آموزش استخراجاستخراج

بهترین ارزهای دیجیتال برای استخراج در سال ۲۰۲۳ کدامند؟

یکی از روش‌های کسب درآمد از ارزهای دیجیتال، استخراج یا mining است. برخی از افراد فکر می‌کنند که تنها استخراج بیت کوین سودآور است، این در حالی است که رمزارزهای دیگری هم در بازار وجود دارد که استخراج آن‌ها به عنوان یک فعالیت سودآور در حوزه کریپتوکارنسی به شمار می‌رود. با توجه به اینکه طی چند سال اخیر تعداد زیادی پروژه وارد بازار کریپتوکارنسی شده است، انتخاب بهترین ارزهای دیجیتال برای استخراج می‌تواند یک چالش مهم باشد. با توجه به همین موضوع تصمیم گرفتیم در این مقاله به معرفی تعدای از ارزهای دیجیتال بپردازیم که استخراج آن‌ها در سال ۲۰۲۳ می‌تواند سودآور باشد.

استخراج ارز دیجیتال چیست؟

ماینینگ ارز دیجیتال

استخراج به فرآیند حل کردن معادلات ریاضی شبکه بلاکچین گفته می‌شود. استخراج کنندگان یا ماینرها این کار را با دستگاه‌های قدرتمند یا تراشه‌های کامیپوتری انجام می‌دهند. ماینینگ نه تنها موجب حفظ و افزایش امنیت شبکه می‌شود بلکه کوین‌های جدید را به چرخۀ بازار رمزارز وارد می‌کند. ماینرها در ازای این مشارکت خود پاداش دریافت می‌کنند که در واقع انگیزه اصلی آن‌ها برای استخراج ارز دیجیتال است.

استخر استخراج (Mining Pool)، یک مکان مجازی است که گروهی از استخراج کنندگان ارزهای رمزنگاری شده برای افزایش شانس سودآوری خود در ماینینگ، قدرت پردازش دستگاه‌های خود را به اشتراک می‌گذارند و به این ترتیب روند استخراج ارز دیجیتال سریع‌تر، راحت‌تر و به صرفه‌تر خواهد بود. استخر استخراج به نمایندگی از ماینرها، فرایند ماینینگ را انجام می‌دهد و پاداش بدست آمده نسبت به قدرت هر ماینر بین آن‌ها تقسیم می‌شود.

یکی از مهم‌ترین مزایای کسب درآمد از ماینینگ پول، این است که ماینرها در یک استخر به صورت مجازی حضور دارند و بدون محدودیت‌های جغرافیایی می‌توانند در آن فعالیت کنند. برای مثال شما می‌توانید از ایران در یک استخر ماینینگ در روسیه شرکت کنید و قدرت محاسباتی دستگاه خود را با ماینرهایی ادغام کنید که از سرتاسر جهان هستند. قوانین استخراج ارز دیجیتال در تمام استخرها یکسان نیست و روش پرداخت سود هم می‌تواند متفاوت باشد. با توجه به همین موضوع بهتر است قبل از ورود به یک استخر ماینینگ در مورد آن به اندازه کافی تحقیق کنید.

لیست بهترین ارزهای دیجیتال برای استخراج ۲۰۲۳

نام ارز دیجیتالالگوریتم استخراجپروتکل هشپاداش استخراج هر بلاکنرخ تولید بلاکاندازه کل شبکهتاریخ هاوینگ
زی کش اثبات کارEquihash۲.۵ واحد ۱.۱۵ دقیقه۲۱ میلیون۲۰۲۴
گریناثبات کارMimbleWimble۶۰ واحد ۱ دقیقهنامحدودهاوینگ ندارد
بیت کویناثبات کارSHA-256۶.۲۵ واحد ۱۰ دقیقه۲۱ میلیون۲۰۲۴
مونرواثبات کارCryptoNote۰.۶ واحد۲ دقیقه۱۸.۳۲ میلیونهاوینگ ندارد
 لایت کویناثبات کارScrypt۶.۲۵ واحد۲٫۵ دقیقه۸۴ میلیون۲۰۲۷
اتریوم کلاسیکاثبات کارEtchash۲.۴۶ واحد۱۳ ثانیه۲۱۰.۷ میلیون۲۰۲۴
دوج کویناثبات کارScrypt۱۰۰۰۰ واحد۱ دقیقهنامحدود۲۰۲۴
بیت کوین گلد اثبات کارEquihash۶.۲۵ واحد۱۰ دقیقه۲۱ میلیون۲۰۲۴

در ادامه می‌خواهیم بهترین پروژه‌‌های ارز دیجیتال برای استخراج را به شما معرفی کنیم. بهتر است این لیست را به دقت مطالعه کنید و با در نظر گرفتن میزان وقت و هزینه‌ای که می‎‌توانید برای استخراج بگذارید، از میان آن‌ها انتخاب کنید.

زی کش (ZEC)

استخراج زی کش

زی کش با نام اختصاری ZEC یک رمزارز غیرمتمرکز است که در سال ۲۰۱۶ با هدف حفظ حریم خصوصی و گمنام بودن به وجود آمد. زی کش از یک پروتکل به نام زیروکوین (Zerocoin) استفاده می‌کند که فقط فرستنده و گیرنده می‌توانند معامله‌ را در شبکه ببینند. طبق این پروتکل هیچ واحد ارزی نیست که سابقه معاملات را در خود ذخیره داشته باشد. نام این پروتکل ابتدا به زیروکش و در نهایت به زی کش تغییر یافت.

زی کش از الگوریتم Equihash برای استخراج استفاده می‌کند. هدف اصلی این الگوریتم پایدار کردن فرآیند استخراج رمزارزها و استقلال آن از ای‌سیک‌ها بود. هرچند مقاومت زی کش در برابر ای‌سیک‌ها در سال ۲۰۱۸ شکست و اولین ای‌سیک با قابلیت استخراج طبق الگوریتم Equihash توسط شرکت Bitmine معرفی شد.

استخراج زی کش در ابتدا با کامپیوترهای خانگی به‌صرفه و ممکن بود، اما در حال حاضر استخراج زی کش تنها با استفاده از ای‌سیک‌ها و ریگ‌ استخراج کارت گرافیک (یک مجموعه مانند کیس کامپیوتر که از کارت‌های گرافیک متعدد تشکیل شده است.) ممکن است. در حال حاضر بهترین دستگاه‌های ای‌سیک برای استخراج زی کش، ای‌سیک Antminer Z15 و ای‌سیک Antminer Z11 است.

  • الگوریتم استخراج: اثبات کار
  • پروتکل هش: Equihash
  • پاداش فعلی استخراج هر بلاک: ۲.۵ واحد ZEC
  • نرخ تولید بلاک: ۱.۱۵ دقیقه
  • اندازه کل شبکه: ۲۱ میلیون ZEC
  • هاوینگ بعدی: ۲۰۲۴

گرین (Grin)

گرین با نماد GRIN یکی از رمزارزهای جدید در دنیای کریپتوکارنسی است. این رمزارز اکنون یکی از بهترین رمزارزها برای استخراج است. گرین با ارائه چهار ویژگی ثبات قیمت، مقیاس‌پذیری، غیرمتمرکز بودن و حفظ حریم خصوصی و قابل معامله بودن، می‌تواند راه‌حلی برای ایده یک ارز جهانی باشد.

میمبل ویمبل (MimbleWimble) یک پروتکل حفظ حریم خصوصی است که ابتدا برای بیت کوین معرفی شد؛ اما بعد از این که مشخص شد بیت کوین محدودیت‌هایی برای استفاده از این پروتکل دارد، گرین به عنوان اولین پروژه‌، به‌صورت رسمی از این پروتکل استفاده کرد.

گرین محدودیتی برای استخراج ندارد، در نتیجه هاوینگ هم برای آن اتفاق نمی‌افتد. به طور متوسط در هر ثانیه یک گرین ایجاد می‌شود. این تولید خطی باعث افزایش مداوم عرضه و کاهش تورم می‌شود. شیوه استخراج گرین امنیت شبکه را تضمین می‌کند. به علاوه همه کاربران شبکه به شکل عادلانه از توزیع عادلانه کوین بهره‌مند خواهند شد. استخراج گرین در دو سال اول فعالیت با کارت‌های گرافیک و ای‌سیک ممکن بود. بعد از سال ۲۰۲۱، این کار فقط با کمک‌ دستگاه‌های ای‌سیک امکانپذیر است.

  • الگوریتم استخراج: اثبات کار
  • پروتکل هش: MimbleWimble
  • پاداش فعلی استخراج هر بلاک: ۶۰ واحد Grin
  • نرخ تولید بلاک: ۱ دقیقه
  • اندازه کل شبکه: نامحدود
  • هاوینگ بعدی: ندارد

بیت کوین (BTC)

استخراج بیت کوین

بیت کوین با نام اختصاری BTC اولین، محبوب‌ترین و شناخته‌شده‌ترین رمزارز موجود در دنیا است؛ پس نمی‌شود که جای بیت کوین در لیست بهترین رمزارزها برای استخراج خالی باشد. بیت کوین در سال ۲۰۰۹ معرفی شد و اکنون یازده سال از حضورش گذشته است. بیت کوین از الگوریتم اثبات کار برای دادن پاداش به ماینرها استفاده می‌کند. این پاداش در سال ۲۰۰۹، ۵۰ بیت کوین بود و اکنون بعد از گذشت سه هاوینگ، هاوینگ بیت کوین به ۶.۲۵ رسیده است.

استخراج بیت کوین این روزها تنها به کمک دستگاه‌های ای‌سیک شدنی است. دستگاه‌هایی که به طور خاص برای عمل استخراج طراحی شده‌اند و هزینه تولید بالایی دارند. با وجود این که نرخ بازگشت سرمایه در استخراج بیت کوین نسبتا طولانی است، اما انتظار می‌رود که با توجه به روند رشد صعودی قیمت بیت کوین، استخراج و حفظ این رمزارز در طولانی مدت به‌صرفه باشد.

  • الگوریتم استخراج: اثبات کار
  • پروتکل هش: SHA-256
  • پاداش فعلی استخراج هر بلاک: ۶.۲۵ واحد BTC
  • نرخ تولید بلاک: ۱۰ دقیقه
  • اندازه کل شبکه: ۲۱ میلیون
  • هاوینگ بعدی: ۲۰۲۴

مونرو (XMR)

مونرو با نام اختصاری XMR یک رمزارز دیگر با محوریت حفظ حریم خصوصی است. این ارز دیجیتال در سال ۲۰۱۴ به دنیای کریپتوکارنسی معرفی شد. رمزارز مونرو به دنبال پیاده کردن سه ارزش امنیت، حفظ حریم شخصی و تمرکززدایی است. برخلاف بیت کوین و دیگر رمزارزهایی که گفته شد، مونرو برای استخراج حداقل فعلاً نیازی به دستگاه‌های ای‌سیک ندارد. مونرو رو را می‌توانید با لپ‌تاپ‌های شخصی خود استخراج کنید. همین ویژگی این ارز را در لیست بهترین رمزارزها برای استخراج مبتدیان قرار می‌دهد.

  • الگوریتم استخراج: اثبات کار
  • پروتکل هش: CryptoNote
  • پاداش فعلی استخراج هر بلاک: ۰.۶ واحد XMR
  • نرخ تولید بلاک: ۲ دقیقه
  • اندازه کل شبکه: ۱۸.۳۲ میلیون
  • هاوینگ بعدی: ندارد

 لایت کوین (LTC)

لایت کوین یک ارز مجازی همتا به همتا (P2P) است که در سال ۲۰۱۱ توسط چارلی لی (Charlie Lee) با هدف رفع برخی از مشکلات بیت کوین ایجاد شد. ارز دیجیتال لایت کوین برای انجام عملیات و تایید تراکنش‌های خود مانند بیت کوین از الگوریتم اثبات کار استفاده می‌کند. با توجه به فرایند موجود در الگوریتم اثبات کار، ماینرها می‌توانند با داشتن سخت‌افزارهای مخصوص در تایید تراکنش‌های شبکه مشارکت کنند و در ازای این کار پاداش بگیرند. یکی از مهم‌ترین اهداف لایت کوین کاهش زمان تائید هر بلاک از ۱۰ دقیقه به ۲٫۵ دقیقه بود تا تراکنش‌های بیشتری را بتوان تأیید کرد.

تا قبل از سال ۲۰۱۷ استخراج لایت کوین با کامپیوترهای خانگی هم امکانپذیر بود، اما با افزایش سختی شبکه و افزایش رقابت بین ماینرها، استخراج لایت کوین فقط با دستگاه‌های مخصوص امکان‌پذیر است. دستگاه‌های ای‌سیک لایت کوین هرچند نسبت به کارت‌های گرافیک قدرت پردازش بیشتری دارند اما باید بدانید که قیمت بالاتری هم دارند.

دستگاه‌های استخراج لایت کوین از نظر برند و مدل، هش ریت و میزان مصرف برق در انواع مختلفی موجود هستند. اما روش کار اغلب آن‌ها شبیه به هم است و اغلب افراد به راحتی می‌توانند از طریق این دستگاه‌ها LTC استخراج کنند.

  • الگوریتم استخراج: اثبات کار
  • پروتکل هش: Scrypt
  • پاداش فعلی استخراج هر بلاک: ۶.۲۵ واحد LTC
  • نرخ تولید بلاک: ۲٫۵ دقیقه
  • اندازه کل شبکه: ۸۴ میلیون
  • هاوینگ بعدی: در سال 2027 

اتریوم کلاسیک (ETC)

در سال ۲۰۱۴، بلاکچین اتریوم به عنوان پلتفرمی برای ایجاد قرارداد هوشمند ایجاد شد و به دلیل ویژگی‌های زیادی که داشت که مورد توجه کاربران قرار گرفت. به خصوص تعداد زیادی از توسعه‌دهندگان به ایجاد اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز روی این پلتفرم علاقه‌مند شدند. همه چیز برای اتریوم خوب پیش می‌رفت تا اینکه در سال ۲۰۱۶ پروژه‌ای به نام دائو با هدف جذب سرمایه و استفاده از آن برای پروژه‌های فعال رمزارزی در بستر بلاکچین اتریوم ایجاد شد. آنچه که توسعه‌دهندگان این پروژه از آن غافل بودند وجود یک ایراد بنیادی در یکی از توابع قرارداد هوشمند دائو بود. همین ایراد باعث شد تا این پروژه مورد حمله هکرها قرار بگیرد و بیش از ۱۱.۵ میلیون کوین اتریوم به سرقت برود.

این اتفاق باعث شد که قیمت اتریوم به طور ناگهانی کاهش زیادی را تجربه کند و برای جبران وضعیت پیش آمده ایده هاردفورک اتریوم مطرح شود. به این ترتیب، اتریوم از شبکه اصلی هاردفورک شد و شبکه اصلی با عنوان اتریوم کلاسیک به کار خود ادامه داد. در حال حاضر اتریوم کلاسیک یکی از رمزارزهای مناسب برای استخراج است.

  • الگوریتم استخراج: اثبات کار
  • پروتکل هش: Etchash
  • پاداش فعلی استخراج هر بلاک: ۲.۴۶ واحد ETC
  • نرخ تولید بلاک: ۱۳ثانیه
  • اندازه کل شبکه: ۲۱۰.۷ میلیون
  • هاوینگ بعدی: در سال 2024 

دوج کوین (DOGE)

ارز دیجیتال دوج کوین که در حال حاضر موفق شده است تا جایگاه خوبی را در بازار به خود اختصاص دهد در ابتدا تنها یک شوخی بود. طنزی که مردم در رسانه‌های اجتماعی شروع به صحبت درباره آن کردند و برخلاف تصور همگان، در مدت کوتاهی دوج کوین توانست رشد بی سابقه‌ای را تجربه کند و قیمت آن روند صعودی به خود بگیرد.

از آنجایی که یکی از اهداف دوج کوین این است که به یک روش پرداخت رایج تبدیل شود، توسعه‌دهندگان این ارز دیجیتال محدودیت عرضه برای آن در نظر نگرفته‌اند و بنابراین واحدهای آن به‌طور نامحدود استخراج می‌شود. یکی از مزایای Dogecoin این است که در مقایسه با سایر شبکه‌ها مانند بیت کوین، ماینرها بلاک‌های جدید را با سرعت بیشتری می‌توانند وارد بلاکچین کنند. سرعت و سهولت ماینینگ دوج کوین است باعث شده است تا این رمزارز در لیست بهترین ارزهای دیجیتال برای استخراج قرار بگیرد.  

  • الگوریتم استخراج: اثبات کار
  • پروتکل هش: Scrypt
  • پاداش فعلی استخراج هر بلاک: ۱۰۰۰۰واحد DOGE 
  • نرخ تولید بلاک: یک دقیقه
  • اندازه کل شبکه: نامحدود
  • هاوینگ بعدی: احتمالا در سال 2024 

بیت کوین گلد یا توکن (BTG) 

بیت کوین گلد یکی از فورک‌ها و انشعاب‌های Bitcoin است که در ۲۴ اکتبر ۲۰۱۷  با هدف تغییر مفهوم استخراج در بلاکچین بیت کوین راه‌اندازی شد. توسعه‌دهندگان بیت کوین گلد معتقد هستند که ماینینگ بیت کوین تحت کنترل شرکت‌های بزرگی درآمده است که سیستم‌های فوق قدرتمند برای استخراج دارند و این با مفهوم غیرمتمرکز بودن بیت کوین در تضاد است.

بنابراین برای حمایت از مردم عادی در کسب سود از استخراج، بیت کوین گلد ایجاد شد. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های BTG این است که  توسط کارت‌های گرافیک (GPU) موجود در رایانه‌های شخصی قابل استخراج است و نیازی به خرید دستگاه‌های ماینینگ قوی و گران قیمت نیست.

  • الگوریتم استخراج: اثبات کار
  • پروتکل هش: Equihash 
  • پاداش فعلی استخراج هر بلاک: ۶.۲۵ واحد BTG 
  • نرخ تولید بلاک: ۱۰ دقیقه
  • اندازه کل شبکه: ۲۱ میلیون
  • هاوینگ بعدی: احتمالا در سال 2024 

معیار انتخاب بهترین ارزهای دیجیتال برای استخراج

معیار انتخاب بهترین ارزهای دیجیتال برای استخراج

در صورتی که رمزارزهای دیگری وجود دارند که فکر می‌کنید برای استخراج مناسب هستند بهتر است با توجه به معیارهای زیر آن‌ها را بررسی کنید تا بتوانید به سود برسید.

قیمت ارزهای دیجیتال

یک معیار مهم برای انتخاب بهترین رمزارزها برای استخراج، قیمت رمزارزها است. اگر قیمت رمزارزی که انتخاب می‌کنید بیشتر باشد، باید انتظار سود بیشتری هم داشته باشید. سوالی که برای استخراج هر رمزارز باید از خودتان بپرسید این است: با همین هزینه برای استخراج رمزارز، چقدر از این رمزارز را می توانم بخرم؟ اگر پاسخ به این سوال این بود که هزینه خرید از هزینه استخراج کمتر است، بهتر است برای شروع کار بیشتر فکر کنید.

اگر قیمت رمزارزی که انتخاب می‌کنید، رو به رشد است و در طولانی مدت آینده روشنی دارد، آن را همچنان در لیست بهترین رمزارزها برای استخراج قرار بدهید.

پاداش بلاک و هاوینگ رمزارز

یکی دیگر از معیارها برای انتخاب بهترین رمزارزها برای استخراج، پاداش استخراج بلاک است. به طور کلی، رمزارزها از دو الگوریتم برای دادن پاداش به ماینرها استفاده می‌کنند: الگوریتم اثبات کار و الگوریتم اثبات سهام. بیشتر رمزارزها از جمله بیت کوین، در حال حاضر از اثبات کار استفاده می‌کنند. طبق این الگوریتم، دیگر استخراج کنندگان باید اعتبار هر بلاکی را که توسط یک ماینر استخراج می‌شود، تایید کنند تا پاداش بلاک به ماینر اول تعلق بگیرد. در برخی از رمزارزها این الگوریتم سازوکاری به نام هاوینگ دارد که طی مدت مشخصی، این پاداش را نصف می‌کند.

برای انتخاب بهترین رمزارزها برای استخراج، باید اولاً الگوریتم پاداش را بشناسید و در قدم بعد، روند هاوینگ‌ها را بررسی کنید. هاوینگ‌ها تورم در شبکه را کنترل می‌کنند و باعث می‌شوند که روند رشد شبکه ثبات داشته باشد.

نرخ تولید بلاک

تولید بلاک بیشتر در بلاکچین رمزارز، یعنی شانس بیشتر برای دریافت پاداش استخراج. برای مثال هر ده دقیقه یک بلاک جدید (هر ساعت ۶ عدد) جدید در شبکه بیت کوین تولید می‌شود، این نرخ تولید برای اتریوم، ۲۵۰ بلاک در ساعت است.

سختی استخراج

هرچه تعداد ماینرهایی که در یک شبکه رمزارز فعالیت می‌کنند بیشتر باشد، شبکه برای کنترل نرخ تولید بلاک، سختی خود را افزایش می‌دهد. این کار کمک می‌کند تا روند و سرعت استخراج ثابت بماند. پس شاید بهتر باشد که برای انتخاب بهترین رمزارزها برای استخراج، از آن‌هایی که سختی استخراج بالایی دارند، صرف‌نظر کنید. البته میزان موفقیت شما در چنین شبکه‌هایی، بسته به میزان سرمایه‌گذاری اولیه‌ای که انجام می دهید، متفاوت است. اگر بتوانید سرمایه زیادی را وارد کار کنید، احتمالاً در آینده هم سود بیشتری خواهید برد.

تجهیزات استخراج

تجهیزات نقش اساسی در میزان سودآوری استخراج دارد. اگر می‌خواهید کار استخراج را با دستگاه‌های ای‌سیک شروع کنید، باید حواستان باشد که به چندین میلیون پول برای شروع کار نیاز دارید. خوب است بدانید این دستگاه‌ها حسابی داغ می‌کنند و باید به فکر دستگاه‌های تنظیم حرارت و البته برق ارزان قیمت هم باشید.

سه نکته که قبل از شروع استخراج باید به یاد داشته باشید

نکات مهم در استخراج ارز دیجیتال

استخراج ارز دیجیتال نیاز به داشتن دانش اولیه در این حوزه است. بهتر است قبل از ورود به این حوزه اطلاعات خود را در زمینه ارزهای دیجیتال بالا ببرید. برخی نکات وجود دارد که به شما در این مسیر کمک خواهد کرد که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

از ماشین‌حساب‌های استخراج به طور منظم استفاده کنید

ماشین‌حساب‌های استخراج با داشتن نرخ هش دستگاه‌های شما، امکان درنظر گرفتن هزینۀ برق مصرفی و قیمت روز رمزارز، می‌توانند میزان سودآوری استخراج را به شما نشان دهند. در فرآیند استخراج برای خود حد ضرر مشخص کنید و قبل از رسیدن به آن نقطه، از این صنعت خارج شوید یا به سراغ یکی دیگر از اعضای لیست بهترین رمزارزها برای استخراج بروید. برای پیدا کردن این ماشین‌حساب‌ها کافی است عبارت «ماشین حساب استخراج» یا «Mining calculator» را در گوگل سرچ کنید.

میزان و هزینه برق مصرفی را کنترل کنید

پیش از آن که حساب و کتاب هزینه برق از دستتان در برود، به دنبال تهیه یک منبع برق ارزان و پایدار باشید. این برق را برای راه اندازی دستگاه استخراج، دستگاه‌های تهویه و تامین اینترنت لازم برای استخراج، نیاز دارید.

نرخ بازگشت سرمایه را حساب کنید

ببینید برای این که سرمایه‌گذاری اولیه‌تان جبران شود و وارد مرحله سوددهی شوید، چقدر زمان لازم دارید. این معیار از آن‌جایی مهم است که هر روز دستگاه‌های مدرن و قدرت‌مند‌تری به بازار معرفی می‌شوند. این دستگاه‌ها قدرت هش بالاتری دارند و می‌توانند دستگاه‌های قدیمی را از رده خارج کنند. پس اگر نرخ بازگشت سرمایه خیلی طولانی باشد، تقریباً هرگز قابل دسترسی نخواهد بود.

آیا استخراج ارزهای دیجیتال همچنان سودده است؟

خی از افراد به اشتباه فکر می‌کنند که سودآوری استخراج، فقط به قیمت آن کوین بستگی دارد. این در حالی است که فاکتورهای زیر را برای تعیین سودآوری استخراج باید در نظر گرفت.

  • هزینه‌های مربوط به خرید و راه‌اندازی ماینینگ ریگ (Mining Rig)
  • تعداد کوینی که در روز می‌توان استخراج کرد
  • تعداد بلوک‌هایی که برای کسب سود باید استخراج کرد
  • هزینه پرادختی برای انرژی برق 

استخراج بیت کوین نسبت به سایر ارزهای دیجیتال قدمتی طولانی دارد؛ اما بیت کوین تنها رمزارز قابل استخراج نیست. تعداد زیادی از ارزهای دیجیتال وجود دارند که آن‌ها را می‌توان از طریق استخراج بدست آورد. با این حال طرفداران ماینینگ باید توجه داشته باشند که استخراج تمام ارزهای دیجیتال سودآور نیست و باید قبل از هرگونه اقدامی برای خرید تجهیزات لازم و شروع فعالیت در این حوزه، از سودآوری رمزارز مربوطه اطمینان حاصل کرد.

۱۷

بهترین ارزهای دیجیتال برای استخراج

گام قبلی (۱۷/۱۸) گام بعدی

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۳.۳ / ۵. مجموع آرا: ۷

روزنامه‌نگاری خوانده‌ام و کلمه به کلمه پا به دنیای محتوا گذاشته‌ام. ورود به بازارهای مالی و دنیای ارز دیجیتال قدم بلند من برای یادگیری بیشتر است.
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
6 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
فرزاد ناطقی
فرزاد ناطقی
10 ماه قبل

درود بر شما
سپاس از مطلب بسیار خوبتون.
خواستم‌بپرسم الان که دیگه نمیشه بیت‌کوین و اتریوم و … رو استخراج کرد، درسته؟
پیشنهاد شما باتوجه به سابقه و تجربه‌تون، استخراج چه رمزارزیه؟
و اینکه شما خدمات مشاوره در این زمینه دارین؟

ر رواقی
ر رواقی
10 ماه قبل
پاسخ به  فرزاد ناطقی

سلام و عرض ادب
امکان استخراج بیت کوین تا سال ۲۱۴۰ میلادی امکان پذیر است. اما اتریوم به دلیل تغییر الگوریتم خو به مدل اثبات سهام قابل استخراج با دستگاههای ماینر نیست. توجه داشته باشید که فقط میتوانید رمزارزهای مبتنی بر اثبات کار (pow) را استخراج کنید. ما در والکس هیچ گونه خدمات مشاوره ای برای خرید دستگاه ماینر یا رمزارز خاصی نداریم و همیشه پیشنهاد میکنیم با تحقیقات خود وارد این حوزه شوید.

سپاس از همراهی شما

Zey sey
Zey sey
1 سال قبل

با سلام و تشکر. بنظرم نکات اشاره شده بسیار مفید بود. و اگر نکات ذکر شده برای کسی که میخاهد وارد اینکار شود مورد تحقیق قرار گیرد ب او بسیار کمک میکند نکاتی که شاید کمتر سایتی به انها اشاره کند.با سپاس

ر رواقی
ر رواقی
1 سال قبل
پاسخ به  Zey sey

سلام
وقت شما به خیر
بسیار باعث خرسندی ماست که مقاله بهترین ارزهای دیجیتال برای استخراج مورد توجه شما قرار گرفته است. در صورتی که به مبحث ماینینگ رمزارزها علاقه‌مندید، ما مطالعه مقالات دیگری از جمله استخراج ابری چیست؟، سوالات رایج استخراج بیت کوین و اسیک ماینر و ریگ ماینر را هم به شما پیشنهاد میکنیم.

سپاس از همراهی شما

ali
ali
2 سال قبل

بنظرم عالی جواب همه رو دادید. من همشو خوندم. هم استفاده کردم هم یاد گرفتم. براتون آرزوی موفقیت دارم.

لیلی امینی
لیلی امینی
2 سال قبل
پاسخ به  ali

سلام

رضایت شما باعث خوشحالی ماست.
ما هم برای شما موفقیت و سلامتی آرزو داریم دوست عزیز.

سپاس از همراهی شما

دکمه بازگشت به بالا