متاورس

همه چیز درباره بازی متاورسی ایلوویوم و دریافت ارز ILV رایگان

کسب درآمد از طریق بازی در دنیای ارزهای دیجیتال، روشی پرطرفدار برای دوستداران کریپتو است. در سال ۲۰۲۲، درآمد بازار بازی‌های بلاکچینی از رقم ۴.۶ میلیارد دلار عبور کرد و انتظار می‌رود که تا سال ۲۰۲۷، این رقم به حدود ۶۵.۷ میلیارد دلار برسد. بازی ایلوویوم متاورس، یکی از بازی‌های پرهزینه (AAA) غیرمتمرکز بلاکچینی در سبک نقش‌آفرینی (RPG) است که بازیکنان در آن می‌توانند به کشف و ماجراجویی، همزمان با کسب درآمد بپردازند. در این بازی، شما می‌توانید آیتم‌های به دست آمده را معامله و از دارایی‌های خود به شیوه‌های گوناگون استفاده کنید.

اما چرا باید Illuvium را بازی کنید؟ این بازی چگونه انجام می‌شود؟ توکن ایلوویوم چه جایگاهی دارد؟ با ما در ادامه‌ی این مقاله همراه باشید تا پاسخ این سوالات را پیدا کنید.

بازی ایلوویوم چیست؟

بازی ایلوویوم اولین گیم پرهزینه‌ی بلاکچینی و از بهترین بازی های متاورس با تیم توسعه‌ی بزرگ و بودجه‌ی بالا است. در صنعت بازی‌های ویدیویی، این‌گونه محصولات را به‌طور غیررسمی در دسته‌ی AAA قرار می‌دهند. معمولا بازی‌های این دسته کیفیت بصری بالایی دارند و ایلوویوم هم با گرافیک سه‌بعدی خود از این قاعده پیروی می‌کند. در این اکوسیستم، هفت محیط گوناگون طراحی شده که می‌توانید در آن‌ها به ماجراجویی بپردازید. امکان انجام فعالیت‌های متفاوتی در بازی ایلوویوم متاورس وجود دارد؛ به عنوان مثال می‌توانید موجودات خطرناک را زندانی و آن‌ها را برای نبردها نگهداری کنید.

اشیا و آیتم‌های داخل بازی به شکل توکن NFT طراحی شده‌اند؛ یعنی برخلاف توکن‌های معمول فقط یکی از آن‌ها وجود دارد. از این طریق، بازیکنان مالکیت کامل آیتم‌ها را بر بستر بلاکچین اتریوم در اختیار دارند.

در ابتدا این بازی برای عرضه در سال ۲۰۲۲ برنامه‌ریزی شده بود، اما اکنون در سال ۲۰۲۳ هنوز در مرحله‌ی آزمایشی قرار دارد. کاربران می‌توانند در سایت این پروژه ثبت نام کنند تا شانس شرکت در نسخه بتا را به دست آورند. با این حال، هم‌اکنون بخش‌های این مجموعه به طور محدود در دسترس هستند.

بازی ایلوویوم

داستان بازی متاورس ایلوویوم

داستان این‌گونه آغاز می‌شود: بازیکن در نقش بازمانده‌ای از یک ناو فضایی ایفای نقش می‌کند که با دریافت سیگنالی مشکوک، پا به سیاره‌ای ویرانه می‌گذارد. شرایط جوی خطرناکی بر این سیاره حاکم است و تنها بخش کوچکی از آن در دسترس کاربر قرار دارد. با وجود ویرانی سیاره، بازیکن با موجوداتی با قدرت‌های چشم‌گیر با نام ایلوویال (Illuvial) مواجه می‌شود. در دنیای ایلوویوم، بازیکنان رازهایی درباره‌ی بازی کشف کرده و در جریان داستان، کشتی خود یعنی Leviathan را بازسازی می‌کنند.

مکانیزم بازی ایلوویوم متاورس

این مجموعه، بخش‌های مختلفی دارد که هرکدام از آن‌ها، گیم‌پلی متفاوتی دارند. فقط یکی از بخش‌های آن بر روی اندروید در دسترس است و سایر آن‌ها برای اجرا نیاز به رایانه شخصی دارند.

Illuvium Overworld

در این بخش از بازی ایلوویوم، می‌توانید در محیط‌های وسیع ایلوویوم گشت‌و‌گذار ‌کنید و به استخراج منابع، شکار ایلوویال‌ها با توانایی‌های شگفت‌انگیز و جمع‌آوری گیاهان ارزشمند بپردازید. بیش از ۱۵۰ گونه‌ی منحصربه‌فرد ایلوویال در بازی وجود دارد. هم اکنون نسخه بتای این بخش بر روی ویندوز و مک در دسترس است.

Illuvium Zero

در این بخش، امکان ساخت‌وساز و راه‌اندازی نظام امپراتوری (به گفته تیم بازی) وجود دارد. شما می‌توانید ساختمان‌های خود را ارتقا داده و عناصر گوناگون از آن‌ها برداشت کنید. همچنین، امکان استخراج سوخت هم وجود دارد. در حال حاضر، این زیرشاخه از بازی در فاز آلفا قرار دارد و تنها برای دارندگان زمین متاورس ایلوویوم بر روی اندروید، مک و ویندوز در دسترس است. امکان خرید زمین از پلتفرم معاملاتی IlluviDex وجود دارد.

Illuvium Arena

این بخش از مجموعه به سبک نبرد خودکار (Autobattler) طراحی شده است؛ شما تیمی از ایلوویال‌های خود را تشکیل داده و آن‌ها را با تاکتیک‌ها، سلاح‌ها (Armaments) و آیتم‌های مورد نظر به نبرد می‌فرستید. هرچند، پیش از نبرد می‌توانید ترکیب‌های گوناگون را بررسی کنید. نسخه‌ی نهایی این قسمت از بازی هنوز عرضه نشده و فعلا بر روی ویندوز و مک در مرحله‌ی بتا در دسترس است.

Illuvium Beyond

در این بخش از اکوسیستم، بازیکنان آواتارهای ایلوویال خود (Illuvitar) را جمع‌آوری و شخصی‌سازی کرده و از این طریق، امتیاز کسب می‌کنند. ایلوویوم هرکدام از مجموعه آواتارها را آلبوم (Album) می‌نامد و بنا به داده‌های وایت‌پیپر این پروژه، آلبوم هر بازیکن منحصربه‌فرد است. هم اکنون از طریق صرافی IlluviDex می‌توانید به این بخش دسترسی پیدا کنید.

توکن ILV

توکن ایلوویوم (ILV)

توکن ILV در بازی ایلوویوم متاورس بر بستر شبکه اتریوم با استاندارد ERC20 ساخته شده است. این ارز به‌عنوان توکن اصلی برای اهدای پاداش‌های داخل بازی برای دستاوردها، حق سهم بازیکنان از صندوقچه‌ی بازی (Illuvium Vault) و شرکت در حاکمیت مجموعه از طریق دائو آن استفاده می‌شود. همچنین، هولدرها امکان استیک و دریافت پاداش در ازای قفل کردن دارایی خود را دارند. در ادامه، تاریخچه و روند توزیع ارز دیجیتال ایلوویوم را مشاهده می‌کنید:

توزیعوضعیتمقدار
مرحله اول فروش (Pre Seed)انجام شده۵۰۰۰۰۰
مرحله دوم فروش (Seed)انجام شده۱۵۰۰۰۰۰
تیم توسعهانجام شده۱۵۰۰۰۰۰
خزانه‌داری (Treasury)انجام شده۱۵۰۰۰۰۰
لانچ‌پد (Launchpad)انجام شده۱۰۰۰۰۰۰
ییلد فارمینگ (Yield Farming)در جریان۳۰۰۰۰۰۰
پاداش‌های داخل بازیآغاز نشده۱۰۰۰۰۰۰

بالاترین قیمت توکن ILV تاکنون، در نوامبر ۲۰۲۱ در سطح ۱۹۱۱ دلار دیده شده و پایین‌ترین قیمت آن، در ژوئن همان سال و در سطح ۲۹ دلار رقم خورده است. در حال حاضر، این ارز در رتبه‌بندی سایت CoinMarketCap از نظر ارزش بازاری جایگاه ۱۵۷اُم را در اختیار دارد. عرضه اولیه‌ی ایلوویوم در مارس ۲۰۲۱ با ۱۰ میلیون توکن انجام شد. در ادامه، تنوع دارایی ILV در والت‌ها را بررسی می‌کنیم:

مقدار داراییموجودی کیف پول‌ها
۰-۱۰۰۰ دلار۸۴.۰۲ درصد
۱۰۰۰-۱۰۰۰۰۰ دلار۱۵.۶۹ درصد
بیش از ۱۰۰۰۰۰ دلار۰.۲۸ درصد

هم اکنون بیش از ۸۶ درصد هولدرهای این توکن را نهنگ‌ها تشکیل می‌دهند.

ویژگی‌های بازی ایلوویوم متاورس

این بازی نسبت به رقبای خود تفاوت برجسته‌ای دارد. بیشتر بازی‌های بلاکچینی دو بعدی و در مقیاس کوچکی ساخته می‌شوند، اما این بازی به شکل سه بعدی طراحی شده و کیفیت بصری بالاتری دارد. هرکدام از ایلوویال‌های درون بازی به دست هنرمندان برتر این حوزه طراحی شده و این موضوع، ایلوویوم را برای کاربران چشم‌نواز می‌کند.

همچنین، این اکوسیستم از یک صرافی غیرمتمرکز با نام IlluviDex بهره می‌برد که کاربران از آن جهت مبادله‌ی دارایی خود در بازی استفاده می‌کنند. کارمزد ۵ درصدی این پلتفرم، به استخر استیک کنندگان واریز می‌شود. در نهایت، این مجموعه از ییلدفارمینگ با ۳ میلیون توکن، معادل ۳۰ درصد از حداکثر ذخایر ایلوویوم پشتیبانی می‌کند.

بازی متاورس ایلوویوم

کسب درآمد از بازی ایلوویوم متاورس

در Illuvium مثل بیشتر بازی‌های بلاکچینی امکان کسب درآمد و دریافت رایگان توکن وجود دارد. روش‌های گوناگونی برای این کار در این اکوسیستم است که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم:

  • خرید و فروش آیتم‌های درون بازی به شکل NFT
  • سرمایه‌گذاری و معامله‌ی توکن ILV
  • استیک دارایی ایلوویوم و دریافت پاداش با توجه به مدت سپرده‌گذاری
  • خرید قطعات زمین در Illuvium Zero
  • تامین مالی برای سایر بازیکنان

تیم توسعه‌دهنده بازی ایلوویوم

تیم پروژه بازی  ایلوویوم متشکل از ۷۵ نفر در سراسر جهان است. اعضای اصلی هسته‌ی Illuvium را در ادامه معرفی می‌کنیم:

نامموقعیت سازمانی
کیران وارویک (Kieran Warwick)هم‌بنیان‌گذار
آرون وارویک (Aaron Warwick)هم‌بنیان‌گذار و طراح بازی
دنی ویلسون (Danny Wilson)مسئول همکاری‌ها
نیت ولز (Nate Wells)تهیه کننده بازی
باسیل گورین (Basil Gorin)مدیر ارشد تکنولوژی
جان اوری (John Avery)مهندس ارشد سرور
راجیر فن د بیک (Rogier van de Beek)طراح ارشد مفهومی
الکساندر کیریلنکو (Aleksandr Kirilenko)سرپرست مدل‌سازی
الکساندر بلباری (Alexandre Belbari)سرپرست طراحی انیمیشن
دمیتری تن (Dmitriy Ten)سرپرست طراحی محیط
مارسل ریس (Marcel Reyes)مدیر تیم بازاریابی

نحوه حاکمیت بازی ایلوویوم متاورس

این اکوسیستم توسط یک سازمان خودگردان غیرمتمرکز یا دائو اداره می‌شود. مدل حاکمیت دائو متاورس ایلوویوم حول محور شورای اصلی ایلوویناتی (IMC) طراحی شده است؛ شورایی که کمیته‌ی هدایتگر برای مجموعه به شمار می‌رود. مسیر توسعه‌ی بازی و تکامل پلتفرم توسط این شورا مشخص می‌شود.

نماینده‌های IMC از میان هولدرهای ILV انتخاب می‌شوند و از این طریق، آن‌ها با تفکرات، ایده‌ها و دانش خود نقشی مستقیم در پیشبرد توسعه‌ی اکوسیستم دارند. همچنین، استیک کنندگان حق معرفی نامزد برای کرسی‌های شورای فرعی را دارند. این نامزدها طی فرآیند رای‌گیری هفت روزه توسط جامعه برگزیده می‌شوند. ایلوویوم جهت حفظ برابری قدرت رای، از مکانیزم رای‌گیری چهارگانه استفاده می‌کند تا استیک کنندگان بزرگ ILV نتوانند در فرآیند نفوذ داشته باشند.

ارز ایلوویوم را از کجا خریداری کنیم؟

پس از تحلیل ایلوویم، نوبت به خرید و نگهداری این ارز می‌رسد. در حال حاضر امکان خرید و معامله‌ی ایلوویوم در چندین صرافی ارز دیجیتال معتبر در جهان وجود دارد. در ادامه، نام برخی از این پلتفرم‌ها را لیست می‌کنیم:

  • صرافی بایننس (Binance)
  • صرافی کوین بیس (Coinbase)
  • پلتفرم کوکوین (Kucoin)
  • پلتفرم اوکی اکس (OKX)
  • صرافی Gate.io
  • پلتفرم سوشی سواپ (SushiSwap)
  • پلتفرم یونی سواپ (Uniswap)
  • صرافی Bitget
اگر نمی‌خواهید با دردسرهای مربوط به احراز هویت و محدودیت‌های پلتفرم‌های خارجی برای کاربران ایرانی مواجه شوید یا به دنبال تبدیل ایلوویم به تومان هستید، پیشنهاد می‌کنیم از صرافی والکس استفاده کنید.

نحوه نگهداری ارز ایلوویوم

کیف پول بازی ایلوویوم متاورس

برای نگهداری از توکن ایلوویوم می‌توانید روی چند کیف پول سخت‌افزاری و نرم‌افزاری با پشتیبانی از استاندارد ERC20 حساب باز کنید. به دلیل محبوبیت این استاندارد، کیف پول‌های زیادی با پشتیبانی از آن در دسترس هستند، اما همگی آن‌ها امکان نگهداری ILV را ارائه نمی‌دهند. والت‌های مناسب برای ذخیره‌ی ارز ایلوویوم عبارتند از:

  • کیف پول ترزور (Trezor)
  • کیف پول لجر (Ledger)
  • تراست ولت (Trust Wallet)
  • والت اتمیک (Atomic)
  • کیف پول MyEtherWallet

همکاری‌ها و سرمایه‌گذاران پروژه ایلوویوم

تاکنون سازمان‌های متعددی از حوزه‌های مرتبط با کریپتو و بازی‌های ویدیویی در این پروژه سرمایه‌گذاری و مشارکت کرده‌اند. در این میان ممکن است نام برخی از آن‌ها برای شما آشنا باشد. این سازمان‌ها شامل رسانه‌ها، صندوق‌های سرمایه‌گذاری و دیگر فعالان حوزه وب۳ هستند:

  • IOSG
  • LD Capital
  • YBB foundation
  • Lotus Capital
  • Delphi Digital
  • Bitscale Capital
  • Chainlink
  • OSAZ
  • Immutable
  • Stake DAO
  • Bitcoin.com
  • Quantstamp

نقشه راه پروژه ایلوویوم

بازی ایلوویوم متاورس هنوز به‌طور کامل راه‌اندازی نشده و فعلا بیشتر بخش‌های آن در مراحل آزمایشی قرار دارد. با این حال، می‌توان آینده‌ی روشنی را برای آن تصور کرد. تیم این مجموعه برنامه‌های خود تا سال ۲۰۲۴ را در وایت‌پیپر آن به شرح زیر ارائه کرده است:

نام رویدادسالوضعیتنوع رویداد
نسخه آلفا Illuvium Zero۲۰۲۲تکمیل شدهدستاورد فنی
فاز اول Illuvium Beyond۲۰۲۳تکمیل شدهفروش
فصل یک Illuvium Zero۲۰۲۳برنامه‌ریزی شدهدستاورد فنی
فروشگاه Illuvium۲۰۲۳برنامه‌ریزی شدهدستاورد فنی
فاز دوم بتا Illuvium OverWorld۲۰۲۳برنامه‌ریزی شدهدستاورد فنی
فاز سوم بتا Illuvium Overworld و Arena۲۰۲۳برنامه‌ریزی شدهدستاورد فنی
فاز دوم Illuvium Beyond۲۰۲۳برنامه‌ریزی شدهدستاورد فنی
فاز نهایی بتا Illuvium۲۰۲۳برنامه‌ریزی شدهدستاورد فنی
بتا عمومی Illuvium۲۰۲۳برنامه‌ریزی شدهدستاورد فنی
فاز سوم Illuvium Beyond۲۰۲۳برنامه‌ریزی شدهدستاورد فنی
فاز چهارم Illuvium Beyond۲۰۲۴برنامه‌ریزی شدهدستاورد فنی
نسخه موبایل Illuvium Arena۲۰۲۴برنامه‌ریزی شدهدستاورد فنی

تجربه دنیای سه بعدی در بازی بلاکچینی

بازی ایلوویوم متاورس از معدود بازی‌های پرهزینه در حوزه‌ی ارزهای دیجیتال است که می‌تواند با رقم زدن تجربه‌ای ملموس برای بازیکنان، زمینه‌ی کسب درآمد را هم برای آن‌ها فراهم کند. در محیط بازی می‌توانید گشت‌وگذار کنید و به جمع‌آوری منابع و شکار موجودات بپردازید، ساخت‌وساز کنید و سوخت استخراج کنید یا تیم مبارزان خود را به نبرد با سایر تیم‌ها بفرستید. اگرچه نسخه‌ی نهایی این محصول هنوز عرضه نشده است، اما بخش‌هایی از آن همین حالا در دسترس هستند. اگر می‌خواهید همزمان با سرگرم کردن خود درآمد داشته باشید، Illuvium می‌تواند گزینه‌ی مناسبی برای شما باشد.

آیا شما به‌دنبال تجربه‌ی این بازی یا سرمایه‌گذاری در توکن آن هستید؟ دیدگاه خود را با ما در والکس به اشتراک بگذارید.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۴ / ۵. مجموع آرا: ۱

نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا