کیف پولمقالات ارز دیجیتال

بهترین کیف پول های توکن یرن فایننس (آپدیت ۲۰۲۲)

یرن فایننس یکی از ارزهای دیجیتال محبوب است که امروزه افراد بسیار زیادی روی آن سرمایه‌گذاری می‌کنند. یکی از مهم‌ترین علت‌های محبوبیت این ارز دیجیتال، سودآوری قابل توجه آن برای دارندگان یرن فایننس است. اما یکی از نکات مهمی که باید در کنار خرید و فروش توکن YFI به آن توجه کرد، نگهداری از این ارز دیجیتال است.

در دنیای ارزهای دیجیتال مسئولیت حفظ دارایی‌های هر فرد به عهده خودش است و به بیان ساده‌تر می‌توان می‌گفت هرکس بانک خودش است. بنابراین باید در حفظ و نگهداری دارایی‌هایی خود بسیار هوشیار باشید. اولین گام برای حفظ دارایی، انتخاب یک کیف پول توکن YFI امن است. 

آیا یا کیف پول توکن YFI آشنایی دارید؟ ما در این مطلب ابتدا به این سوال پاسخ دهیم داد که یرن فایننس چیست و سپس به معرفی بهترین کیف پول‌ توکن YFI خواهیم پرداخت.

یرن فایننس چیست؟

ارز دیجیتال یرن فایننس

یرن فایننس بدون تردید یکی از پروژه‌های مهم دیفای است که شاهد رشد چشم‌گیری در چند وقت اخیر بوده است. کاربران YFI برای هر کوین جدید باید در پروتکل مشارکت داشته باشند و همین موضوع باعث رشد سریع جامعه خواهد شد. در زمان نگارش این مقاله (۱۲ می ۲۰۲۲) تعداد واحدهای در گردش یرن فایننس ۳۶.۶۴ هزار است تعداد کل واحدهای آن ۳۶.۶۷ هزار خواهد بود. این ارز دیجیتال رتبه ۱۲۳ بازار را به خود اختصاص داده است.

بهترین کیف پول‌های توکن YFI

کیف پول‌های زیادی هستند که از رمزارز یرن فایننس پشتیبانی می‌کنند. ما در ادامه به معرفی بهترین کیف پول‌ توکن YFI می‌پردازیم.

کیف پول لجر نانو اس (Ledger Nano S)

بهترین کیف پول توکن YFI

لجر نانو اس یکی از بهترین کیف پول‌های سخت افزاری توکن یرن فایننس است. این کیف پول ارز دیجیتال نه تنها برای نگهداری توکن یرن فایننس کاربرد دارد بلکه از رمزارزهای بسیار زیادی مانند بیت کوین، اتریوم، لایت کوین، بیت کوین کش، و … نیز پشتیبانی می‌کند.

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های لجر نانو اس به عنوان کیف پول یرن فایننس این است که کلید‌ خصوصی را در محیطی امن نگه داری می‌کند و احتمال هرگونه سرقت را به صفر می‌رساند. تا به امروز هیچ موردی در مورد هک این کیف پول گزارش نشده است. اما باید توجه داشته باشید که بی توجهی و عدم دقت شما در نگهداری عبارت ریکاوری می‌تواند باعث شود که هکرها به کیف پول شما دسترسی پیدا کنند. بنابراین عبارت ریکاوری و کیف پول سخت افزاری خود را در یک محیط امن نگهداری کنید.

علاوه بر امنیت بسیار بالای کیف پول لجر نانو اس، شما می‌توانید به راحتی ارزهای دیجیتال خود را مدیریت کنید. به طوری که حتی  افراد مبتدی هم به راحتی می‌توانند توکن یرن فایننس و سایر رمزارزهای خود را با استفاده از این کیف پول معامله کنند. این کیف پول دارای یک صفحه نمایش است که شما می‌توانید معاملات خود را از این طریق مشاهده و تایید کنید.

لجر نانو ایکس (Ledger Nano X)

لجر نانو ایکس یک کیف سخت افزاری بسیار محبوب است که می‌تواند به عنوان کیف پول توکن YFI هم مورد استفاده قرار بگیرد. البته این کیف پول علاوه بر توکن یرن فایننس قابلیت پشتیبانی از رمزارزهای مختلف را دارد.

