کیف پول

کیف پول World App چیست؟ دانلود و آموزش استفاده از World App

هوش مصنوعی به سرعت در حال رشد است و به زودی تمام جنبه‌های زندگی ما را در بر خواهد گرفت. این تکنولوژی همان‌طور که می‌تواند بسیار مفید باشد؛ ممکن است تهدیدی جدی برای امنیت اطلاعات کاربران نیز به حساب بیاید. امروزه خطر کلاهبرداری و سرقت اطلاعات از طریق کپی کردن مشخصه‌هایی مانند صدا و تصویر افراد به کمک هوش مصنوعی وجود دارد. World App راه حلی است که ابداع کنندگان چت جی پی تی برای این مشکل اندیشیده‌اند. در این مقاله به بررسی پلتفرم و کیف پول world app می‌پردازیم.

کیف پول world app چیست؟

در ۲۴ جولای ۲۰۲۳، سام آلتمن (Sam Altman) مدیر عامل شرکت Open AI ورلد اپ را به عنوان پلتفرمی که از روشی جدید برای احراز هویت افراد استفاده می‌کند معرفی کرد. این روش می‌تواند به خوبی جلوی جعل هویت افراد را گرفته و امنیت اطلاعات آنان را تضمین کند. روشی که همه چشم‌ها را به خود خیره کرد!‌

آلتمن یک سیستم تشخیص هویت بر اساس اسکن قرنیه چشم ایجاد کرد تا در مرحله اول از انسان بودن کاربران مطمئن شود و در مرحله دوم از جعل هویت افراد توسط کلاهبرداران جلوگیری کند. او همچنین یک توکن به نام World coin و یک کیف پول ارز دیجیتال به نام WorldApp wallet طراحی کرد تا پلتفرم کریپتوکارنسی خود را تکمیل کند. کیف پول World App‌ بر بستر بلاکچین پالیگان ایجاد شده و امکان ذخیره و انتقال توکن WORLD‌ و تعداد محدودی رمزارز را به کاربران می‌دهد.

در نگاه اول WorldApp wallet یک کیف پول مانند تراست ولت به نظر می‌رسد اما تفاوت عمده آن با سایر کیف پول‌ها در امکان استفاده از World ID است. در پلتفرم World App کاربران پس از اسکن قرنیه چشم خود یک کد با نام World ID دریافت می‌کنند. World ID‌ کد شناسایی کاربران محسوب شده و امکان انجام تراکنش بدون کارمزد در WorldApp wallet را برای کاربران فراهم می‌کند.

نحوه کار با WorldApp wallet

WorldApp wallet یک کیف پول نرم افزاری است که برای دانلود آن می‌توانید وارد وب سایت WorldApp شوید. در این وب سایت گزینه Get WorldApp را انتخاب کرده و نسخه مورد نظر خود را نصب کنید. همچنین می‌توانید کیف پول ورلد اپ را از Play store یا App store دانلود کنید. اگر کیف پول WorldApp روی سیستم شما نصب نیست برای کار با اپلیکیشن WorldApp به یک کیف پول پالیگان نیاز خواهید داشت.

در طی مراحل ساخت حساب کاربری در WorldApp از شما خواسته می‌شود که با استفاده از وسیله‌ای به نام Orb قرنیه چشم خود را اسکن کرده و World ID خود را دریافت کنید. متاسفانه Orb‌ فقط در تعداد محدودی از کشورها وجود دارد و امکان دریافت World ID‌ برای کاربران ایرانی فراهم نیست. اما خبر خوش اینکه وارد کردن World ID اختیاری است و بدون داشتن آن‌ هم می‌توانید از کار با کیف پول World App لذت ببرید.

اورب در کیف پول World App

در ادامه می‌توانید آموزش قدم به قدم نصب و استفاده از کیف پول World App را مطالعه کنید.

برای نصب این اپلیکیشن به وب سایت دانلود World App مراجعه کنید. اگر کمی صفحه را به پایین اسکرول کنید، با تصویر زیر مواجه خواهید شد. بسته به سیستم عامل موبایل خود (اندروید یا IOS) یکی از نسخه‌ها را دانلود کنید.

اپلیکیشن World App

در ابتدا از شما خواسته می‌شود با استفاده از یک اورب هویت خود را تایید کنید اما از آنجا که دسترسی به اورب در ایران ممکن نیست می‌توانید صرفا با آدرس ایمیل وارد برنامه شوید. این کیف پول درست مانند سایر کیف پول‌ها برای هر شبکه یک آدرس در اختیار شما می‌گذارد تا با استفاده از آن ارزهای دیجیتال خود را به کیف پول خود واریز کنید. البته اگر در کشورهای مجاز باشید، می‌توانید با استفاده از کارت بانکی ارزهای فیات را نیز در حساب worldApp خود ذخیره کنید. برای فرستادن ارز به شخصی دیگر کافی است مطابق تصویر گزینه Send را انتخاب کنید. 

WorldApp wallet

همانطور که در تصویر بالا مشخص است می‌توانید صرفا با داشتن شماره موبایل افراد برای آن ها ارز بفرستید. البته فرد مورد نظر باید اپلیکیشن World App wallet‌ را نصب داشته باشد.

اپلیکیشن WorldApp‌ از روش‌های جالب زیادی برای جذب کاربران استفاده می‌کند. برای مثال مقاله‌های آموزشی کوتاهی برای آشنایی با وب ۳  و هوش مصنوعی ایجاد کرده و به کاربران برای خواندن آن‌ها پاداش می‌دهد. این پاداش‌ها در قالب توکن‌های World بوده و کاربران می‌توانند پس از دریافت، آن‌ها را در کیف پول ارز دیجیتال WorldApp خود ذخیره کنند. همچنین افراد علاقه‌مند به NFTها می‌توانند برای مدت محدودی بدون داشتن WorldID در این اپلیکیشن NFT ایجاد کنند. در ادامه به نحوه ارسال و دریافت رمزارز در این کیف پول می‌پردازیم.

دریافت ارز در کیف پول World app

مراحل ارسال ارز به کیف پول World app مانند سایر ولت‌ها صورت می‌گیرد. در ادامه به صورت تصویری روش ارسال ارز به این ولت را آموزش می‌دهیم:

دریافت ارز در کیف پول World App
  1. برای واریز ارز به کیف پول World App، ابتدا به صفحه اصلی World App بروید. روی  Wallet که با علامت $ نمایش داده شده ضربه بزنید. سپس Deposit را انتخاب کنید.
  2. روشی را برای افزودن وجه به کیف پول انتخاب کنید. برای ارسال کوین WLD، باید Crypto Wallet یا Crypto Exchange را انتخاب کنید.
  3. سپس آدرس توکن موردنظر خود را کپی کنید. به خاطر داشته باشید که کیف پول World App فقط از WLD ،WETH ،WBTC و USDC در شبکه Optimism پشتیبانی می‌کند. سپس دکمه Next را فشار دهید.
  4. کیف پول مبدا یا صرافی خود را باز کنید و  آدرس کپی شده را به قسمت Send to اضافه کنید. مطمئن شوید که در حال ارسال در شبکه Optimism هستید. میزان رمزارز قابل ارسال را وارد کرده تا پس از تایید، به کیف پول شما منتقل شود.

ارسال ارز در کیف پول World app

همانطور که گفته شد، نکته مهمی که قبل از ارسال رمزارزها در World app باید به آن توجه کنید این است که کیف پول یا صرافی مقصد باید از WLD یا سایر ارزهای دیجیتال شبکه Optimism پشتیبانی کند. در غیر این صورت ممکن است وجوه شما برای همیشه از بین برود. پیشنهاد می‌شود که سایت کوین مارکت کپ را بررسی کنید تا ببینید کدام صرافی‌ها از شبکه اپتیمیسم و کوین WLD پشتیبانی می‌کنند. در ادامه به آموزش تصویری ارسال رمزارز از طریق این ولت می‌پردازیم.

ارسال ارز در کیف پول World App
  1. برای برداشت ارز، ابتدا به صفحه اصلی World App رفته، روی Wallet که با نشان $ نمایش داده شده ضربه بزنید. سپس کوین موردنظر را انتخاب کنید.
  2. در صفحه بعد روی گزینه Send کلیک کنید.
  3. آدرس کیف پول مقصد، ENS یا مخاطب دریافت‌کننده را از لیست مخاطبین خود انتخاب کنید.
تایید نهایی ارسال در World App
  1. سپس در صفحه بعد آدرس دریافت‌کننده را وارد کنید.
  2. مقدار قابل برداشت را وارد و سپس روی Preview Send کلیک کنید. برای نهایی شدن فرایند ارسال، انگشت خود را روی دکمه Preview Send چند ثانیه نگه دارید.
تاریخچه تراکنش در کیف پول World App
  1. هنگامی که برداشت تکمیل شد، به تَب Wallet بازگردید و لوگوی ساعت را در گوشه سمت چپ بالا، انتخاب کنید تا تاریخچه تراکنش‌های شما نمایش داده شود. با لمس هر تراکنش اطلاعات کاملی مانند هش تراکنش و تاریخ انجام آن قابل مشاهده خواهد بود.

مزایا و معایب WorldApp Wallet

با توجه به نظراتی که کاربران در مورد کیف پول World App در فروم‌ها نوشته‌اند می‌توان این طور برداشت کرد که مزیت اصلی این ولت همانطور که پیشتر نیز اشاره شد World ID است. اما می‌توان به مزایای دیگری مانند رابط کاربری بسیار ساده و جذاب نیز اشاره کرد. به طور ملی مزایای کیف پول ورلد اپ شامل موارد زیر هستند:

  • ناچیز بودن کارمزد معاملات
  • رابط کاربری بسیار ساده
  • سرعت بالای تراکنش‌ها

نقطه ضعف بزرگ WorldApp Wallet پشتیبانی از تعداد محدودی کوین است. در مقایسه با کیف پول‌هایی مانند تراست ولت این کیف پول از تعداد بسیار کمتری کوین پشتیبانی می‌کند. معایب ورلد اپ عبارتند از:

  • پشتیبانی از تعداد محدودی کوین
  • لزوم احراز هویت و به خطر انداختن اصل ناشناس ماندن
  • عدم تمرکز زدایی از معاملات مالی

چشم‌ها خیره به WorldApp

اگرچه کیف پول World App روشی کاملا نوآورانه و امن را برای احراز هویت ارایه داده، اما این روش انتقادات زیادی به همراه داشته است. بسیاری معتقدند که اصل ناشناس بودن در این پلتفرم زیر سوال می‌رود و مشخص نیست امنیت اطلاعات هویتی کاربران چگونه تامین خواهد شد. منتقدان بر این باورند که شرکت Open AI از این اطلاعات برای تکمیل دیتابیس خود سوءاستفاده می‌کند. به طوریکه حتی این انتقادات جوی منفی را علیه WorldApp به وجود آورد و باعث افت ارزش توکن World شد.

با این وجود، این پلتفرم با تمام فراز و فرودهایی که پشت سر گذاشته هنوز پابرجاست و با ارزش بازاری بالغ بر ۱۶۵ میلیون دلار در حال فعالیت است. در صورتی که WorldApp‌ بتواند به کاربران این اطمینان را بدهد که خطری اطلاعات آن‌ها را تهدید نمی‌کند، نه تنها این کیف پول محبوبیت بیشتری پیدا می‌کند، بلکه ارزش WORLD هم افزایش خواهد یافت.

نظر شما چیست؟ آیا برای فعالیت در یک اپلیکیشن وب ۳ حاضر به اسکن قرنیه چشم خود هستید؟‌

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۵ / ۵. مجموع آرا: ۲

سال ۲۰۱۷ وارد دنیای کریپتوکارنسی شدم و بخاطر علاقم به نویسندگی، تصمیم گرفتم به طور تخصصی در مورد کریپتو و بلاکچین به نوشتن محتوا بپردازم.
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا