سرمایه گذاریمقالات ارز دیجیتال

ترید با سرمایه کم؛ قدم به دنیای رمز ارزها با سرمایه های کوچک

بسیاری از افراد تصور می‌کنند دنیای کریپتوکارنسی شبیه به یک بازی است و هر فردی به هر شکلی که دوست داشته باشد می‌تواند در آن فعالیت کند. در صورتی که فضای ارزهای دیجیتال سرشار از قوانین نانوشته، اصول دقیق، برنامه ریزی، خطرات و ریسک‌های احتمالی و… است که باید حین فعالیت‌های ارزی، نسبت به آن‌ها آگاهی داشته باشید. شما به عنوان یک تریدر قطعا به یک استراتژی معاملاتی نیاز خواهید داشت و باید درباره اصول انجام یک معامله ارزی بدانید.

در همین راستا ترید با سرمایه کم هنگام شروع فعالیت‌های ارزی، می‌تواند به افزایش شناخت شما نسبت به مسائل گفته شده و کسب تجربه‌های مفید کمک شایانی کند. ترید با سرمایه کم باید پس از آموزش‌‌های لازم و به منظور تست استراتژی‌ها و برنامه‌های معاملاتی شروع شود. ما در این مقاله به سؤالاتی مثل چرا و چگونه با سرمایه کم ترید کنیم پاسخ خواهیم داد.

برای ترید بهتر است با چه مقدار سرمایه شروع کرد؟

فعالیت و سرمایه گذاری در هر بازاری، بهتر است ابتدا با مقادیر کمی از دارایی افراد شروع شود. دلیل آن هم کاملا منطقی است. کافی است کمی فکر کنید تا شما نیز به همین نتیجه برسید. ورود شما به بازار رمز ارزها به عنوان یک تریدر، ممکن است مصادف با زمانی باشد که اوضاع بازار چندان خوب نیست. از طرفی طبیعی است که هنگام ورود به یک عرصه جدید برای سرمایه گذاری، هیجان و انگیزه زیادی داشته باشید. اما نباید بگذارید این هیجان بر شما غالب شود و بهتر است در هر صورت فعالیت خود را با ترید سرمایه کم شروع کنید.

لزوم آموزش اصولی قبل از شروع ترید با سرمایه کم

داشتن استراتژی مناسب برای معامله مثل استراتژی DCA، یکی از کارهایی است که باید قبل از شروع فعالیت ارزی انجام دهید. ضمن اینکه استراتژی مورد نظر خود، برنامه‌های معاملاتی و پیش بینی‌های خود از بازار را بهتر است در ترید با سرمایه کم امتحان کنید. به عبارتی باید با آزمون و خطا در مقدار کمی از سرمایه خود به نتیجه‌ای تضمینی و کلی برسید تا بتوانید در آینده معاملات کلان داشته باشید.

ترید با سرمایه کم

حال ممکن است این سؤال برای شما پیش آمده باشد که با وجود عظمت و بزرگی بازار رمز ارزها و شگفتانه‌هایی مثل ربات‌های تریدر، پلتفرم سوشال تریدینگ ارز دیجیتال و… که هر روز به آن اضافه می‌شود، چگونه ترید با سرمایه کم را امتحان کنیم؟ پاسخ شما خیلی ساده است و فقط کافی است به چند نکته کلی توجه کنید. اولین نکته اهمیت آموزش است. شما برای ترید با سرمایه کم نیز باید به شکل کامل و اصولی آموزش ببینید تا بتوانید از تجربیات خود در معاملات بعدی با آگاهی کامل استفاده کنید.

تست استراتژی‌ها و برنامه‌های معاملاتی در ترید با سرمایه کم

نکته بعدی این است که استراتژی‌ها و برنامه‌های معاملاتی خود را امتحان کنید. در واقع باید به کمک ترید با سرمایه کم به آزمون و خطای برنامه‌های خود بپردازید. در این صورت اگر استراتژی شما در ترید با سرمایه کم جواب دهد، می‌توانید از آن در معاملات ارزی بزرگ هم استفاده کنید. بررسی ابزارهای مختلف تریدینگ پس از دیدن آموزش کامل نیز به شما در این زمینه کمک خواهد کرد.

نکته جالبی که در این زمینه وجود دارد این است که شما می‌توانید از ترید کاغذی (Paper Trade) برای آزمایش عملکرد استراتژی و برنامه‌های خود استفاده کنید. به این صورت که معاملات، نقاط ورود و خروج خود را به شکل فرضی و روی کاغذ یادداشت کنید. حال می‌توانید با توجه به بررسی اطلاعات مربوط به معامله فرضی خود به این نتیجه برسید که برای ترید با سرمایه کم بهتر است از کدام استراتژی استفاده کنید. ضمن اینکه کارمزد تراکنش را در محاسبات خود نباید فراموش کنید.

اگر از روش بالا استفاده کنید، می‌توانید با خیال راحت‌ترید برای ترید با سرمایه کم اقدام کنید. زیرا حتی ترید با سرمایه کم نیز به داشتن درصد قابل قبولی اطمینان نسبت به معامله مورد نظر نیاز دارد. اگر غیر از این باشد، ممکن است حتی سرمایه اندک شما از بین برود و در نهایت با میزان زیادی ضرر مواجه شوید. به همین دلیل است که طی کردن این مراحل و پله‌پله پیش رفتن به شدت توصیه می‌شود.

ترید با سرمایه کم، روشی حرفه‌ای برای شروع فعالیت ارزی

ترید با سرمایه کم، رفتاری حرفه‌ای در بازار رمز ارزها

تمام تحلیلگران و تریدرهای حرفه‌ای، شروع فعالیت در بازار ارزهای دیجیتال با ترید با سرمایه کم را رفتاری حرفه‌ای می‌دانند. زیرا فردی که به شکل اصولی شروع به انجام کاری کند به همان شکل تا انتها به آن ادامه می‌دهد. ترید با سرمایه کم به عنوان شروع فعالیت در بازار رمز ارزها می‌تواند تجربیات آموزنده و نکات کلیدی خوبی به تریدرها آموزش دهد. در نتیجه در آینده می‌توانند سرمایه خود را بیشتر کرده و به کمک آموخته‌های خود، معاملاتی درست و اصولی انجام دهند. شما با چه میزان سرمایه وارد این بازار جذاب شدید؟

سؤالات متداول

چگونه با سرمایه کم ترید کنیم؟

ترید با سرمایه کم باید بعد از آموزش‌های اصولی کامل در حوزه بازار رمز ارزها و دنیای کریپتوکارنسی آغاز شود. شما باید مبلغ کمی از سرمایه خود را درگیر بازار کنید تا بتوانید استراتژی‌ها و ابزارهای معاملاتی مختلف را بسنجید.

اگر شرایط بازار در حالتی صعودی باشد، می‌توانیم فعالیت ارزی خود را با سرمایه زیاد شروع کنیم؟

ترید با سرمایه کم، فارغ از اوضاع و شرایط بازار بهترین کار برای شروع فعالیت در بازار ارزهای دیجیتال است. زیرا باعث تکمیل آموزش‌های شما می‌شود و تجربیات شما را با خطرات کمتری افزایش می‌دهد.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۳.۳ / ۵. مجموع آرا: ۳

کارشناس روانشناسی با گرایش صنعتی و سازمانی، مدیر تیم تولید محتوای نقطه ویرگول
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا