اخبار ارزهای دیجیتال

کریپتو در هفته ای که گذشت؛ از بازداشت SBF تا NFT ترامپ

طرح جدیدی توسط نمایندگان دو حزب دموکرات و جمهوری‌خواه ارائه شده است که به دنبال سخت‌گیری بیشتر در قبال پولشویی از طریق ارز دیجیتال است

مدیرعامل پیشین صرافی FTX، سم بنکمن فراید، بار دیگر خبرساز شد. او که زمانی نابغه‌ای جوان خوانده می‌شد، به خواست مقامات قضایی ایالات متحده توسط پلیس باهاما دستگیر شد.

به گزارش والکس و به نقل از The Block، ماجرای صرافی FTX سبب ایجاد پس‌لرزه‌های شدیدتری در فضای قانون‌گذاری آمریکا شد. نمایندگان سنا لایحه جدیدی را برای مبارزه با پولشویی از طریق ارزهای دیجیتال به این مجلس ارائه کردند.

هفته‌ای که گذشت با خبر دستگیری سم بنکمن فرید آغاز شد. مقامات کشور باهاما به خواست وزارت دادگستری آمریکا این کارآفرین سابق را بازداشت کردند. او احتمالا در آینده نزدیک به وطن خود برای محاکمه بازگردانده خواهد شد.

بازداشت سم بنکمن فراید تنها یک روز پیش از شهادت مجازی برنامه‌ریزی شده او نزد اعضای کمیته خدمات مالی کنگره رخ داد. بنا بود که او به سوالات نمایندگان در خصوص فروپاشی این صرافی پاسخ دهد.

بنکمن فراید به جرم کلاهبرداری از دو منظر کیفری و مدنی متهم شده است. او توسط دادگاه ناحیه جنوبی نیویورک به ارتکاب یا همدستی برای ارتکاب کلاهبرداری از مشتریان و وام‌دهندگان به FTX به علاوه پولشویی متهم شده است. از سوی دیگر کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده او را به کلاهبرداری از سرمایه‌گذاران متهم کرده است. به ادعای SEC، بنکمن از وجوه مشتریان برای تامین هزینه کمک‌های مالی-سیاسی خود و سبک زندگی پرزرق و برق خود استفاده کرده است.

در حیطه قانون‌گذاری، خبر مهمی هفته گذشته منتشر شد. الیزاب وارن (Elizabeth Warren) و راجر مارشال (Roger Marshall)، دو سناتور برجسته دموکرات و جمهوری خواه، با همکاری یکدیگر در روز چهارشنبه، ۲۳ آذر لایحه جدیدی به منظور تقویت توانایی مقامات ایالات متحده برای نظارت بر پولشویی از طریق دارایی‌های دیجیتال ارائه کردند. این حرکت را می‌توان یکی از پیامدهای فروپاشی FTX دانست.

در صورت تصویب، قوانین احراز هویت مشتریان به حوزه ارائه کنندگان خدمات کیف پول، ماینرها، اعتبارسنجان (Validators) و دیگر اعضای دخیل در بلاکچین تسری می‌یابد. همچنین میکسرهای بلاکچینی (پلتفرم‌هایی همچون کوین جوین و تورنادو کش) قربانیان بزرگ این قانون خواهند بود.

علاوه بر این، این لایحه کاربران را ملزم خواهد کرد تا تراکنش‌های خارجی بیش از ۱۰۰۰۰ دلار خود را گزارش دهند. همچنین شرکت‌های ارائه کننده دستگاه‌های خودپرداز ارز دیجیتال ملزم خواهند شد تا هویت مشتریان خود را تایید کنند و آن را در اختیار مقامات فدرال قرار دهند.

خبر مهم دیگر هفته، در خصوص دونالد ترامپ (Donald Trump)، رییس جمهوری پیشین آمریکا بود. این تاجر سابق، مجموعه‌ای ۴۵۰۰۰ عددی از توکن‌های NFT خود را عرضه کرد و تنها در عرض چند ساعت به فروش رساند.

این مجموعه در کمتر از ۲۴ ساعت به فروش رسید و تا ساعات اولیه روز جمعه، ۲۶ آذر مجموعا بیش از ۶۴۸ اتر (نزدیک به ۸۰۰ هزار دلار) صرف خرید و فروش آن شد.

قیمت مینت اولیه هر یک از این توکن‌ها ۹۹ دلار بود. با مینت این توکن‌ها، خریداران وارد فرایند قرعه‌کشی می‌شدند. برخی از جوایز این قرعه‌کشی عبارت بودند از مهمانی گروهی با حضور ترامپ در Mar-A-Lago، مهمانی شام در شهر میامی، بازی گلف با ترامپ و یا تماس گروهی با او در پلتفرم زوم.

طبق اطلاعات منتشر شده، افرادی که بیش از ۴۵ توکن خریداری نمایند، به طور خودکار به یک جشن شام با حضور ترامپ دعوت خواهند شد.

با احتساب حق‌الاثر ۱۰ درصدی فروش مجدد توکن‌ها، تخمین زده می‌شود که ترامپ ممکن است ۴.۵ میلیون دلار از این کلکسیون درآمد کسب کرده باشد.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۰ / ۵. مجموع آرا: ۰

علاقه‌مند به ساختارهای غیرمتمرکز، دیفای و آزادی مالی
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا