مقالات ارز دیجیتال

بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری بلند مدت ۲۰۲۳

بازار ارزهای دیجیتال روز‌به‌روز برای سرمایه‌گذاری و کسب درآمد محبوب‌تر می‌شود. پذیرش هرچه بیشتر این ارزها بین مردم، امکان استفاده از آن‌ها در برخی فروشگاه‌های اینترنتی و غیره، باعث می‌شود که جایگاهشان در بازار بیشتر تثبیت شود. روش‌های مختلفی برای کسب درآمد از ارزهای دیجیتال وجود دارد. خرید بیت کوین و فروش آن شاید شناخته‌شده‌ترین روش است. اما ارزهای دیجیتال بسیاری وجود دارد که با سرمایه‌گذاری بلند مدت روی آن‌ها می‌توان به سود قابل توجهی دست پیدا کرد. اما بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه‌ گذاری بلند مدت و کوتاه مدت کدام است؟ در این مطلب می‌خواهیم به این سوال پاسخ دهیم. با ما همراه باشید.

معیارهای انتخاب بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری بلند مدت

انواع ارزهای دیجیتال می‌تواند شما را در انتخاب رمزارز مناسب برای سرمایه‌گذاری دچار تردید کند. هنگام انتخاب بهترین ارز دیجیتال باید برخی فاکتورهای مهم را در نظر گرفت که مهم‌ترین آن‌ها عبارتند از:

  1. حجم بازار: هرچه حجم بازار رمزارز موردنظر بیشتر باشد، نشان می‌دهد مردم بیشتر به آن اعتماد دارند. این اعتماد باعث می‌شود آن ارز طول عمر بیشتر و خریدار بیشتری داشته باشد. پس مهم است که هنگام انتخاب بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه‌ گذاری، به حجم بازار آن ارز دقت کنید.
  2. حجم معاملات روزانه: بالاتر بودن حجم معاملات روزانه به شما این نوید را می‌دهد که در بازار ارز دیجیتال موردنظر، سرعت نقدشوندگی بیشتر است. بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه‌گذاری حجم معاملات نسبتا بالایی دارند. اگر بخواهید به اندازه کافی از نوسان‌های بازار برای ترید کردن بهره ببرید، این معیار به شما در سرعت انجام معاملات کمک می‌کند. 
  3. میزان نوسان رمزارز: رمزارزهایی که در طول روز حجم معامله بیشتری دارند، نوسان روزانه بیشتری را هم تجربه می‌کنند. این ویژگی برای تریدرهایی که می‌خواهند روزانه کسب سود کنند، مفیدتر است. شما برای انتخاب روش خرید و فروش رمزارز‌ها چند گزینه دارید:
  4. سرمایه‌گذاری بلند مدت: برای انتخاب یک ارز دیجیتال برای سرمایه‌گذاری باید به سابقه موسسان آن ارز، روند رشد قیمت و پیش‌بینی متخصصان در مورد ارز دیجیتال موردنظر توجه کنید.
  5. خرید و فروش دوره‌ای: برای این کار می‌توانید دو حد ضرر و سود مشخص کنید و فقط در مرزهای تعیین شده خرید و فروش کنید. با این روش لازم نیست یک تریدر تمام وقت باشید و ریسک سود و ضرر را بیشتر کنترل می‌کنید.
  6. خرید و فروش روزانه: تریدرهای حرفه‌ای این روش را انتخاب می‌کنند؛ یعنی کسانی که از نوسان‌های جزئی برای کسب سود استفاده می‌کنند. انجام درست این کار و پذیرش کمی ریسک، می‌تواند در طول روز سود خوبی برای تریدر به همراه بیاورد.
  7.  کیف پول ارز دیجیتال: داشتن یک کیف پول معتبر ارز دیجیتال و امن که امنیت ارز دیجیتال را تضمین کند، برای انتخاب یک ارز بسیار مهم است. برای سرمایه‌گذاری یا خرید و فروش رمزارزها شما به یک محل امن برای نگهداری آن‌ها نیاز دارید.

برای مطالعه بیشتر می‌توانید مقاله سوشال تریدینگ چیست؟ را مطالعه کنید.

معرفی ۶ ارز دیجیتال برتر برای سرمایه‌ گذاری بلند مدت

در ادامه، به بررسی چند ارز دیجیتال برتر برای خرید و فروش و سرمایه‌گذاری خواهیم پرداخت. البته باید توجه داشته باشید که قبل از هرگونه اقدام به سرمایه‌گذاری باید تحقیق کنید. زیرا بازار ارزهای دیجیتال دائما در نوسان است و این لیست می‌تواند تغییر کند.

بیت کوین

بیت کوین بهترین ارزهای دیجیتال

بیت کوین یا BTC اولین ارز پیشنهادی در لیست بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری بلند مدت است که مهم‌ترین و محبوب‌ترین ارز دیجیتال است. این رمزارز با ارزش از سال ۲۰۰۹ شروع به کار کرده است و تا امروز، روند مثبتی را در پیش گرفته است. بیت کوین همچنین با داشتن بازاری به بزرگی ۵۲۵.۳ میلیارد دلار (در تاریخ ۳۱ می ۲۰۲۳)، ۴۶ درصد از سهم بازار رمزارزها را در اختیار دارد. 

هر چند در سال ۲۰۲۲ قیمت بیت کوین یک ریزش قابل توجه را تجربه کرد، اما همچنان از نظر تحلیل‌گران بازار ارزهای دیجیتال می‌تواند یک گزینه خوب برای سرمایه‌گذاری بلند مدت باشد. زیرا بیت کوین نسبت به سایر ارزهای دیجیتال از مقبولیت بیشتری در بین مردم برخوردار است و می‌توان گفت به عنوان یک روش پرداخت امن مورد توجه قرار گرفته است. به همین دلیل می‌توان گفت که از اقبال خوبی برخوردار است. تاریخچه قیمتی بیت کوین را می‌توانید در تصویر زیر مشاهده کنید.

چارت قیمتی بیت کوین

مزایای خرید و فروش بیت کوین

بیت کوین رمزارزی پذیرفته شده در سراسر جهان است. نوسانات قیمت بیت کوین روی سایر رمزارزها هم تاثیر می‌گذارد. در واقع قیمت این ارز دیجیتال تا حد زیادی مشخص کننده قیمت ارزهای دیگر است. پس حضور آن در سبد معاملاتی شما یک انتخاب مناسب است.

 بیت کوین تقریباً همیشه خریدار دارد و امکان تبدیل سریع آن به پول نقد بسیار زیاد است. شما می‌توانید در بازارها و پلتفرم‌های مختلف به خرید بیت کوین بپردازید و با نوسان‌گیری سود کنید.

معایب خرید و فروش بیت کوین

بیت کوین نوسانات قیمت قابل توجهی در بازه‌های کوتاه تجربه می‌کند و سرعت انتقال ارز در شبکه بسیار کم است. یعنی اگر شما با یک شخص دیگر بخواهید معامله کنید، ممکن است در ده دقیقه‌ای که منتظر هستید تا بیت کوین به کیف پول شما برسد، قیمت آن کمتر یا بیشتر شده باشد. البته این مشکل هنگام معامله در پلتفرم‌ها وجود ندارد. برای مثال، بیت کوینی که به روش خرید سریع در والکس خریداری می‌کنید، به محض انجام معامله به کیف پول شما در والکس واریز می‌شود.

سرمایه‌گذاری طولانی مدت روی بیت کوین

با توجه به اینکه زمان زیادی از ظهور بیت کوین نگذشته است قوانین در مورد بیت کوین در برخی از کشورها هنوز به صورت واضح مشخص نشده است و این رمزارز همچنان توسط بسیاری از دولت‌ها و سازمان‌ها پذیرفته شده نیست. اگر کشوری که در آن زندگی می‌کنید، خرید و فروش و نگهداری بیت کوین (یا همۀ ارزهای دیجیتال) را ممنوع کند، سرمایه شما در معرض خطر قرار خواهد گرفت.

 قوانین بین‌المللی، اقتصاد و سیاست می‌تواند سرنوشت بیت کوین را تا حد زیادی تحت تاثیر قرار دهد. با وجود این که نگاه‌ها به آینده بیت کوین بسیار مثبت است، شما باید همیشه نسبت به شرایط بازار این رمزارز آگاه باشید. 

اتریوم

هولد اتریوم برای انتخاب بهترین ارز

اتریوم با نماد اختصاری ETH، بعد از بیت کوین بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه‌گذاری بلند مدت به شمار می‌رود. بازار این رمزارز حدود ۲۲۴.۴ میلیارد دلار (در تاریخ ۳۱ می ۲۰۲۳) است. اتریوم در واقع یک پلتفرم بر بستر بلاکچین است که رمزارزهای مختلفی را میزبانی می‌کند. اتر، رمزارز پایه پلتفرم اتریوم است که در بازار با نام اتریوم شناخته می‌شود.  با توجه به این که اتریوم سهم مهمی از بازار را بعد از بیت کوین به خودش اختصاص می‌دهد، خرید و فروش آن برای نوسان‌گیری و کسب درآمد گزینه مناسبی است. تاریخچه قیمتی اتریوم را می‌توانید در تصویر زیر مشاهده کنید.

چارت قیمت اتریوم

مزایای خرید و فروش اتریوم

به دلیل سرعت انتقال بالاتر و حرکت به سمت الگوریتم اثبات سهام به‌جای اثبات کار، اتریوم روز‌به‌روز بین کاربران محبوب‌تر می‌شود.  

  • الگوریتم اثبات سهام: دریافت پاداش به ازای تولید بلاک جدید به اندازه دارایی فرد در شبکه
  • الگوریتم اثبات کار: دریافت پاداش به ازای تولید بلاک جدید با کمک توان محاسباتی

اتریوم هم مانند بیت کوین کاربران زیادی دارد و امکان تبدیل سریع به پول نقد در آن بالاست. به‌علاوه، اتریوم یک قرارداد هوشمند است که تلاش می‌کند حوزه کاری خود را گسترده‌تر از قبل کند. با لانچ شدن اتریوم ۰.۲ و فورک جدید اتریوم، انتظار می‌رود که روند رشد اتریوم سریع‌تر از قبل شود.

 علاوه بر این قیمت پایین‌تر اتریوم نسبت به بیت کوین، خرید و فروش آن را آسان‌تر می‌کند. پس اگر سرمایه کمی‌ دارید و تازه وارد دنیای ارز دیجیتال شده‌اید؛ خرید اتریوم بهترین گزینه برای سرمایه‌گذاری بلند مدت است.

معایب خرید و فروش اتریوم

شدت نوسانات اتریوم مانند بیت کوین بالاست. این رمزارز یک بار در سال ۲۰۱۸، قیمت ۱۴۳۲ دلاری را تجربه کرد. اما بعد از آن در طی یک‌سال به ۸۳ دلار رسید. در حال حاضر (در تاریخ ۳۱ می ۲۰۲۳) اتریوم با قیمت با قیمت ۱.۸۶۷ دلار معامله می‌شود.

 اگر در بازار اتریوم یا هر رمزارز دیگری قصد خرید و فروش دارید، باید ریسک تغییرات قیمت ناگهانی را هم بپذیرید. البته یادگیری تحلیل تکنیکال و استفاده از آن، می‌تواند نوسانات قیمت را برای شما تبدیل به یک فرصت کسب سود کند.

سرمایه‌گذاری بلند مدت در اتریوم

مطالعات کریپتو ریسرچ، برای قیمت اتریوم در ده سال آینده هم رشد قابل توجهی را پیش‌بینی کرده است. طبق این مطالعه، قیمت اتریوم تا سال ۲۰۳۰، به ۳۶۴۴ دلار خواهد رسید. برای سرمایه‌گذاری در اتریوم، تمام نکاتی که در مورد بیت کوین گفتیم صادق است: باید بتوانید ریسک کاهش ارزش اتریوم و تغییرات غیرقابل پیش‌بینی را بپذیرید.

البته اتریوم یک ویژگی مهم دارد که احتمال سقوط قیمت را بسیار کاهش می‌دهد. آپدیت جدید بلاکچین اتریوم (تغییر سازوکار پاداش استخراج از اثبات کار به اثبات سهام). ثبات بیشتری به این رمزارز برای ادامه حضور در بازار می‌دهد.

بیت کوین کش

بیت کوین کش برای سرمایه‌گذاری

بیت کوین کش با نماد اختصاری BCH یک هاردفورک (یک زیر شاخه مستقل) از بیت کوین است که در سال ۲۰۱۷ شروع به کار کرد. در حال حاضر این رمزارز رتبه ۲۸ بازار را به خود اختصاص داده است.

انگیزه توسعه‌دهندگان بیت کوین کش این بود که آن را به عنوان یک ارز برای تراکنش‌های روزمره مناسب کنند. آن‌ها این کار را با افزایش ظرفیت هر بلاک از ۱ مگابایت به ۸ مگابایت انجام دادند. قیمت بیت کوین کش در آغاز معرفی ۲۰۰ دلار به ازای هر کوین بود. هرچند ظرفیت بالای این ارز دیجیتال برای سرمایه‌گذاری و خرید تاکنون ثابت شده است، اما این ارز چندان هم از نوسانات شدید بازار در امان نمانده است. در تصویر زیر، می‌توانید تاریخچه قیمتی بیت کوین کش را مشاهده کنید.

چارت قیمت بیت کوین

مزایای خرید و فروش بیت کوین کش

تا امروز بیت کوین کش موفق‌ترین هاردفورک بیت کوین در تاریخ ارزهای دیجیتال بوده است. روز‌به‌روز نرخ هش بیت کوین کش بیشتر می‌شود. این نکته نشان می‌دهد که استخرهای استخراج به آینده بیت کوین کش امیدوارند و تلاش می‌کنند از آن حمایت کنند. بنابرین خرید بیت کوین کش، می‌تواند گزینه مناسبی برای سرمایه‌گذاری باشد.

معایب خرید و فروش بیت کوین کش

سرعت انجام معامله در بیت کوین کش هم مانند بیت کوین ۱۰ دقیقه است. این زمان، همچنان بر خلاف خواسته برنامه‌نویسان اولیه بیت کوین کش، آن را برای تراکنش‌های روزمره نامناسب می‌کند.

سرمایه‌گذاری طولانی مدت در بیت کوین کش

کریپتوریسرچ آینده خوبی را برای بیت کوین کش پیش‌بینی کرده است. طبق نتایج بدست آمده، بیت کوین کش صعود قیمتی بالاتر از اتریوم خواهد داشت و تا سال ۲۰۳۰، قیمت ۱۳ هزار دلاری را تجربه خواهد کرد. با این‌حال، اگر بیت کوین کش نتواند یک دلیل خوب به ماینرها برای ماندن در شبکه بدهد (مثلاً افزایش قیمت قابل توجه) با توجه به بزرگ‌تر شدن شبکه و سخت شدن استخراج، ممکن است آن‌ها با ناامیدی شبکه را ترک کنند. اگر این اتفاق بیفتد، قیمت بیت کوین کش سقوط شدیدی را تجربه خواهد کرد.

ترون

رمز ارز ترون

رمزارز ترون با نماد اختصاری TRX، یک سیستم عامل روی بلاکچین است که می‌خواهد این تکنولوژی را برای استفاده روزمره مناسب کند. در حالی که بیت کوین می‌تواند تا ۶ تراکنش در ثانیه را پشتیبانی کند و این تعداد در اتریوم ۲۵ تراکنش است؛ ترون می‌تواند تا ۲۰۰۰ تراکنش بر ثانیه را انجام دهد. این ویژگی ترون را تبدیل به یک ارز مناسب برای استفاده‌های روزمره کرده است.

 ترون هم مانند اتریوم تلاش می‌کند تا پلتفرمی همه‌جانبه برای ارائه خدمات مختلف باشد. در سال ۲۰۱۸، این پلتفرم سرویس اشتراک فایل بیت تورنت را راه‌اندازی کرد که قدمی بزرگ در مسیر ترون بود. پلتفرم ترون به طور کلی میزبان خوبی برای برنامه‌های غیرمتمرکز مثل رمزارزها است. برای مثال یکی از شبکه‌های رمزارز تتر، بر بستر ترون فعالیت می‌کند. تاریخچه قیمت ترون را در تصویر زیر می‌توانید مشاهده کنید: 

چارت قیمت ترون

مزایای خرید و فروش ترون

ترون، یکی از ارزهای دیجیتال نوظهور است. این رمزارز قابل استخراج نیست و تمام توکن‌های آن از قبل وجود دارد. پس دلیل حضور کاربران در شبکه، صرفاً معامله ترون است. این ویژگی نوعی ثبات نسبی به این رمزارز می‌دهد. البته ترون در طی سه ماه اول فعالیتش به قیمت ۰.۲ دلار هم رسید و اکنون(در تاریخ ۳۱ می ۲۰۲۳) حدود ۰.۰۷۵ دلار است. هرچند ترون هم مانند سایر رمزارزها نوسانات مختلفی را تجربه می‌کند، این نوسان‌ها به شدت ارزهای دیگر نیست.

 قیمت پایین رمزارز ترون، آن را به یکی از بهترین ارزهای دیجیتال برای خرید تبدیل می‌کند. این رمزارز می‌تواند دروازه ورود یک تریدر به دنیای ارزهای دیجیتال باشد. هرچند رمزارز ترون نسبت به بیت کوین و اتریوم نوظهور است، اما خرید ترون می‌تواند سرمایه‌گذاری مناسبی باشد.

معایب خرید و فروش ترون

یکی از معایبی که به ترون وارد است مربوط به عرضه گسترده توکن‌ها است. ارائه‌دهندگان ترون برای پایین نگه‌داشتن قیمت آن استراتژی‌های مختلفی دارند و این احتمال وجود دارد که قیمت ترون همان‌طور که می‌تواند رشد سریع را تجربه کند، روند نزولی را به خود تجربه کند. بنابراین باید سرمایه‌گذاری روی این ارز با احتیاط و در نظر گرفتن شرایط بازار انجام شود.

سرمایه گذاری بلند مدت در ترون

از نظر فعالان حوزه ارزهای دیجیتال، ترون به دلیل پتانسیل‌هایی که دارد بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه‌گذاری بلند مدت به شمار می‌رود. سرمایه‌گذاری روی ترون به ویژه به افرادی توصیه می‌شود که تولید کننده محتوا هستند یا  به برنامه‌ ‌ای کاربردی توزیع شده علاقه دارند.

برای مطالعه بیشتر می‌توانید مقاله استیک ارز دیجیتال را مطالعه کنید. 

کاردانو

رمز ارز ada

پنجمین ارز از لیست بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه‌گذاری، کاردانو با نماد اختصاری ADA است. کاردانو یکی از بزرگترین پلفترم‌های بلاکچین با الگوریتم اثبات سهام است. طراحان کاردانو می‌گویند هدفشان این است که به «مبتکران و رویاپردازان» اجازه دهد که برای ساختن دنیایی بهتر قدم بردارند. ایده کاردانو این است که با توزیع مجدد قدرت از سمت ساختارهای متمرکز به سوی افراد، جامعه‌ای شفاف‌تر و ایده‌آل‌تر بسازد.

طراحان کاردانو می‌گویند تا همین امروز هم توانسته‌اند کمی از ایده‌شان را عملی کنند. بلاکچین کاردانو تا امروز به چند شرکت کشاورزی کمک کرده تا محصولاتش را ردگیری کند. خرده فروشی‌ها با این پلتفرم می‌توانند اجناس تقلبی را شناسایی کنند؛ در نهایت با رمزگذاری مدارک تحصیلی در پلتفرم کاردانو، می‌توان جلوی جعل این مدارک را گرفت. این ویژگی‌ها باعث شده است که کاردانو بتواند رشد خوبی را در بازار ارزهای دیجیتال تجربه کند. تاریخچه قیمتی کاردانو را می‌توانید در تصویر زیر مشاهده کنید. 

چارت قیمت کاردانو

مزایای خرید و فروش کاردانو

کاردانو هم مانند ترون قیمت بالایی ندارد و برای تازه‌کارها گزینه مناسبی است. رشد ۴۵۰ درصدی قیمت آن از ابتدای معرفی تا امروز، نشان‌دهنده ظرفیت بالای این رمزارز است. کاردانو اکنون جایگاه هفتم را در بازار کریپتوکارنسی در اختیار دارد.

تیم با سابقه پشت سر کاردانو و پروژه‌های موفق قبلی آن‌ها (مانند اتریوم)، آینده این رمزارز را خیلی روشن‌تر می‌کند. به علاوه سرعت بالای انجام تراکنش در این پلتفرم (۲۵۷ تراکنش بر ثانیه) و ارزان بودن آن، خرید کاردانو را برای استفاده روزمره بسیار مناسب می‌کند.

معایب خرید و فروش کاردانو

البته این نکته را نباید از نظر دور داشت که رمزارزی مثل ریپل یا ترون، سرعت تراکنش بالاتری نسبت به کاردانو دارند. به‌علاوه کیف پول رسمی این رمزارز مشکلات فراوانی دارد که شاید شما را به سمت کیف‌پول‌های دیگر سوق دهد.

سرمایه‌گذاری در بازار کاردانو

کاردانو، رمرزارز معتبری است. این ارز تلاش می‌کند تا مشکلات زمان و محدودیت تراکنشی که بیت کوین دارد را حل کند. با وجود این که نمی‌توان امروز پیش‌بینی دقیقی برای آینده کاردانو انجام داد و آن را رقیبی برای بیت کوین دانست، همچنان ارزش یک سرمایه‌گذاری متوسط را دارد. اگر یک سبد سرمایه‌گذاری بلند مدت ایجاد کردید و در آن روی رمزارزهای مختلفی سرمایه‌گذاری کردید، خرید کاردانو می‌تواند یکی از گزینه‌های کم ریسک شما باشد.  

پولکادات

سرمایه‌گذاری روی  ارز پولکادات

پولکادات با نماد اختصاریDOT یک پروتکل چند بلاکچینی متن باز است که انتقال رمزارز یا هر نوع داده‌ی دیگری را آسان می‌کند. در نتیجه طیف گسترده‌ای از بلاکچین‌ها می‌توانند بر بستر این پروتکل با هم همکاری کنند. به همین دلیل به پولکادات، اینترنت بلاکچین‌ها هم گفته می‌شود.

پولکادات در واقع قصد دارد یکی از مهم‌ترین مشکلات بلاکچین‌ها، یعنی عدم امکان ارتباط برقرار کردن بین آن‌ها را حل کند. این ویژگی بلاکچین پولکادات، به همراه مقیاس‌پذیری بالا و قابلیت ارتقای شبکه بدون انجام هاردفورک، این بلاکچین و رمز ارز پولکادات را تبدیل به یکی از بهترین‌های فعال در بازار می‌کند. رمزارز دات رمزارز بومی بلاکچین پولکادات است که با نام اختصاری DOT معرفی می‌شود. رمزارز دات به نام پولکادات نیز معروف است. تاریخچه قیمتی پولکادات را می‌توانید در تصویر زیر مشاهده کنید.

چارت قیمت پولکادات

مزایا و معایب خرید و فروش ارز پولکادات

پولکادات به خوبی توانست در میان نوسان‌های زیاد بازار کریپتوکارنسی، جایگاه خود را در بازار حفظ کند و آن را بهبود ببخشد. به همین دلیل این رمزارز در حال حاضر یکی از گزینه‌های خوب سرمایه‌گذاری است. با این حال پولکادات رقبای مهم زیادی دارد. رمزارزهای تزوس، کاسموس و ترون، رمزارزهایی با امکان ایجاد قراردادهای هوشمند و با شیوه کار اثبات سهام هستند که تا حد زیادی توانسته‌اند نیاز بازار را پاسخ دهند. اما قابلیت پاراچین پولکادات (ارتباط بین بلاکچین‌ها) همچنان یک نقطه قوت بزرگ برای این رمزارز محسوب می‌شود.

سرمایه‌گذاری در بازار پولکادات

خرید ارز پولکادات هم مانند هر سرمایه‌گذاری دیگری ریسک‌های خودش را دارد. اما حضور پولکادات در سبد سرمایه‌گذاری شما یک انتخاب هوشمندانه برای تقسیم ریسک و بالا بردن احتمال سوددهی سبد است. قابلیت ارتقا بلاکچین، کارمزد معاملات بسیار کم و امنیت بالای شبکه، آینده‌ای روشن برای این رمزارز را تصویر می‌کند و پولکادات را به بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه‌گذاری بلند مدت تبدیل می‌کند.

سوالات رایج پیش از خرید و سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال

منطق سرمایه‌گذاری بلندمدت

اگر قصد دارید در ارزهای دیجیتال سرمایه گذاری کنید، باید پیش از شروع به کار، از خود سوالاتی بپرسید. در ادامه سوالات رایج پیش از انتخاب بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری را لیست کرده‌ایم.

چرا می‌خواهید کریپتوکارنسی بخرید؟

قبل از هر تصمیمی برای سرمایه‌گذاری، باید موقعیت مالی خود را بررسی کنید و هدف خود را از سرمایه گذاری مشخص کنید. آیا می‌خواهید بیت کوین یا رمزارزهای دیگر را بخرید تا سریع پولدار شوید؟

اگر بله! شاید بهتر باشد کمی بیشتر فکر کنید. بهترین سرمایه‌گذاری‌ها، انتخاب‌های مطمئن و طولانی مدت هستند. از ترس از دست دادن فرصت‌ها وارد بازار کریپتوکارنسی نشوید. در عوض با مطالعه و برنامه طولانی مدت سرمایه گذاری کنید تا بهترین نتیجه را بگیرید.

میزان ریسک شما چقدر است؟

دقت کنید که بازار رمزارزها، بازاری پر از ریسک است. بازاری جوان با عمری کم (در مقایسه با بازار بورس یا فارکس) و قیمت رمزارزها می‌تواند حتی در یک ساعت به شدت رشد کند یا کاهش پیدا کند. هیچ گارانتی مشخصی برای آینده این بازار وجود ندارد. شما باید این ریسک را در نظر بگیرید که ممکن است تمام دارایی خود در بازار را یک شبه از دست بدهید. پس فقط آنقدری در این بازار سرمایه گذاری کنید که از دست دادن آن آسیبی به شما نزند.

از کجا و چطور می‌خواهید رمزارز بخرید؟

راه‌های زیادی برای خرید ارز دیجیتال وجود دارد. صرافی‌های ارز دیجیتال یا خرید مستقیم از یک فروشنده از جمله‌ی این راه‌ها هستند. بسیار مهم است بدانید که هیچ کدام از راه‌ها از نظر دولت و قانون پشتیبانی نمی‌شوند.

 بنابراین باید و حتماً از صرافی‌های معتبر ارز دیجیتال برای خرید و سرمایه گذاری استفاده کنید. صرافی‌های معتبر به شما اطلاعات کافی درباره روند خرید و فروش، پشتیبانی کامل و کیف پول ارز دیجیتال مطمئن برای ذخیره سازی دارایی ارائه می‌دهند.

آینده‌ی بازار ارزهای دیجیتال چگونه است؟

آینده‌ی بازار ارزهای دیجیتال به عوامل زیادی بستگی دارد. توسعه اینترنت، قانون گذاری و فضای سیاسی، سیستم‌های پرداخت، سرمایه‌گذاری کمپانی‌های بزرگ در بازار و حتی بحران‌های مالی بین‌المللی بر آینده‌ی بازار ارزهای دیجیتال موثر هستند. این عوامل جدای از میزان پذیرش این ارزها در بین مردم عادی است.

 با این حال، اخبار رشد این بازارها روز به روز بیشتر می‌شود. تاکنون کمپانی‌های بزرگی مانند تسلا و میکرواستراتژی روی رمزارزها سرمایه‌گذاری کرده‌اند و تعداد این کمپانی‌ها روز به روز بیشتر می‌شوند. کشورهای مختلفی روی قانونی کردن رمزارزها کار می‌کنند. برای مثال کشور السالوادور پرداخت با بیت کوین را در کشور کاملاً قانونی کرده است. لیست کشورها و کمپانی‌های بزرگ بین المللی روز به روز طولانی‌تر می‌شود. این موضوع آینده ارزهای دیجیتال را حداقل تا میان مدت یعنی ۵ تا ۱۰ سال آینده روشن کرده است.

آیا سرمایه‌گذاری روی رمزارزهای گمنام می‌تواند سودآور باشد؟

متاسفانه در سال‌های اخیر طرح‌های پانزی کلاهبرداری در بازار ارز دیجیتال بسیار زیاد شده است. این پروژه‌ها به کاربران وعده سودهای هنگفت می‌دهند و بعد از جمع‌آوری مبلغ مورد نظر خود، پرونده پروژه بسته می‌شود. به همین دلیل قبل از انتخاب رمزارز برای سرمایه‌گذاری روی آن، به اندازه کافی تحقیق کنید.

آیا مشارکت در عرضه اولیه کوین ICO ها، به صرفه و منطقی است؟

پاسخ به این سوال جواب بله یا خیر مشخصی ندارد. اگر قصد دارید در یک پروژه‌ی ICO شرکت کنید باید پیش از انجام این کار حتماً و به خوبی درباره‌ی پروژه تحقیق کنید. یعنی گردانندگان پروژه را بشناسید، هدف آن‌ها از طراحی کوین را بررسی کنید و کاربردی بودن آن را بسنجید. هرچه کوین ارائه شده کاربردی‌تر باشد و بتواند مشکل مشخصی را حل کند، تیم پروژه رزومه‌ی معتبرتری داشته باشند و نحوه عرضه کوین متعادل‌تر باشد، مشارکت در عرضه اولیه‌ی کوین منطقی‌تر است.

 البته دقت کنید که تاکنون پروژه‌های زیادی شکست خورده‌اند. حتی آن‌هایی که وایت پیپر خوب داشتند و تیمی حرفه‌ای پشت سر آن بودند. بنابراین هنگام سرمایه گذاری همیشه امکان‌های مختلفی را در نظر بگیرید.

بازار رمزارزها و ریسک‌های آن

بازار رمزارزها، مثل هر بازار سرمایه دیگری ریسک‌های خودش را دارد. آنچه ما در این مقاله گفتیم، تنها یک راهنمایی کلی برای انتخاب بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه‌گذاری بلند مدت است. در نهایت، این شما هستید که با توجه به سرمایه اولیه خود، میزان آشنایی با بازار ارزهای دیجیتال و انواع روش‌های تحلیل بازار و در نهایت ریسک‌پذیری، انتخاب می‌کنید که کدام ارزها را برای سرمایه‌گذاری بلند مدت در سبد خود قرار دهید. برای انتخاب بهترین ارزهای دیجیتال برای ترید هم توجه به همین موارد می‌تواند به شما کمک کند. در ضمن در کنار ارزهای مطرح‌شده، پروژه‌های حوزه دیفای و متاورس را فراموش نکنید.

به یاد داشته باشید که بهترین استراتژی خرید و سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال، داشتن چند ارز در سبد سرمایه است. در این بازار هیچ وقت همه‌ی تخم‌مرغ‌های خود را در یک سبد نگذارید و روی ارزهای متنوعی کار کنید.

آیا سرمایه‌گذاری بلندمدت روی ارزهای دیجیتال سودآور است؟

جواب این سوال بستگی دارد که شما روی کدام ارزها سرمایه‌گذاری کنید. با توجه به اینکه بازار ارزهای دیجیتال پر نوسان است قبل از هرگونه سرمایه‌گذاری وضعیت بازار و رمزارزهای مورد نظر خود را بررسی کنید.

بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه‌گذاری بلند مدت کدام است؟

بیت کوین، اتریوم، بیت کوین کش، کاردانو، پولکادات و ترون می‌توانند گزینه‌های مناسب برای سرمایه‌گذاری بلند مدت باشند اما قبل از هرگونه سرمایه‌گذاری با استفاده از ابزارهای تحلیل بهتر است وضعیت رمزارزها را در آینده بررسی کنید.

آیا بیت کوین یک گزینه مناسب برای سرمایه‌گذاری بلند مدت است؟

بیت کوین در سراسر جهان طرفدار دارد. نوسانات قیمت بیت کوین روی سایر رمزارزها هم تاثیر می‌گذارد. قیمت این ارز دیجیتال تا حد زیادی مشخص کننده قیمت ارزهای دیگر است، پس حضور بیت کوین در سبد معاملاتی شما یک اقدام هوشمندانه است.

بهترین ارز دیجیتال برای معاملات روزانه کدام است؟

رمزارزهایی که در طول روز حجم معامله بیشتری دارند، نوسان روزانه بیشتری را هم تجربه می‌کنند. این ویژگی برای تریدرهایی که می‌خواهند روزانه کسب سود کنند، مفیدتر است.

معیارهای انتخاب بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری بلند مدت کدام است؟

هنگام انتخاب بهترین ارز دیجیتال باید برخی فاکتورهای مهم را در نظر گرفت که مهم‌ترین آن‌ها عبارتند از: حجم بازار، حجم معاملات روزانه، نوسان رمزارز، داشتن یک کیف پول دیجیتال امن

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۳.۱ / ۵. مجموع آرا: ۷

روزنامه‌نگاری خوانده‌ام و کلمه به کلمه پا به دنیای محتوا گذاشته‌ام. ورود به بازارهای مالی و دنیای ارز دیجیتال قدم بلند من برای یادگیری بیشتر است.
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
2 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
علی بشارتی
علی بشارتی
1 سال قبل

سلام اولین و بهتر کار ممکن برا سرمایه گذاری چی هست چجوری و چقدر سرمایه بزاریم ک در یک سال بهترین نتیجه رو داشته باشه؟

ر رواقی
ر رواقی
1 سال قبل
پاسخ به  علی بشارتی

سلام
وقت شما به خیر
– مهمترین اصل سرمایه گذاری شناخت بازاری است که قصد سرمایه گذاری در آن را دارید.
-هرگز بیشتر از مبلغی که تحمل از دست دادن آن را ندارید را برای سرمایه گذاری اختصاص ندهید.
-سعی کنید یک سبد سرمایه گذاری برای خود تشکیل دهید و روی یک ارز خاص صرفا سرمایه گذاری نکنید.
-سعی کنید به صورت پلکانی خرید و فروش کنید.
و در پایان اسیر FOMO و تصمیمات احساسی نشوید.

سپاس از همراهی شما

دکمه بازگشت به بالا