سرمایه گذاری

راه های کسب درآمد در بازار خرسی؛ کسب سود در بازار نزولی

سال ۲۰۲۲ ارزش بازار کریپتو بیش از ۳۰۰ میلیارد دلار کاهش پیدا کرد و بسیاری از سرمایه گذاران کریپتو معتقدند بازار نزولی کریپتو ادامه خواهد داشت. شاخص ترس و طمع نشان می‌دهد که اکثریت آنها ترس شدیدی را نسبت به شرایط بازار برای درآمد در بازار خرسی تجربه می‌کنند. این روند بر روی همه محصولات کریپتو از جمله NFT تاثیر نزولی داشته است. با این حال برای سرمایه گذاران با تجربه کسب درآمد در بازار خرسی کریپتو چیز جدیدی نیست. استراتژی‌های زیادی وجود دارد که می‌توانید از آنها برای عبور از این بازار و کسب درآمد بازار خرسی استفاده کنید. اگر کارت‌های خود را درست بازی کنید حتی می‌توانید از یک بازار نزولی به نفع خود استفاده کنید. ما همه چیزهایی را که باید در مورد کسب درآمد در بازار خرسی کریپتو بدانید را بررسی می‌کنیم.

بازار خرسی کریپتو چیست و چطور باید به درآمد در بازار خرسی برسیم؟

برای آشنایی با درآمد در بازار خرسی ابتدا بهتر است از تعاریف بازارهای نزولی شروع کنیم. تعریف سنتی بازارهای نزولی، هر زمانی است که قیمت‌های بازار بیش از ۲۰ درصد از بالاترین قیمت قبلی کاهش یابد. متداول‌ترین استفاده از این عبارت برای اشاره به عملکرد شاخص S&P 500 است که به طور کلی به عنوان یک شاخص معیار کل بازار سهام در نظر گرفته می‌شود. به‌طور دقیق، دو چیز معمولاً قبل از اعلام بازار نزولی جدید باید اتفاق بیفتد: کاهش ۲۰ درصدی از بالاترین سطح بازار صعودی اخیر و پایین‌ترین رکوردهای جدید در شاخص‌های معیار. با این حال، از آنجایی که بازار کریپتو با نوسان و اوج و فرودهای تاریخی غریبه نیست این تعریف چندان مفید نیست. بنابراین، بازار نزولی کریپتو بهتر است به عنوان یک دوره زمانی طولانی حدود ۳ ماه تعریف شود که در آن اعتماد به بازار پایین است، قیمت‌ها کاهش می‌یابد و عرضه بیشتر از تقاضا است.

اصطلاحات «بازار نزولی» و «اصلاح بازار» اغلب به جای یکدیگر استفاده می‌شوند، اما به دو میزان متفاوت عملکرد منفی اشاره می‌کنند. اصلاح زمانی اتفاق می‌افتد که سهام به میزان ۱۰% یا بیشتر از اوج‌های اخیر کاهش یابد و پس از رسیدن به آستانه ۲۰% می‌توان اصلاح را به بازار نزولی ارتقا داد.

همبستگی بیت کوین و شاخص کل بورس

آیا در سال ۲۰۲۲ در بازار نزولی کریپتو هستیم و می‌توانیم به درآمد در بازار خرسی بیاندیشیم؟

برخی از سرمایه گذاران معتقدند که بازار صعودی به پایان خود رسیده است و ما در بازار نزولی هستیم. زیرا قیمت بسیاری از ارزهای رمزپایه محبوب از دسامبر کاهش یافته است. در همین حال، برخی دیگر به ریزش در ماه مه تا ژوئیه ۲۰۲۱ اشاره می‌کنند که در آن بازار به سرعت بهبود یافت و به اوج‌های تاریخی جدید رسید و به طور کامل از یک بازار نزولی اجتناب کرد. تقاضا ممکن است به زودی افزایش یابد، عرضه متعادل شود و قیمت‌ها تثبیت شود و یا بالعکس، سرمایه گذاران ممکن است به فروش ادامه دهند و قیمت را پایین‌تر بیاورند. برخی از سرمایه گذاران بسیار بدبین ارزهای دیجیتال حتی بر این باورند که بازار ممکن است در حال ورود به زمستان ارزهای دیجیتال باشد، جایی که قیمت‌ها بدون هیچ گونه اصلاحی کاهش می‌یابد. بنابراین آشنایی با روش‌های کسب درآمد در بازار خرسی الزامی است.

بازار نزولی کریپتو چقدر طول می کشد؟

پیش بینی اینکه یک بازار نزولی چه مدت دوام خواهد آورد غیرممکن است. اما می‌توانیم به عملکرد ارزهای دیجیتال اصلی در بازارهای نزولی قبلی به عنوان یک شاخص نگاه کنیم. به طور متوسط ​​حدود ۱۰۰۰ روز طول می‌کشد تا بیتکوین پس از افتی که اخیراً شاهد آن بودیم بهبود یابد. با این حال، ما باید تصویر بزرگتر را نیز در نظر داشته باشیم. به عبارت دیگر، برای سرمایه گذاران بلندمدت و معامله گرانی که به دنبال درآمد در بازار خرسی هستند، آنقدر که در یک نگاه به نظر می‌رسد تیره و تار نیست. درآمد در بازار خرسی اگر راه و روش آن را بدانیم، می‌تواند برای ما بسیار سود آفرین باشد.

رالی بازار خرسی چیست؟

رالی بازار نزولی یکی از تمایزهای مهم در بازار صعودی و نزولی است. بازار صعودی یک روند افزایشی پایدار در سهام است که معمولاً منجر به رسیدن به بالاترین رکوردهای جدید می‌شود. رالی بازار نزولی به افزایش قیمت سهام پس از سقوط در بازار نزولی اشاره دارد، اما رشدی که فقط یک افزایش موقت قبل از پایین‌ترین حد جدید است. بازار شروع به افزایش می‌کند اما در نهایت مسیر خود را تغییر داد و به پایین ترین سطح بازار نزولی رسید.

چرا بازارهای خرسی اتفاق می افتد؟

روند لگاریتمی تغییرات قیمت بیت کوین

بازارهای نزولی به اندازه بازارهای گاوی طبیعی هستند. دلیل معمول بازار نزولی ترس یا عدم اطمینان سرمایه گذاران است، اما دلایل زیادی وجود دارد. در حالی که همه‌گیری جهانی کووید-۱۹ باعث ایجاد جدیدترین بازار نزولی در سال ۲۰۲۰ شد، دلایل تاریخی دیگری از جمله سرمایه‌گذاری بیش از حد اهرمی و سفته‌بازی گسترده معامله گران، وام‌دهی غیرمسئولانه، حرکت‌های قیمت نفت و موارد دیگر را شامل می‌شود. در بازار کریپتو شکل‌گیری بازار نزولی نتیجه چندین عامل مختلف هستند که با هم کار می‌کنند.

  • سرمایه‌گذارانی که اهرم‌های زیادی را به دست می‌آورند: بر اساس گزارش شرکت داده‌های رمزنگاری CryptoQuant، نسبت اهرم BTC در ژانویه به بالاترین حد خود رسید. این بدان معنی است که سرمایه گذاران با پذیرش ریسک زیاد از بدهی برای تامین مالی محصولات آتی استفاده کردند. مقادیر بالای اهرم باعث ایجاد نوسانات بیشتر در بازار می‌شود.
  • کمبود نقدینگی: که ذاتاً به بازار آتی مرتبط است. وقتی سرمایه گذاران دارای اهرم دارایی‌های خود را نقد می‌کنند، نقدینگی کلی بازار تحت تأثیر قرار می‌گیرد. علاوه بر این، اگر نهنگی بفروشد، بازار با عرضه بیشتر از تقاضا روبه‌رو می‌شود و قیمت‌ها را پایین می‌آورد.
  • مقررات جدید کریپتو: تغییرات بزرگ در مقررات کریپتو باعث آشفتگی در بازار می‌شود. مانند زمانی که چین استخراج کریپتو را در سال ۲۰۲۱ ممنوع کرد. سرمایه‌گذاران آمریکایی در حال حاضر با نگرانی‌های مشابهی در مورد قدرت‌های بالقوه دولت ایالات متحده که ممکن است در مورد سرمایه‌گذاری‌های کریپتو داشته باشد، مواجه هستند.
  • روندهای بازار سهام: کریپتو اغلب به عنوان یک دارایی نامرتبط در نظر گرفته می‌شود. اما در واقع بازارهای کریپتو با بازارهای سنتی در هم تنیده شده‌اند. به عبارت دیگر، مشارکت سرمایه‌گذاران بازار ارزهای دیجیتال در بازارهای سنتی‌تر مانند بازار سهام، معمول است. این بدان معناست که تغییرات در بازار سهام مانند تورم قریب الوقوع با تنوع پرتفوی‌ها بر بازار ارزهای دیجیتال تأثیر می‌گذارد.
  • اینفلوئنسرهای کریپتو: ایلان ماسک بهترین نمونه از اینفلوئنسرهای رمزنگاری است که هر زمان که توییت می‌کند، بازار را خراب می‌کند. خوشبختانه، به نظر می‌رسد نظر او این روزها در فضای کریپتو ارزش کمتری دارد.
  • نقض امنیت کریپتو: هر زمان که یک صرافی بزرگ هک می‌شود یا نقص امنیتی بلاکچین آشکار می‌شود، بسیاری از سرمایه گذاران وحشت می‌کنند و پول خود را جابجا می‌کنند یا دارایی خود را می‌فروشند. این عدم اطمینان فشار بیشتری بر بازار وارد می‌کند و نوسانات بازار را بیشتر می‌کند.

استراتژی های کسب درآمد در بازار خرسی کریپتو

تجربه اولین بازار نزولی کریپتو برای هر سرمایه گذار می‌تواند اضطراب زیادی را ایجاد کند، به خصوص اگر در بالاترین قیمت‌های تاریخی در بازار گاوی اخیر خرید کرده باشید. اما برای سرمایه گذاران باتجربه، همه اینها بخشی از حرکت بازار و در نتیجه روش‌های کسب درآمد در بازار خرسی است. برای بسیاری از سرمایه گذاران باتجربه، بازار خرسی کریپتو فرصت‌ها و مزایای منحصر به فردی را برای استراتژی درآمد در بازار خرسی و همچنین کسب درآمد منفعلانه و غیرفعال از بازار مانند آربیتراژ ارز دیجیتال ارائه می‌دهد. بیایید برخی از محبوب‌ترین استراتژی‌های درآمد در بازار خرسی کریپتو را مرور کنیم.

برای درآمد در بازار خرسی پایین بخرید

احتمالاً شنیده‌اید که سرمایه گذاران همیشه می‌گویند در فرصت خرید بخر. این محبوب‌ترین استراتژی برای درآمد در بازار خرسی است.  این به سادگی به خرید مقدار معینی از ارز دیجیتال در زمانی که بازار به اندازه کافی نزولی است، اشاره دارد. بسیاری از سرمایه گذاران ذخیره‌ای از استیبل کوین‌ها یا ارزهای فیات را تنها با هدف خرید دارایی‌های کریپتو در قیمت پایین، نگه می‌دارند. این استراتژی منحصر به درآمد در بازار خرسی ارزهای دیجیتال نیست، نماد معاملات سهام وارن بافت (Warren Buffet) به همین روش اشاره دارد:

وقتی در خیابان‌ها خون می‌آید، خرید کنید.

از میانگین سازی هزینه دلاری استفاده کنید

کسب درآمد در بازار خرسی با کم کردن میانگین

شما می‌توانید در زمان افت قیمت در یک معامله از تمام سرمایه خود برای سرمایه گذاری در یک ارز دیجیتال خاص استفاده کنید. اما راه امن‌تر برای انجام این کار و  کسب درآمد بازار  خرسی  استفاده از میانگین هزینه دلاری (DCA) است. سرمایه‌گذارانی که ذخیره ارز فیات یا استیبل کوین‌ها را نگه داشته‌اند توانایی «خرید در افت قیمت» را خواهند داشت. این استراتژی شامل تفکیک سرمایه شما به بخش‌های کوچکتر و انجام چندین معامله در طول یک بازار نزولی است. به این ترتیب، اگر اشتباه کردید و سهام همچنان به ریزش خود ادامه داد، به جای اینکه در حاشیه بنشینید، می‌توانید از قیمت‌های پایین‌تر جدید برای کسب درآمد در بازار خرسی استفاده کنید.

به عنوان مثال، فرض کنید ۱۰۰۰ USDT نگه داشته‌اید و می‌خواهید اتریوم را در حالی که قیمت آن پایین است بخرید. یک استراتژی قوی DCA این صندوق را به پنج بخش مختلف ۲۰۰ USDT تقسیم می‌کند و در هر بار کاهش‌های مختلف ETH سرمایه گذاری می‌کند. این احتمال خرید شما در پایین‌ترین سطح و افزایش درآمد در بازار خرسی را بیشتر می‌کند، جایی که ارز دیجیتال قبل از شروع دوباره صعود به پایین‌ترین قیمت خود رسیده است. میانگین‌گیری هزینه دلاری معمولاً نتایج بسیار بهتری نسبت به زمانی می‌دهد که در اوایل نزول قبل از اینکه قیمت به پایین‌تر برسد، یکباره خرید کنید.

سبد رمزنگاری خود را متنوع کنید

پرتفوی مناسب برای درآمد در بازار خرسی

واقعیت این است که هر چه پرتفوی شما متنوع‌تر باشد، ریسک شما برای درآمد در بازار خرسی کاهش می‌یابد. ارزهای دیجیتال مختلف افت متفاوتی خواهند داشت. البته این بدان معنا نیست که روی هر شت‌کوینی که پیدا می‌کنید سرمایه گذاری کنید. این بدان معناست که برای درآمد در بازار خرسی تمام تخم مرغ‌های خود را در یک بلاکچین قرار ندهید. بیش از ۱۷۰۰۰ ارز دیجیتال برای انتخاب وجود دارد. همه آنها برنده نخواهند بود، اما همه آنها نیز بازنده نیستند. به صورت تصادفی سرمایه گذاری نکنید از شاخص‌های عملکرد زیر استفاده کنید:

  • عملکرد گذشته و بالاترین رکورد قبلی: تضمینی برای رسیدن مجدد به بالاترین حد قبلی وجود ندارد، اما می‌تواند تصوری تقریبی از پتانسیل بازار برای رشد را به شما بدهد. بررسی عملکرد قبلی یک سهم نشان می‌دهد که آیا با بقیه بازار همبستگی دارد و برای اصلاح نسبت به سایر دارایی‌های اصلی بهتر عمل می‌کند یا خیر. این یکی از اصلی‌ترین رویکردها برای کسب سود در بازار نزولی است.
  • نقشه‌های راه: دارایی‌های کریپتو اغلب پس از به‌روزرسانی بزرگ شاهد افزایش قیمت قابل توجهی هستند. این موارد می‌تواند شامل مواردی مانند تغییر نام تجاری، راه اندازی شبکه اصلی یا یک مشارکت جدید باشد.

درک و استفاده از شاخص های فنی و اندیکاتورها

شاخص‌های فنی بر اساس تحلیل‌های آماری، ایده‌ای از عملکرد یک دارایی در بازار گسترده‌تر را به شما می‌دهد. آنها می‌توانند به شما کمک کنند تا بهترین نقطه خرید و فروش برای درآمد در بازار خرسی را پیدا کنید. سرمایه‌گذارانی که درک پایه یا بالاتری از تحلیل تکنیکال دارند می‌توانند با پیش‌بینی حرکات قیمت در یک روند نزولی برای سنجش زمانی که دارایی به پایین‌ترین حد خود رسیده است استفاده کنند که می‌تواند به شما سیگنال قوی برای خرید در یک شیب را بدهد. اندیکاتورهای فنی زیادی در بازار کریپتو در دسترس هستند که پرکاربردترین آنها عبارتند از:

  • دامیننس بیتکوین: معیاری از نسبت ارزش بازار بیتکوین به کل ارزش بازار کریپتو بدست می‌دهد. بیتکوین در حال حاضر بازار کریپتو را می‌سازد و سایر ارزهای دیجیتال از روند بیتکوین پیروی می‌کنند. اما در طول بازار صعودی اخیر سلطه بیتکوین کاهش یافت زیرا سایر ارزهای جایگزین شاهد رشد زیادی بودند. بنابراین اگر ارزش کل بازار در حالی که تسلط بیتکوین در حال کاهش است در حال رشد باشد، این می‌تواند شاخص خوبی برای عملکرد بهتر آلتکوین‌ها و کسب درآمد در بازار خرسی باشد.
  • میانگین متحرک: میانگین متحرک میانگین قیمت یک رمزارز خاص در طول یک دوره زمانی است. اگر قیمت بالاتر از میانگین متحرک بلند مدت باشد، این نشان دهنده روند صعودی و اگر قیمت کمتر از میانگین متحرک بلند مدت باشد، نشان دهنده روند نزولی است.
  • شاخص قدرت نسبی: RSI نشان می‌دهد که آیا یک دارایی بیش از حد خرید شده است یا بیش از حد فروخته شده که نشان دهنده روند صعودی یا نزولی است. اگر RSI بالای ۷۰ درصد باشد، کریپتو بیش از حد خرید می‌شود و اگر RSI کمتر از ۳۰ درصد باشد، خرید کمتری دارد. Rsi معمولاً از الگوی مشابهی با قیمت دارایی پیروی می‌کند بنابراین روش بهتر برای درآمد در بازار خرسی استفاده از استراتژی واگرایی RSI است، زمانی که اندیکاتور مطابق روند قیمت حرکت نمی‌کند.
کسب درآمد در بازار خرسی با واگرایی

ارز دیجیتال خود را به اشتراک بگذارید

شما دارایی ارز دیجیتال خود را در یک بلاکچین معین برای مدت زمان مشخصی قفل خواهید کرد تا درآمد غیرفعال ایجاد کنید و به شما امکان می‌دهد بدون در نظر گرفتن تغییرات ارزش آن رمزارز کسب درآمد کنید. حتی در مواردی که ارزش دارایی پایه رشد نداشته باشد، شما همچنان دارایی‌های خود را با سود سهام افزایش می‌دهید. حتی با وجود بازار نزولی بالقوه، بسیاری از صرافی‌ها و پروتکل‌های DeFi همچنان APY‌های عالی را برای سهام ارائه می‌کنند. استیک در بازار نزولی برای هر سبد ارزی ایده آل نیست. اما اگر استراتژی بلند مدتی برای نگهداری و هولد ارز دیجیتال دارید، می‌توانید کاهش قیمت‌ها را با استیک رمزارز خود کاهش دهید و درآمد در بازار خرسی کسب کنید. بهترین راه شما برای کاهش ریسک و کسب سود در بازار نزولی این است که یک دوره شرط بندی کوتاه مدت را انتخاب کنید، پلتفرمی را انتخاب کنید که در آن سود استیکینگ به طور منظم پرداخت شود. البته باید در نظر داشته باشید که از هر چیزی که بیش از حد خوب به نظر می‌رسد، احتمالاً پروژه اسکم است و از آن اجتناب کنید.

مشتقات را در نظر بگیرید

نمودار پوزیشن های بیت کوین

هر کسی که خطرات ناشی از معاملات مشتقه و مارجین را درک نمی‌کند، نباید این گزینه را در نظر بگیرد. ابتدا تحقیقات خود را انجام دهید، که مزایای آن برای شرایط منحصر به فرد شما بیشتر از خطرات آن باشد.

ابزارهای مشتقه به بسیاری از سرمایه گذاران باتجربه این امکان را می‌دهد که ریسک از دست دادن دارایی خود را به حداقل برسانند و حتی درآمد در بازار خرسی داشته باشند. متداول‌ترین آن بازار فیوچرز و آپشن هستند که به روشی مشابه کار می‌کنند. معاملات فیوچر می‌تواند به سرمایه گذاران با تجربه کمک کند تا در بازار نزولی از طریق شرط بندی روی کاهش قیمت و انجام معامله شورت سود کسب کنند. مانند اوراق مشتقه، معاملات مارجین بدون ریسک نیست. سرمایه‌گذار یک دارایی مانند ETH را وام ارز دیجیتال می‌گیرد و پیش بینی می‌کند که آن را قبل از یک تاریخ معین با قیمت بالاتر یا پایین‌تر بفروشد. اگر بسته شدن پوزیشن با ضرر باشد، به سادگی می‌توانید تصمیم بگیرید که اجرای آن را متوقف کنید. بدین ترتیب شما مبلغ نسبتاً کمی را از دست خواهید داد ولی از ضرر بیشتر جلوگیری می‌کنید.

مدیریت احساسات را برای کسب سود در بازار نزولی بیاموزید

به عقیده بنجامین گراهام (Benjamin Graham)، اقتصاددان مشهور آمریکایی:

افرادی که نمی‌توانند بر احساسات خود مسلط شوند، برای سود بردن از فرآیند معاملات مناسب نیستند.

این دانش عمومی است که هدف اصلی سرمایه‌گذاری خرید پایین و فروش بالا است، اما با واکنش احساسی به نوسانات بازار، در واقع برعکس عمل می‌کنید. مهم این است که بدانیم ترس و طمع محرک‌های قدرتمندی هستند و اغلب می‌توانند به قضاوت‌های فوری منجر شوند که به از دست دادن درآمد در بازار خرسی ختم می‌شود. وقتی سهام سقوط می‌کند در واقع به نظر می‌رسد که برای همیشه به سقوط ادامه می‌دهد، در نتیجه غریزه ما این است که «قبل از اینکه اوضاع بدتر شود» بفروشیم. سپس، زمانی که بازارهای صعودی اتفاق می‌افتد و سهام در حال رسیدن به بالاترین حد خود است، ما از ترس از دست دادن سود، پول خود را وارد بازار می‌کنیم. از طرف دیگر اگر فرصت خرید در افت قیمت را از دست داده باشید، اگرچه از درآمد در بازار خرسی ناامید خواهید شد، اما باید بدانید که احتمال سقوط دیگری در پیش است. حفظ سود یکی دیگر از چیزهای به ظاهر آسان اما در واقع فوق العاده دشوار است. طمع اغلب می‌تواند شما را در معامله‌ای فراتر از سطح سود خود نگه دارد، به این امید که دارایی از نظر قیمت حتی بالاتر رود. این خطر حرکت بازار در خلاف معامله شما را افزایش می‌دهد، به خصوص اگر حد ضرر را برای توقف معامله تعیین نکنید.

چند توصیه نهایی برای  کسب درآمد بازار خرسی

ارتباط هاوینگ بیت کوین با بازار نزولی

کاهش ارزش پرتفوی مطمئناً می‌تواند شرایط ناخوشایندی برای سرمایه گذاران باشد. از سوی دیگر، اینها می‌توانند فرصت‌هایی برای به کار انداختن پول و کسب درآمد در بازار خرسی زمانی که ارزها با ارزش پایین معامله می‌شوند، باشد.

  • آرامش خود را حفظ کنید. این نکته ممکن است بی‌فایده به نظر برسد، اما مدیریت احساسات در بازارهای نزولی آنقدرها هم که به نظر می‌رسد آسان نیست و در واقع به عنوان سخت‌ترین چیز در یادگیری تجارت حرفه‌ای توصیف می‌شود.
  • بازار نزولی کریپتو به ویژه برای سرمایه گذاران جدید ترسناک است. یکی از بدترین کارهایی که می‌توانید در بازار نزولی انجام دهید این است که واکنش‌های تند به تحرکات بازار نشان دهید. اگر در بازار افزایشی در اوج خرید خریده‌اید، یکی از بدترین کارهایی که می‌توانید انجام دهید فروش دارایی‌هایتان است.
  • نوسان بازارهای گاوی و خرسی عادی هستند. داشتن یک برنامه مشخص برای مقابله با هر دو بهترین راه برای مدیریت سبد ارزهای دیجیتال و کسب درآمد بازار خرسی  است. داشتن یک استراتژی معاملاتی مشخص قبل از انجام معامله می‌تواند تفاوت بین کسب سود از بازار نزولی یا از دست دادن سرمایه شما باشد.
  • یک استراتژی بلندمدت برای  کسب درآمد بازار خرسی داشته باشید، هرگز بیش از آنچه می‌توانید از دست بدهید، سرمایه گذاری نکنید. یک سرمایه گذار متوسط ​​در درازمدت به طور قابل توجهی عملکرد کمتری از کل بازار سهام دارد و دلیل اصلی این است که به سرعت به موقعیت سهام وارد و خارج می‌شود. در سهامی سرمایه‌گذاری کنید که می‌خواهید برای بلندمدت مالک آن باشید.
  • یکی از شعارهای وارن بافت این است: وقتی جزر و مد از بین می‌رود، آن وقت است که می‌فهمیم چه کسی برهنه شنا کرده است! به عبارت دیگر، زمانی که اقتصاد بد می‌شود، شرکت‌هایی که بیش از حد اهرم دارند یا مزیت رقابتی واقعی ندارند، بیشترین ضربه را می‌بینند، در حالی که شرکت‌های با کیفیت بالا تمایل به عملکرد بهتر دارند. در زمان‌هایی که بازار نامشخص است تمرکز بر رمزارزهای با ترازنامه‌های محکم و مزیت‌های رقابتی واضح و بادوام مهم است.
  • تلاش برای تعیین زمان تغییر بازار معمولاً یک نبرد باخته است. یکی از مواردی که برای کسب درآمد در بازار خرسی باید به خاطر داشت این است که قرار نیست در پایین‌ترین سطح ممکن سرمایه گذاری کنید. سهام بخرید زیرا می‌خواهید در بلندمدت صاحب کسب‌وکار شوید، حتی اگر پس از خرید، قیمت سهام کمی بیشتر کاهش یابد.
  • در بعضی کشورها مانند ایالات متحده، می‌توانید ضرر سرمایه گذاری را در مقابل سود، جبران کنید و از آنها برای کاهش صورتحساب مالیاتی خود استفاده کنید.
  • یک ردیاب سبد رمزنگاری ساده می‌تواند به شما کمک کند تمام دارایی‌های خود شامل ارزش کل، مبنای هزینه و سود یا زیان و حتی درآمد سرمایه گذاری‌های غیرفعال مانند ییلد فارمینگ را از یک نقطه مدیریت کنید. همچنین به شما کمک می‌کند فرصت‌های سود و زیان تحقق نیافته را شناسایی کنید.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۰ / ۵. مجموع آرا: ۰

منبع
koinly.io
در مورد ارز های دیجیتال و بازار های مالی مطالعه تخصصی و تولید محتوا می کنم،لیسانس فیلمنامه‌نویسی سینما هستم. نوشتن کار من است، چه زمانی که کلمات کنار هم می‌نشاندم و داستان می‌نوشتم و چه حالا که در قالب محتوای تخصصی بازار های مالی می‌نویسم.
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا