متاورس

بازی وی آر چت چیست؟ آموزش بازی متاورسی VRChat

یکی از بهترین بازی‌های متاورس، بازی وی آر چت (VRCaht) است. این بازی رایگان جزو قدیمی‌ترین بازی‌های متاورسی است که اکنون توانسته محبوبیت زیادی بین طرفداران دنیای متاورس پیدا کند. ضمن اینکه کاربران ایرانی نیز برای فعالیت در این بازی هیچ محدودیتی ندارند.

نتیجه ترکیب فناوری بلاکچین و دنیای متاورس، بازی‌ها و پلتفرم‌هایی در حوزه گیمینگ است که به کاربران خود اجازه می‌دهد در کنار بازی کردن کسب درآمد کنند. بازی وی آر چت به عنوان یکی از این پلتفرم‌ها، فضایی را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد تا بتوانند به راحتی در آن با دوستان خود معاشرت کنند. شما با فعالیت در این بازی علاوه بر گشت و گذار با دوستان خود می‌توانید دوست جدید پیدا کنید. در ادامه این مقاله به معرفی بازی بلاکچینی VRChat خواهیم پرداخت.

بازی وی آر چت چیست؟

بازی وی آر چت (VRChat) به عنوان یک پلتفرم متاورسی شباهت زیادی با بازی رک روم (Rec Room) دارد. در این بازی می‌توانید در جهانی مجازی با دیگران ارتباط برقرار کنید. به عبارتی می‌توان گفت این بازی یک پلتفرم اجتماعی واقعیت مجازی است. شما در بازی وی آر چت می‌توانید آواتارهای سه بعدی خود را طراحی کنید. وی ار چت یکی از بازی‌های محبوب دنیای متاورس است که معمولا افرادی که به معاشرت و برقراری ارتباط با دیگران علاقه‌مند هستند به دنبال آن می‌روند.

 VRChat پلتفرمی برای برقراری ارتباط

آواتار سه بعدی که در این بازی طراحی می‌کنید، کاراکتر شما در آن دنیای مجازی را تشکیل می‌دهد. ضمن اینکه تعداد این آواتارهای محدود نیست و گزینه‌های سفارشی زیادی وجود دارد. به همین دلیل است که در دنیای بازی وی آر چت شخصیت‌های محبوب واقعی یا کاراکترهای معروف بازی‌های کامپیوتری را مشاهده خواهید کرد. نکته جالب دیگر این بازی، دنیاهای متفاوت و جذابی است که توسط خلاق‌ترین طراح‌ها ایجاد شده است. بازی کردن در چنین فضایی مانند خرید زمین در متاورس طرفداران مخصوص خود را دارد.

به طور کلی فضای بازی وی آر چت شبیه به چت روم‌های قدیمی است. با این تفاوت که شما با کاراکتری که خودتان بر اساس سلیقه خود طراحی کرده‌اید می‌توانید با دیگران ارتباط داشته باشید. ضمن اینکه در حین معاشرت با دوستان خود می‌توانید به انجام بازی‌های متنوعی بپردازید. این بازی از زمان ارائه خود تا کنون توانسته جایگاه خوبی بین بازی‌های متاورسی به دست آورد و در حال حاضر در وب‌سایت‌هایی مثل یوتیوب و توییچ، تبدیل به نامی آشنا شده است.

با آشنا شدن با بازی وی آر چت، نسبت به کاربرد NFT در متاورس نیز آگاه خواهید شد. ارتباطات واقعیت مجازی از طریق این بازی تا حد زیادی افزایش پیدا کرده است. به همین دلیل است که شرکت‌های بزرگی مثل “NIKE” می‌توانند از طریق “NikeLand” استودیویی متاورسی خریداری کند و در آن به ساخت NFT محصولات محبوب خود بپردازد.

امکان فروش NFT آن در بازی VRChat

راهنمای بازی متاورسی وی آر چت

هدف اصلی بازی وی آر چت، معاشرت افراد با یکدیگر است. این بازی برای اولین بار در سال ۲۰۱۷ و توسط افرادی با نام جسی جودری (Jesse Joudrey) و گراهام گیلور (Graham Gaylor) طراحی و ارائه شد. شما در بازی وی آر چت می‌توانید با دوستان خود در سراسر دنیا ارتباط برقرار کنید یا در صورت تمایل دوست جدید پیدا کنید. خیلی از افراد به این بازی به عنوان یک پلتفرم دوست یابی نگاه می‌کنند. ضمن اینکه کلوپ‌های بازی‌های دست جمعی مختلفی در آن وجود دارد که می‌توانید به واسطه آن‌ها همراه دوستان خود سرگرم شوید.

این بازی کریپتویی در مقایسه با بازی‌های هم سبک خود طرفداران بیشتری دارد، اما خوب است بدانید که پشتیبانی هدست آکیولس کوئست (Oculus Quest) از این بازی به شکل محدودی انجام می‌شود. زیرا این هدست مشخصات و ساختار فنی نسبتا ضعیفی دارد که ممکن است هنگام پردازش برخی جهان‌ها یا کاراکترهای موجود در بازی دچار مشکل شود. در همین راستا پیشنهاد می‌شود هنگام بازی از آکیولس لینک استفاده کنید تا امکان مشاهده تمام محتواها برای شما وجود داشته باشد.

ساخت کاراکترهای سه بعدی بازی VRChat

همان‌طور که می‌دانید یکی از راه‌های کسب درآمد در بازار کریپتو، انجام بازی‌های متاورسی و فعالیت در فضای متاورس است. ساخت NFT و فروش آن در وی آر چت نیز یکی از همین راه‌ها است. شما می‌توانید کاراکتر خود را شبیه به خود یا هر فرد دیگری که دوست دارید طراحی کنید و در جهانی که علاقه‌دارید به گشت و گذار بپردازید. ضمن اینکه کاراکترهای ساخته شده توسط کاربران، از طیف وسیعی از حرکات و حالت‌ها پشتیبانی می‌کند. به همین دلیل است که احساسات شما به عنوان یک کاربر VR به طور کامل روی شخصیت مجازی شما پیاده سازی می‌شود.

کاربران در بازی VRChat

در راستای آموزش بازی متاورسی VRChat خوب است بدانید که کاربران این بازی در سطوح اعتماد مختلفی تقسیم بندی می‌شوند. این تقسیم بندی بر اساس عواملی مثل استفاده از پلتفرم انجام می‎شود. در همین راستا به رتبه‌های مختلف کاربران به ترتیب اشاره خواهیم کرد:

  • بازدید کننده (خاکستری)
  • کاربر جدید (آبی)
  • کاربر (سبز)
  • کاربر شناخته شده (نارنجی)
  • کاربر معتمد (بنفش)
  • دوستان (زرد)

شما می‌توانید با توجه به استفاده‌ای که از این بازی می‌کنید به ترتیب تمام این تقسیم‌بندی‌ها را طی کنید. همچنین خوب است بدانید که امکان آپلود محتوای جدید مخصوص خود با استفاده از VRChat SDK در مرحله کاربر جدید یا آبی ایجاد می‌شود.

گیم‌های گروهی و بازی VRChat

بازی متاورسی VRChat

بازی وی آر چت فضایی را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد تا بدون هیچ محدودیتی در کنار دوستان واقعی یا مجازی خود باشند و با آن‌ها معاشرت کنند. جذابیت و محبوبیت بازی متاورسی وی آر چت در دوران کرونا افزایش یافت. بسیاری از رویدادهای مربوط به موسیقی، اجراهای زنده، برنامه‌های رقص تفریحی و آموزش و… در این بازی پشتیبانی شدند. کاربران این بازی این امکان را دارند تا در کنسرت‌های مجازی، اجراهای رقص باله و… شرکت کنند و در کنار دوستان خود اوقات خوشی را سپری کنند.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۴ / ۵. مجموع آرا: ۴

کارشناس روانشناسی با گرایش صنعتی و سازمانی، مدیر تیم تولید محتوای نقطه ویرگول
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا