اخبار ارزهای دیجیتال

مراقب توکن‌های جعلی پی پال باشید!

تقریباً ۳۰ توکن جعلی PYUSD بلافاصله پس از انتشار خبر راه‌اندازی استیبل‌ کوین پی پال در بازار ظاهر شده است.

به گزارش والکس و به نقل از cointelegraph، از زمان راه‌اندازی استیبل‌ کوین جدید پی پال با نماد PYUSD، فرصت‌طلبان و کلاهبرداران متعددی در تلاش‌اند تا با استفاده از تبلیغات بی‌شمار، با توجه به شرایط فعلی از توکن‌های جعلی خود کسب درآمد کنند.

طبق داده‌های ارائه شده توسط پویشگر صرافی‌های غیرمتمرکز DEX Screener، تقریباً ۳۰ جفت توکن جدید با نماد «PYUSD» از زمان انتشار این خبر ایجاد شده است.

توییت پی‌پال

این توکن‌ها بر روی بلاک چین‌های مختلفی از جمله بایننس اسمارت چین (BNB Smart Chain)، اتریوم و لایه‌ دوم جدید کوین بیس (Coinbase) با نام Base، منتشر شده‌اند.

به‌ یاد داشته باشید که توکن واقعی PayPal USD در تاریخ نوامبر ۲۰۲۲ ایجاد شده و می‌توان اعتبار آن را از طریق آدرس قرارداد زیر تأیید کرد: etherscan.io/address/0x6c3ea9036406852006290770bedfcaba0e23a0e8

پی‌پال به‌ وضوح بیان کرده که PayPal USD را تنها می‌توان بین حساب‌های پی‌پال‌ تأییدشده و دیگر کیف‌پول‌های سازگار ارسال کرد، بنابراین احتمال آن بسیار کم است که توکن‌های لیست شده با همان نماد در یونی سواپ (UniSwap) یا هر صرافی غیرمتمرکز دیگری، واقعی باشند.

بزرگترین توکن جعلی PYUSD که بر روی اتریوم ایجاد شده، تنها چند دقیقه پس از خبر پی‌پال از روز شروع فعالیت خود تاکنون دارای حجم مبادلات بالغ بر ۲/۶ میلیون دلار بوده است.

پرایس اکسن توکن جعلی PYUSD
پرایس اکشن بزرگترین توکن جعلی PYUSD

این توکن با وجود رشد بیش از ۳۰ هزار درصدی در ۸ ساعت اول، نسبت به بالاترین رکورد خود بیش از ۶۶ درصد سقوط کرده است.

توکن دیگری که با نام «PepeYieldUnibotSatoshiDoge» لیست شده نگاه شوخ‌طبعانه‌ای نسبت به استیبل‌ کوین پی‌پال داشته و ارزش آن در ۴ ساعت بیش از ۳ هزار درصد افزایش یافته است.

پرایس اکشن PepeYieldUnibotSatoshiDoge
پرایس اکشن PepeYieldUnibotSatoshiDoge

بسیاری از توکن‌های جعلی PYUSD احتمالاً نوعی تله هستند، به این معنی که وقتی یک سرمایه‌گذار این توکن‌ها را خریداری می‌کند، دیگر نمی‌تواند آنها را به فروش برساند و می‌توان گفت که اساساً رمزارز خود را از دست داده است.

اگر سرمایه‌گذار خودش توانایی و علم بررسی قرارداد هوشمند را نداشته باشد، غالباً تا زمانی که برای فروش دارایی‌های خود اقدام نکند، متوجه نمی‌شود در تله اینگونه توکن‌ها افتاده است.

گروهی از فریبکاران که با نام Degen – کوتاه شده Degenerate – شناخته می‌شوند، به رقابت برای ضرب میم کوین‌های جدید در راستای سواستفاده از اتفاقات و تحولات ترندشده در دنیای کریپتو شهرت دارند.

در تاریخ ۳ آگوست، توسعه‌دهندگان ناشناس به منظور کسب سود از فضای هایپ‌شده ابررساناها، توکنی با نام «LK-99» ایجاد کردند.

هفته پیش، در تاریخ ۲۷ جولای، هنگامی که یک افسر سابق ایالات متحده در جلسه کنگره، دولت این کشور را به سرپوش گذاشتن بر روی موضوع ورود بیگانه‌ها به کره زمین متهم کرد، Degenها بیش از ۵۰ میم کوین با موضوعات یوفو (UFO) ایجاد کردند.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۰ / ۵. مجموع آرا: ۰

منبع
cointelegraph
علاقمند به بلاک چین و رمزنگاری - معامله‌گر بازارهای مالی
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا