مقالات ارز دیجیتال

۵ صرافی بدون احراز هویت برای معامله ارز دیجیتال

امروزه خرید بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال در بیشتر صرافی‌های معتبر تنها با احراز هویت شخص خریدار ممکن است. زیرا افراد زیادی در طی این سال‌ها با استفاده از صرافی بدون احراز هویت تلاش کرده‌اند از این رمزارزها برای پول‌شویی و کلاهبرداری استفاده کنند. این مسئله باعث شد که صرافی‌های معتبر برای پیروی از قوانین جهانی ضد پول‌شویی از احراز هویت استفاده کنند.

در این مقاله، ما توضیح خواهیم داد چرا احراز هویت برای خرید بیت کوین و سایر رمز ارزها لازم است و چند راه برای خرید ارز دیجیتال بدون احراز هویت معرفی خواهیم کرد. راه‌هایی که تا واقعاً به آنها احتیاج پیدا نکرده‌اید، از آن‌ها استفاده نکنید.

احراز هویت یا KYC چیست؟

اگر تا امروز از یک صرافی معتبر ارز دیجیتال، بیت کوین یا یک رمزارز دیگر خریده باشید، حتماً مراحل احراز هویت را گذرانده‌اید. این مراحل معمولاً ساده و سریع‌ هستند. صرافی برای احراز هویت از شما نام کامل، آدرس و شمارۀ تلفن‌تان را درخواست می‌کند. بعضی از صرافی‌ها از شما می‌خواهند در حالی که مدارک خود را در دست گرفته‌اید، از خود یک عکس سلفی بگیرید.

سازمان‌های مالی معتبر دنیا، از یک سیستم شناسایی مشتری استفاده می‌کنند که به آن KYC یا Know Your Customer می‌گویند. در این سیستم هر مجموعۀ مالی که بازار بزرگ و قابل توجهی دارد، با روش‌های مختلفی کاربران خود را می‌شناسد. با این کار، سازمان‌های مالی می‌توانند در صورت بروز تخلف‌های مالی کوچک و بزرگ، آن را پیگیری کنند که این امکان در صرافی بدون احراز هویت ممکن نیست. خرید ارزهای دیجیتال بدون سپری کردن مراحل احراز هویت در این صرافی‌ها ممکن نیست یا سقف برداشت و واریز محدودی دارد.

دلایل لزوم احراز هویت در بیشتر صرافی‌ها

احراز هویت

شناسایی هویت کاربر به صرافی ارز دیجیتال یا هر مجموعۀ معتبر دیگری کمک می‌کند دو عامل مهم را کنترل کند. اول استفادۀ غیرقانونی از ارزهای دیجیتال و دوم رفع مشکلات احتمالی هنگام انجام معاملات. KYC برای بررسی‌های مالیاتی در بعضی کشورها که به دارایی‌های دیجیتال مالیات تعلق می‌گیرد، لازم است. بنابراین بعضی از کاربران برای دور زدن این قوانین مالیاتی به استفاده از صرافی بدون احراز هویت روی می‌آورند.

جلوگیری از استفاده‌های غیرقانونی

بیت کوین به عنوان اولین ارز دیجیتال، یک سیستم مالی غیرمتمرکز را ایجاد کرد. به این معنا که هیچ کس آن را کنترل نمی‌کند و اشخاص خاص و دولت‌ها در آن نفوذی ندارند. ساتوشی ناکاموتو می‌خواست که این غیرمتمرکز بودن، هم روابط مالی را عادلانه‌تر کند و هم قدرت مراکزی مثل بانک‌ها را در تراکنش‌های مالی محدود کند. در واقع غیرمتمرکز بودن از مزیت‌های اکثر ارزهای دیجیتال است، اما همین ویژگی باعث سوءاستفاده‌های مختلف از این نوع دارایی شده است.

این سوءاستفاده می‌توانست باعث شود که افراد مسئولیت‌پذیر و قانون‌مدار هم از ارزهای دیجیتال محروم شوند. چرا که دولت‌ها در صدد حذف و غیرقانونی اعلام کردن رمز ارزها بودند. صرافی‌ها با استفاده از فرایند KYC توانستند این وضعیت را کنترل کنند و شبکۀ بیت کوین را برای همه امن نگه دارند.

کاهش فرارهای مالیاتی

در کشورهایی مانند آمریکا که به بیت کوین و سایر ارزهای دیجتال مالیات تعلق می‌گیرد، بسیاری از مردم تمایلی به اعلام دارایی‌های خود نداشتند و به استفاده از صرافی بدون احراز هویت روی آورده بودند. در سال ۲۰۱۷، با افزایش قابل توجه قیمت بیت کوین، تنها ۸۹۲ نفر اطلاعات حساب کوین‌بیس خود را به سازمان مالیات آمریکا اعلام کردند.

احراز هویت به دولت‌ها کمک می‌کند تا پیگیر مالیات بر درآمد افراد از ارزهای دیجیتال باشند. البته در حال حاضر به دارایی‌های رمز ارز کاربران ایرانی مالیات تعلق نمی‌گیرد. پس این نکته برای صرافی‌های ارز دیجیتال ایرانی چندان اهمیتی ندارد.

روش‌های خرید ارز دیجیتال بدون احراز هویت

با وجود تمام ریسک‌ها و الزامات قانونی گفته شده، هنوز کاربرانی هستند که به دلایل شخصی می‌خواهند بدون انجام فرایند احراز هویت، ارز دیجیتال بخرند. همان‌طور که گفته شد، بیشتر رمز ارزها بصورت غیرمتمرکز فعالیت می‌کنند، بنابراین همچنان امکان خرید آنها بدون KYC فراهم است.

خرید از صرافی‌های خارجی بدون KYC

صرافی های بدون احراز هویت

صرافی‌های معتبر مختلفی در دنیا، امکان خرید و فروش ارز دیجیتال بدون KYC را فراهم می‌کنند. این صرافی‌ها دو نوع هستند:

  • صرافی‌هایی که برای عضویت اصلاً احراز هویت را الزامی نمی‌کنند.
  • صرافی‌هایی که تا سقف خرید مشخصی نیاز به احراز هویت ندارند.

البته ممکن است این قوانین در آینده تغیراتی کند و صرافی‌ای که KYC را الزامی نمی‌داند، پس از مدتی انجام این فرایند را اجباری کند. برای مثال، تا چند سال گذشته در صرافی بزرگی مانند بایننس، واریز و برداشت تا سقف ۲ عدد بیت کوین در روز نیاز به احراز هویت نداشت. اما طبق اعلامیه‌ای فرایند احراز هویت در این صرافی الزامی شد و کاربران ایرانی مجبور به مهاجرت به صرافی‌های دیگر شدند. هرچند خوب است بدانید که همین صرافی‌ها کاربران ایرانی را تحریم کرده‌اند.

پیشنهاد مطالعه بیشتر: راهنمای انتخاب صرافی ارز دیجیتال

چند صرافی بدون احراز هویت بزرگ هستند که برای عضویت در آن‌ها نیاز به ارائه اطلاعات هویتی وجود ندارید و برای ثبت نام داشتن تنها یک آدرس ایمیل کافی است. نام پنج صرافی بدون نیاز به KYC را در لیست زیر می‌توانید پیدا کنید:

صرافی LBank

صرافی LBank یک پلتفرم خرید و فروش ارز دیجیتال است که در سال ۲۰۱۵ تاسیس و راه اندازی شد. دفتر مرکزی این شرکت در اندونزی قرار دارد و تقریبا به ۲۰۰ کشور دنیا خدمات ارائه می‌کند. ویژگی‌ مهم این صرافی وجود بازارهای معاملاتی اسپات، فیوچرز و ETF است. همچنین، صرافی LBank از بیش از ۴۵۰ ارز دیجیتال مانند بیت کوین، اتریوم، کاردانو و غیره پشتیبانی می‌کند.

این صرافی ارز دیجیتال، رابط کاربری ساده‌ای دارد و معامله‌گران به راحتی به ابزارهای معاملاتی پیشرفته، چارت‌ها و نمودارها دسترسی دارند. کاربران علاوه بر وب سایت، امکان استفاده از اپلیکیشن اندروید و IOS را نیز دارند. از سال ۲۰۱۵ تا به امروز، ال بانک تقریبا ۵ میلیون کاربر به دست آورده است و به یکی از محبوب‌ترین پلتفرم‌های حال حاضر تبدیل شده است.

لازم به ذکر است خدمات این صرافی برای کاربران ایرانی محدود است، بنابراین برای استفاده از این صرافی حتما از نرم‌افزارهای تغییر آی پی بهره ببرید. این صرافی با وجود عدم الزام در KYC، سقفی برای واریز و برداشت رمزارز در حالت بدون KYC در نظر گرفته که به صورت زیر است.

  • ثبت نام با ایمیل: ۰.۵ بیت کوین
  • ثبت نام با ایمیل و احراز شماره موبایل: ۱.۵ بیت کوین
  • ثب نام با ایمیل و شماره موبایل و استفاده از ۲FA برای افزایش امنیت: ۱۵ بیت کوین
  • انجام تمام مراحل بالا به علاوه ثبت رمز عبور اختصاصی برای دارایی‌ها: ۲۵ بیت کوین

صرافی CoinLocally

صرافی کوین لوکالی یک پلتفرم خرید و فروش ارز دیجیتال تازه تاسیس است که در سال ۲۰۲۲ راه‌اندازی شده است. طبق اطلاعات مندج در سایت این صرافی، دفتر مرکزی این پلتفرم در ارمنستان قرار دارد. با وجود کمبود اطلاعاتی مانند تیم سازنده در مورد این صرافی، در حال حاضر احراز هویت با شماره ایران در کوین اوکالی امکان پذیر است. با انجام مراحل KYC در این صرافی از قابلیت واریز و برداشت بدون محدودیت برخوردار خواهید شد.

در صورت عدم تکمیل مراحل KYC محدودیت واریز و برداشت به صورت زیر خواهد بود.

  • ثبت نام با ایمیل: بدون محدودیت برای واریز و محدودیت روزانه ۱.۵ بیت کوین برای برداشت
  • ثبت نام و احراز شماره موبایل: بدون محدودیت برای واریز و محدودیت روزانه ۶ بیت کوین برای برداشت
  • ثبت نام و احراز هویت با موبایل و مدارک شناسایی: بدون KYC برای واریز و محدودیت روزانه ۱۶ بیت کوین برای برداشت

صرافی Paybis

صرافی پی‎بیس، از سال ۲۰۱۴ مشغول به فعالیت است و چند روش پرداخت برای کاربران درنظر گرفته است که به عنوان صرافی بدون احراز هویت شناخته می‌شود. فرایند تأیید حساب در این صرافی حدود ۵ دقیقه طول می‌کشد. این صرافی بدون نیاز به اطلاعات هویتی، به کاربر اجازه خرید و فروش می‌دهد.

البته این صرافی خدمات خود را برای ایرانیان محدود کرده است؛ بنابراین اگر با IP ایران به این صرافی وصل شوید، احتمالاً اکانت شما مسدود خواهد شد. این صرافی مبادلات با پرفکت مانی را هم لغو کرده است. به این خاطر که پرفکت مانی به ایرانیان امکان خرید و فروش ارز دیجیتال را می‌داد که خلاف قوانین پول‌شویی بین‌المللی است.

محدودیت‌های اعمال شده برای اکانت‌های بدون KYC به شرح زیر است:

  • ثبت نام با ایمیل: بدون محدودیت واریز و محدودیت ۱۰ هزار دلاری برداشت سالانه
  • ثبت نام با ایمیل و مدارک شناسایی: بدون محدودیت واریز و محدودیت ۲۰ هزار دلاری برداشت روزانه و ۵۰ هزار دلاری برداشت ماهانه

صرافی BISQ

صرافی BISQ یک صرافی غیرمتمرکز است که معاملات در آن در یک فضای آزاد و به صورت قراردادی انجام می‌شود. یعنی دو نفر با هم قراردادی می‌بندند و به آن عمل می‌کنند. اگر اختلافی به وجود بیاید، دو طرف معامله باید آن را حل کنند و اگر راه‌حلی پیدا نشود، پول و رمز ارز به صرافی اهدا می‌شود.

روش کار این پلتفرم چندان آسان و بی‌خطر نیست. در واقع نفوذهای امنیتی زیادی در این روش وجود دارد و اخبار منتشر شده از BISQ هم فعلاً چندان مطلوب نیست. با این حال، محبوبیت این صرافی هر روز بیشتر می‌شود، چرا که کاربران برای انجام معاملات در این صرافی نیاز به ثبت نام هم ندارند.

به واسطه عدم نیاز به ثبت نام در این صرافی و غیرمتمرکز بودن آن، امکان واریز و برداشت در آن وجود ندارد. بنابراین شامل محدودیتی نمی‌باشد.

صرافی bybit

صرافی bybit یک صرافی‌ بدون احراز هویت و شناخته‌ شده بازار ارزهای دیجیتال است. در این صرافی خرید و فروش نامحدود ارزهای دیجیتال بدون KYC ممکن است. در این صرافی می‌توانید بیت کوین، اتریوم، ریپل، ایاس و تتر خرید و فروش کنید. صرافی بای بیت در حال حاضر بسیار رشد خوبی داشته و می‌تواند تا ۱۰۰ هزار تراکنش بر ثانیه را پشتیبانی کند. البته با وجود پایبندی بای بیت به تحریم‌ها علیه ایران، استفاده از آن بدون نرم‌افزارهای تغییر آی پی پیشنهاد نمی‌شود.

این صرافی نیز مانند سایر پلتفرم‌های معاملاتی ارز دیجیتال برای کاربرانی که بدون احراز هویت به فعالیت در این صرافی می‌پردازند، محدودیت‌های اعمال کرده است. کاربران بدون KYC می‌توانند بدون محدودیت واریز داشته باشند، ولی برای برداشت با محدودیت‌های زیر همراه هستند.

  • ثبت نام با ایمیل: برداشت ۲۰ هزار دلاری روزانه و ۱۰۰ هزار دلاری ماهانه
  • ثبت نام با ایمیل و موبایل: برداشت روزانه یک میلیون دلاری
  • ثبت نام با ایمیل، موبایل و مدارک شناسایی: برداشت روزانه دو میلیون دلاری

خرید حضوری از فروشگاه‌ بیت کوین

یک فروشگاه خرید و فروش بیت کوین و ۱۱ رمزارز دیگر در کرواسی وجود دارد. در این فروشگاه که اولین فروشگاه خرید و فروش حضوری بیت کوین در دنیاست، می‌توانید تا سقف ۲۰۰۰ یورو بدون KYC بیت کوین بخرید. کارکنان این فروشگاه عاشق کریپتوکارنسی‌ هستند و تلاش می‌کنند که مردم را با رمزارزها آشنا کنند.

خرید از دستگاه خودپرداز بیت کوین

خودپردازهای بیت کوین

حدود ۶۲ کشور در دنیا دستگاه خودپرداز بیت کوین دارند. خودپرداز بیت کوین دستگاهی شبیه خودپردازهای معمولی است، با این تفاوت که می‌توان از آن برای خرید رمزارز استفاده کرد. با این که دستگاه خودپرداز ارز دیجیتال از شما اطلاعات هویتی درخواست نمی‌کند، اما اطلاعات ذخیره شده در کارت شما را دریافت می‌کند. بسیاری از خودپردازها هم سقف خرید دارند و اگر بخواهید مبلغ قابل توجهی بیت کوین بخرید، از شما اطلاعات هویتی ساده، مثل شمار تلفن می‌خواهند.

خوب است بدانید که حریم خصوصی‌ای که دستگاه خودپرداز بیت کوین در اختیار شما می‌گذارد، چندان رایگان نیست. کارمزد کار با این دستگاه‌ها بین ۷ تا ۱۰ درصد از کل مبلغ خرید است که به مراتب از صرافی بدون احراز هویت بیشتر است.

ریسک خرید رمز ارز بدون احراز هویت

خرید بیت کوین و سایر رمز ارزها بدون شناختن طرف مقابل حتی در معامله‌های دو نفره هم ریسک‌های خودش را دارد؛ اما می‌توان با انجام کارهای مختلف ریسک این معامله را کم کرد. از طرفی خرید ارز دیجیتال در صرافی بدون احراز هویت نیز شما را با جرم‌های مختلفی روبه‌رو می‌کند که شامل موارد زیر می‌شود:

افتادن در دام فیشینگ

فیشینگ

هنگامی که سایتی امکان خرید ارز دیجیتال بدون KYC را فراهم می‌کند، یک راه برای خرج کردن پول‌های دزدیده شده از حساب بانکی پیش روی فیشر (کلاهبردار اینترنتی) می‌گذارد. او می‌تواند بدون به جا گذاشتن ردی از خودش، کریپتو بخرد و آن را با روشی ساده به پول نقد تبدیل کند.

از طرف دیگر، ممکن است فیشر برای پرداخت پول خرید رمز ارز، لینکی برای تسویه حساب برای شما ارسال کند. وارد کردن اطلاعات در یک صفحۀ پرداخت نامطمئن می‌تواند تمام اطلاعات حساب شما را در اختیار وی قرار دهد. افتادن در دام فیشینگ یکی از مهم‌ترین ریسک‌های فعالیت در صرافی بدون احراز هویت است.

صاحبان حساب اجاره‌ای (پول‌شویی)

ما در مقالۀ چرا کرایه دادن حساب کاربری در صرافی ارز دیجیتال غیر قانونی است، مفصل در مورد صاحبان حساب اجاره‌ای و ریسک فعالیت با آن‌ها توضیح داده‌ایم. همکاری با افرادی که مایلند حساب کاربری شما را کرایه کنند تا خودشان مجبور به فعالیت در سایت نباشند و KYC نکنند، همیشه باید برای شما با یک زنگ خطر همراه باشد. این افراد با هدف پول‌شویی و گم کردن رد پول، از حساب کاربری افراد دیگر استفاده می‌کنند.

صاحب حساب باید بداند که او مسئول تمام معاملاتی است که با حساب او انجام می‌شود. پس اگر مبدأ پول از محلی غیرقانونی باشد، صاحب حساب باید در برابر قانون پاسخ‌گو باشد.

کلاهبرداری اینترنتی

فرض کنید با تبلیغی با عنوان «خرید بیت کوین بدون احراز هویت» روبه‌رو می‌شوید. در این حالت شما به این فکر می‌کنید که این کار آسان و سریع است و دیگر لازم نیست فرایند پیچیدۀ KYC را کامل کنید. اما ممکن است به سادگی پول ارز دیجیتال را واریز کنید و طرف معاملۀ شما هیچ رمزارزی برای شما ارسال نکند. بسیاری از کلاهبرداران اینترنتی با همین کار توانسته‌اند مبالغ کلانی از کاربران کلاهبرداری کنند.

حفظ حریم خصوصی

در واقع هیچ کس نمی‌تواند کاربران ارز دیجیتال را به انجام کاری محدود کند و همیشه راه‌های جدیدی برای حفظ حریم خصوصی در بازار معرفی خواهد شد. روش‌های زیر حریم خصوصی شما در فضای کریپتوکارنسی را افزایش می‌دهد.

  • استفاده از آدرس‌های ولت مختلف برای انجام تراکنش‌ها
  • استفاده از کیف پول‌های سخت‌افزاری و چند کیف پول مختلف
  • استفاده از سرویس تراکنش‌های میکس بیت کوین (یا ارزهایی مانند مونرو)
  • استفاده از وی‌پی‌ان (VPN)
  • ترید کردن با آلت‌کوین‌هایی با حریم خصوصی بالاتر (مانند دش)

احراز هویت بر خلاف میل ساتوشی ناکاموتو

ساتوشی ناکاموتو، بیت کوین را اختراع کرد تا افراد مختلف بتوانند بدون این که همدیگر را بشناسند، با هم معامله کنند. به علاوه، ناکاموتو می‌خواست دست دولت‌ها را از مناسبات مالی مردم کوتاه کند. پس KYC عملاً برخلاف خواستۀ خالق بیت کوین است و فلسفه به وجود آمدن ارزهای دیجیتال را نقض می‌کند.

با این حال، بیت کوین غیرمتمرکز است و هنوز کسی نمی‌تواند برای سرنوشت آن تصمیم بگیرد. احراز هویت در صرافی امکان ناشناس ماندن مالک بیت کوین و سایر رمز ارزها را به شکل کامل از بین نبرده است. هر فرد می‌تواند با داشتن ولت خصوصی (کیف پول ارز دیجیتال) و نگهداری رمزارزها در آن، از اعلام میزان دارایی خود خودداری کند. بسیاری از طرفداران بیت کوین در حال حاضر به وسیله صرافی بدون احراز هویت یا افراد حقیقی اقدام به خرید این کوین می‌کنند.

فرآیند احراز هویت در صرافی والکس

صرافی آنلاین والکس هم بر اساس قوانین موجود در بازارهای مالی دنیا و حمایت از مقررات مربوط به پول‌شویی، احراز هویت را الزامی می‌داند. این کار به همۀ کاربران والکس کمک می‌کند تا با امنیت بیشتر و خیال راحت‌تر به معامله با افراد داخل پلتفرم بپردازند.

برای KYC در والکس شما باید اطلاعات هویتی خود مانند نام و نام خانوادگی، شمارۀ ملی، آدرس، شماره تلفن موبایل و شماره تلفن ثابت خود را وارد کنید. در مرحلۀ بعد، نوبت وارد کردن اطلاعات یک حساب بانکی به نام خودتان است.

قدم بعدی، بارگذاری مدارک هویتی در سایت والکس به شکل خواسته شده است. در مرحلۀ بعد، یک کد به صورت پیامک برای شما ارسال می‌شود که باید آن را در سایت وارد کنید. در نهایت، از طرف سایت والکس با شمارۀ تلفن ثابت شما تماس گرفته خواهد شد و اکانت شما توسط مدیر سایت تأیید می‌شود.

چرا احراز هویت در بیشتر صرافی‌ها اجباری است؟

حفظ حریم خصوصی کاربران، ایده‌آل ساتوشی ناکاموتو برای خلق بیت کوین بود. با این حال، شرایط بازار ارزهای دیجیتال از سال ۲۰۰۹ و ظهور بیت کوین بسیار تغییر کرده است و بسیاری از صرافی‌ها برای انجام معامله و خرید و فروش در پلتفرم‌شان کاربران را ملزم به KYC کرده‌اند. با این حال، کاربران می‌توانند با عمل به توافق‌های ملی و بین‌المللی، فعالیتی آسان‌تر در شبکه داشته باشند.

دلیل الزام کاربران به تکمیل فرایند KYC، جلوگیری از سوءاستفاده، وقوع جرائم سایبری، پولشویی و امنیت بیشتر کاربران است که در صرافی بدون احراز هویت رعایت نمی‌شود و دارایی کاربران به خطر می‌اُفتد.

در این مقاله ما جنبه‌های مختلف خرید بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال بدون احراز هویت را بررسی کردیم. نشان دادیم که چرا احراز هویت لازم است و چرا به امنیت کاربران کمک می‌کند. KYC در پلتفرم والکس هم الزامی است اما ما در والکس از اطلاعات خصوصی شما به اندازۀ دارایی شما مراقبت می‌کنیم و اجازه نمی‌دهیم که از این اطلاعات استفاده سوء شود.

چرا افراد مختلف ترجیح می‌دهند بدون احراز هویت رمز ارز خریداری کنند؟

بیت کوین و بسیاری از ارزهای دیجیتال از ابتدا با هدف به وجود آوردن تراکنش‌های ناشناس به وجود آمد. بسیاری از کاربران ارز دیجیتال به حفظ حریم خصوصی و دارایی خود اهمیت می‌دهند و نمی‌خواهند این اطلاعات در دست دولت‌ و بانک قرار بگیرد. فارغ از تمام جنبه‌هایی که دربارۀ احتمال کلاهبرداری‌های اینترنتی با خرید ارز دیجیتال بدون KYC گفتیم؛ معتقدیم که حفظ حریم خصوصی برای کاربران کریپتو همچنان یک ارزش است. با این حال، هر کاربر باید با اولویت‌بندی نسبت به حفظ امنیت معامله یا حفظ حریم خصوصی، از صرافی بدون احراز هویت استفاده کند.

معایب خرید ارز دیجیتال با احراز هویت چیست؟

معمولاً KYC در صرافی‌ها زمان‌بر است. این در حالی است که خرید و فروش ارزهای دیجیتال در دنیا ۲۴ ساعته است و هر لحظه می‌تواند یک فرصت معاملۀ خوب باشد. از طرف دیگر، برای کاربران مختلف خوش‌آیند نیست که اطلاعات هویتی خود را در اختیار یک صرافی بگذارند که چندان شناختی نسبت به مدیران آن ندارند.

چرا خرید ارز دیجیتال بدون احراز هویت سخت است؟

در درجۀ اول، بسیاری از رمز ارزها کاملاً ناشناس نیستند. در واقع، هویت صاحب کلید عمومی یک تراکنش ناشناس است اما تراکنش‌ها همه در بلاکچین با جزئیات کامل ثبت می‌شود. راه‌های مختلفی وجود دارد که بتوان یک کلید عمومی را به یک شخص متصل کرد و هویت صاحب تراکنش را آشکار کرد.
به علاوه این قوانین بین‌المللی است که نظم دنیای امروز را فراهم کرده است. خرید و فروش کریپتو بدون احراز هویت در صرافی‌های بزرگ و با مبالغ کلان می‌توانست تغییر بزرگی در اقتصاد بازار ارزهای دیجیتال و حتی دنیا ایجاد کند. برای حفظ نظم موجود این کار تقریباً واجب است.

آیا اطلاعات مربوط به احراز هویت من در صرافی ها، امن است؟

بله! بیشتر صرافی‌های معتبر ارز دیجیتال از اطلاعات هویتی شما فقط زمانی استفاده می‌کنند که تراکنش مشکوکی از طریق حساب کاربری شما صورت گرفته باشد. مادامی که به شکل صادقانه در صرافی فعالیت کنید، از اطلاعات شما هیچ استفادۀ دیگری نخواهد شد.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۳.۶ / ۵. مجموع آرا: ۸

روزنامه‌نگاری خوانده‌ام و کلمه به کلمه پا به دنیای محتوا گذاشته‌ام. ورود به بازارهای مالی و دنیای ارز دیجیتال قدم بلند من برای یادگیری بیشتر است.
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
19 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
احمد محمدی
احمد محمدی
2 ماه قبل

درود صرافی خیلی خوبیه خیلی بهتر از بقیه صرافی هاست چون دقیقا بایننسه بعد با بایبیت هم همکاری دارن دیگ کار جمه

محمد یاری
محمد یاری
3 ماه قبل

البته صرافی bybit نیاز به ثبت نام داره وگرنه اصلا نمیشه واریز و برداشت کرد

مسعود
مسعود
5 ماه قبل

سلام
البته صرافی بای بیت هم احراز هویت میخواد

پیمان
پیمان
2 ماه قبل
پاسخ به  مسعود

نه صرافی کوین لوکالی بدون احراز تا ۵۰ هزار دلار میشه جا به جا کرد

امید افتخاریان
امید افتخاریان
1 سال قبل

من ترجیح میدهم کسی شماره تلفن من رو نداشته باشه چه برسه به مهم ترین اطلاعات شخصی من !
چند تا سایت خارجی یا سایت NFT هستند به راحتی می توان کارت ملی و شناسنامه شخص رو فروخت !

ر رواقی
ر رواقی
1 سال قبل

سلام
وقت شما به خیر
معمولا صرافی های معتبر اطلاعات هویتی کاربران خود را دریافت می‌کنند. به چند دلیل:
۱- با اینکار سلامت افرادی که در یک صرافی با یکدیگر در حال معامله اند تضمین میشود و کاملا به نفع خود کاربر است.
۲- سارقین، افراد پولشو و کسانی که نام آنها در لیست جرایم مالی قرار دارد، قادر به ورود به اینگونه صرافی ها نیستند.
۳- فعالیت این صرافی ها تحت نظارت دقیقتر دستگاههای قضایی و نظارتی است و احتمال کلاهبرداری و اتفاقاتی از این دست در آنها کمتر است.
ضمن اینکه توجه داشته باشید در دنیای مالی امروز، ‌حتی خارج از فضای صرافی اگر بخواهید معامله مطمعنی داشته باشید، طرف معامله از شما درخواست کارت شناسایی، پاسپورت، شناسنامه و … را می‌کند و هویت سنجی صرفا مربوط به صرافی ارز دیجیتال نیست.

سپاس از همراهی شما

علی دلیری
علی دلیری
2 ماه قبل

داداش تو دیگه خیلی خودتو جدی گرفتی

مجید نوروزی
مجید نوروزی
1 سال قبل

عالی

ر رواقی
ر رواقی
1 سال قبل
پاسخ به  مجید نوروزی

سلام
سپاسگذاریم از همراهی شما مجید عزیز.

مرتضی
مرتضی
2 سال قبل

آخه کی دیگه تلفن ثابت داره!؟ بعدشم اگه کسی با وجود احراز هویت هم عامل پولشویی دیگران باشه کجای احراز هویت جلوشو میگیره؟؟!!!!! این کارها فقط برای پیچوندن فقرا و پولدارتر شدن اغنیاست، یک فقیر یک سال پشت احرازهویت گیره اما بالادستیا…

mrtza
mrtza
3 سال قبل

سلام خانم امینی قبوله احرازهویت انجام بدیم خوبه امانبایدصدباراحرازهویت رد بشه بعدتواینجاکی پول داره بخادپولشوی کنه مردم دارن از گرسنگی میمیرندبابا زیادردنشه این احرازهویت بخاطراینکه عکس کمی کج .یااژدی نیست .بعدازکجابدونیم اطلاعات مابه سایتهای وغیره فروخته نشه ..اذیت کردیدمارابااحرازهویت .شرمنده س.س

لیلی امینی
لیلی امینی
3 سال قبل
پاسخ به  mrtza

سلام

بر اساس قوانین پولشویی در کشور، ما ملزم هستیم فرایند احراز هویت را دقیقاً و درست انجام دهیم.
امیدواریم در این راه شما هم همچون دیگر کاربران عزیز ما شکیبایی کرده و ما را در انجام صحیح این فرایند یاری کنید.
اگر در انجام این فرایند اذیت شده‌اید، از شما عذرخواهی می‌کنیم.

سپاس از همراهیتان

امیر
امیر
3 سال قبل

احراز هویت به هیچ وجه منطقی نیست به جز اینکه بخوان در آینده از اطلاعات مردم سو استفاده کنند یا مالیات رد کنن!
بایننس به اون عظمت احراز هویت فقط برای مبادلات بالا ۲ بیت کوین (۲*۵۵۰۰۰ usd) ! انجام میده بعد این صرفی های بی نام و نشون ایرانی میخوان احراز هویت کنن؟؟؟

لیلی امینی
لیلی امینی
3 سال قبل
پاسخ به  امیر

سلام آقای امیر

احراز هویت مزایا و معایبی دارد.
یکی از مسائل مهم در موسسات مالی، شناسایی و تایید مشتری است تا از مواردی مثل پولشویی و فسادهای مالی جلوگیری شود. این موسسات برای شناسایی کاربران خود از احراز هویت مشتری (know your customer) استفاده می کنند.

شاید خیلی از شما فرایند احراز هویت را غیرمنطقی، خسته کننده و پر دردسر تلقی کنید؛ اما با این حال، به منظور حفظ دارایی هایتان باید از زاویه ای دیگر به این فرایند نگاه کنید.

پلتفرم ها و صرافی های معتبر ارز دیجیتال روش های دقیقی را برای تایید هویت کاربران تنظیم می کنند تا از صرافی و دارایی کاربران در برابر پولشویی و سایر موارد کلاهبرداری محافظت کنند. بنابراین در این صرافی ها برای خرید یا برداشت ارز دیجیتال، مشتری باید احراز هویت شود.

برخی از صرافی ها هم هستند که به شما امکان می دهند ناشناس باقی بمانید و معامله انجام دهید اما اینگونه معاملات ریسک هایی هم دارد که باید آنها را بپذیرید. به دلایل زیر، توصیه می کنیم در صرافی های بدون KYC (احراز هویت مشتری) خرید و فروش ارز دیجیتال انجام ندهید:

– صرافی بدون KYC ممکن است کلاهبردار باشد و رعایت قوانین پولشویی برای او مهم نیست.
– صرافی بدون KYC احتمالاٌ حجم خیلی کوچکی از بازار را در اختیار دارد و نمی توانید معاملات حرفه ای در این صرافی انجام دهید.
– صرافی بدون KYC ممکن است بزودی از شما بخواهد فرایند احراز هویت را انجام دهید؛ درغیر اینصورت حساب شما را می بندد.
برخی از صرافی ها نیز وجود دارند که فرایند احراز هویت شما را به صورت مرحله ای انجام می دهند. برای مثال در بایننس، برای معامله در حجم پایین نیازی به احراز هویت نیست ولی برای معاملات با حجم بالا باید احراز هویت خودتان را کامل کنید.

توصیه ما این است از صرافی هایی استفاده کنید که قوانین شناخت مشتری و مبارزه با پولشویی را رعایت می‌کنند و سیستم احراز هویت دقیقی دارند.

سپاس از همراهیتان

Omid
Omid
3 سال قبل

احراز هویت هیچ وقت به سود کاربر نیست. جز اطلاعات خصوصی خودش در معرض سواستفاده قرار میده و دردسر.

لیلی امینی
لیلی امینی
3 سال قبل
پاسخ به  Omid

سلام آقای omid

شاید خیلی از شما فرایند احراز هویت را خسته کننده و پر دردسر تلقی کنید؛ به خصوص زمانی که تایید هویت شما چندین روز طول بکشد. اما با این حال، به منظور حفظ دارایی هایتان باید از زاویه ای دیگر به این فرایند نگاه کنید.

پلتفرم ها و صرافی های معتبر ارز دیجیتال روش های دقیقی را برای تایید هویت کاربران تنظیم می کنند تا از صرافی و دارایی کاربران در برابر پولشویی و سایر موارد کلاهبرداری محافظت کنند. بنابراین در این صرافی ها برای خرید یا برداشت ارز دیجیتال، مشتری باید احراز هویت شود.

برخی از صرافی ها هم هستند که به شما امکان می دهند ناشناس باقی بمانید و معامله انجام دهید اما اینگونه معاملات ریسک هایی هم دارد که باید آنها را بپذیرید. به دلایل زیر، توصیه می کنیم در صرافی های بدون KYC (احراز هویت مشتری) خرید و فروش ارز دیجیتال انجام ندهید:

– صرافی بدون KYC ممکن است کلاهبردار باشد و رعایت قوانین پولشویی برای او مهم نیست.
– صرافی بدون KYC احتمالاٌ حجم خیلی کوچکی از بازار را در اختیار دارد و نمی توانید معاملات حرفه ای در این صرافی انجام دهید.
– صرافی بدون KYC ممکن است بزودی از شما بخواهد فرایند احراز هویت را انجام دهید؛ درغیر اینصورت حساب شما را می بندد.

برخی از صرافی ها نیز وجود دارند که فرایند احراز هویت شما را به صورت مرحله ای انجام می دهند. برای مثال، برای معامله در حجم پایین نیازی به احراز هویت نیست ولی برای معاملات با حجم بالا باید احراز هویت خودتان را کامل کنید.

توصیه ما این است از صرافی هایی استفاده کنید که قوانین شناخت مشتری و مبارزه با پولشویی را رعایت می‌کنند و سیستم احراز هویت دقیقی دارند. اما در نهایت تصمیم نهایی با شماست.

سپاس از همراهیتان

Peyman
Peyman
2 ماه قبل
پاسخ به  لیلی امینی

سلام
خانم امینی عزیز چرا هرکسی که ناراضی هست و مشکلی رو مطرح میکنه شما یک مقاله تحویل میدهید… ما به کی بگیم مشکلمون رو اخه؟؟
اصلا به گفته خودتون اکثر صرافی ها از جمله صرافی بایننس در حجم معاملات بزرگ نیاز به اهحراز هدیت هست اما در حجم کم مشکلی ندارد خوب تو صرافی های ایرانی هم همینکار کنین، مگه شما نمیگین برای پولشویی و فلان خوب تو معامله تو حجم کم پولشویی میشه؟ یعنی ما بخوایم در روز مثلا ۵۰۰ هزارتومان خرید کنیم باید تمام مدارک و شماره تلفن فامیل و عکس از خودمان با کارت ملی بگیریم جلوی صورت و

محمد
محمد
3 روز قبل
پاسخ به  لیلی امینی

احراز هویت فقط برای سرک کشیدن و سو استفاده از اطلاعات مشتری و بعدا هم گرفتن مالیات و رصد دقیق فعالیت افراد هست
وگرنه اون اطلاعاتی که صرافی نیاز داره فقط با یک شماره تلفن هم نام با کارت و اطلاعات معمولی کارت به دست میاد

دکمه بازگشت به بالا