صرافی ها

معرفی صرافی LBank و مزایای آن به همراه آموزش جامع صرافی ال بانک

صرافی ارز دیجیتال ال بانک (LBank) با رابط کاربری ساده، یکی از محبوب‌ترین بسترهای معامله ارز دیجیتال از نظر کاربران است. براساس آمارهای مختلف این پلتفرم تقریبا جزو بهترین صرافی های بین المللی به شمار می‌رود. از آن‌جایی که این بازار نسبت به کاربران ایرانی، هنوز حساسیت خاصی نشان نداده است، ما به راحتی می‌توانیم از آن استفاده کنیم و از جایگزین‌های مناسب کوکوین محسوب می‌شود. انجام انواع معاملات ارز دیجیتال به کمک صرافی ال بانک قابل انجام است. در این مقاله به معرفی این پلتفرم و نحوه ثبت نام و استفاده از آن برای کاربران ایرانی می‌پردازیم.

معرفی صرافی ال بانک و تاریخچه آن

صرافی ال بانک یک پلتفرم ارز دیجیتال مانند صرافی کوین بیس است که در سال ۲۰۱۵ تاسیس و راه اندازی شد. دفتر مرکزی این شرکت در اندونزی قرار دارد و تقریبا به ۲۰۰ کشور دنیا خدمات می‌دهد. ویژگی‌ مهم این بازار طیف گسترده‌ی معاملاتی است که ارائه می‌دهد.. چند نمونه از این معاملات، Spot، Future و ETF است. همچنین، LBank، از بیش از ۴۵۰ ارز دیجیتال مانند بیت کوین (BTC)، اتریوم (ETH)، پولکادات و… پشتیبانی می‌کند.

این صرافی ارز دیجیتال، رابط کاربری بسیار ساده و کاربرپسندی دارد و معامله‌گران به راحتی به ابزارهای معاملاتی پیشرفته، چارت‌ها و نمودارها… دسترسی دارند. خدمات این پلتفرم تنها مربوط به نسخه وبسایت نمی‌شود. اپلیکیشنی از ال بانک نیز در نسخه‌های اندروید و IOS ارائه شده است و کاربران می‌توانند به راحتی به خدمات آن دسترسی پیدا کنند. از سال ۲۰۱۵ تا به امروز، ال بانک تقریبا ۵ میلیون کاربر به دست آورده است و به یکی از محبوب‌ترین پلتفرم‌های حال حاضر تبدیل شده است.

آموزش استفاده از صرافی ال بانک

انتخاب بهترین صرافی ارز دیجیتال برای فعالات بازار کریپتو، یکی از مهم‌ترین قدم‌ها است. ال بانک می‌تواند یک انتخاب خوب برای هر معامله گری باشد؛ چرا که تقریبا تمام ویژگی‌های یک پلتفرم امن، حرفه‌ای و ساده را دارد.

ثبت نام در صرافی ال بانک

برای انجام هر فعالیتی در LBank، ابتدا باید حساب کاربری بسازید. جهت ثبت نام در ال بانک مراحل زیر را طبق تصاویر پیش ببرید و نسبت به انجام معاملات اقدام کنید.

۱. وارد صفحه اصلی سایت صرافی ال بانک شوید.

ثبت نام در ال بانک

۲. در صفحه اصلی، روی گزینه Register که در بالای صفحه، سمت راست قرار دارد، کلیک کنید.

۳. در صفحه جدید، گزینه ثبت نام از طریق ایمیل را انتخاب کنید. حتما از آدرس ایمیل معتبر خودتان استفاده کنید تا در دریافت کد تایید صرافی غیرمتمرکز، مشکلی به وجود نیاید.

ثبت نام با ایمیل در ال بانک

۴. ادامه مراحل ثبت نام در ال بانک را هم تایید کنید تا به مرحله دریافت کد تایید برسید.

۵. کد تایید ارسال شده به آدرس ایمیلتان را وارد کرده و روی گزینه Register کلیک کنید.

کد تایید ال بانک

۶. پس از اتمام مراحل ثبت نام، مجددا به صفحه اصلی بازمی‌گردید.

احراز هویت در ال بانک

زمان مورد نیاز: ۱۵ دقیقه

برای استفاده کامل و بدون محدودیت از صرافی ال بانک، نیاز است مراحل احراز هویت دو مرحله‌ای را طی کنید. از آن‌جایی که ما کاربران داخل ایران محسوب می‌شویم، بهتر است که شماره تماس یا اسکن مدارک شناسایی خود را در صرافی متمرکز وارد نکنید. چرا که احتمال بسته شدن حساب کاربری افراد ایرانی، وجود دارد. مراحل زیر را برای احراز هویت خود انجام دهید.

  1. کلیک روی آیکون آدمک

    در صفحه اصلی سایت صرافی ال بانک، بر روی آیکون آدمک که در گوشه سمت راست قرار دارد، کلیک کنید. با کلیک روی این گزینه، تنظیمات مربوط به حساب کاربری شما نمایش داده می‌شود. سپس روی گزینه Security کلیک کنید.احراز هویت دو مرحله‌ای ال بانک

  2. کلیک روی گزینه Add

    گزینه ۲FA که در پایین صفحه قرار دارد پیدا کرده و روی گزینه Add که رو به روی آن است، کلیک کنید. امکان احراز هویت دو مرحله‌ای در بسیاری از بسترها، مانند صرافی سوشی سواپ وجود دارد.مراحل احراز هویت ال بانک

  3. نصب اپلیکیشن

    اپلیکیشن Google Authenticator را روی تلفن همراه خود نصب کنید. طبق مراحل نمایش داده شده که در تصویر ارائه شده است، عمل کنید.
    Secret Key نمایش داده شده را در یک جای امن یادداشت کنید. دقت کنید که برای دسترسی به حساب کاربری صرافی ال بانک خود به این کد نیاز دارید.

  4. انتخاب گزینه Send

    روی گزینه Send که مربوط به ارسال کد به ایمیلتان است، کلیک کنید. کد ارسال شده را در کادر مربوطه وارد کنید.

  5. اسکن QR کد

    QR کد نمایش داده شده را در تلفن همراه خود اسکن کنید تا کد Google Authenticator به شما نمایش داده شود.

  6. وارد کردن کد موقت

    کد موقت را هم سریعا وارد کرده و روی گزینه تایید نهایی مراحل احراز هویت کلیک کنید.تایید احراز هویت ال بانک

واریز به حساب صرافی ال بانک

برای انجام هر نوع معاملات در اکسچنج ال بانک، شما به مقداری موجودی ارز دیجیتال یا تتر در کیف پول خود نیاز دارید. پس، قبل از انجام معامله، باید به مقدار رمزارز به والت ال بانک خود واریز کنید و در نهایت، حتما برای معاملات خود استاپ لاس (حد ضرر) در نظر بگیرید. طبق مراحل زیر می‌توانید موجودی کیف پول را افزایش دهید.

۱. در قسمت Wallet که در صفحه اصلی سایت ال بانک وجود دارد، گزینه Spot را انتخاب کنید.

کیف پول ال بانک

۲. در صفحه جدید، گزینه Deposit را انتخاب کنید.

واریز به حساب ال بانک

۳. حالا باید نوع ارز دیجیتالی که قصد واریز به کیف پول دارید را مشخص کنید.

۴. در نهایت، QR کد نمایش داده شده که مربوط به والت شما می‌شود را اسکن کنید.

۵. ادامه مراحل واریز ارز دیجیتال به این کیف پول، به صورت خودکار انجام می‌شود.

تایید واریزی به ال بانک

دقت کنید، از آن‌جایی که این بستر به صورت مستقیم از ریال پشتیبانی نمی‌کند، شما ابتدا باید ریال خود را به تتر  یا دیگر ارزها تبدیل کنید. برای این کار می‌توانید از صرافی‌های داخلی مانند والکس کمک بگیرید. در نهایت دارایی خود را به‌صورت مستقیم به ال بانک واریز کنید.

برداشت از صرافی ال بانک

برای برداشت موجودی حساب ال بانک نیز باید مراحلی مشابه با مراحل واریز انجام دهید.

۱. وارد بخش Spot شوید و گزینه Withdraw را انتخاب کنید.

برداشت از کیف پول ال بانک

۲. در صفحه جدید، ارز مورد نظر برای برداشت از حساب را انتخاب کنید.

۳. آدرس کیف پول جدیدی که قصد انتقال به آن را دارید، وارد کنید.

۴. در نهایت، مقدار برداشت خود را هم نویسید.

۵. با تایید موارد، برداشت شما از حساب انجام می‌شود.

تایید نهایی برداشت از ال بانک

ویژگی‌های صرافی ال بانک

پلتفرم ال بانک نیز مانند دیگر بازارهای خرید و فروش ارز دیجیتال به شما امکان انجام انواع معاملات را می‌دهد. همچنین، دارای کیف پول داخلی است و می‌توانید به راحتی، از موجودی آن برداشت کنید یا به آن واریزی داشته باشید. معاملات اسپات، فیوچر و ETF از انواع معاملاتی هستند که شما امکان انجام آنها را در این بستر دارید. علاوه بر این مواردی، امکاناتی از جمله دسترسی به چارت ارزهای دیجیتال و تحلیل‌های کارشناسان هم برای شما وجود دارد. در ادامه نگاهی به مزایا و محدودیت‌های این بازار معاملاتی داریم:

مزایای ال بانک

  • رابط کاربری بسیار ساده برای افراد غیر حرفه‌ای.
  • کارمزد نسبتا کم در مقایسه با دیگر صرافی‌ها.
  • پشتیبانی از طیف گسترده‌ای از ارزهای دیجیتال.
  • نقدینگی کافی برای انجام معاملات.

معایب ال بانک

  • پشتیبانی و خدمات مشتریان نسبتا کند عمل می‌کند.
  • زبان انگلیسی در اولویت زبان‌های پشتیبانی شده این صرافی نیست.

بررسی کارمزدهای ال بانک

کارمزد معاملات اسپات در صرافی ال بانک، معادل ۰٫۲ درصد برای هر دو طرف معامله است. کارمزد معاملات فیوچر نیز برای واریز کننده ۰٫۰۲ درصد و دریافت کننده ۰٫۰۶ درصد خواهد بود. میزان کارمزد دریافتی این پلتفرم، تقریبا برابر با Gemini و Gate.io است. هر چند که در معاملات فیوچر، کارمزد آن بسیار رقابتی به نظر می‌رسد و تقریبا از بیشتر پلتفرم‌های ارز دیجیتال کمتر است. در مقایسه با بایننس، کارمزد دریافتی ال بانک، تقریبا ۲ برابر است.

کارمزد ال بانک

آیا ال بانک برای کاربران ایرانی امن است؟

به طور کلی، هیچ اطلاعات دقیقی درباره اقدامات امنیتی LBank اعلام نشده است. به همین دلیل، ما نمی‌توانیم به طور قطعی، امنیت این صرافی ال بانک را برای دارایی‌های شما تایید کنیم. بهترین راه این است که دارایی خود را پس از انجام معامله، به یک کیف پول سرد که منتقل کنید. هر چند که تقریبا ویژگی‌های این پلتفرم، نشان از امنیت خوب آن است. برخی از این موارد شامل احراز هویت دو مرحله‌ای، KYC، تایید ایمیل، لیست برداشت‌های انجام شده و کدهای ضد فیشینگ می‌شود.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۳.۱ / ۵. مجموع آرا: ۱۴

کارشناس روانشناسی با گرایش صنعتی و سازمانی، مدیر تیم تولید محتوای نقطه ویرگول
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
2 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
رضا شفیعی
رضا شفیعی
1 ماه قبل

حساب من را بسته اند و امکان فروش یا انتقال ارز را به من نمیدهند و کد ۲۰۳۰۷ را میدهد . و با پشتیبانی صحبت میکنم همش میگه احراز هویت را تکمیل کنید بیش از ۱۰ بار تکمیل کردم اما تایید نمیکنند و هر دفعه که میگم تایید کنید یک چیزی میگویند. کسی میتونه راهنمایی کنه

مریم یوسفی
مریم یوسفی
1 ماه قبل

من هرچی نام کاربری و رمزم رو میزنم میگه اشتباهه نمیتونم پولم برداشت کنم و هرچی به جیمیلم بک میدم کد برام نمیاد و هیچ پشتیبانی هم نیست که جوابگو باشه🥺

دکمه بازگشت به بالا