معرفی رمزارزها

ارز دیجیتال OMG چیست؟ آشنایی با ارز دیجیتال او ام جی نتورک و پروژه آن

همانطور که می‌دانید تا پیش از ادغام اتریوم که یک انقلاب در بازار ارز دیجیتال محسوب می‌شود، این شبکه از مشکلات مقیاس‌پذیری رنج می‌برد. برای حل این مشکل، شبکه “OMG” یا “اومیسه گو” (OmiseGo) توسط یک تیم با تجربه ایجاد شد. در واقع این شبکه به عنوان یک پروتکل مقیاس‌پذیری لایه ۲ برای شبکه اتریوم محسوب می‌شود. اهداف اصلی او ام جی نتورک، افزایش ظرفیت تراکنش‌ها و نیز کاهش هزینه آن‌ها (کاهش نرخ گس) است. علاوه بر این‌ها، از تضمین‌های امنیتی لایه زیرین هم استفاده می‌کند. در این مقاله قصد داریم به این سوال بپردازیم که ارز دیجیتال OMG چیست؟ همچنین از ماهیت شبکه، اهداف، کاربردها و رقبای آن صحبت خواهیم کرد. تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

شبکه OMG چیست؟

OMG، یک اکوسیستم بلاکچین بوده که بر پایه اتریوم ایجاد شده است. این شبکه، روش‌های مختلفی را برای کسب سود در اختیار دارندگان ارز دیجیتال قرار می‌دهد. برای معرفی OMG Network، می‌توان از آن با عنوان یک صرافی غیرمتمرکز، تأمین کننده نقدینگی و همچنین یک شبکه پیام‌رسانی یاد کرد. اما شهرت ویژه ارز دیجیتال OMG چیست؟ در واقع چیزی که این شبکه را در بین کاربران ارز دیجیتال محبوب کرده است، داشتن ابزارهای مالی و تجارت دیجیتال است. این ابزارها در شبکه OMG به گونه‌ای با هم کار می‌کنند که برای انتقال دارایی‌های رمز ارز، احتیاجی به صرافی ارز دیجیتال نیست. بسیاری از تحلیلگران از همان ابتدای شروع به کار این شبکه، از آن به عنوان یک پروژه منحصربه‌فرد یاد کردند.

 تاریخچه ارز دیجیتال OMG چیست؟

پیشنیه شبکه او ام جی

بهتر است برای معرفی OMG Network، از پیشینه بسیار مهم این شبکه شروع کنیم. شاید برای شما هم این سوال پیش بیاید که رمز و راز شکل‌گیری ارز دیجیتال OMG چیست و چگونه متولد شده است. ارز دیجیتال اومیسه گو (OMG)، به عنوان یکی از پروژه‌های موفق شرکت اومیسه شناخته می‌شود. این شرکت، به عنوان شرکت مادر امیسه گو در سال ۲۰۱۳ با هدف ایجاد یک درگاه پرداخت آنلاین تاسیس شد. مقر اصلی امیسه در تایلند قرار دارد.

از همان ابتدا، اخبار شرکت امیسه به دلیل همکاری با دو نفر از افراد مشهور حوزه کریپتو یعنی ویتالیک بوترین  (Vitalik Buterin) و گوین وود (Gavin Wood) بسیار اهمیت داشت. پروژه امیسه‌گو به عنوان پروژه خروجی این شرکت در ابتدای شروع کار، از سوی بانک مرکزی تایلند و وزارت این کشور مورد تایید قرار گرفت.

اعضای امیسه‌گو در پاسخ به این سوال که هدف اصلی ارز دیجیتال OMG چیست، اعلام کردند که با اجرای این ارز دیجیتال قرار است کارمزدهای هنگفت تراکنش‌ها را کاهش دهند.

اعضای تیم شبکه OMG، یک تیم با تجربه

یکی از نقاط مثبت شبکه OMG، تیم بسیار حرفه‌ای و با تجربه آن است. توسعه دهنده اصلی این پروژه کسی نیست جز، جوزف پوون (Joseph Poon). وی شهرت خود را مدیون توسعه شبکه لایتنینگ و پلاسما است. جالب است بدانید که هرکدام از این شبکه‌ها نقش مهمی در تحول بازار ارز دیجیتال دارند. تلاش‌های جوزف پوون، این شبکه را بسیار ارتقا داده است.

در حال حاضر، تیمی متشکل از ۵۰ کارمند متخصص برای شبکه OMG در سراسر دنیا کار می‌کنند. OMG یکی از شرکت‌های زیرمجموعه “SYNQA”  در کشور تایلند است که هم اکنون توسط “وانسا چاتیکاوانیچ” (Vansa Chatikavanij) مدیریت می‌شود. وی تا پیش از این، رئیس بخش تحقیق و توسعه در شرکت هواوی بود. در کنار این تیم با تجربه، “کاسیما ترن پی‌پی‌چای” (Kasima Tharnpipitchai) به عنوان مهندس مشاور و همچنین مدیر ارشد فناوری OMG فعالیت می‌کند.

مزایای ارز دیجیتال او ام جی نتورک چیست؟

مزیت‌های ویژه ارز دیجیتال OMG چیست

شبکه OMG، پرداخت‌های ارز دیجیتال در شبکه بلاکچین را بهبود بخشیده است. کاربران OMG، از کارمزدهای پایین، انجام سریع تراکنش‌ها و پرداخت‌های نقدی راحت، لذت می‌برند. در ماه ژوئن ۲۰۲۲، او ام جی نتورک، راه حل تازه‌ای برای مقیاس بندی معرفی کرد که با کمک آن، سرعت تراکنش‌ها در پلتفرم‌های پرداخت بین‌المللی مثل “Visa” بهبود پیدا خواهد کرد. همچنین اعضای این شبکه اعلام کرده‌اند که OMG برای منطقه خاصی از دنیا نیست و تمام کشورها می‌توانند از خدمات انتقال دارایی ارز دیجیتال این شبکه استفاده کنند.

از طرفی شبکه او ام جی نتورک، تبدیل ارزهای دیجیتال به یکدیگر را تسهیل کرده است. به کمک این شبکه کاربران می‌توانند بدون نیاز به افتتاح حساب بانکی یا استفاده از کارت‌های اعتباری، دارایی خود را تبادل کنند. انتقال دارایی ارز دیجیتال از طریق شبکه او ام جی بسیار کم هزینه است. اما دیگر مزیت‌های ارز دیجیتال OMG چیست؟

یکی دیگر از مزیت‌های شبکه OMG، حمایت شرکت‌ها و افراد برجسته در بازار است. هم اکنون مجموعه‌های مالی همچون Shinhan، SMBC و… از این پروژه حمایت می‌کنند.

اهداف و نقشه راه ارز دیجیتال OMG چیست؟

چشم انداز و اهداف شبکه او ام جی

همانطور که می‌دانید بسیاری از تلاش‌ها در بازار ارز دیجیتال با هدف تغییر در فرهنگ پرداخت‌های مالی انجام می‌شود. بسیاری از شرکت‌ها سعی دارند جهان را از فرایندهای مالی قدیمی به روش‌های نوین و پرداخت‌های ارز دیجیتال هدایت کنند. امیسه گو نیز در همین راستا فعالیت می‌کند.

این شرکت تلاش می‌کند تا کاربران بدون نیاز به بانک‌ها و صرافی‌ها، خدمات مالی را دریافت کنند. OMG در نظر دارد، شبکه خود را در سراسر دنیا گسترش دهد. این برنامه توسعه قرار است روی کشورهای با اقتصاد ضعیف‌تر متمرکز شود. برای مثال تایلند و برخی کشورهای جنوب شرقی آسیا، از جمله اهداف جغرافیایی شبکه او ام جی هستند. بنابراین آینده او ام جی نتورک (OMG) بر اساس داده‌های بازار، بسیار روشن به نظر می‌رسد.

شبکه او ام جی، چه مشکلاتی را می‌خواهد حل کند؟

این سوال مهمی است که فایده ارز دیجیتال OMG چیست؟ لازم به ذکر است که این شبکه به دنبال یک انقلاب در خدمات مالی است. اگرچه امروزه استفاده از روش‌های جدید پرداخت دارایی در حال گسترش است؛ اما هنوز راه زیادی تا توسعه کامل آن در پیش است. به همین دلیل تمام سیاست‌های OMG بر توسعه در کشورهای مختلف، به خصوص در مناطقی است که هنوز از مشکلات سازوکارهای مالی رنج می‌برند. بر اساس گزارش‌های جهانی، از هر چهار نفر در دنیا، یک نفر از خدمات بانکی محروم است. برای مثال در آمریکا بیش از ۹ میلیون نفر امکان دسترسی به خدمات بانک را ندارند.

او ام جی نتورک با چه شرکت‌هایی رقابت می‌کند؟

بررسی رقبا شرکت OMG

با وجود پیشرفت زیاد شبکه OMG، باید به این سوال پرداخت که در بازار کریپتوکارنسی (Cryptocurrency)، جایگاه ارز دیجیتال OMG چیست؟ شبکه او ام جی، دارای رقبای سرسختی است. شرکت‌هایی همچون پی پال (PayPal)، اپل (Apple)، ویزا (Visa) و مسترکارت (Mastercart) از جمله این رقبا هستند. این امکان وجود دارد که هرکدام از این شرکت‌ها از مزیت‌های او ام جی برای پیشرفت خود کمک بگیرند.

معرفی ارز دیجیتال OMG

اکنون می‌خواهیم به این سوال بپردازیم که ارز دیجیتال OMG چیست؟ ارز دیجیتال OMG، یکی از توکن‌های مبتنی بر اتریوم است. شبکه OMG از این توکن به منظور تامین بودجه توسعه پروژه استفاده می‌کند. این شبکه در سال ۲۰۱۷ موفق شد بیش از ۲۵ میلیون دلار کسب درآمد کند. اما کاربرد ارز دیجیتال OMG چیست؟ در ادامه به این سوال خواهیم پرداخت.

کاربرد ارز دیجیتال OMG چیست؟

کاربران و توسعه دهندگان می‌توانند از OMG برای پرداخت هزینه خدمات در شبکه استفاده کنند. علاوه بر این، از توکن OMG برای هزینه و کارمزد تراکنش‌ها کمک گرفته می‌شود. همچنین با اجرای الگوریتم اجماع اثبات کار (PoS) در شبکه، می‌توان از استیکینگ این توکن نیز کسب سود کرد. تاکنون عرضه کل امیسه‌گو بیش از ۱۴۰ میلیارد واحد بوده است.

چه صرافی‌هایی از ارز دیجیتال OMG پشتیبانی می‌کنند؟

صرافی های پشتیبانی کننده از OMG

خوشبختانه صرافی‌های مختلفی از این رمز ارز پشتیبانی می‌کنند که شما می‌توانید برای خرید و فروش او ام جی نتورک (OMG) از آن‌ها استفاده کنید. در زیر به مهمترین آن‌ها اشاره می‌کنیم:

کراکن (Kraken)

این صرافی از جمله صرافی‌های معتبر با بیش از ۹ میلیون کاربر است که در سال ۲۰۱۱ تاسیس شده است. حجم دارایی سه ماهه این صرافی بیش از ۲۰۷ میلیارد دلار است. صرافی کراکن دسترسی مالی در بیش از ۱۹۰ کشور دنیا را دارد.

بیت استمپ (Bitstamp)

این صرافی از قدیمی‌ترین و معتبرترین صرافی‌های دنیاست. صرافی بیت استمپ در سال ۲۰۱۱ تاسیس شده است و در حال حاضر در کشورهای کانادا، بریتانیا و آمریکا در دسترس است.

بایننس (Binance)

صرافی بایننس را همه کاربران ارز دیجیتال می‌شناسند. این صرافی به عنوان بهترین صرافی در کشورهای انگلیس، استرالیا، کانادا و سنگاپور و بسیاری از کشورها شناخته شده است.

کوکوین (KuCoin)

صرافی کوکوین در حال حاضر بیش از ۳۰۰ توکن را پشتیبانی میکند. این صرافی معمولا اولین فرصت‌های خرید توکن‌های جدید را به کاربرانش ارائه می‌دهد. صرافی کوکوین در حال حاضر برای تمام کشورها در دسترس است.

امنیت کیف پول شبکه OMG

یکی از مزیت‌های شبکه او ام جی، امنیت بالای آن است که از امنیت شبکه اتریوم ناشی می‌شود. این پلتفرم به کاربران خود کیف پول‌های مطمئن، کارمزد صفر و تراکنش بسیاری فوری را ارائه می‌کند. شاید این سوال در ذهن شما باشد که کیف پول ارز دیجیتال OMG چیست؟ کیف پول بسیار مطمئن با برچسب سفید OMG، جذابیت زیادی برای کاربران ارز دیجیتال دارد. این کیف پول امکان تجارت ایمن ارز دیجیتال و ارز فیات را برای کاربران فراهم می‌کند. همچنین کیف پول‌های OMG به درگاه پرداخت شبکه متصل هستند و در صورت ثبت نام در آن‌ها، یک کارت اعتباری به شما تعلق خواهد گرفت.

علاوه بر این، شما می‌توانید دارایی ارز دیجیتال OMG را در انواع کیف پول‌های ایمن که از رمزارزهایی با استاندارد ERC20 پشتیبانی می‌کنند، ذخیره کنید. چند مورد از این کیف پول‌ها عبارتند از:

  • کیف پول سخت‌افزاری لجر
  • کیف پول سخت‌افزاری ترزور
  • کیف پول نرم‌افزاری متامسک
  • کیف پول نرم‌افزاری تراست ولت

پیش بینی آینده قیمت OMG

پس از معرفی OMG نتورک، اکنون به این سوال رسیده‌ایم که آینده قیمت ارز دیجیتال OMG چیست؟ آیا شاهد صعود خواهیم بود یا همچون برخی رمزارزها باید منتظر یک افول باشیم؟ بر اساس داده‌های کوین مارکت کپ، در زمان نگارش این مقاله OMG با قیمت ۱/۶۸ دلار معامله می‌شود. کل ارزش بازار شبکه OMG نیز بالغ بر ۲۲۱/۰۴ میلیون دلار است. این رمزارز رتبه ۱۲۳ را در بین ارزهای دیجیتال داراست.

آخرین پیش‌بینی‌ها در وبسایت PricePrediction، بر اساس داده‌های هوش مصنوعی و نیز تحلیل عمیق تکنیکال، از رشد قابل توجهی برای این رمزارز خبر داده است. این پیش‌بینی‌ها بر اساس پارامترهایی مثل قیمت گذشته، ارزش بازار شبکه OMG، حجم دارایی شبکه OMG و چند پارامتر دیگر صورت گرفته‌اند. بر این اساس، پیش‌بینی شده است که ارز دیجیتال OMG در سال ۲۰۲۳ به رقم حداکثر ۳ دلار برسد. همچنین این داده‌ها مقدار ۶۵/۵۸ دلار را برای سال ۲۰۳۱ پیش‌بینی کرده‌ است.

سوالات متداول

آیا می‌توان شبکه OMG را به عنوان رقیب اتریوم در نظر گرفت؟

خیر، OMG یک پروتکل لایه ۲ است که با هدف آسان کردن انجام تراکنش‌ها و کاهش هزینه‌ها ایجاد شده است.

امکان استیکینگ او ام جی چه زمانی فراهم می‌شود؟

هنوز تاریخ رسمی برای به روز رسانی OMG اعلام نشده است. کاربران می‌توانند وبسایت رسمی این ارز دیجیتال را دنبال کنند.

ابزار و پلتفرم موجود برای خریدوفروش ارز دیجیتال OMG چیست؟

شما می‌توانید با ثبت نام در صرافی‌های معتبر که در این مقاله به آن‌ها اشاره شد و استفاده از نرم‌افزارهای هر کدام، به خرید و فروش او ام جی بپردازید.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۰ / ۵. مجموع آرا: ۰

کارشناس روانشناسی با گرایش صنعتی و سازمانی، مدیر تیم تولید محتوای نقطه ویرگول
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
2 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
بشیرا حمد بختیار
بشیرا حمد بختیار
1 ماه قبل

خیلی خوبی هست

امیر محمد صادقی
امیر محمد صادقی
7 ماه قبل

سلام اپلیکیشن اومگاه نتورک رو دارم،داره یه پروسه ای رو هر روز انجام میده
برایه خارج کردن پول ازش بابد احراز هویت کنم،

دکمه بازگشت به بالا