شکل ظاهری لجر نانو ایکس بسیار شبیه به نانو اس است و تنها صفحه‌نمایش آن کمی بزرگ‌تر است. البته از نظر وزنی نیز باید گفت که مقداری هم سنگین‌تر است. همین صفحه نمایش بزرگتر باعث شده است تا مشاهده و تأیید آدرس‌ها راحت‌تر باشد.

استفاده از این کیف پول بسیار راحت است و همین موضوع باعث محبوبیت لجر نانو ایکس شده است. از طرف دیگر اگر این کیف پول به هر دلیلی خراب شود با داشتن عبارت ریکاوری ۲۴ کلمه‌ای شما می‌توانید در یک دستگاه دیگر، دارایی‌های خود را بازیابی کنید.

کیف پول اتمیک والت (Atomic wallet)

کیف پول اتمیک برای توکن یرن فایننس

یکی از کیف پول‌های نرم افزاری ایمن و مناسب برای نگهداری توکن یرن فایننس، کیف پول نرم افزاری اتمیک ولت است. از ویژگی‌های مهم این کیف پول توکن YFI داشتن صرافی داخلی است. شما می‌توانید با استفاده از صرافی داخلی موجود در این کیف پول اقدام به خرید و فروش رمز ارزهای خود کنید.

علاوه بر این، اتمیک والت رابط گرافیکی بسیار خوبی دارد و کاربران مبتدی نیز می‌توانند بدون مشکل از آن استفاده کنند. از طرف دیگر این کیف پول از امنیت بالایی برخوردار است و شما نگران دارایی‌های خود نخواهید بود.

برای استفاده از Atomic wallet ابتدا باید نرم افزار آن را دانلود کنید و سپس روی سیستم نصب کنید و برای خود یک کیف پول بسازید. با توجه به اینکه هیچ اطلاعاتی از کاربر در بستر آنلاین درج نمی‌شود، هرگونه خطر هک و سرقت از بین می‌رود.

کیف پول متامسک (Metamask)

متامسک برای یرن فایننس

یکی دیگر از کیف پول‌های نرم افزاری محبوب برای نگهداری توکن یرن فایننس متامسک است. این کیف پول توکن YFI یکی از محبوب‌ترین والت‌های مبنی بر بلاکچین اتریوم است که شما می‌توانید برای ذخیره دارایی دیجیتال خود استفاده کنید.

متامسک در قالب افزونه‌های مرورگرهایی مانند کروم و فایرفاکس، اپلیکیشن IOS و اندروید و نسخه دسکتاپ در دسترس است و شما به راحتی می‌توانید دانلود و نصب کنید. اطلاعات در متامسک رمزگذاری می‌شود و هیچ‌کس به‌جز کاربر به آن دسترسی نخواهد داشت به همین دلیل می‌توان گفت که از امنیت بسیار بالایی برخوردار است. در صورتی که شما به هر دلیلی رمز عبور خود را گم کنید، با استفاده از عبارت ۱۲ کلمه‌ای بازیابی هم می‌توانید آن را بازیابی کنید. البته توجه به این نکته حائز اهمیت است که باید کلمه بازیابی خود را در جای امن نگهداری کنید. زیرا در صورت گم کردن کلمه بازیابی شما عملا دسترسی به دارایی‌های خود را از دست خواهید داد.

نکات مهم در انتخاب کیف پول توکن YFI

راهنمای انتخاب ولت یرن فایننس

همان‌طور که در بخش قبلی اشاره کردیم، کیف پول‌های زیادی وجود دارند که از توکن یرن فایننس پشتیبانی می‌کنند، اما برای انتخاب کیف پول YFI باید به برخی نکات دقت کرد که مهم‌ترین آن‌ها عبارتند از:

  • امنیت: امنیت در کیف پول‌های ارز دیجیتال بسیار مهم است. در صورتی که یک کیف پول توکن YFI دارای لایه‎های امنیتی قوی نباشد، راه برای ورود هکرها باز خواهد شد. بنابراین قبل از انتخاب هرگونه کیف پول ارز دیجیتال باید در مورد امنیت آن به اندازه کافی تحقیق کرد.
  • رابط کاربری: یک کیف پول توکن YFI هرچقدر هم که از لحاظ امنیتی قوی باشد اما از رابط کاربری مناسبی برخوردار نباشد، یک کیف پول مناسب به شمار نمی‌رود. رابط کاربری کیف پول YFI باید طوری باشد که تمام کاربران از مبتدی تا حرفه‌ای بتوانند از آن استفاده کنند.
  • اعتبار: یکی دیگر از نکات مهمی که باید هنگام انتخاب کیف پول توکن YFI به آن توجه کرد معتبر بودن آن است. در چند سال اخیر کیف پول‌های زیادی معرفی شده‌اند که از اعتبار کافی برخوردار نیستند. بنابراین به هیچ عنوان به سراغ کیف پول‌های ناآشنا نروید و دارایی‌های خود را به خطر نیاندازید.

برای مطالعه بیشتر می‌توانید مقاله همه چیز درباره شبکه Yearn.finance را بخوانید.

استفاده از کیف پول YFI

ما در این مطلب به معرفی بهترین کیف پول توکن YFI پرداختیم. اما توجه داشته باشید که حتما بیش از انتخاب کیف پول در مورد آن تحقیق کنید تا با مزایا و معایب آن به خوبی آشنا شوید. همچنین اگر قصد استفاده از کیف پول‌های نرم افزاری را دارید حتما از وب سایت اصلی دانلود کنید. زیرا ممکن است در سایت‌هایی غیر از سایت رسمی ارائه‌دهنده، کیف پول حاوی بدافزارهایی باشد که دارایی‌های شما را به خطر بیندازد.

سوالات متداول

کیف پول توکن YFI چیست؟

برای نگهداری رمزارز توکن یرن فایننس مانند سایر رمزارزها نیاز به یک کیف پول ارز دیجیتال است که از این رمزارز پشتیبانی کند. در حال حاضر کیف پول‌های سخت افزاری و نرم افزاری زیادی وجود دارند که از توکن YFI پشتیبانی می‌کنند.

آیا کیف پول نرم افزاری توکن YFI امن است؟

پاسخ به این سوال بستگی به این دارد که شما کدام کیف پول نرم افزاری را برای ذخیره توکن یرن فایننس انتخاب کرده‌اید. اتمیک والت و متامسک از بهترین کیف پول‌های نرم افزاری YFI هستند.

آیا امکان ذخیره‌سازی توکن YFI روی کیف پول سخت افزاری است؟

بله، شما می‌توانید توکن‌های YFI خود را روی کیف پول لجر نانو اس و لجر نانو ایکس ذخیره کنید. این دو کیف پول به دلیل داشتن امنیت بالا، رابط کاربری آسان و صفحه نمایش از بهترین کیف پول‌های یرن فایننس به شمار می‌روند.

توکن YFI را کجا ذخیره کنیم؟

شما برای نگهداری توکن‌ یرن فایننس به کیف پول ارز دیجیتال نیاز دارید که از YFI پشتیبانی کند. در حال حاضر بهترین کیف پول‌های توکن یرن فایننس عبارتند از: متامسک، اتمیک ولت، لجر نانو اس و لجر نانو ایکس

کیف پول نرم افزاری YFI را از کجا دانلود کنیم؟

اگر قصد استفاده از کیف پول‌های نرم افزاری را دارید حتما از وب سایت اصلی دانلود کنید. زیرا ممکن است در سایت‌هایی غیر از سایت رسمی ارائه‌دهنده، کیف پول حاوی بدافزارهایی باشد که دارایی‌های شما را به خطر بیندازد.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۰ / ۵. مجموع آرا: ۰

من رزا آذروند یک مهندس کامپیوتر نویسنده هستم و کریپتوکارنسی حوزه مورد علاقه من است. با تولید محتوا در والکس قصد دارم تا اطلاعات خود را در این زمینه با شما در میان بگذارم.
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا