مقالات ارز دیجیتال

پلتفرم UFO Gaming چیست؟ نگاهی به دنیای گالا

به اندازۀ دنیای رمزارزها که تا ۱۰ سال پیش ناشناخته و حتی غیرقابل‌درک بود و امروزه به روشی مطمئن در سرمایه‌گذاری تبدیل شده، بازی و گیمینگ هم تغییر کرده است. حالا بازی‌هایی به‌صورت بین‌المللی رونمایی می‌شوند که کاربرانشان هرچقدر بیشتر درگیر بازی و چالش‌هایش شوند با افزایش امتیازاتشان می‌توانند درآمد بیشتری کسب کنند. مفهوم گالا گیمز به دنبال همین ترند وارد بازار شد و رمزارز UFO با معرفی بازی جذابی به نام سوپر گالاکتیک یا Super Galactic با ویژگی‌های متفاوتی نسبت به رقیبانش، گوی سبقت را از همه ربود.به همین بهانه قرار است در این مقاله به این سوال پاسخ خواهیم داد که پلتفرم UFO Gaming چیست و رمزارز بومی آن را معرفی کنیم.

پلتفرم UFO Gaming چیست؟

همین ابتدای بحث را می‌خواهیم با تعریف دقیق پلتفرم UFO Gaming شروع کنیم که یک بستر بازی و گیمینگ غیرمتمرکز است. این شبکه برای کسانی که مشغول بازی هستند شرایط کسب درآمد را فراهم کرده و اصطلاحاً play to earn است.

توسعه‌دهندگان UFO Gaming با هدف نوآوری در تکنولوژی گیمینگ یا همان بازی این بستر را طراحی کردند تا بتوانند بازی‌های سنتی را با بازی‌هایی که در حوزۀ بلاکچین انجام می‌شود، ترکیب کنند. در حقیقت از زمانی که تکنولوژی متاورس به‌صورت عمومی معرفی شد، توسعه‌دهندگان شروع به استفاده از متاورس و زمین‌های مجازی آن با پلتفرم UFO Gaming کردند تا بتوانند با توکن‌های NFT برای کاربرانی که مشغول بازی هستند، پرداخت داشته باشند.

پلتفرم UFO Gaming که به دارک متاورس (Dark Metaverse) نیز مشهور است، دقیقاً مشابه دیگر صنایعی که در متاورس هستند، عمل می‌کند یعنی کاربران یا همان گیمرها می‌توانند وارد پلتفرمی برای بازی شوند که زمین‌هایش قابل خریداری است و سپس از طریق بازی‌کردن، گیمر می‌تواند درآمد هم داشته باشد که در ادامه روندش را مفصل و با جزئیات توضیح خواهیم داد.

اگر یادتان باشد گفتیم که این پلتفرم برای تلفیق بازی‌های سنتی و بازی‌های بلاکچین طراحی شد تا پرداخت‌هایش از طریق توکن باشد. در حال حاضر بازی‌های پلتفرم UFO Gaming در بستر دو رمزارز اتریوم و سولانا انجام شده و دارای قراردادهای هوشمندی است که توسط سایت Hacken بازبینی می‌شود. در این فرایند بازبینی تمامی ایرادات بررسی شده تا در به‌روزرسانی‌های بعدی برطرف شوند.

برای مطالعه بیشتر به مقاله گالا چیست مراجعه کنید.

رمزارز UFO چیست؟

بعد از آشنایی با کلیات پلتفرم UFO Gaming بهتر است که کمی دربارۀ رمزارز UFO صحبت کنیم. این رمزارز در بستر سولانا و اتریوم قرار دارد و به‌عنوان توکن حاکمیتی و کاربردی شناخته می‌شود. برای شروع بازی و کسب درآمد، کاربران و گیمرها حتماً باید رمزارز UFO  خریده و سپس وارد فرایند بازی شوند.

رتبه UFO در میان رمزارزهای ماین‌شده در بازار، ۲۳۱ است. این ارز دیجیتال که در سال ۲۰۲۱ راه‌اندازی و قراردادهای هوشمندش به کاربران معرفی شد، در اواخر همین سال به رشد تقریباً خوبی رسید و توانست همکاری‌اش را با دیگر پلتفرم‌ها شروع کند.

در اوایل سال ۲۰۲۲ بود که UFO Gaming به‌مرور گسترش یافت و برای اولین‌بار مارکت پلیس (MARKET PLACE) اختصاصی‌اش را به کاربران و معامله‌گران معرفی کرد. در همین سال اولین بازی این پلتفرم یعنی سوپر گالاکتیک معرفی شد تا شرایط بازی‌ آنلاین و چندنفره برای گیمرها فراهم شود.علی‌رغم توجهی که گیمرها به پلتفرم UFO Gaming دارند، بنیان‌گذار یا بنیان‌گذارانش کاملاً ناشناس است. درعین‌حال این پلتفرم توانسته با پروژه‌های موفقی از جمله شیبا سواپ، کادنا و citizen X فعالیت داشته باشد و از سال ۲۰۲۱ با پالیگان شروع به همکاری کند. همکاری با پالیگان برای پلتفرم UFO Gaming موفقیت بزرگی بود و منجر به ساخت بازی‌های بیشتری شد.

رمز ارز UFO

نگاهی به بازی سوپر گالاکتیک

خب حالا که با UFO Gaming آشنا شدید احتمالاً این سؤال برایتان پیش‌آمده اولین بازی این پلتفرم چیست؟ اولین بازی که توسط این پلتفرم به کاربران و گیمرها معرفی شد، بازی Super Galactic بود که به‌عنوان یک بازی اجتماعی توانست ویژگی‌هایی را در اختیار کاربرانش قرار دهد که تا پیش‌ازاین کمتر توسعه‌دهنده‌ای به آن پرداخته بود.

ویژگی‌هایی مانند:

  • خرید زمین به‌صورت کاملاً مجازی
  • توکن‌های بی‌همتا
  • سپرده‌گذاری یا Stocking

از جمله امکانات بازی سوپر گالاکتیک بود تا گیمرها در حین بازی و رقابت بتوانند درآمد داشته باشند و هم‌زمان برای افزایش سطح درآمد و رفتن به مرحلۀ بعدی که کسب امتیازات بیشتر است، انگیزه کسب کنند. 

همان‌طوری که گفتم این پلتفرم غیرمتمرکز است پس باید انتظار داشت که بازی سوپر گالاکتیک نیز یک بازی غیرمتمرکز باشد. بازی روی پلتفرم رمزارز اتریوم بنا شده و برای بهینه‌سازی و بهبود از پالیگان استفاده می‌کند.

نحوۀ عملکرد بازی و کسب درآمد

خب حالا پلتفرمی که قرار است مرزهای بین بازی سنتی و بازی‌های بلاک چین را بردارد، به چه صورت عمل خواهد کرد؟

گیمرها برای شروع بازی و ورود به پلتفرم UFO اول‌ازهمه باید توکن بازی یعنی توکن یوفو (UFO) را تهیه کرده و سپس برای بازی سوپر گالاکتیک آماده شوند. بازی بر اساس مدل P2E است و شامل سه قسمت اصلی یعنی خود بازی، پرداخت توکنی و سیستم رتبه‌بندی می‌شود.

سیستم رتبه‌بندی بازی برای NFTهای درون بازی است و اقتصادی توکنی سوپرگالاکتیک شامل سه بخش می‌شود.

بخش اول همان رمزارز UFO است که برای شروع بازی باید حتماً آن را تهیه کنید. قسمت دوم شامل مأموریت‌های طی بازی می‌شود، یعنی در پروسه بازی اگر مأموریت موفق داشته یا اکتشافی را انجام دهید که در مسیر بازی و گرفتن امتیاز مؤثر باشد، به‌عنوان پاداش توکنی به نام UAP به شما داده می‌شود. این توکن قسمتی دیگر از اقتصاد بازی است و در نهایت نوبت امتیازها می‌رسد.

اگر گیمر بخواهد از NFTهای پویای درون بازی استفاده کند، باید حتماً طی بازی امتیاز پلاسما یا همان Plasma Points به دست بیاورد. به این NFTهای درون بازی UFOeps می‌گویند که تنها و تنها با رسیدن به امتیازات پلاسما قابل دریافت است. در ضمن کاربرانی که قصد افزایش رتبه NFT را دارند، تقریباً باید هر روز مشغول بازی باشند تا به‌مرور افزایش رتبه و امتیاز داشته باشند. برای افزایش رتبه سوپر گالاکتیک کاربران باید به درجه سختی بازی یعنی EASY/ HARD توجه داشته باشند. برای افزایش امتیاز به‌صورت مداوم مشغول بازی شوند تا از طریق مأموریت‌ها و اکتشافات پاداش دریافت کنند و از این طریق به هدف اصلی یعنی کسب درآمد در بازی برسند.

خب حالا اگر یک گیمر حرفه‌ای باشید، احتمالاً این سؤال برایتان پیش‌آمده که پلتفرم UFO Gaming چه ویژگی‌ها و امکاناتی دارد؟! در قسمت بعدی قرار است ویژگی‌های پلتفرم را با جزئیات بیشتری بررسی کنیم.

محیط پلتفرم UFO Gaming

ویژگی‌های پلتفرم UFO Gaming چیست ؟

همان ابتدای مقاله گفتیم که هدف این پلتفرم برداشتن مرزهای بازی سنتی و بازی بلاکچینی بود، پس باید انتظار داشته باشیم که UFO Gaming ویژگی‌های از هر دو سمت را حذف کرده باشد که دقیقاً همین‌طور است. این پلتفرم کاملاً غیرمتمرکز است و یک اکوسیستم تحت حاکمیت تمام جامعه دارد. بر اساس اعلام رسمی وب‌سایت پلتفرم UFO Gaming اکوسیستم این بازی بر خلاف بازی‌های P2E یک سیستم رتبه‌بندی دارد که برای کاربران و گیمرهای فعال‌تر است و این امکان را برایشان فراهم کرده تا از طریق بازی درآمد بیشتری را از طریق UAP داشته و با چالش‌های بیشتری در بازی مواجه شوند.

بر اساس اعلام رسمی توسعه‌دهندگان تمامی کاربران و گیمرها در این بازی با هم برابر هستند و هرکدام برای کسب رتبه و امتیاز شانس مساوی دارند، اما کسانی می‌توانند برای تصمیم‌های مهم بازی در دارک متاورس رأی دهند که توکن‌های UFO را به دست آورده باشند.

گیمرها می‌توانند زمین‌های مجازی را که پلتفرم بازی در دارک متاورس ایجاد کرده، بخرند ولی باید به این نکته توجه کنند که زمین‌های بازی با توکنی به استاندارد ERC721 به گیمرها عرضه می‌شود که البته قابل‌فروش است.

اگر یادتان باشد گفتم که در بازی سوپر گالاکتیک چیزی که بیشتر از همه ارزش و اهمیت دارد، رسیدن به امتیازات پلاسما است. همان‌طور که برای شروع بازی باید حتماً رمزارز UFO داشته باشید، برای رسیدن به امتیازات پلاسما هم باید UFO را در یک قرارداد هوشمند استیک کنید تا بعد از آن مجاز به مصرف NFTهای درون بازی یعنی UFOepsها باشید. البته در حین بازی بهتر است فراموش نکنید که امتیازات پلاسمای بازی شما فقط منحصر به خودتان است و اصلاً قابل‌فروش نیست اما می‌توانید توکن‌هایتان یعنی UFO و UAPها را معامله کنید.

در حین بازی شما می‌توانید مرتباً سرمایه و امتیازات پلاسمایتان را بیشتر کنید، پس هرچقدر بیشتر بازی کنید امتیاز بیشتری دارید و هرچقدر سرمایه‌تان را طولانی‌تر نگه دارید، درآمد بیشتری خواهید داشت.

 نگاهی به مفهوم گالا گیمز

حالا که با فضای اصلی گالا گیمز آشنا شنید بد نیست که کمی دربارۀ رمزارز گالا Gala صحبت کنیم. رمزارزی که بیشتر کاربران و گیمرها با آن آشنا هستند و بر اساس سیستم P2E بنا شده است.

سیستم P2E اشاره به بازی‌های دارد که قابلیت PLAY TO EARN یعنی بازی برای کسب درآمد را در اختیار کاربران قرار می‌دهند. البته بازی‌های این سیستم هرکدام توکن خود را دارند. توکن گالا هم مخصوص بازی‌های گالا یعنی همان گالاگیمز طراحی شده است.

همان‌طوری که می‌دانید، اکوسیستم بازی‌های گالا روی شبکه اتریوم است و هرکسی که مشغول بازی شوند، بر اساس رمزارز گالا درآمد خواهند داشت. این درآمد، دارایی دیجیتال کاربر است و هر چقدر گیمر در طول بازی بیشتر امتیاز بگیرد، طبیعتاً درآمدش نیز بیشتر خواهد شد.

بسیاری از کاربران و گیمرهای متخصص در بازی سوپر گالاکتیک که یکی از بازی‌های P2E است، مرتباً دربارۀ آینده گالا پرس‌وجو می‌کنند. قیمت گالا در حال حاضر یعنی ۱۷ می ۲۰۲۲ حدود ۰.۰۹۰۶۱ دلار آمریکا است و در ماه‌های اخیر روند صعودی خوبی داشته است. در نتیجه بر اساس نظر متخصصین حوزۀ کریپتوکارنسی باید انتظار داشت که گالا به رشدش ادامه داده و در آینده به وضعیت قابل‌قبولی برسد. این خبر می‌تواند برای گیمرها خبری خوشحال‌کننده باشد و آن‌ها را به بیشتر بازی‌کردن ترغیب کند.

البته کاربران از قابلیت انتقال رمزارز گالا بین خودشان در حین بازی برخوردار هستند و می‌توانند خریدهای درون بازی را که بیشتر برای تجهیزات و خرید ابزار است، از همین طریق انجام دهند.

پلتفرم گالا گیمز

پلتفرم UFO Gaming؛ تجربه‌ای از بازی‌های سنتی و مدرن

گالا یکی از ۶۰ رمزارز موفق امروز در دنیای کریپتوکارنسی است و پلتفرم UFO Gaming نیز به‌عنوان یکی از موفق‌ترین پلتفرم‌ها توانسته به وعدۀ خودش یعنی سیستم بازی غیرمتمرکز و ترکیب بازی‌های سنتی با بازی‌های بلاکچین عمل کند.

به‌این‌ترتیب احتمالاً اگر یک گیمر حرفه‌ای باشید، برای اخذ درآمد خوب برای خرید UFO و شروع بازی‌های گالا حسابی ترغیب شدید و وقتش رسیده که برای داشتن یک درآمد و البته سود مطمئن دست به سیستم برده و بازی را شروع کنید. برای خرید گالا هم می‌توانید از سایت صرافی والکس اقدام کنید و برای اطلاعات بیشتر سری به وبلاگ آموزشی بزنید.

آیا UFO یک سرمایه گذاری آینده‌دار است؟

پیش‌بینی‌ها به وضوح نشان می‌دهد که قیمت UFO صعودی خواهد بود. این توکن واقعاً برای همه سرمایه گذاران در سال ۲۰۲۶ بسیار سودمند است البته باید توجه داشت که بازار رمزارزها می‌تواند دستخوش تحولات پیش بینی نشده هم قرار بگیرد.

کاربرد رمزارز UFO چیست؟

این رمزارز در بستر سولانا و اتریوم قرار دارد و به‌عنوان توکن حاکمیتی و کاربردی شناخته می‌شود. برای شروع بازی و کسب درآمد از پلتفرم گالا گیمز، کاربران و گیمرها حتماً باید رمزارز UFO خریده و سپس وارد فرایند بازی شوند.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۰ / ۵. مجموع آرا: ۰

منبع
app.gala
سال‌ها پیش بیل گیتس گفت: «محتوا پادشاه است» ما هم بر این باوریم که محتوای حرفه‌ای و کار درست، چراغ راه مخاطب است. تیم محتوای والکس در تلاش است با ارائه محتوای به‌روز به شما در مسیر سرمایه‌گذاری و معامله‌گری کمک کند.
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا