHIB) فقط در ۱۵ ماه ۱۳۲۱۱۶۶۵ درصد بالا رفته است. حالا تصور کنید اگر در ۱ آگوست ۲۰۲۰، ۱۰ دلار ارز شیبا می‌خریدید و نگه می‌داشتید، الان میلیونر شده بودید. اگرچه این ارز دیجیتال در این مدت ۱۵ ماهه دستاوردهای زیادی داشته و سود بالایی بدست آورده است، اما بر اساس برخی تحلیل‌ها این ارز بیش از این، پیش نخواهد رفت و دردسرساز خواهد شد.

رمز ارزهای بسیاری در گذشته وجود داشته‌اند که چندین برابر شیبا سود کرده‌اند، اما تا ۹۰ درصد دچار افت قیمت شده‌اند. طبق آمار CoinMarketCap، حدود ۱۳۵۰۰ ارز دیجیتال وجود دارد و این تعداد به سرعت در حال افزایش است. به صراحت، گزینه‌های بسیار کارآمدتر و یا ارزان‌تری به‌عنوان رقیب Shiba برای پرداخت و معامله وجود دارد. ما در این مقاله به خطرناک ترین رقبای ارز شیبا خواهیم پرداخت. اگر می‌خواهید رقیب های اصلی shiba را بشناسید، با ما همراه باشید.

تصویر سگ شکاری شیبا

خطرناک ترین رقیب شیبا کدام است؟

در بررسی برای پیدا کردن مهمترین رقبای شیبا به لیستی از ۵ رمز ارز قدرتمند می‌رسیم که تحلیل‌گران باور دارند دیر یا زود شعله افسانه‌ای shiba inu را خاموش می‌کنند. در ادامه هر کدام از این رمز ارزها را به تفکیک بررسی می‌کنیم:

اتریوم (Ethereum)

محال است جایی درباره ارزهای قدرتمند حرف به میان بیاید و اسمی از اتریوم نباشد. اتر که ارز بومی شبکه اتریوم است حالا بین مردم شناخته و پذیرفته شده. این قدرت را باید از ثبات پایگاه آن درک کرد. از سوی دیگر شبکه اتریوم کم‌کم به شاه‌رگی برای بازارهای مالی غیرمتمرکز بدل شده و با پشتیبانی از دیفای و قراردادهای هوشمند همچنان می‌درخشد. این شبکه بلاکچین و تعهد تیم توسعه‌دهنده آن برای کاربردی‌تر شدندش باعث می‌شود تا تمام پیش‌بینی‌ها درباره اتریوم امیدبخش باشد

استلار (Stellar)

استلار هم مهم‌ترین رقیب شیبا محسوب می‌شود. این شبکه پرداخت مبتنی بر بلاک چین نیز در تیررس نگاه تحلیلگران است. استلار در جهان امروز کمک بزرگی برای سیستم مالی محسوب می‌شود. این شبکه با تبدیل ارزهای فیات به واحدهای Lumen، در کوتاه‌ترین زمان ممکن نقل و انتقالات بزرگ را در سراسر جهان ممکن می‌کند. 

هزینه این تراکنش‌ها را می‌توانید حدس بزنید؟ فقط ۰.۰۰۰۰۱ XLM، که به ازای هر تراکنش ۰.۰۰۰۰۰۳۸ دلار است. بیش از ۲۶۳۰۰۰ تراکنش فقط برای انجام به ۱ دلار کارمزد نیاز دارد!

صرف‌نظر از سرعت بالای این شبکه و هزینه بسیار کم، استلار توانسته به دنیای مالی عموم مردم هم پا بگذارد. این شرکت با IBM همکاری کرد تا پلتفرم پرداخت های فرامرزی خود را با بیش از ۱۰ بانک در منطقه اقیانوس آرام جنوبی در سال ۲۰۱۷ آزمایش کند. 

سولانا (Solana)

یکی دیگر از ارزهای خوش آتیه‌تر از شیبا اینو سولانا است. بلاک چین سولانا نیز نقش مهمی در اجرای قرارداد هوشمند و برنامه های غیرمتمرکز (dApp) ایفا می‌کند. همچنین سرعت تراکنش‌ها در این شبکه به‌دلیل استفاده از الگوریتم اثبات سهام تاریخچه سرعت بسیار بالایی دارد. در حالی که اتریوم حدود ۱۳ تراکنش را در ثانیه پردازش می‌کند، سولانا می تواند ۵۰۰۰۰ تراکنش یا بیشتر در ثانیه انجام دهد.

هزینه تراکنش در این بلاک چین هم بسیار قابل توجه است. با Solana، کارمزدها اغلب حدود ۰.۰۰۰۲۵ دلار برای هر تراکنش است. این بدان معناست که برای رسیدن به یک دلار کارمزد تقریباً ۴۰۰۰ تراکنش لازم است.

نانو (NANO)

ارز بعدی که رقیب شیبا محسوب می‌شود نانو است. شاید در حالا چنین به‌نظر برسد که این ارز رشد چندانی نخواهد داشت، اما تحلیلگران بر این باورند که برای طولانی مدت می‌توان روی آن حساب کرد. 

در جهان کریپتو سرعت و هزینه کم حرف اول را می‌زند. این همان چیزی است نانو دنبال می‌کند. به جای داشتن یک بلاک چین، هر کاربر در نانو، بلاک چین مخصوص به خود را دارد که می‌تواند بدون نیاز به رقابت با سایر کاربران، آن را شبکه اضافه کند. این باعث می شود شبکه نانو مقیاس‌پذیر و بسیار کارآمد باشد؛ میانگین تراکنش در کمتر از یک ثانیه انجام می‌شود.

همچنین لازم است بدانید که تراکنش ها در بلاکچین نانو کاملا رایگان است!

کاردانو (Cardano)

آخرین ارزی که در لیست رقبا شیبا بررسی می‌کنیم کاردانو است. این شبکه بلاکچین که رمز ارز بومی‌اش را با نماد (ADA) می‌شناسیم یکی از ارزهای دیجیتال پرطرفدار است. خصوصا در سال ۲۰۲۱ رشد خوبی داشته و بسیاری آینده آن را روشن می‌بینند. بررسی نقشه راه این شبکه به ما چندین به‌روزرسانی و تغییر را نشان می‌دهد که همگی نشانه‌ای از پویای این ارز دیجیتال محبوب دارند.

برای مثال پس از به‌روزرسانی شلی (shelley) که یکی از مهم‌ترین فازهای اجرایی نقشه راه کاردانو است، تعداد تراکنش‌های بلاک چین کاردانو از حدود ۲۰۰۰ تراکنش در روز به بیش از ۱۰۰۰۰۰ در روز افزایش یافته است.

پس از آن و در سپتامبر ۲۰۲۱ یکی دیگر از به‌روزرسانی‌های مهم کاردانو به اسم Goguen رونمایی شد. Goguen قراردادهای هوشمند را در شبکه Cardano ایجاد می‌کتد که راه را برای اجرای dApps مالی و غیر مالی هموار می‌کند.

با توسعه کاردانو و بهبود امنیت و مقیاس‌پذیری می‌توان امید داشت که رقیبی جدی برای اتریوم و سولانا وارد میدان شده است.

آیا آینده ارز شیبا روشن است؟

با این تفاسیر آینده شیبا چه می‌شود؟ آیا رقیب شیبا مانع سد راه این ارز می‌شود؟ اگرچه این ارز دیجیتال در مدت کوتاه رشد بسیاری داشته و سود زیادی بدست آورده است، اما بر اساس برخی تحلیل‌ها و شواهد تاریخی، در مورد آینده شیبا می‌توان گفت که ارز shiba بیش از این پیش نخواهد رفت و دردسرساز خواهد شد. همین الان یعنی مارس ۲۰۲۲ هم قیمت ارز شیبا (SHIB) به یک سوم قیمت آن در نوامبر ۲۰۲۱  رسیده است.ارزهای دیجیتالی بوده‌اند که چندین برابر شیبا سود کرده‌اند، اما تا ۹۰ درصد دچار افت قیمت شده‌اند. طبق آمار CoinMarketCap.com، حدود ۱۳۵۰۰ ارز دیجیتال وجود دارد و این تعداد به سرعت در حال افزایش است. به صراحت، گزینه‌های بسیار کارآمدتر و یا ارزان‌تری به‌عنوان رقیب Shiba برای پرداخت و معامله وجود دارد.

آیا قیمت ارز SHIB  به ۱ دلار می رسد

تعداد توکن‌های در گردش ارز دیجیتال شیبا، تقریبا دو برابر کمتر از حداکثر تعداد عرضه شده آنها است. دلیل اصلی این امر این است که وقتی پروژه راه اندازی شد، سازندگان ۵۰ درصد توکن ها را برای ویتالیک بوترین، خالق اتریوم ارسال کردند. بوترین به نوبه خود بخشی از این توکن ها را به امور خیریه اهدا کرد و ۹۰ درصد از توکن های باقی مانده را به آدرسی غیرقابل دسترسی فرستاد و در نتیجه آنها را سوزاند.

رشد ارز شیبا اینو

در حال حاضر دو راه اصلی برای به‌دست آوردن توکن‌های شیبا در کنار خرید آنها وجود دارد: استیکینگ و استخراج سکه‌های دیگر با مبادله خودکار برای توکن‌های شیبا.

از آنجایی که استخراج توکن شیبا اینو غیرممکن است، راحت‌ترین و آسانترین راه برای به‌دست آوردن آن از طریق استخراج، استفاده از استخر ماینینگ unMineable است.

سکه ارز دیجیتال شیبا اینو

آیا مهمترین رقبای شیبا اینو فاصله خود را با این ارز حفظ می‌کنند؟

ما در این مقاله به معرفی کوتاهی از ارز دیجیتال شیبا پرداختیم و روند تاریخی قیمت آن بررسی کردیم. همچنین آینده شیبا را مورد بررسی قرار دادیم و ۵ رقیب ارز شیبا را به‌عنوان خطرناک ترین رقبای شیبا اینو معرفی کردیم. اتریوم، استلار، سولانا، نانو و کاردانو مهمترین رقبای شیبا هستند. در نهایت بازهم نمی‌توان نظر قطعی در مورد آینده ارز دیجیتال شیبا و اینکه آیا با توسعه برنامه‌ها و تقویت خود به پای رقبا خواهد رسید یا خیر؟ داد. شما هم نظرات و پیش‌بینی‌های خود را با ما در میان بگذارید.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۲.۷ / ۵. مجموع آرا: ۳

نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا